SOLUCJA do gry Pokemon Ruby (E) [1242] |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Kamienie ewolucji -------------------------------------------------------------------------------- W grze spotykamy się z pokemonami ewoluującymi jedynie po daniu im jakiegoś kamienia. Są to: Skitty ––> Delcatty Jigglypuff ––> Wigglytuff Vulpix ––> Ninetales Nuzleaf ––> Shiftry Gloom ––> Vileplume Gloom ––> Bellossom Pikachu ––> Raichu Staryu ––> Starmie Lombre ––> Ludicolo Oto miejsca gdzie możemy znaleść poszczególne kamienie: Moon Stone – Jeden możemy znaleść w Meteor Fall idąc od strony Fallabor Town. Kolejne kamienie możemy uzyskać poprzez łapanie, lub używanie ataku Thief na Lunatone'ie Sun Stone – Jeden możemy znaleść w stacji kosmicznej w Mossdeep City. Kolejne kamienie możemy uzyskać poprzez łapanie, lub używanie ataku Thief na Solrock'u Fire Stone – Jeden możemy znaleść w Mt Chimney, idąc od strony Mauville City, a w jaskini trzymając się lewej strony. Kolejny kamień możemy uzyskać poprzez wzięcie z dna morza w okolicach Mossdeep City czerwonych sharde'ów, a następnie przez oddanie ich do gościa w domku na wyspie po lewej stronie tego miasta. Shardy trzymajš także Corsola Leaf Stone – Jeden możemy znaleść na drodze 119, idąc od Fortree City, i trzymając się prawej strony. Kolejny kamień możemy uzyskać poprzez wzięcie z dna morza w okolicach Mossdeep City zielonych sharde'ów, a następnie przez oddanie ich do gościa w domku na wyspie po lewej stronie tego miasta. Shardy trzymajš także Relicanth Water Stone – Jeden możemy znaleść w Abantoned Ship, po przejściu wszystkich pokoi. Kolejny kamień możemy uzyskać poprzez wzięcie z dna morza w okolicach Mossdeep City niebieskich sharde'ów, a następnie przez oddanie ich do gościa w domku na wyspie po lewej stronie tego miasta. Shardy trzymajš także Clamperl Thunder Stone – Jeden możemy znaleść na samym końcu labiryntu w New Mauville City (elektrownia). Kolejny kamień możemy uzyskać poprzez wzięcie z dna morza w okolicach Mossdeep City żółtych sharde'ów, a następnie przez oddanie ich do gościa w domku na wyspie po lewej stronie tego miasta. Shardy trzymajš także Chinchou Gdzie, jakie TM'y? -------------------------------------------------------------------------------- TM 01-Focus Punch Zdobywamy go w górnej części drogi 115 TM 02-Dragon Claw Znajduje się od w Meteor Falls TM 03-Water Pulse Dostaniemy go po pokonaniu lidera w Sootopolis City TM 04-Calm Mind Ten TM otrzymujemy po pokonaniu liderek w Mossdeep City TM 05-Roar Można go znaleść na drodze 116 TM 06-Toxic Do znalezienia w Fiery Path TM 07-Hail Ten atatk znajduje się w Shoal Cave TM 08-Bulk Up Otrzymujemy go od lidera w Dewford TM 09-Bullet Seed Otrzymujemy na drodze 104 TM 10-Hidden Power Kupujemy u babki w Slateport za 3000 TM 11-Sunny Day Znajdujemy na drodze 120 TM 12-Taunt Do znalezienia n drodze 110 TM 13-Ice Beam Otrzymujemy w Game Corner za 4000 punktów TM 14-Blizzard Kupujemy go w Lilycove City za 5500 TM 15-Hyper Beam Go także kupujemy w tym mieście, za kwotę 7500 TM 16-Light Screen Kupujemy w Lilycove za 3000 TM 17-Protect Kupujemy w tym samym sklepie za 3000 TM 18-Rain Dance Odnajdziemy go wnętrzu Abantoned Ship TM 19-Giga Drain Znajdujemy na drodze 122 TM 20-Safeguard Kupujemy w Lilycove za 3000 TM 