przejdź do informacji o grze

tytuł: Legend of Zelda, The - Ocarina of Time - Master Quest (E) [!]
system: Nintendo 64 gatunek: RPG
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

KOD do gry Legend of Zelda, The - Ocarina of Time - Master Quest (E) [!]

Umieścił: ministrant_2000 Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 03.03.2005, 19:20 Punkty: 5
Przeciwnicy

Nieoficjalny Poradnik Tępienia Robali
"Czyli jak zjeść i nie zostać zjedzonym"
Polecam „Z” i sprawdzanie nazw potworków!

1)Anubis

Występują najczęściej pojedynczo, choć spotykane pary. Miejsca zamieszkania: Świątynia ducha.

Anubis, jak pewnie wiecie, jest bożkiem Egipskim. Pilnował on zmarłych. Sam też takiego przypomina (w grze). To takie zabandażowane latające coś miotające ogniem. Jak ktoś tam mówił: kto mieczem wojuje, ten od miecza ginie. Albo raczej, kiedy wejdziesz miedzy wrony musisz krakać jak i one. Dezintegrujemy za pomocą ogólnie branego ognia. Mają one dziwna strategię- latają naprzeciw ciebie. Albo przyciskamy przycisk i manewrujemy tak, aby wpadł na pojawiający się na pewien czas ogień, albo, (co o wiele łatwiejsze) używamy ognistych strzał.

Przydatne: Ogniste strzały, albo szybkie nogi, odpowiedni przycisk i cierpliwość.

2)Armos

Czyli statuy, które ożywają po uderzeniu bombą. Występują najczęściej w grupach 2-4 osobników, choć są też wyjątki. Wybijać można w grocie Dodonga i Świątynia ducha. Potrafią napsuć krwi w większych ilościach. Po ożywieniu zaczynają się dziko kręcić i skakać po pokoju. Jeżeli cię dotkną tracisz życia. Bardzo ważne jest by nie stracić orientacji i zachować spokój. By zabić, należy miotać bombami.

Przydatne: Bomby, (jeżeli większa liczba wrogów, to licz się na straty około ośmiu), spokój i dobre opanowanie fizyki rzutu:-).

4)Bari i Biri

Czyli wodna odmiana pikaczu:-). Przy dotknięciu można mieć elektryzujące emocje... Jest to latające stworzenie morskie (nie powiem, jakie, bo na tym się po prostu nie znam) rażące swoim ciałem Jest też tego większa odmiana, wystająca z ziemi i wymachująca swoimi kończynami, które... Nie do wiary... Rażą prądem! Jedno nazywa się Bari to, to wielkie a Biri to, to mniejsze. Spotykamy w brzuchu, (co on jadł?) Lorda Jabu Jabu. Zabijamy bumerangiem. Trzeba przede wszystkim być spostrzegawczym by zobaczyć je, a potem już technika „Z Targeting” i rzucamy bumerangiem. Potrafią nieźle wkurzać, szczególnie w większych ilościach. Czasami są solo, ale najczęściej w grupach 3-6 osobników.

Przydatne: Bumerang, spostrzegawczość i przede wszystkim mieć jeszcze nerwy, po ratowaniu księżniczki Ruto, (która niech gnije).

5)Beamos

Czyli posąg z laserem, którego nie powstydziłby się Łukasz Chodzącyponiebie (dla zielonych, w spikaniu i nieobeznanych w świecie gwiezdnych wojen- Luke Skywalker). W jaskini Dodonga, kiedy jeszcze nie mamy bomb, wymiatają strasznie. Występują w różnych ilościach, choć najczęściej chyba były to występy solo i duety. Występują w jaskini Dodonga, świątyni ducha i zamku Ganondorfa (następny kandydat do gnicia;-). Niszczymy na dwa sposoby: (1) podkradamy się, by nie zobaczył nas swoją gałką oczną i podkładamy bombę, (2) czyli mój ulubiony sposób- niszczymy za pomocą bombowych myszek. Omijać też się da (unikamy oka), ale, po co? Wszak to Poradnik Tępienia Robali...

Przydatne: Bomby, Bomby-Myszy lub skradanie się a la, Niziołek wśród traw.

