przejdź do informacji o grze

tytuł: Pokemon Blue (Chinese) (Unl) [C]
system: Game Boy Color gatunek: RPG
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

KOD do gry Pokemon Blue (Chinese) (Unl) [C]

Umieścił: dragoni Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 18.01.2005, 09:20 Punkty: 5
Triki
Omiń Brocka
Gdy dotrzesz do Pewter City naciśnij Start i zapisz grę. Potem idź na wschód miasta do chłopaka, który nie pozwala ci przejść dalej, prowadząc cię zawsze pod Gym Brocka. Stań na przeciwko niego i gdy tylko skończy mówić, naciśnij przycisk A, po czym od razu Start. Jeśli ci się uda, włączy się Menu - zapisz grę. Po zapisaniu gry zauważysz pierwszy błąd - Ash zacznie sam iść do Gymu, podczas gdy chłopak zostanie na swoim miejscu. Zresetuj więc grę i wybierz opcję Continue. Wtedy znów zaczną się dziać dziwne rzeczy - chłopak najpierw wyjdzie z lewej strony ekranu, po czym zniknie i zacznie prowadzić cię do Gymu, z tym że będzie kilka kroków przed tobą, a nie jak zwykle tuż przed. Gdy już doprowadzi cię pod Gym, pójdzie sobie. Teraz wróć do miejsca, w którym był - zauważysz że go tam nie ma (normalnie znikał dopiero gdy zdobyłeś odznakę)! Teraz możesz pójść dalej (uwaga - na początku idź pod skalną ścianą, a nie środkiem, bo inaczej się nie uda), w kierunku Mt.Moon.

Wszystkie startery
Do tego triku potrzeba dwóch Game Boyów, dwóch gier Pokemon R/B, oraz Link Cable. Należy rozpocząć grę na GameBoyu "B" Bulbasaurem, złapać cztery Pidgeye (mogą być Rattaty, Spearowy itd.), a na GameBoyu "A" rozpocząć grę ze Squirtlem. Należy iść do PokeCenter w Viridian City i wymienić Squirtla do GameBoya "B". Rozpocznij nową grę na GameBoyu "A", znów wybierz Squirtla i znów wymień go do GameBoya "B". Teraz po raz trzeci zacznij grę na GameBoyu "A", tyle że tym razem wybierz Charmandera, ale znów wymień go do GameBoya "B". Gdy to zrobisz, znów zresetuj grę, znów wybierz Charmandera i znów go wymień w Viridian... Teraz znów (to już ostatni raz!) uruchom grę od nowa, wybierz Bulbasaura i złap sobie Dwa Pidgeye. Przyszedł czas na GameBoya "B" - są w nim dwa Charmandery i dwa Squirtle, więc wymień je do GameBoya "A" w zamian za Pidgeye. I teraz w obu grach jest po jednym starterze z każdego gratunku! Ten trik tylko tak długo brzmi, naprawdę nie pownien zająć więcej niż pół godziny!

Bardzo duża liczba przedmiotów
Umieść interesujący przedmiot jako szósty w kolejności (UWAGA, ten przedmiot musi mieć liczbę po swojej prawej stronie np. x1). Poleć (FLY) do Viridian City i pogadaj z człowiekiem który pokazuje jak się używa pokeballa. Odpowiedz "NO" na jego pytanie. Kiedy skończy mówić poleć na Cinnabar Island. Pływaj (SURF) w górę i w dół koło prawego wybrzeża wyspy (będąc w połowie na lądzie w połowie na wodzie). Może się zdarzyć że spotkasz tam pokémona który będzie miał L.100 lub większy (patrz następny trik), lub pokémona-błąd o imieniu MISSINGNO., który jest już najsłynniejszym bugie w grze. Pokonaj tego pokémona, ale lepiej go nie łap! Jest słaby, nie ma opisu w pokedexie (ma nr #000), a może zresetować ci grę lub zniszczyć save(warto jednak wiedzieć że jeśli go złapiesz i użyjesz na nim Rare Candy, to ewouluje w Kangashana, lub co rzadko się zdaża w innego pokemona - mi raz ewoluował w Rhydona). Nawet gdy go złapiesz, będziesz kontynuował z nim walkę! Wtedy jeśli złapiesz go drugi raz, drugi Missingno. zamieni się w Ditto. Jak byś nie zrobił, gdy już skończysz tę walkę sprawdz swój szósty przedmiot w kolejności. Będzie on zduplikowany x99, lub jeszcze więcej. Rare Candy, Master Ball i Nugget to najlepsze przedmioty do wykorzystania w tym kodzie.

