przejdź do informacji o grze

tytuł: Pokemon Ruby (E) [1242]
system: Game Boy Advance gatunek: RPG
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Pokemon Ruby (E) [1242]

Umieścił: ciurek Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 06.12.2003, 09:45 Punkty: 20
Kamienie ewolucji

--------------------------------------------------------------------------------

W grze spotykamy się z pokemonami ewoluującymi jedynie po daniu im jakiegoś kamienia. Są to:

Skitty ––> Delcatty
Jigglypuff ––> Wigglytuff
Vulpix ––> Ninetales
Nuzleaf ––> Shiftry
Gloom ––> Vileplume
Gloom ––> Bellossom
Pikachu ––> Raichu
Staryu ––> Starmie
Lombre ––> Ludicolo

Oto miejsca gdzie możemy znaleść poszczególne kamienie:

Moon Stone – Jeden możemy znaleść w Meteor Fall idąc od strony Fallabor Town. Kolejne kamienie możemy uzyskać poprzez łapanie, lub używanie ataku Thief na Lunatone'ie
Sun Stone – Jeden możemy znaleść w stacji kosmicznej w Mossdeep City. Kolejne kamienie możemy uzyskać poprzez łapanie, lub używanie ataku Thief na Solrock'u
Fire Stone – Jeden możemy znaleść w Mt Chimney, idąc od strony Mauville City, a w jaskini trzymając się lewej strony. Kolejny kamień możemy uzyskać poprzez wzięcie z dna morza w okolicach Mossdeep City czerwonych sharde'ów, a następnie przez oddanie ich do gościa w domku na wyspie po lewej stronie tego miasta. Shardy trzymajš także Corsola
Leaf Stone – Jeden możemy znaleść na drodze 119, idąc od Fortree City, i trzymając się prawej strony. Kolejny kamień możemy uzyskać poprzez wzięcie z dna morza w okolicach Mossdeep City zielonych sharde'ów, a następnie przez oddanie ich do gościa w domku na wyspie po lewej stronie tego miasta. Shardy trzymajš także Relicanth
Water Stone – Jeden możemy znaleść w Abantoned Ship, po przejściu wszystkich pokoi. Kolejny kamień możemy uzyskać poprzez wzięcie z dna morza w okolicach Mossdeep City niebieskich sharde'ów, a następnie przez oddanie ich do gościa w domku na wyspie po lewej stronie tego miasta. Shardy trzymajš także Clamperl
Thunder Stone – Jeden możemy znaleść na samym końcu labiryntu w New Mauville City (elektrownia). Kolejny kamień możemy uzyskać poprzez wzięcie z dna morza w okolicach Mossdeep City żółtych sharde'ów, a następnie przez oddanie ich do gościa w domku na wyspie po lewej stronie tego miasta. Shardy trzymajš także Chinchou


Gdzie, jakie TM'y?

--------------------------------------------------------------------------------

TM 01-Focus Punch
Zdobywamy go w górnej części drogi 115

TM 02-Dragon Claw
Znajduje się od w Meteor Falls

TM 03-Water Pulse
Dostaniemy go po pokonaniu lidera w Sootopolis City

TM 04-Calm Mind
Ten TM otrzymujemy po pokonaniu liderek w Mossdeep City

TM 05-Roar
Można go znaleść na drodze 116

TM 06-Toxic
Do znalezienia w Fiery Path

TM 07-Hail
Ten atatk znajduje się w Shoal Cave

TM 08-Bulk Up
Otrzymujemy go od lidera w Dewford

TM 09-Bullet Seed
Otrzymujemy na drodze 104

TM 10-Hidden Power
Kupujemy u babki w Slateport za 3000

TM 11-Sunny Day
Znajdujemy na drodze 120

TM 12-Taunt
Do znalezienia n drodze 110

TM 13-Ice Beam
Otrzymujemy w Game Corner za 4000 punktów

TM 14-Blizzard
Kupujemy go w Lilycove City za 5500

TM 15-Hyper Beam
Go także kupujemy w tym mieście, za kwotę 7500

TM 16-Light Screen
Kupujemy w Lilycove za 3000

TM 17-Protect
Kupujemy w tym samym sklepie za 3000

TM 18-Rain Dance
Odnajdziemy go wnętrzu Abantoned Ship

TM 19-Giga Drain
Znajdujemy na drodze 122

TM 20-Safeguard
Kupujemy w Lilycove za 3000

TM 21-Frustration
Ciekawy TM otrzumujemy od dziadka w domku w lewym dolnym rogu Pacificdlog City. Możemy go otzymać kilka razy!

