RECENZJA do gry Final Fantasy III (U) (V1.0) [!] |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Final Fantasy VI to ostatnia część seri wydana na snesa. W porównaniu do poprzednich części wniosła wiele nowych rozwiązań, jednocześnie zachowująć wszystkie dobre cechy poprzedników. Kolejna produkcja Square i kolejny hit. Pierwsze co sie rzuca w oczy to grafika. W FF 4 i 5 grafika nie była czymś oszałamiającym i zadziwiającym. W FF6 jest już innaczej, "szóstka" była pierwszym romem jakiego emulowałem na SNESa i długo nie mogłem wyjść z zdziwienia. Jak taki stary SNES może to pociągnąć ? Pierwsze wrażenie było dobre. Gdy jesteśmy na statku latającym mapa jest w 3D! Choć po grze w Chrono Trigger i Star Ocean grafika z FF6 nie wypadła najlepiej po porównaniu jest na co popatrzeć. Dźwięk, jak chyba we wszystkich produkcjach Squaresoftu jest na wysokim poziomie. Melodie wprowadzają w odpowiedni nastrój i wpadają w ucho. Fabularnie gra wypada rewelacyjnie (nie mogło być innaczej). Fabuła opowiada o wojnie "magi", a raczej "o magie" ludzi i Esperów(to pradawne istoty władające magią). Są sytuacje w których gra zmusza nas do przemyślenia pewnych spraw przy czym wzbudza pewne emocje. W grze jest sie z czego pośmiać i posmucić. Do fabuły wplątana jest także polityka! Oczywiście jak w prawie każdym jRPG chodzi o ratowanie świata przed złym charakterem. "Tym złym" w FF6 jest Kefka. Kefka to posługujący sie magią, rządny władzy i mocy zły człowiek, mający wtyki w polityce. Tak więc trzeba zgładzić Kefke by świat był znowu bezpieczny, choć nie jest to takie proste. Gre zaczynamy w mieście Narshe wcielając się w 3 osobową grupe nieznanych bliżej postaci. Gra szybko nabiera rozpędu i po niedługim czasie wiadomo o co chodzi. Po koleji dołanczamy do naszej drużyny nowych bohaterów. A jest co dołanczać. Naszymi bohaterami są: Terra, Sabin, Edgar, Locke, Celes, Cyan, Shadow, Setzer, Gau, Strago, Relm, Mog, , Umaro, Gogo. W sumie 14 postaci, a każdy z nich ma inną profesje. W odróżnieniu od piątej części gdzie każdy hero mógł mieć profesje według naszego życzenia, tutaj profesje mamy z góry narzuconą. Wiąże się to z indywidualnością każdego bohatera jego sposobu na życie itp. Profesje są różne mamy do wyboru między innymi: złodzieja, karateke, tancerza i mima. Istotna w grze jest umiejętność posługiwania się magią. Nowych czarów uczymy się od Esperów które się do nas przyłączyły. Uczenie się nowych czarów jest nieco czasochłonne, ponieważ każdy bohater musi się uczyć czarów od danego espera osobno, a jedna postać może mieć "podczepionego" tylko jednego espera na raz. W grze jest też sporo questów pobocznych dzięki którym zdobędźiemy dodatkowe espery, skile itp. Między poszczególnymi miastami poruszamy sie na mapie świata (pieszo, za pomocą chocobo i airschipa). Światy mamy dwa, pierwszy to świat równowagi(w którym zaczynamy), a drugi to świat ruiny. Świat ruiny powstaje w skutek uwolnienia wielkiej energi przez Kerfke. Kontynenty sie "rozrywają" przez co powstają nowe. Zmianie ulega rozmieszcenie miast przez co na początku traci się orientacje. Gra sie szybko nie nudzi i przyciąga do monitora. Odkrywanie kolejnych krajin, zagłębianie się w fabułe i pakowanie postaci jest czasochłonne, ale przy graniu w FF6 czas mile płynie. |
||||
|