Jakie poki pojawiają się przy Missingno?
Jak się okazuje można ustalić jakie poki będą się pojawiać przy triku z Missingno! Wszystko zależy od imienia twojej postaci! Trzecia, piąta i siódma litera odpowiada gatunkom pokemonów, reszta levelowi. Przykład? Dzięki imieniu "!?DNEAV" będziemy spotykać Mewtwo, Snorlaxa i Alakazama na levelach 230, 231, 141 oraz 118. Dzięki temu można złapać duzo silnych pokemonów! Poniżej tabelka przedstawiająca która litera odpowiada któremu pokemonowi/levelowi. Ponoć za pomocą tego triku można spotkać również trenerów. Niestety, nie można tą drogą złapać Mewa :(
Litera: Level: Pokemon:
A 128 Golduck
B 129 Hypno
C 130 Golbat
D 131 Mewtwo
E 132 Snorlax
F 133 Magikarp
G 134 Missingno.
H 135 Missingno.
I 136 Muk
J 137 Missingno.
K 138 Kingler
L 139 Cloyster
M 140 Missingno.
N 141 Electrode
O 142 Clefable
P 143 Weezing
Q 144 Persian
R 145 Marowak
S 146 Missingno.
T 147 Haunter
U 148 Abra
V 149 Alakazam
W 150 Pidgeotto
X 151 Pidgeot
Y 152 Starmie
Z 153 Bulbasaur
( 154 Venusaur
) 155 Tentacruel
: 156 Missingno.
; 157 Goldeen
[ 158 Seaking
] 159 Missingno.
a 160 Missingno.
b 161 Missingno.
c 162 Missingno.
d 163 Ponyta
e 164 Rapidash
f 165 Rattata
g 166 Raticate
h 167 Nidorino
i 168 Nidorina
j 169 Geodude
k 170 Porygon
l 171 Aerodactyl
m 172 Missingno.
n 173 Magnemite
o 174 Missingno.
p 175 Missingno.
q 176 Charmander
r 177 Squirtle
s 178 Charmeleon
t 179 Wartortle
u 180 Charizard
v 181 Missingno.
w 182 Missingno.
x 183 Missingno.
y 184 Missingno.
z 185 Oddish (w wersi Blue - Bellsprout?)
pk 225 Gary A
mn 226 Prof. Oak
- 227 Chief
? 230 Rocket
! 231 CoolTrainer (facet)
[MALE] 239 Blaine
/ 241 Gentleman
. 242 Gary B
, 244 Lorelei
[FEMALE] 245 Channeler

Kangaskhan umiejący latać
Jeśli złapałeś Missingno., naucz go ataku FLY, po czym daj mu Rare Candy. Ewoluuje w Kangaskhana, lub innego poka, ale niezależnie od swojego typu dalej będzie znał atak FLY (no i Sky Attack, i Water Gun też)! Jeśli chcesz, aby twój Kangaskhan znał też inne ataki, których normalnie nie może się nauczyć, oto lista TMów, które przyswaja Missingno., a których nie może się później nauczyć Kangaskhan:

HM01 - Cut
HM02 - Fly
TM02 - Razor Wind
TM29 - Psychic
TM45 - Thunder Wave
TM49 - Tri Attack