M 22-Solarbeam
Znajdujemy na terenie Safari Zone

TM 23-Iron Tail
Znajdujemy w Meteor Falls

TM 24-Thunderbolt
Otrzymujemy w Game Cormer za 4000 punktów

TM 25-Thunder
Możemy kupić w Lilycove City za 5500

TM 26-Earthquake
Znajdujemy na drodze 128

TM 27-Return
Otrzymujemy w Pacificdlog City. Także kilka razy możemy go otrzymać!

TM 28-Dig
Atak niezbędny do złapania Regi otrzymujemy od chłopaka przed tunelem w Fallabor Town

TM 29-Psychic
Otrzymujemy w Game Corner za 3500

TM 30-Shadow Ball
Znajdujemy w Mt Pyre

TM 31-Brick Break
Otrzymujemy w donku w prawym górnym rogu Sootopolis City

TM 32-Double Team
Otrzymujemy w Game Corner za 1500 punktów

TM 33-Reflect
Możemy kupić w Lilycove City za 3000

TM 34-Shock Wave
Otrzymujemy od lidera stadionu w Mauville City

TM 35-Flamethrower
Otrzymujemy w Game Corner za 3000

TM 36-Sludge Bomb
Otrzymujemy w Dewford Town w donku u dołu po przyniesieniu Meteorite

TM 37-Sandstorm
Znajdujemy na pustyni

TM 38-Fire Blast
Kupujemy w Lilycove City za 5500

TM 39-Rock Tomb
Otrzymujemy od lidera stadionu w Rustboro City

TM 40-Aerial Ace
Otrzymujemy od lidera stadionu w Fortree City

TM 41-Torment
Otrzymujemy w Slateport

TM 42-Facade
Otrzymujemy od naszego ojca po pokonaniu go

TM 43-Secret Power
Dostajemy go od chłopaka pod drzewem na drodze 111

TM 44-Rest
Otrzymujemy w Lilycove City

TM 45-Attract
Otrzymujemy w Verdanturf

TM 46-Thief
Otrzymujemy od Teamu Aqua lub Magma w muzeum w Slateport

TM 47-Steel Wing
Dostajemy od Stevena po dostarczeniu listu

TM 48-Skill Swap
Znajdujemy w Mt Pyre

TM 49-SnatchZnajdujemy na statku

TM 50-Overheat
Otrzymujemy od lidera w Lavaridge


Rodzaje pokeballi

--------------------------------------------------------------------------------

W grze spotykamy się z nowymi rodzjami pokeballi:

Pokeball

Najprostszy ball. Spotykamy się z nim od początku gry, a kupujemy go za 200

GreatBall

Działa lepiej od pokeballi, spotykamy go później i kosztuje 600

UltraBall

Działa najlepiej ze wszystkich balli które można kupić. Kosztuje 1200

TimerBall

Ten rodzaj balla działa najlepiej po paru atakach. Do kupienia w Rustboro za 1000

Repeat Ball

Ten ball działa najlepiej na pokemony które wcześniej złapaliśmy. Do kupienia w Rustboro za 1000

NetBall

Działa najlepiej na pokemony wodne i robaki. Do kupienia w Mossdeep za 1000

NestBall

Działa dobrze na słabsze pokemony. Do kupienia w Verdanturf za 1000

DiveBall

Działa najlepiej na pokemony podwodne

LuxuryBall

Do łapania poków spokojnych. Znajdziesz tylko na Abandoned Ship

Premier Ball

Alternatywna wersja pokeballa

SafariBall

Jedyny ball jakiego możesz używać w Safari Zone

MasterBall

Z tym ballem żaden pokemon nie ma szans. Jednego możesz otrzymać w kryjówce Team'u w okolicach Lilycove City. Kolejne możesz wygrać na loteri w supermarkecie, jeżeli twój ID będzie identyczny z numerem wylosowanym

Sklepy

--------------------------------------------------------------------------------

Oldate Town:
PokeMarket:
PokeBall-200
Potion-300
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Awakening-250