21-Frustration Ciekawy TM otrzumujemy od dziadka w domku w lewym dolnym rogu Pacificdlog City. Możemy go otzymać kilka razy! M 22-Solarbeam Znajdujemy na terenie Safari Zone TM 23-Iron Tail Znajdujemy w Meteor Falls TM 24-Thunderbolt Otrzymujemy w Game Cormer za 4000 punktów TM 25-Thunder Możemy kupić w Lilycove City za 5500 TM 26-Earthquake Znajdujemy na drodze 128 TM 27-Return Otrzymujemy w Pacificdlog City. Także kilka razy możemy go otrzymać! TM 28-Dig Atak niezbędny do złapania Regi otrzymujemy od chłopaka przed tunelem w Fallabor Town TM 29-Psychic Otrzymujemy w Game Corner za 3500 TM 30-Shadow Ball Znajdujemy w Mt Pyre TM 31-Brick Break Otrzymujemy w donku w prawym górnym rogu Sootopolis City TM 32-Double Team Otrzymujemy w Game Corner za 1500 punktów TM 33-Reflect Możemy kupić w Lilycove City za 3000 TM 34-Shock Wave Otrzymujemy od lidera stadionu w Mauville City TM 35-Flamethrower Otrzymujemy w Game Corner za 3000 TM 36-Sludge Bomb Otrzymujemy w Dewford Town w donku u dołu po przyniesieniu Meteorite TM 37-Sandstorm Znajdujemy na pustyni TM 38-Fire Blast Kupujemy w Lilycove City za 5500 TM 39-Rock Tomb Otrzymujemy od lidera stadionu w Rustboro City TM 40-Aerial Ace Otrzymujemy od lidera stadionu w Fortree City TM 41-Torment Otrzymujemy w Slateport TM 42-Facade Otrzymujemy od naszego ojca po pokonaniu go TM 43-Secret Power Dostajemy go od chłopaka pod drzewem na drodze 111 TM 44-Rest Otrzymujemy w Lilycove City TM 45-Attract Otrzymujemy w Verdanturf TM 46-Thief Otrzymujemy od Teamu Aqua lub Magma w muzeum w Slateport TM 47-Steel Wing Dostajemy od Stevena po dostarczeniu listu TM 48-Skill Swap Znajdujemy w Mt Pyre TM 49-SnatchZnajdujemy na statku TM 50-Overheat Otrzymujemy od lidera w Lavaridge Rodzaje pokeballi -------------------------------------------------------------------------------- W grze spotykamy się z nowymi rodzjami pokeballi: Pokeball Najprostszy ball. Spotykamy się z nim od początku gry, a kupujemy go za 200 GreatBall Działa lepiej od pokeballi, spotykamy go później i kosztuje 600 UltraBall Działa najlepiej ze wszystkich balli które można kupić. Kosztuje 1200 TimerBall Ten rodzaj balla działa najlepiej po paru atakach. Do kupienia w Rustboro za 1000 Repeat Ball Ten ball działa najlepiej na pokemony które wcześniej złapaliśmy. Do kupienia w Rustboro za 1000 NetBall Działa najlepiej na pokemony wodne i robaki. Do kupienia w Mossdeep za 1000 NestBall Działa dobrze na słabsze pokemony. Do kupienia w Verdanturf za 1000 DiveBall Działa najlepiej na pokemony podwodne LuxuryBall Do łapania poków spokojnych. Znajdziesz tylko na Abandoned Ship Premier Ball Alternatywna wersja pokeballa SafariBall Jedyny ball jakiego możesz używać w Safari Zone MasterBall Z tym ballem żaden pokemon nie ma szans. Jednego możesz otrzymać w kryjówce Team'u w okolicach Lilycove City. Kolejne możesz wygrać na loteri w supermarkecie, jeżeli twój ID będzie identyczny z numerem wylosowanym Sklepy -------------------------------------------------------------------------------- Oldate Town: PokeMarket: PokeBall-200 Potion-300 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Awakening-250 Petalburg Town: PokeMarket: PokeBall-200 GreatBall-600 Potion-300 Super Potion-700 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Awakening-250 