RECENZJA do gry Mario & Luigi - Superstar Saga (E) [1246] |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Sięgając po gre Mario & Luigi Superstar Saga spodziewałem się co najwyżej przeciętnego RPGa.Odpalając gre udeżyła mnie "cukierkowa" grafika która zapowiadała gre w stylu "złap lizaczka". Po odpaleniu gry przekonałem się że to nie jest RPG jakich wiele. Pierwsze co daje się zauważyć to humor który emanuje w prawie każdym przerywniku. Jak już wspomniałem grafika jest kolorowa niczym choinka w wigilie. Co moim zdaniem odbiega od smętnego klimatu innych RPGów i dobrze pasuje do tej gry. Animacje w grze są płynne i bobrze wykonane, to samo tyczy się dźwięku który brzmi dobrze mimo że to GB. Postaci Maria i Luigiego w przerywnikach używają 4 podstawowych (i jedynych) tekstów jakie zaimplementowali im autorzy są to "Mario", "Luigi","Aaaaa" i "Hmm" wydawać się może że to niby nic ale w połączeniu z wyśmienitymi przerywnikami daje wspaniały i zabawny efekt. Sama grogrywka nie jest może nowatorska ale dodano troche świerzej woni do gatunku. Mianowicie gra jest przedstawiona w rzucie izometrycznym ("z lotu ptaka") typoeym dla RPGów, jednak jak to w Mario nie może zabraknąć latającyvh skrzyń z monetami (których jest kilka rodzajów np. takie które trzeba podbijać na zmiane 2 postaciami) muchomorkami i innymi patententami znanymi z wcześniejszych części Mario. Właśnie ten "platformowy" klimat czuje się w całej rozgrywce cały czas trzeba gdzie skakać, zeskakiwać itd. Małym utrudnieniem jest fakt że poruszamy 2 postaciami na raz pierwsza prowadzi ale skoki czy inne ewolucje trzeba wykonywać niezależnie. W dalszej części rozgrywki nauczymy się robić super jumpy, "śmigłowiec" a także zmniejszać się i wbijać w ziemie. I tutaj czuć klimat RPGa, co jakiś czas będziemy uczyć się nowych technik walki lub nowych ewolucji. Dalszą nową rzeczą w grze jest walka, która różni się od typowych walka znanych chociażby z Final Fantasy. Walaka jest przeprowadzana w trybie turowym, co daje czas na przemyślenie taktyki walki lub użycie przedmiotów z plecaka. Sama walka polega na zadawaniu kolejnych ciosów (np. naskakując na przeciwnika, udeżając go młotkiem itd.) które wymagają naciśnięcia przycisku w odpowienim momencie dla zadania większych obrażeń. Co już zmusza do "czynnego" udziału w walce. To samo tyczy się uników które wykonane w odpowiedznim momencie uchronią nas przed oberwaniem lub pozwalją na unik i jednoczesne "oddanie" przeciwnikowi. Zastosowano także system kombosów znany m.i. z Chrono Trigger czyli "dualne ciosy". Polega to na tym że wykonujemy cios obydwiema postaciami naciskając przyciski w odpowiedniej chwili bracia wykonują różne ewolucje po to żeby zakończyć to potężnym ciosem. Po każdej wygranej walce zdobywamy punkty doświadczenia przedmioty pieniądze i wyższe poziomy. Po każdym lewelu punkty dodają się automatycznie do statystyk ,jednak dostajemy możliwość przyznania losowej liczby punktów na jedną statystyke. Samo przystąpienie do wali też jest innowacyjne. Widoczni przeciwnicy biegają sobie w te i nazad i tu możemy zwyczajnie wejść w przeciwnika i rozpoczynając walke zatakować go np. udeżając młotkiem co odejmie mu kilka punktów PŻ i/lub ogłuszy na jedną kolejke na początku walki. Podsumowując gra jest zabawna, wykonana na wyskoim poziomie, dość trudna, wymagająca myślenia i zapewniająca wysoką grywalność i nieprzespane noce. Wspaniałe połączenie gry zręcznościowej i RPG. Jest nowatorskie nawiązanie do klasyki gatunku które jest godne polecenia każdemu fanowi RPG, platformówek i arcadówek. |
||||
|