Petalburg Town:
PokeMarket:
PokeBall-200
GreatBall-600
Potion-300
Super Potion-700
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Awakening-250
Escape Rope-550
Repel-350
X Speed-350
X Attack-500
X Defend-550
Orange Mail-50

Droga 104:

Red Plant-3000
Tropical Plant-3000
Preety Plant-3000
Colorful Plant-5000
Big Plant-5000
Gorgeous Plant-5000

Rustboro City:
PokeMarket:
PokeBall-200
TimerBall-1000
RepeatBall-1000
Potion-300
Super Potion-700
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Escape Rope-550
Repel-350
X Speed-350
X Attack-500
X Defend-550

Slateport City:
PokeMarket:
PokeBall-200
GreatBall-600
Potion-300
Super Potion-700
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Escape Rope-550
Repel-350
Harbor Mail-50

Targowisko, sprzedawca pierwszy:

Red Brick-500
Blue Brick-500
Yellow Brick-500
Red Balloon-500
Blue Balloon-500
Yellow Balloon-500
C Low Note Mat-500
D Note Mat-500
E Note Mat-500
F Note Mat-500
G Note Mat-500
A Note Mat-500
B Note Mat-500
C High Note Mat-500

Targowisko, sprzedawca drugi:

Protein-9800
Iron-9800
Carbos-9800
Zinc-9800
Calcium-9800
HP up-9800

Targowisko, sprzedawca trzeci:

TM10-3000
TM43-3000

Targowisko, sprzedawca czwarty:

Azurill Doll-3000
Marill Doll-3000
Skitty Doll-3000

Mauville City:
PokeMarket:
PokeBall-200
GreatBall-600
Super Potion-700
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Awakening-250
X Speed-350
X Attack-500
X Defend-550
Guard Spec.-700
Dire Hit-650
X Accuracy-950

Verdanturf Town:
PokeMarket:
GreatBall-600
NestBall-1000
Super Potion-700
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Awakening-250
Burn Heal-250
Ice Heal-250
Repel-350
X Special-350
Fluffy Tail-1000

Lavaridge Town:
PokeMarket:
GreatBall-600
Super Potion-700
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Awakening-250
Burn Heal-250
Revive-1500
Super Repel-500
X Speed-350

Pokemon Herb Shop:

Energy Powder-500
Energy Root-800
Heal Powder-450
Revital Herb-2800

Fallabor Town:
PokeMarket:
GreatBall-600
Super Potion-700
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Escape Rope-550
Super Repel-500
X Special-350
X Speed-350
X Attack-500
X Defend-550
Dire Hit-650
Guard Spec.-700

Fortree City:
PokeMarket:
GreatBall-600
UltraBall-1200
Super Potion-700
Hyper Potion-1200
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Awakening-250
Super Repel-500
Wood Mail-50

Sklep w prawym dolnym rogu:

Sprzedawca po lewej:
Small Desk-3000
Pokemon Desk-3000
Heavy Desk-6000
Ragged Desk-6000
Comfort Desk-6000
Brick Desk-9000
Camp Desk-9000
Hard Desk-9000

Sprzedawca po prawej:
Small Chair-2000
Pokemon Chair-2000
Heavy Chair-2000
Ragged Chair-2000
Comfort Chair-2000
Brick Chair-2000
Camp Chair-2000
Hard Chair-2000

Lilycove City:
Lilycove Department Store:
Drugie piętro, sprzedawca po lewej:
PokeBall-200
GreatBall-600
UltraBall-1200
Escape Rope-550
Full Heal-600
Antidote-100
Paralyz Heal-200
Burn Heal-250
Ice Heal-250
Awakening-250
Fluffy Tail-1000

Drugie piętro, sprzedawca po prawej:
Potion-300
Super Potion-700
Hyper Potion-1200
Max Potion-2500
Repel-350
Super Repel-500
Max Repel-700
Wave Mail-50
Mech Mail-50

Trzecie piętro, sprzedawca po lewej:
Protein-9800
Calcium-9800
Iron-9800
Zinc-9800
Carbos-9800
HP up

Trzecie piętro, sprzedawca po prawej:
X Speed-350
X Special-350
X Attack-500
X Defend-550
Dire Hit-650
Guard Spec.-700
X Accuracy-950

