RECENZJA do gry Skull & Crossbones (U) |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
"Skull & Crossbones" Tengen Inc. 1990 "Czaszka i Piszczele" to jedna z produkcji przeznaczonych na 8-bitową konsolę, którą - z przyczyn niezależnych - udało mi się odkryć bardzo późno. Jednakże warto było czekać aby móc rozkoszować się specyfiką niniejszym recenzowanego tytułu. W "Skull & Crossbones" wcielamy się w rolę pirata, który ma za zadanie uratować porwaną ukochaną oraz odzyskać utracony skarb. Wspomniane perturbacje są dziełem złego czarownika, którego należy pokonać w bezpośredniej walce. W samej rozgrywce wcielamy się w One Eye lub Red Beard (gracz numer 2 w odpowiednim trybie). Bohater lub bohaterowie przemierzają w miarę zróźnicowane lokacje by ostatecznie dotrzeć do siedziby ich głównego adwersarza. Jak każdy szanujący się pirat, w arsenale Jednookiego i Czerwonobrodego znajdują się noże, szpady, pistolety, a nierzadko przychodzi również i użyć własnych pięści. Nasi zawodnicy, oprócz tego że są dobrymi fighterami, mają również i łby na karkach. Zdobyte na każdym z poziomów skarby mogą być zmienione w broń lub dodatkową energię. Pod względem parametrów technicznych, "Skull & Crossbones" prezentuje wysoki poziom jak na moment wypuszczenia gry na rynek cartridge'owy charaktrystyczny dla dekad minionych. Czepiłbym się tutaj wyłącznie grafiki, która mogłaby być lepiej wykonana jeśli chodzi o dobór palety barw. Grywalność jest przednia, zarówno w trybie dla jednego jak i dla dwóch graczy (aktywacja split screenu w trybie dla dwóch piratów bynajmniej nie z Karaibów). W rozgrywce krew leje się często czyniąc niniejszym omawiany tytuł brutalnym jeśli chodzi o Nintendo Entertainment System. "Skull & Cossbones" to produkcja przeznaczona dla fanów gier z tak zwanym jajem, jak chociażby zdecydowanie krwawy "NARC" (Acclaim Entertainment, Inc./Williams Electronic Games, Inc., sierpień 1990). Coś dla siebie znajdą tytaj także gracze lubiący konwencję palatformowych shoot'em oraz beat'em-up'ów. Gdyby nie pewne zgrzyty w kolorystyce byłoby 10/10. |
||||
|