6)Blue Bubble

O dziwo nie są to bąble. Są to latające czaszki o niebieskiej poświacie. Spotykane pojedynczo lub podwójnie:-). Blokujemy tarczą i atakujemy mieczem, kiedy wysiądą im niebieskie neonówki. Ogółem Banan w czekoladzie. Spotykane w leśnej świątyni.

Przydatne: Miecz i tarcza:D.

7)Blue Tektite

Niebieskie, duże, czteronożne pająki. Zagrożenie tylko w walce z paroma. Najlepsze jest to, że prawie nigdy tak nie atakują. Ludzie opowiadają, ze zobaczyć je można w Jeziorze Hylia i w wodnej świątyni. Ważne jest, żeby wywabić je z wody, potem jest banan. A szczególnie z Big Gorons Sword w rękach. Wtedy ciachasz i od razu po sprawie. A co do szczegółów to atakują „naskoczeniem”. Przypomina mi się taki moment przy Tekkenie 3. Grałem Edim i zrobiłem cios z wyskoku. Jakiś młody mnie obserwował i daje tekst w rodzaju, „Ale mu naskoczyłeś”:-) Ale wracając do tematu: łatwo załatwić.
Przydatne: Miecz, Big Gorons Sword, albo łuk (szkoda marnować strzał)

8)Business Scrub

Drewniana roślina atakująca orzechami. Odbijamy je (orzechy) tarczą. Kiedy już dostaną chcą coś nam sprzedać. Spotykamy je w zaginionym lesie, wraz z jego sekretną częścią, oraz w dziurach kierujących nas w podziemne jaskinie. Zazwyczaj grupa nie przekracza trzech osobników.

Przydatne: Tarcza:-)>

9)Deku Baba

Roślinka pirania, która ma ambicje... Zjedzenia ciebie. Ciachamy mieczem i tyle... Czasami można się obronić tarczą, ale, po co? Czekamy, kiedy się „wywali” w bezpiecznej odległości. Podbiegamy i zaczynamy ciąć, chlastać, aż poleje się chlorofil roślin!!! ARGH!!! KAI TEN GIRI!!! Przepraszam...

Spotykamy w różnych ilościach w wielkim drzewie, lesie Kokiri, (kiedy jesteś dorosły, przed pokonaniu Phantom Ganona) i w leśnej świątyni.

Przydatne- Miecz, czasami tarcza...

10)Deku Scrub

Coś jak Business Scrub, tylko, kiedy dostaną orzechem, należy dobić je mieczem, za to nic nam nie sprzedają. Występowanie identyczne, przydatności, tak samo...

11)Dinalfo

Czyli jaszczurki w sosie nindża. Wojownicze jaszczurki nindża:-). Zielone cuś z mieczem i zbroją. Proponowane taktyki:

1) Grad ciosów- Rąb, siecz i wymiataj aż do skutku, zajmuje dużo czasu, ale atak jest najlepszą obroną

2)Uskok i palestra- Jak sama nazwa wskazuje- odskakuj i kiedy będą jego plecy atakujesz z wyskoku

3)Klasyk- Cały czas tarcza, kiedy się odsłoni należy zadać pchnięcie

Tępimy w zamku Ganona.

12)Dodongo larva

Mniejsza wersja drugiego bossa. O dziwo, robiły mi więcej kłopotów niż jego większa wersja!. Po pierwsze jest bardziej mobilny, po drugie, ma inne ataki (mniej ran zadają, ale trudniejsze do pokapowania). Zianie ogniem to standard, dopiero wtedy, gdy obraca ogonem, robi się ciekawie. Zabijamy go, rąbiąc go w ogon. Po udanym cięciu w tył, należy szybko odskoczyć, najlepiej dwukrotnie saltem, gdyż właśnie wtedy obraca się. Najskuteczniej, jest jednak, gdy mamy łuk lub procę. Razimy wtedy z odległości, nie narażając się przy tym zbytnio. Trzeba jednak pamiętać, że atakując od przodu, nie zdziałamy nic. Polujemy w (a jakże) jaskini Dodonga.

Przydatne: łuk, proca.