Czwarte piętro, sprzedawca po lewej:
TM38-5500
TM25-5500
TM14-5500
TM15-7500

Czwarte piętro, sprzedawca po prawej:
TM17-3000
TM20-3000
TM33-3000
TM16-3000

Piąte piętro, stoisko po lewej stronie, sprzedawca po lewej:
Pichu Doll-3000
Pikachu Doll-3000
Marill Doll-3000
Jigglypuff Doll-3000
Duskull Doll-3000
Wynaut Doll-3000
Baltoy Doll-3000
Kecleon Doll-3000
Azurill Doll-3000
Skitty Doll-3000
Swablu Doll-3000
Gulpin Doll-3000

Piąte piętro, stoisko po lewej stronie, sprzedawca po prawej:
Pika Cushion-2000
Round Cushion-2000
Zigzag Cushion-2000
Spin Cushion-2000
Diamond Cushion-2000
Ball Cushion-2000
Grass Cushion-2000
Fire Cushion-2000
Water Cushion-2000

Piąte piętro, stoisko po prawej stronie, sprzedawca po lewej:
Ball Poster-1000
Green Poster-1000
Red Poster-1000
Blue Poster-1000
Cute Poster-1000
Pika Poster-1500
Long Poster-1500
Sea Poster-1500
Sky Poster-1500

Piąte piętro, stoisko po prawej stronie, sprzedawca po prawej:
Surf Mat-4000
Thunder Mat-4000
Fire Blast Mat-4000
Powder Snow Mat-4000
Attract Mat-4000
Fissure Mat-4000
Spikes Mat-4000
Glitter Mat-2000
Jump Mat-2000
Spin Mat-2000

Dach:
Fresh Water-200
Soda Pop-300
Lemonade-350
Mossdeep City:
PokeMarket:
UltraBall-1200
NetBall-1000
DiveBall-1000
Hyper Potion-1200
Full Heal-600
Revive-1500
Max Repel-700
X Attack-500
X Defend-550

Sootopolis City:
PokeMarket:
UltraBall-1200
Hyper Potion-1200
Max Potion-2500
Full Heal-600
Revive-1500
Max Repel-700
X Attack-500
X Defend-550
Shadow Mail

Ever Grande City:
PokeMarket:
UltraBall-1200
Hyper Potion-1200
Max Potion-2500
Full Restore-3000
Full Heal-600
Revive-1500
Max Repel-700


Zdolności poków

--------------------------------------------------------------------------------

Każdy pokemon ma jakieś zdolności. Są one zapisane tutaj:

