RECENZJA do gry Gradius (E) |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
"Gradius" Konami Industry Co. Ltd. 25 kwietnia 1986 Planeta Gradius ulokowana w alternatywnym Wszechświecie bardzo przypominała naszą Ziemię do czasu inwazji Bakterionów, którzy chcieli ją zainfekować jak zresztą wszystko co dotychczas stanęło na ich drodze. Na tej drodze - na nieszczęście agresorów - stanął również Vic Viper... "Gradius" to rewolucyjna zręcznościowa strzelanka osadzona w realiach przestrzeni kosmicznej gdzie gracz ma za zadanie zniszczyć "Bacterion Bio-Computer" umieszczony w "Xaerous Superfortress". Jednakże aby dostać się do samego serca Imperium Bakterionów, koniecznie trzeba wykonać parę rundek wokół planety i jej najbliższych okolic. W krucjacie tej pomaga nam zestaw power-up'ów, które można konfigurować i aktywować zależnie od potrzeb. Sama rozgrywka przeznaczona jest dla jednego śmiałka i jest zachowana jako ciągłość - bez interwałów podczas przejścia na kolejny poziom. Same lokacje są bardzo urozmaicone i roją się od dość zróżnicowanych przeciwników oraz zaskakujących wydarzeń. Pod względem parametrów i mając na uwadze czas wydania "Gradiusa", należy jednoznacznie stwierdzić, iż mamy tu do czynienia z perełką, która ukazała się wówczas na platformę NES. Sposób wykonania oraz system rozgrywki stawia niniejszym recenzowany tytuł na jednym z pierwszych miejsc wszelakich rankingów produkcji wypuszczonych na naszego ulubionego 8-bitowca. "Gradius" to w zasadzie mus, więc jest godny polecenia wszystkim, którzy choć trochę interesują się grami video. |
||||
|