Escape Rope-550 Repel-350 X Speed-350 X Attack-500 X Defend-550 Orange Mail-50 Droga 104: Red Plant-3000 Tropical Plant-3000 Preety Plant-3000 Colorful Plant-5000 Big Plant-5000 Gorgeous Plant-5000 Rustboro City: PokeMarket: PokeBall-200 TimerBall-1000 RepeatBall-1000 Potion-300 Super Potion-700 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Escape Rope-550 Repel-350 X Speed-350 X Attack-500 X Defend-550 Slateport City: PokeMarket: PokeBall-200 GreatBall-600 Potion-300 Super Potion-700 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Escape Rope-550 Repel-350 Harbor Mail-50 Targowisko, sprzedawca pierwszy: Red Brick-500 Blue Brick-500 Yellow Brick-500 Red Balloon-500 Blue Balloon-500 Yellow Balloon-500 C Low Note Mat-500 D Note Mat-500 E Note Mat-500 F Note Mat-500 G Note Mat-500 A Note Mat-500 B Note Mat-500 C High Note Mat-500 Targowisko, sprzedawca drugi: Protein-9800 Iron-9800 Carbos-9800 Zinc-9800 Calcium-9800 HP up-9800 Targowisko, sprzedawca trzeci: TM10-3000 TM43-3000 Targowisko, sprzedawca czwarty: Azurill Doll-3000 Marill Doll-3000 Skitty Doll-3000 Mauville City: PokeMarket: PokeBall-200 GreatBall-600 Super Potion-700 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Awakening-250 X Speed-350 X Attack-500 X Defend-550 Guard Spec.-700 Dire Hit-650 X Accuracy-950 Verdanturf Town: PokeMarket: GreatBall-600 NestBall-1000 Super Potion-700 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Awakening-250 Burn Heal-250 Ice Heal-250 Repel-350 X Special-350 Fluffy Tail-1000 Lavaridge Town: PokeMarket: GreatBall-600 Super Potion-700 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Awakening-250 Burn Heal-250 Revive-1500 Super Repel-500 X Speed-350 Pokemon Herb Shop: Energy Powder-500 Energy Root-800 Heal Powder-450 Revital Herb-2800 Fallabor Town: PokeMarket: GreatBall-600 Super Potion-700 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Escape Rope-550 Super Repel-500 X Special-350 X Speed-350 X Attack-500 X Defend-550 Dire Hit-650 Guard Spec.-700 Fortree City: PokeMarket: GreatBall-600 UltraBall-1200 Super Potion-700 Hyper Potion-1200 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Awakening-250 Super Repel-500 Wood Mail-50 Sklep w prawym dolnym rogu: Sprzedawca po lewej: Small Desk-3000 Pokemon Desk-3000 Heavy Desk-6000 Ragged Desk-6000 Comfort Desk-6000 Brick Desk-9000 Camp Desk-9000 Hard Desk-9000 Sprzedawca po prawej: Small Chair-2000 Pokemon Chair-2000 Heavy Chair-2000 Ragged Chair-2000 Comfort Chair-2000 Brick Chair-2000 Camp Chair-2000 Hard Chair-2000 Lilycove City: Lilycove Department Store: Drugie piętro, sprzedawca po lewej: PokeBall-200 GreatBall-600 UltraBall-1200 Escape Rope-550 Full Heal-600 Antidote-100 Paralyz Heal-200 Burn Heal-250 Ice Heal-250 Awakening-250 Fluffy Tail-1000 Drugie piętro, sprzedawca po prawej: Potion-300 Super Potion-700 Hyper Potion-1200 Max Potion-2500 Repel-350 Super Repel-500 Max Repel-700 Wave Mail-50 Mech Mail-50 Trzecie piętro, sprzedawca po lewej: Protein-9800 Calcium-9800 Iron-9800 Zinc-9800 Carbos-9800 HP up Trzecie piętro, sprzedawca po prawej: X Speed-350 X Special-350 X Attack-500 X Defend-550 Dire Hit-650 Guard Spec.