Zdolność Opis
Air Lock Na pokemona nie działają żadne efekty pogodowe
Arena Trap Zapobiega zmienieniu poka, lub jego ucieczce. Nie działa na poki latające, oraz posiadające Levitate
Battle Armor Pomaga pokemonowi przetrzymać Critical Hits
Blaze Zwiększa siłę poka ognistego do 150% gdy ilość Hit Pointsów zmniejszy się do 1/3 całości
Chlorophyll Zwiększa szybkość poka dwukrotnie, gdy świeci słońce
Clear Body Powoduje że przeciwnik używa ataków korzystając z najniższych twoich statystyk
Cloud Nine Efekty pogodowe działają na wszystkich członków drużyny
Color Change Typ poka zmieniany jest na typ ataku jaki użyje
Compoundeyes Zwiększa celność o 30%
Cute Charm 30% szans na zakochanie się pokemona w czasie ataku bezpośredniego
Damp Uiemożliwia pokom w walce używaie selfdestruct i Explosion
Drizzle Zmienia pogodę na deszcz w czasie walki
Drought Zmienia pogodę na silne słońce w czasie walki
Early Bird Pokemon budzi się wcześniej z zaśnięcia
Effect Spore Odbiera przeciwnikowi który jest sparaliżowany, zatruty, lub uśpiony dodatkowe 10%
Flame Body Odbiera poparzonemu przeciwnikowi dodatkowe 30%
Flash Body Ochrania przed ognistymi atakami
Forecast Zmienia typ pokemona na związany z aktualną pogodą (słońce-ogień; deszcz-woda; grad-lodowy)
Guts Zwiększa siłę poka do 150% gdy ma problemy zdrowotne
Huge Power Zabiera moc z ataku, lecz efekt jest zmniejszony o połowę jeżeli zmieniona została zdolność
Hustle Atak zwiększony do 150%, lecz celność zmniejszona do 80%
Hyper Cutter Przeciwdziała mocom które redukują siłę ataku
Illuminate Zmniejsza szanse na znalezienie dzikiego poka, gdy jest na pierwszym miejscu
Immunity Przeciwdziała zatruciu pokemona
Inner Focus Zapobiega "cofaniu się" poka (efekt gdy twój pok nie może zaatakować, napis Pokemon flinched)
Insomnia Zapobiega zaśnięciu poka
Intimidate Zmniejsza atak przeciwnika
Keen Eye Zabezpiecza przed obniżeniem poziomu celności
Levitate Uniemożliwia atak typu ziemnego
Lightningrod Nie pozwala zaatakować przeciwnika atakiem elektrycznym w czasie walki 2 na 2
Liquid Ooze Powoduje obrażenia gdy przeciwnik użyje ataku absorbującego HP
Magma Armor Zabezpiecza poka przed zamrożeniem
Magnet Pull Uniemożliwia pokom stalowym ucieczkę
Marvel Scale Zwiększa obronę do 150% gdy pok ma kłopoty zdrowotne
Minus Zwiększa atak specjalny do 150% gdy pokemon zostanie pozytywnie naładowany w walce
Natural Cure Leczy poka z problemów zdrowotnych po walce
Oblivious Przeciwdziała zakochiwaniu się naszego poka
Overgrow Zwiększa siłę poka roślinnego gdy HP spadnie poniżej 1/3
Own Tempo Zapobiega zaplątaniu się pokemona (confuse)
Pickup Podnosi przedmiot od przeciwnika
Plus Podnosi specjalny atak gdy pok naładuje się negatywnie w czasie walki
Position Point Zabiera 30% więcej, jeżeli przeciwnik jest zatruty
Pressure Zmniejsza PP przeciwnika o 2 za każdym atakiem
Pure Power Patrz- Huge Power
Rain Dish Odnawia HP co turę jeżeli pada deszcz
Rock Head Zapobiega stracioe życia twojego poka gdy używasz ataku Submission, Take Down lub Double-Edge
Rough Skin Powoduje utratę HP przeciwnika kiedy używamy ataku bezpośredniego
Run Away Pozwala pokemonowi uciec od dzikich poków
Sand Stream Powoduje burzę piaskową w czasie walki
Sand Veil Pozwala pokemonowi łatwiej unikać ciosów w czasie burzy piaskowej
Shadow Tag Zapobiega zmienieniu poka, lub jego ucieczce
Shed Skin Daje pokowi 30% szans na powrót do zdrowia co turę
Shell Armor Pomaga pokemonowi przetrzymać Critical Hits
Shield Dust Ochrania poka przed dodatkowymi obrażeniami z ataków
Speed Boost Zabiera prędkość przeciwnikowi co turę
Soundproof Uwalnia poka od Grasswhistle, Growl, Heal Bell, Hyper Voice, Metal Sound, Perish Song, Roar, Screech, Sing, Snore, Supersonic i Uproar
Static Zwiększa ilość obrażeń o 30% jeżeli przeciwnik jest sparaliżowany
Stench Zmniejsza szanse na spotkanie dzikiego poka gdy jest on na pierwszym miejscu
Sticky Hold Zapobiega "okradzeniu" nas przez poka przeciwnika
Sturdy Ochrania poka przed atakami które wykańczają nas w jednej turze
Suction Cups Zabezpiecza poka przed zamianą kiedy przeciwnik użyje Whirlwind lub Roar
Swarm Zwiększa moc ataku typu robak, kiedy HP spadnie poniżej 1/3
Swift Swim Podwaja prędkość gdy w czasie walki pada deszcz
Synchronize Powoduje zarażenie pokemona przeciwnika tym samym typem kłopotu zdrowotnego co my
Thick Fat Redukuje obrażenia o połowę kiedy pokemon jest atakowany przez typ ognisty
Torrent Powiększa do 150% moc poków wodnych gdy HP wynosi mniej niż 1/3
Trace Przeciwdziała zdolnościom które ma przeciwnik
Truant Powoduje u poka zrobienie jego ruchu tylko co różną turę
Vital Sprit Przeciwdziała usypianiu
Volt Absorb Odnawia mHP poka gdy jest atakowany przez elektryczne ataki
Water Veil Przeciwdziała poparzeniu
White Smoke Przeciwdziała atakom poka przeciwnika które zmniejszają twoje statystyki
Wonder Guard Na poka działają jedynie ataki na które jest słaby


Combosy

--------------------------------------------------------------------------------

1.Co to są Combosy?
Combosy to nic innego jak połączenie dwóch różnych ataków (lub czynności) dające określone korzyści a nawet czasem (jeśli użyte niewłaściwie) szkody.