13)Floormaster

Potwór powstały pewnie, przez człowieka zapewne zafascynowanego rączką z „rodziny Adamsów”. Uwaga: dość trudny przeciwnik. Najpierw należy uskakiwać przed szarżami, ciąć mieczem, a potem szyć z łuku w małe wersje. Łatwo powiedzieć, trudniej wykonać... Małe rączki mogą naprawdę zrobić wiele ran (w sumie, dobrze jest, jak od razu nie zabiją...). Znajdujemy w świątyniach ducha, cienia i lasu.

Przydatne: Łuk i duuuużo serduszek...

14)Freezard

Dla doświadczonego gracza lodowe posągi z Lodowej jaskini i zamku Ganona nie robią problemu. Unikamy lodowego oddechu a la łinterfresz i tniemy mieczem do oporu. No cóż, jak łatwe to łatwe i kropka...

Przydatne: bez komentarza...

15)Gerudo Guard

Czyli panienka z ambicjami. Niestety nie da się jej z... Zabić:-). Po przegranej ucieka... A mówią, że Link jest przystojny! A już serio polecam uskoki, tak by się ustawić od tyłu i ciachnąć. No cóż, nie honorowo, ale skutecznie! Tylko w twierdzy Geródów.

Przydatne: Dobrze opanowane uskoki na bok.

16)Ghoma Larva

O dziwo z trzema serduszkami (więcej w tamtym momencie mieć się nie dało) sprawiały problem! Biegnę sobie uchachany w drzewie, że pokonałem kolejną zagadkę, a tu popatrz! Jakieś trzy cusie spadają z nieba! No cóż, przestraszony uciekałem przed tym, dopiero, kiedy mi półtora serduszka zrąbały się pokapowałem, co, do czego... Zaatakowałem to i w końcu wyszedłem z całej zawieruchy z połową serduszka... Kiedy się napalają do szarzy należy ustawić tarczę i przygotować się do szybkiego kontrataku, najlepiej z wyskoku (na nasze- palestra:-).

Przydatne- Tylko proszę, bez paniki:-)!

17)Gibdo

Każdy z nas, normalny czy nie, gruby czy chudy, młody czy stary, gdyby miał opisać tego stwora jednym słowem, opisałby go mumia. Dziwne to zanadto, gdyż ja go opisałem dość skomplikowanym zdaniem:-). Wolne to to, wygląda na słabe i bezbronne, dopóki nie zawiesi się tobie na szyi. Paraliżowanie też jest denerwujące (szczególnie wtedy, gdy uciekałem z zamku ganona z Zeldą (uciekałem dość niesfornie) i przy ostatnich sekundach, już widziałem światełko w tunelu (lol) a tu coś takiego mnie paraliżuje, a ja oczywiście zapomniałem zapisać gry... Od tamtej chwili nienawidzę tych stworów niesamowicie. Spotykane w grobowcach, świątyni cienia, dnie studni i wspomnianym już zamku ganona. Żeby zniszczyć używamy albo ognistych strzał, ognia Din, albo tniemy bez żadnych skrupułów, żeby nie zostawić mu ani sekundy na paraliż, ani na usiedzenie ci na karku. Można paraliżować słoneczną piosenką, ale, po co? To poradnik zabijania...

Przydatne: Ogniste strzały, ogień Din, lub zero litości!

18)Green Bubble

Deja vu? Czacha z zielonym płomieniem, kiedy przestanie świecić w (ś)ciemnościach, atakuj mieczem. Ogółem banał. Jest w świątyniach ducha i lasu, i w dnie studni.

Potrzebne- Nic.

19)Guay

Kruk. Sposób zabijania jest, co najmniej trywialny... „Z” i łuk lub proca! Niezwykłe nieprawdaż? Na ranczo i jeziorze, Hylia.

Przydatne: A zgadnij...

20)Ice Keese

Potrafią naprawdę zrobić wiele złego! W zorganizowanej grupie robiły mnie jak chciały... Postępujemy jak z potworami powyżej, tylko, że zadają one o wiele większe obrażenia. Spotykamy w lodowej jaskini i zamku Ganona.

Przydatne: łuk

21)Keese

Zwykła wersja tego powyżej. O wiele mniej zadaje ran, dlatego też nie przeszkadza nam zupełnie. Nietoperki podwieszają się sufitów świątyń ognia, ducha, cienia, jaskini Dodonga i w zamku Ganona.

Przydatne: Nerwy do tego, by tracić strzały na jakieś latające szczury. Mam fart. Batman na urlopie...