-700 X Accuracy-950 Czwarte piętro, sprzedawca po lewej: TM38-5500 TM25-5500 TM14-5500 TM15-7500 Czwarte piętro, sprzedawca po prawej: TM17-3000 TM20-3000 TM33-3000 TM16-3000 Piąte piętro, stoisko po lewej stronie, sprzedawca po lewej: Pichu Doll-3000 Pikachu Doll-3000 Marill Doll-3000 Jigglypuff Doll-3000 Duskull Doll-3000 Wynaut Doll-3000 Baltoy Doll-3000 Kecleon Doll-3000 Azurill Doll-3000 Skitty Doll-3000 Swablu Doll-3000 Gulpin Doll-3000 Piąte piętro, stoisko po lewej stronie, sprzedawca po prawej: Pika Cushion-2000 Round Cushion-2000 Zigzag Cushion-2000 Spin Cushion-2000 Diamond Cushion-2000 Ball Cushion-2000 Grass Cushion-2000 Fire Cushion-2000 Water Cushion-2000 Piąte piętro, stoisko po prawej stronie, sprzedawca po lewej: Ball Poster-1000 Green Poster-1000 Red Poster-1000 Blue Poster-1000 Cute Poster-1000 Pika Poster-1500 Long Poster-1500 Sea Poster-1500 Sky Poster-1500 Piąte piętro, stoisko po prawej stronie, sprzedawca po prawej: Surf Mat-4000 Thunder Mat-4000 Fire Blast Mat-4000 Powder Snow Mat-4000 Attract Mat-4000 Fissure Mat-4000 Spikes Mat-4000 Glitter Mat-2000 Jump Mat-2000 Spin Mat-2000 Dach: Fresh Water-200 Soda Pop-300 Lemonade-350 Mossdeep City: PokeMarket: UltraBall-1200 NetBall-1000 DiveBall-1000 Hyper Potion-1200 Full Heal-600 Revive-1500 Max Repel-700 X Attack-500 X Defend-550 Sootopolis City: PokeMarket: UltraBall-1200 Hyper Potion-1200 Max Potion-2500 Full Heal-600 Revive-1500 Max Repel-700 X Attack-500 X Defend-550 Shadow Mail Ever Grande City: PokeMarket: UltraBall-1200 Hyper Potion-1200 Max Potion-2500 Full Restore-3000 Full Heal-600 Revive-1500 Max Repel-700 Zdolności poków -------------------------------------------------------------------------------- Każdy pokemon ma jakieś zdolności. Są one zapisane tutaj: Zdolność Opis Air Lock Na pokemona nie działają żadne efekty pogodowe Arena Trap Zapobiega zmienieniu poka, lub jego ucieczce. Nie działa na poki latające, oraz posiadające Levitate Battle Armor Pomaga pokemonowi przetrzymać Critical Hits Blaze Zwiększa siłę poka ognistego do 150% gdy ilość Hit Pointsów zmniejszy się do 1/3 całości Chlorophyll Zwiększa szybkość poka dwukrotnie, gdy świeci słońce Clear Body Powoduje że przeciwnik używa ataków korzystając z najniższych twoich statystyk Cloud Nine Efekty pogodowe działają na wszystkich członków drużyny Color Change Typ poka zmieniany jest na typ ataku jaki użyje Compoundeyes Zwiększa celność o 30% Cute Charm 30% szans na zakochanie się pokemona w czasie ataku bezpośredniego Damp Uiemożliwia pokom w walce używaie selfdestruct i Explosion Drizzle Zmienia pogodę na deszcz w czasie walki Drought Zmienia pogodę na silne słońce w czasie walki Early Bird Pokemon budzi się wcześniej z zaśnięcia Effect Spore Odbiera przeciwnikowi który jest sparaliżowany, zatruty, lub uśpiony dodatkowe 10% Flame Body Odbiera poparzonemu przeciwnikowi dodatkowe 30% Flash Body Ochrania przed ognistymi atakami Forecast Zmienia typ pokemona na związany z aktualną pogodą (słońce-ogień; deszcz-woda; grad-lodowy) Guts Zwiększa siłę poka do 150% gdy ma problemy zdrowotne Huge Power Zabiera moc z ataku, lecz efekt jest zmniejszony o połowę jeżeli zmieniona została zdolność Hustle Atak zwiększony do 150%, lecz celność zmniejszona do 80% Hyper Cutter Przeciwdziała mocom które redukują siłę ataku Illuminate Zmniejsza szanse na znalezienie dzikiego poka, gdy jest