2.Jak używać Combosów?
Zazwyczaj używamy ich by zwiększysć atak...ataki zmieniające pogodę typu "Sunny Day" mogą zwiększyć moc Pokemona (założmy przeciwnika) ognistego który go użył ale też mogą stworzyć niezłą ochronę przed atakiem Thunder. Zaraz to wyjaśnimy.

3.Trzy typy combosów
Nie wiem czemu (chyba dla wygody) combosy zostały podzielone na dwa typy:

a)Combosy Zwyczajne:
Te comba możesz stworzyć sam w łatwy sposób.Niektóre z nich możesz także użyc przy okazji żeby zaskoczyć kumpla (a już myślał ze wygra-szajsnął się)!Oto przepis na kilka takich tricków:
-Chyba najsłynniejsze Comba-"Counter, "Mirror Coat".Czyli ataki w wykorzystaniem siły ataku wroga.Potrafi wyratować z opresji.
-To Combo jest proste a wręcz genialne.Pkmn Medicham zna atak "Mindreader" i atak "Hi Jump Kick".Problem polega na tym że ten drugi ma kłopoty z trafianiem a to zabiera Medichamowi życie (tak tak więc lepiej trafić). Zabiera tez przeciwnikowi duże szkody. "Mindreader" natomiast to atak który zapewnia trafienie w następnej turze.
Czyli najpierw "Mindreader" a potem "Hi Jump Kick".Zadziała na sto procent jeżeli "Mindreader" też. Ta sama taktyka sprawdzi się z Magnetonem znającym "Lock-On" i "Zap Cannon".
-Jeżeli walczysz z Pkmn. który może cię uśpić (np. Roselia+ "Grasswhistle") dobrze jest użyć Pkmn. który zna np. "Sleep Talk"...radocha nie?
-Teraz też coś związane ze snem ale trochę bardziej ulepszone. Większość Pokemonów Duchów zna "Curse". Atak ryzykowny....czasem nieopłacalny....ale gdyby połączyć go z atakiem "Rest"?No tak ale co ze straconymi turami?A co jeżeli wasz Pokemon trzyma w łapkach Chesto Berry hmmm? Budzi się automatycznie...żadnego ryzyka.To jest coś...to samo tyczy się np. Harityeamy i jego "Belly Drum".
-Kolejna ciekawostka. Związana z "Perish Song" (Pkmn Altaria go ma)...."Perish Song" załatwia oba Pkmn po trzech turach...dlatego wróg szybko w trzeciej turze (lub w innej) zmienia Pokemona. Użyjmy Altarii i jej "Perish Song"..szybko zmieńmy Pkmn. na np. Sableye i zróbmy "Mean Look"...Perfidne nie? Można też zrobić co innego..np. zmienić Altarie (po uzyciu "Perish Song") na Pkmn. Grovyle. Zna on atak "Pursuit".Czekamy do trzeciej tury (waląc dla bezp. "Pursuitem") i gdy rywal zmieni poka będzie miał pecha-chlip chlip.Tak czy siak perfidne!
-"Mean Look" można też łączyć z innymi atakami jak na przykład "Sandstorm", "Bind", Whirpool" itp. Dobrze se też poradzi z atakami które zmieniają status na Confuse (Ogłupienie) czy Poison (Zatrucie) itp.
-Są kombinacje ataków które np. ma Pelipper. "Stockpoile" (atak który ma na celu naładowanie poka może być użyty max.x3) -można po nim użyć aż 2 ataków. "Spit Up" by zmiażdżyć wroga lub "Swallow" by siebie uleczyć. Choose your destiny!
-A teraz coś extra. Jeden z najbardziej perfidnych ataków. Jeżeli twój Pkmn. jest szybszy od przeciwnika to może nawet z najgorszych opresji wyjdziesz cało. Ten atak jest okazjonalny. Zwykły "Flail" lub "Reversal". Zazwyczaj boimy się gdy życie naszego pupila spadnie np. do 1 HP.No nie najlepiej. Ale jeśli mamy np. "Flail" to nie musimy się obawiać (ten atak ma min. Slaking i Seaking). Jeżeli tylko nasz pok jest szybszy to możesz nawet zadać wrogowi 1 HIT KO!!! Atak typu "Flail" sprawia że Pokemon zadaje większe obrażenia im mniej ma życia.I uwaga na "Quick Attack" lub "Mach Punch"! Dobrym rozwiązaniem jest tez atak "Pain Split" Misdreavusa (polega on na podzieleniu życia obu Pkmn na równo) jeśli gracie z kodami...
-Użyj "Defense Curl" z parę razy i potem atak "Rollout". Gwarantuję efekty. Taką kombinację posiada Jigglupuff lub Donphan.