22)Leever.

Brak opisu, po prostu zwiewamy licząc, że o nie, nie zahaczymy. Spotykamy na wszelkiego rodzaju piachach.

Przydatne: Kod na lewitacje;-).

23)Like Like

Wielki, ogromny, niepowtarzalny, niesamowity, niewyobrażalny... Glut. Nie lubię tego bardzo... Kiedy podejdziemy za blisko wsysa nas, wysysa ubrania (świntuch), tarcze i inne takie przedmioty. Można się uprzeć i walczyć z tym czymś mieczem... Ale, po co? O wiele łatwiej jest przecież szyć z łuku... Żelatyna spotykana w Świątyniach wody, ognia, cienia, ducha i zamku Ganona (czego tam nie znaleźć? Z Ganondorfa taki bałaganiarz, ze prawie w każdym koncie leżą jakieś śmieci...)

Przydatne: Łuk

24)Lizaflo Dinaflo (to prawie to samo)

25)Mad Scrub

Jam jest zły do głębi swej dwojakiej natury roślinek miotający orzechami wprowadzającymi strach wśród przeciwników, po których po walce ze mną śladu nie ma żadnego! Niech Ganondorf się schowa! W skrócie: kolejny przedstawiciel grupy drewniakus roślinkus strzelającus orzechus. Inny przedstawiciel, metoda ta sama.... à10)

26)Moblin

Zna ktoś Warhammera? Jeżeli tak to się mocno zdziwi, bo tamte mobliny nie przypominają w ogóle gobelinów z tegoż systemu. Po pierwsze Mobliny są ładniejsze, po drugie silniejsze, po trzecie używają mnie prymitywnych broni, a po czwarte i ostatnie, a co najważniejsze, najważniejsze są od nich ze dwa metry wyższe:-). Aha, jakby się ktoś nie wyznawał to są te wielkie miśki (bynajmniej nie gumisie) w zbrojach z lancami, które spacerowały po sekretnej łące, albo jest taki wielki z maczugą, którą robił WOOOP (wersja Ang. Gram w Ang. Zeldę. W Pol. Wersji było by ŁUUUP). Proponowana taktyka: nogi za pas i w las. No może nie dokładnie... Należy się po cichu skradać (byle żeby nie „zaczepić” mieczem o jego plecy, to nie jest Tenchu!) I wchodzić w te dziury po bokach. A ten wielki to już mniejsze zagrożenie. Omijamy fale uderzeniowe (dla fanów DB- KAMEHAMEHAAA!!!) i dalej już jest z górki.

Przydatne: Szybkie, ciche stąpanie...

27)Octork

Czyli ośmiornica zmiksowana (czyt. Zkiksowana) z drewniakus roślinkus strzelającus orzechus.Co potrzeba? A zgadnij... Podpowiem tylko tyle, że strzela orzechami ::w tle okrutne uśmieszki graczy::, i wszystko jasne... Owoce morza znajdziemy, w co głębszych wodach.

Potrzebne: Tarcza odporna na serie z FISTASZAK 47 (karabin szturmowy), czyli... Jaka bądź.

28)Peahat

Latające coś, co wylatuje z podziemi, przypomina pomiota czapki i rośliny. Zostańmy przy suchych faktach- „Z” i rąbiemy z procy/łuku. Znajduje się na polu Hyliańskim.

Potrzebne: Proca, łuk

29)Poe

Zabijamy, ale bez, „Z”, bo zniknie. Jeżeli ucieka i rzuca w ciebie ogniem, strzelamy z procy/łuku. Pola Hyliańskim, cmentarz.

Potrzebne: Dżast luk ap.

Znowu zostałem przy suchych faktach! Zapuszczam się w wypisywaniu głupich podtekstów!

30)Red Bubble

Dżast noł koments, Dżast noł koments...

Potrzebne: Nerwy do lewicujących (:-)) czaszek.

31)Red Tektite

Patrz: 7), tylko słabsze...

32)ReDead

Patrz: 17), tylko (a jakże) słabsze.