na pierwszym miejscu Immunity Przeciwdziała zatruciu pokemona Inner Focus Zapobiega "cofaniu się" poka (efekt gdy twój pok nie może zaatakować, napis Pokemon flinched) Insomnia Zapobiega zaśnięciu poka Intimidate Zmniejsza atak przeciwnika Keen Eye Zabezpiecza przed obniżeniem poziomu celności Levitate Uniemożliwia atak typu ziemnego Lightningrod Nie pozwala zaatakować przeciwnika atakiem elektrycznym w czasie walki 2 na 2 Liquid Ooze Powoduje obrażenia gdy przeciwnik użyje ataku absorbującego HP Magma Armor Zabezpiecza poka przed zamrożeniem Magnet Pull Uniemożliwia pokom stalowym ucieczkę Marvel Scale Zwiększa obronę do 150% gdy pok ma kłopoty zdrowotne Minus Zwiększa atak specjalny do 150% gdy pokemon zostanie pozytywnie naładowany w walce Natural Cure Leczy poka z problemów zdrowotnych po walce Oblivious Przeciwdziała zakochiwaniu się naszego poka Overgrow Zwiększa siłę poka roślinnego gdy HP spadnie poniżej 1/3 Own Tempo Zapobiega zaplątaniu się pokemona (confuse) Pickup Podnosi przedmiot od przeciwnika Plus Podnosi specjalny atak gdy pok naładuje się negatywnie w czasie walki Position Point Zabiera 30% więcej, jeżeli przeciwnik jest zatruty Pressure Zmniejsza PP przeciwnika o 2 za każdym atakiem Pure Power Patrz- Huge Power Rain Dish Odnawia HP co turę jeżeli pada deszcz Rock Head Zapobiega stracioe życia twojego poka gdy używasz ataku Submission, Take Down lub Double-Edge Rough Skin Powoduje utratę HP przeciwnika kiedy używamy ataku bezpośredniego Run Away Pozwala pokemonowi uciec od dzikich poków Sand Stream Powoduje burzę piaskową w czasie walki Sand Veil Pozwala pokemonowi łatwiej unikać ciosów w czasie burzy piaskowej Shadow Tag Zapobiega zmienieniu poka, lub jego ucieczce Shed Skin Daje pokowi 30% szans na powrót do zdrowia co turę Shell Armor Pomaga pokemonowi przetrzymać Critical Hits Shield Dust Ochrania poka przed dodatkowymi obrażeniami z ataków Speed Boost Zabiera prędkość przeciwnikowi co turę Soundproof Uwalnia poka od Grasswhistle, Growl, Heal Bell, Hyper Voice, Metal Sound, Perish Song, Roar, Screech, Sing, Snore, Supersonic i Uproar Static Zwiększa ilość obrażeń o 30% jeżeli przeciwnik jest sparaliżowany Stench Zmniejsza szanse na spotkanie dzikiego poka gdy jest on na pierwszym miejscu Sticky Hold Zapobiega "okradzeniu" nas przez poka przeciwnika Sturdy Ochrania poka przed atakami które wykańczają nas w jednej turze Suction Cups Zabezpiecza poka przed zamianą kiedy przeciwnik użyje Whirlwind lub Roar Swarm Zwiększa moc ataku typu robak, kiedy HP spadnie poniżej 1/3 Swift Swim Podwaja prędkość gdy w czasie walki pada deszcz Synchronize Powoduje zarażenie pokemona przeciwnika tym samym typem kłopotu zdrowotnego co my Thick Fat Redukuje obrażenia o połowę kiedy pokemon jest atakowany przez typ ognisty Torrent Powiększa do 150% moc poków wodnych gdy HP wynosi mniej niż 1/3 Trace Przeciwdziała zdolnościom które ma przeciwnik Truant Powoduje u poka zrobienie jego ruchu tylko co różną turę Vital Sprit Przeciwdziała usypianiu Volt Absorb Odnawia mHP poka gdy jest atakowany przez elektryczne ataki Water Veil Przeciwdziała poparzeniu White Smoke Przeciwdziała atakom poka przeciwnika które zmniejszają twoje statystyki Wonder Guard Na poka działają jedynie ataki na które jest słaby Combosy -------------------------------------------------------------------------------- 1.Co to są Combosy? Combosy to nic innego jak połączenie dwóch różnych ataków (lub czynności) dające określone korzyści a nawet czasem (jeśli użyte niewłaściwie) szkody. 