b)Combosy Sytuacyjne:
Cały plan tego Combo zależy od warunków pogodowych czy statusu wroga.Zdziwicie się wszyscy, którzy myślą że do Comb nie zalicza się także ruchów i ataków wroga.Niektóre z tych Comb mogą wymagać zamiany pokemona w trakcie walki. Nie ma się zbytnio co rozpisywać:
-Jeśli wróg użyje ataku "Minimaze" by sie uratować przed twym gniewem...zrób atak "Stomp".Będzie o wiele potężniejszy i celniejszy.
-Jeśli Pokemon wroga zakopał się w ziemi użyj "Earthquake". "Fissure" też powinien zadziałać.
-Jeśli wróg wzbił się w przestworza Załatw go "Gust" lub "Twister".
-Jeśli wróg ma zamiar odpocząć ("Rest") zaskocz go np. ruchem "Dream Eater" lub "Nightmare".
-Jeśli świeci słońce ("Sunny Day") żaden z poków nie może zostać zamrożony-dobre na Pkmn. Lodowe.
-Jeśli jest "Sunny Day" prawdopodobieństwo trafienia atakiem "Thunder" mocno spada.
-Jeśli jest "Sunny Day" Solarbeam nie musi się ładować 2 tury.
-Jeśli jest "Sunny Day" ataki leczące "Synthesis", "Morning Sun" i "Moonlight" leczą 2x tyle co zazwyczaj.
-Jeśli jest "Rain Dance" "Thunder" trafi na 100%.
-Jeśli jest "Rain Dance" atak "Solarbeam" traci moc o 50%.
-Jesli jest "Rain Dance" ruchy leczące jak "Synthesis", "Morning Sun" i "Moonlight" tracą swą moc do 15%
-Jest to jedno z Comb które by użyć musisz zmienić poka. Najpierw np. Altaria robi "Safeguard"...potem zmieniasz ją na np. Gyaradosa który robi "Trash"....najlepsza czesć to to że nie staje się Zconfusiowany dzięki "Safeguard".

c)Combosy Konkursowe:
Te mieszanki ataków są po to by podwyżyć ci ocenę na konkursach...ale tylko u Jurorów. Widziałes kiedyś nad jegą głową wykrzyknik?To znaczy ze właśnie odkryłeś Combo konkursowe.Pamiętaj tylko, że liczy się też głos publiczności, więc pomyśl zanim użyjesz jakiegoś ataku, który może się okazać innego typu niż sam konkurs. Jest tego za dużo ale może dam kilka przykładów:
-Po "Surf" zrób "Dive".
-Użyj ataków "Thunderpunch", "Icepunch" oraz "Firepunch"-kolejnosć nie gra roli.
-Po "Earthquake" walnij "Eruption" albo "Fissure".
-Po "Sweet Scent" dobry będzie "Poisonpowder", "Stun Spore" i "Sleep Powder".
-Najlepszą kombinacją jest "Yawn" a potem albo "Slack Off" albo "Rest".
Jeśli chcesz wiedziec więcej musisz sam to odkryć. Nie jest to trudne lecz podchwytliwe. Wymagana znajomosć anglika. Użyj ataków o podobnym znaczeniu np. "Earthquake" oraz "Eruption" i "Fissure" są związane ze skorupą ziemską. Czyli są powiązane.Albo "Yawn" i "Slack Off" lub "Rest". Każdy z nich to ruch leniwy.Trzeba tez dużo cierpliwości oraz sprytu

Co do innych Comb pamiętajce że to jedynie przykłady. Możecie samemu odkryć kilka nowych, unikalnych i zaskoczyć kogoś-może nawet mnie. Zostawiam was z tą wiedzą!



SOLUCJA POCHODZI ZE STRONY www.pokemon.gate.pl