33)Shalom

Bezlitosny przeciwnik! Zaskakuje swoją siłą, skutecznością i inteligencją! Kasparow po sparingu w szachy z nim musiałby przeleżeć w szpitalu, bo mózg mu wpala! A tak serio... Bąbel tym razem. I to nie byle, jaki bąbel. Bąbel klasyczny. Ludzie, ile można? Odbija się od miecza... Omijamy szerokim łukiem/procą! Chyba, że ci się zachce paraliżować je orzechami... Bąble miażdżą nas swoją inteligencja w brzuchu Mystera Big Fish.

Przydatne: Wyrozumiałość

34)Shell Blade

Wielce nie przyjemna muszla, potrafi czasem napsuć krwi. Na szczęście jest dość wolna, można uciec w łatwością. Gdy się otworzy, strzał z hookshota i po wszystkim. Spotykane w wodnej świątyni.

Przydatne: Hookshot

35)Skulltula

Wielki Zły Pająk. Podejść, zaczekać aż się odwróci, zaatakować mieczem, i po sprawie.

Przydatne: Miecz

36)Skullwalltula

Złych Pająków część druga. Te małe cusie siedzą na ścianach. Stojąc na ziemi, trzeba wystrzelać je wszystkie. Występują w Drzewie Deku, Jaskini Dodongo, Świątyni lasu ducha, no i oczywiście, Zamku Ganona.

Przydatne: Łuk, proca.

37)Spike

Nie mylić z naszym redaktorem/pisarzem/gwiazdą/webmasterem/idolem/bratem/synem/ojcem(?)/Tym-cholernym-gnoj...Uczniem (niepotrzebne skreślić). W zasadzie jest to kamyk, który wypuszcza kolce, i jeździ w koło próbując cię zabić. Prawda jak miło? W kupie jak cię okrążą wyraz zabić, może się wydawać nadzwyczaj realny... Niszczymy to harpunem, a jeżeli jesteśmy nie pod wodą możemy młotkiem.

Przydatne: Harpun, młotek

38)Stalchild

Bardzo łatwi przeciwnicy, atakują najczęściej parami. Takie cuś przypominające szkielety. Wystarczą dwa ciosy mieczem i po kłopocie. Można je spotkać w nocy, na polu Hyliańskim. Ładnie wygląda po odcięciu mu głowy.

Przydatne: eee…miecz?

39)Stalfos

Dorosła wersja Stalchilda. Ma miecz i tarczę. Jeden jest łatwy do pokonania, kilku może sprawiać trudności. Trzeba bronić się tarczą i atakować, gdy ten przestanie się bronić.

Są w świątyni lasu, cienia, ducha, no i tradycyjnie w zamku Ganiona.

Przydatne: Miecz, tarcza.

40)Stinger

Małe czerwone ptaki. Siedzą w wodzie. Gdy podejdziesz, wyskakują z niej, by po chwili Cię zaatakować. Najłatwiej ustrzelić z procy, choć można pobawić się Orzechami Deku i mieczem. Spotykamy w Mr Przerośnięty Fish i w wodnej świątyni.

Przydatne: Miecz, Orzechy Deku, proca.

41)Tailpasaran

Kolejny z serii elektrycznych robaków. Uciekaj, dopóki nie przygotujesz Din’s Fire.

Przydatne: Szybkie nogi, Din’s Fire, ewentualnie bumerang.

42)Torch Slug

Latające Czaszka. Dosłownie. Biegniesz na takie blokując tarczą. Spada na ziemie i siekasz mieczykiem. Po wszystkim. Spotykamy w Świątyni Ducha i oczywiście w Zamku Ganona.

Przydatne: Tarcza, miecz.

43)Wallmaster

Straszna rzecz. Gdy Cię złapie, zabiera na początek levelu. Musisz być czujny! Gdy zobaczysz szybko powiększający się cień pod Twoimi stopami, zacznij biegać w kółko. Po chwili Rączka spadnie na ziemie. Zabij, zanim ucieknie. Występuje w leśnej świątyni, świątyni ducha, cienia, no i Zamku Ganona.

Przydatne: czujność, miecz, szybkie nogi.

44) (white) Wolfos

Urocze psiska. Pojedynczo nie stanowi żadnego kłopotu, w parze może być problem. Występuje w Lodowej Jaskini, Łące Świętego Lasu, Leśnej Świątyni, Świątyni Ducha i w Zamku Ganona.

Przydatne: Miecz, tarcza.