2.Jak używać Combosów? Zazwyczaj używamy ich by zwiększysć atak...ataki zmieniające pogodę typu "Sunny Day" mogą zwiększyć moc Pokemona (założmy przeciwnika) ognistego który go użył ale też mogą stworzyć niezłą ochronę przed atakiem Thunder. Zaraz to wyjaśnimy. 3.Trzy typy combosów Nie wiem czemu (chyba dla wygody) combosy zostały podzielone na dwa typy: a)Combosy Zwyczajne: Te comba możesz stworzyć sam w łatwy sposób.Niektóre z nich możesz także użyc przy okazji żeby zaskoczyć kumpla (a już myślał ze wygra-szajsnął się)!Oto przepis na kilka takich tricków: -Chyba najsłynniejsze Comba-"Counter, "Mirror Coat".Czyli ataki w wykorzystaniem siły ataku wroga.Potrafi wyratować z opresji. -To Combo jest proste a wręcz genialne.Pkmn Medicham zna atak "Mindreader" i atak "Hi Jump Kick".Problem polega na tym że ten drugi ma kłopoty z trafianiem a to zabiera Medichamowi życie (tak tak więc lepiej trafić). Zabiera tez przeciwnikowi duże szkody. "Mindreader" natomiast to atak który zapewnia trafienie w następnej turze. Czyli najpierw "Mindreader" a potem "Hi Jump Kick".Zadziała na sto procent jeżeli "Mindreader" też. Ta sama taktyka sprawdzi się z Magnetonem znającym "Lock-On" i "Zap Cannon". -Jeżeli walczysz z Pkmn. który może cię uśpić (np. Roselia+ "Grasswhistle") dobrze jest użyć Pkmn. który zna np. "Sleep Talk"...radocha nie? -Teraz też coś związane ze snem ale trochę bardziej ulepszone. Większość Pokemonów Duchów zna "Curse". Atak ryzykowny....czasem nieopłacalny....ale gdyby połączyć go z atakiem "Rest"?No tak ale co ze straconymi turami?A co jeżeli wasz Pokemon trzyma w łapkach Chesto Berry hmmm? Budzi się automatycznie...żadnego ryzyka.To jest coś...to samo tyczy się np. Harityeamy i jego "Belly Drum". -Kolejna ciekawostka. Związana z "Perish Song" (Pkmn Altaria go ma)...."Perish Song" załatwia oba Pkmn po trzech turach...dlatego wróg szybko w trzeciej turze (lub w innej) zmienia Pokemona. Użyjmy Altarii i jej "Perish Song"..szybko zmieńmy Pkmn. na np. Sableye i zróbmy "Mean Look"...Perfidne nie? Można też zrobić co innego..np. zmienić Altarie (po uzyciu "Perish Song") na Pkmn. Grovyle. Zna on atak "Pursuit".Czekamy do trzeciej tury (waląc dla bezp. "Pursuitem") i gdy rywal zmieni poka będzie miał pecha-chlip chlip.Tak czy siak perfidne! -"Mean Look" można też łączyć z innymi atakami jak na przykład "Sandstorm", "Bind", Whirpool" itp. Dobrze se też poradzi z atakami które zmieniają status na Confuse (Ogłupienie) czy Poison (Zatrucie) itp. -Są kombinacje ataków które np. ma Pelipper. "Stockpoile" (atak który ma na celu naładowanie poka może być użyty max.x3) -można po nim użyć aż 2 ataków. "Spit Up" by zmiażdżyć wroga lub "Swallow" by siebie uleczyć. Choose your destiny! -A teraz coś extra. Jeden z najbardziej perfidnych ataków. Jeżeli twój Pkmn. jest szybszy od przeciwnika to może nawet z najgorszych opresji wyjdziesz cało. Ten atak jest okazjonalny. Zwykły "Flail" lub "Reversal". Zazwyczaj boimy się gdy życie naszego pupila spadnie np. do 1 HP.No nie najlepiej. Ale jeśli mamy np. "Flail" to nie musimy się obawiać (ten atak ma min. Slaking i Seaking). Jeżeli tylko nasz pok jest szybszy to możesz nawet zadać wrogowi 1 HIT KO!!! Atak typu "Flail" sprawia że Pokemon zadaje większe obrażenia im mniej ma życia.I uwaga na "Quick Attack" lub "Mach Punch"! Dobrym rozwiązaniem jest tez atak "Pain Split" Misdreavusa (polega on na podzieleniu życia obu Pkmn na równo) jeśli gracie z kodami... -Użyj "Defense Curl" z parę razy i potem atak "Rollout". Gwarantuję efekty. Taką kombinację posiada Jigglupuff lub Donphan. b)Combosy Sytuacyjne: Cały plan tego Combo zależy od warunków pogodowych czy statusu wroga.Zdziwicie się wszyscy, którzy myślą że do Comb nie zalicza się także ruchów i ataków wroga.Niektóre z tych Comb mogą wymagać zamiany pokemona w trakcie walki. Nie ma się zbytnio co rozpisywać: -Jeśli wróg użyje ataku "Minimaze" by sie uratować przed twym gniewem...zrób atak "Stomp".Będzie o wiele potężniejszy i celniejszy. -Jeśli Pokemon wroga zakopał się w ziemi użyj "Earthquake". "Fissure" też powinien zadziałać. -Jeśli wróg wzbił się w przestworza Załatw go "Gust" lub "Twister". -Jeśli wróg ma zamiar odpocząć ("Rest") zaskocz go np. ruchem "Dream Eater" lub "Nightmare". -Jeśli świeci słońce ("Sunny Day") żaden z poków nie może zostać zamrożony-dobre na Pkmn. Lodowe. -Jeśli jest "Sunny Day" prawdopodobieństwo trafienia atakiem "Thunder" mocno spada. -Jeśli jest "Sunny Day" Solarbeam nie musi się ładować 2 tury. -Jeśli jest "Sunny Day" ataki leczące "Synthesis", "Morning Sun" i "Moonlight" leczą 2x tyle co zazwyczaj. -Jeśli jest "Rain Dance" "Thunder" trafi na 100%. -Jeśli jest "Rain Dance" atak "Solarbeam" traci moc o 50%. -Jesli jest "Rain Dance" ruchy leczące jak "Synthesis", "Morning Sun" i "Moonlight" tracą swą moc do 15% -Jest to jedno z Comb które by użyć musisz zmienić poka. Najpierw np. Altaria robi "Safeguard"...potem zmieniasz ją na np. Gyaradosa który robi "Trash"....najlepsza czesć to to że nie staje się Zconfusiowany dzięki "Safeguard". c)Combosy Konkursowe: Te mieszanki ataków są po to by podwyżyć ci ocenę na konkursach...ale tylko u Jurorów. Widziałes kiedyś nad jegą głową wykrzyknik?To znaczy ze właśnie odkryłeś Combo konkursowe.Pamiętaj tylko, że liczy się też głos publiczności, więc pomyśl zanim użyjesz jakiegoś ataku, który może się okazać innego typu niż sam konkurs. Jest tego za dużo ale może dam kilka przykładów: -Po "Surf" zrób "Dive". -Użyj ataków "Thunderpunch", "Icepunch" oraz "Firepunch"-kolejnosć nie gra roli. -Po "Earthquake" walnij "Eruption" albo "Fissure". -Po "Sweet Scent" dobry będzie "Poisonpowder", "Stun Spore" i "Sleep Powder". -Najlepszą kombinacją jest "Yawn" a potem albo "Slack Off" albo "Rest". Jeśli chcesz wiedziec więcej musisz sam to odkryć. Nie jest to trudne lecz podchwytliwe. Wymagana znajomosć anglika. Użyj ataków o podobnym znaczeniu np. "Earthquake" oraz "Eruption" i "Fissure" są związane ze skorupą ziemską. Czyli są powiązane.Albo "Yawn" i "Slack Off" lub "Rest". Każdy z nich to ruch leniwy.Trzeba tez dużo cierpliwości oraz sprytu Co do innych Comb pamiętajce że to jedynie przykłady. Możecie samemu odkryć kilka nowych, unikalnych i zaskoczyć kogoś-może nawet mnie. Zostawiam was z tą wiedzą! SOLUCJA POCHODZI ZE STRONY www.pokemon.gate.pl |