Wszystkie startery
Do tego triku potrzeba dwóch Game Boyów, dwóch gier Pokemon R/B/Y, oraz Link Cable. Należy rozpocząć grę na GameBoyu "B" Bulbasaurem, złapać cztery Pidgeye (mogą być Rattaty, Spearowy itd.), a na GameBoyu "A" rozpocząć grę ze Squirtlem. Teraz należy iść do PokeCenter w Viridian City i wymienić Squirtla do GameBoya "B". Rozpocznij nową grę na GameBoyu "A", znów wybierz Squirtla i znów wymień go do GameBoya "B". Teraz po raz trzeci zacznij grę na GameBoyu "A", tyle że tym razem wybierz Charmandera, ale znów wymień go do GameBoya "B". Gdy to zrobisz, znów zresetuj grę, znów wybierz Charmandera i znów go wymień w Viridian... Teraz znów (to już ostatni raz!) uruchom grę od nowa, wybierz Bulbasaura i złap sobie Dwa Pidgeye. Teraz przyszedł czas na GameBoya "B" - są w nim dwa Charmandery i dwa Squirtle, więc wymień je do GameBoya "A" w zamian za Pidgeye. I teraz w obu grach jest po jednym starterze z każdego gratunku! Ten trik tylko tak długo brzmi, naprawdę nie pownien zająć więcej niż pół godziny!

Glitch City
Kolejny obok Missingno błąd w grze, ale o wiele mniej znany (a szkoda, bo równie ciekawy). Idź na Safari Zone. Na pytanie czy chcesz wejść odpowiedz "YES". Pokręć się chwilę i spróbuj wyjść. Na pytanie czy chcesz wyjść wcześniej odpowiedz "NO". Wtedy wrócisz na Safari Zone. Sprubój wyjść, ale znów odpowiedz "NO". Gdy po raz drugi wrócisz na Safari zapisz grę i wyłącz ją. Włącz ją znowu i wyjdź z Safari Zone. Tym razem jednak facet zamiast spytać czy chcesz wyjść wcześniej, spyta: "would you like to join the hunt?". Kiedy o to spyta odpowiedz znów "NO". Wyjdź z domku i poleć na Cinnabar Island. Pływaj koło prawego brzegu (będąc 50% na lądzie, 50% na wodzie)aż usłyszysz dzwięk, który zazwyczaj słyszałeś na Safari gdy kończył ci się czas. To może chwilę zająć, więc się nie zrażaj. Wtedy gra sama przeniesie cię na Safari Zone, a facet powie ci: "did you get a good haul...cośtam, cośtam...". Gdy skończy mówić, opuść budynek i oto jesteś w bardzo dziwnym mieście-błędzie! Łatwo się tam zgubić lub "zatkać się", ponieważ nic nie jest takie jak wygląda. Prubój łowić, pływać (SURF), znajdować nowe ścieżki. Gdy będziesz miał dość poleć (FLY) byle gdzie oprócz Cinnabar Island (!) i zapisz stan gry. Potem miasto powinno być znowu normalne.

Dziwny Ditto
Złap Ditto. Poleć do Cerulean City i dojdź do kawałka trawy za Nugget Bridge. Znajdź Pidgeya i rozpocznij z nim walkę - użyj Transform. Ditto zmieni się w Pidgeya i będzie miał trzy ataki: Gust, Sand-Attack i Quick Attack. Zamień miejscami (za pomocą przycisku SELECT) Gust i Sand-Attack. Pokonaj Pidgeya. Teraz zamiast Transform, Ditto będzie miał atak bez nazwy, którego nigdy nie można użyć (nawet jeśli uleczysz Ditto w Poke-Center nie odzyska PP), a co najdziwniejsze, ten atak będzie miał typ "Cooltrainer"!

Klonowanie pokemonów
Do triku potrzeba dwóch GameBoy'ów oraz Link Cable (kabla łączącego dwa GameBoye, pozwalającego na wymiany i walki między dwoma grającymi). Rozpocznijcie wymianę: jedna osoba daje dobrego, rzadkiego pokemona (np. Mewtwo, Articuno), a druga słabego, łatwego do złapania (np. Rattata, Pidgey). Siądzcie blisko siebie, tak byście widzieli ekran drugiej osoby. Kiedy na ekranie osoby dostającej dobrego pokemona pisze "Waiting", wyłącze Game Boya który ma odebrać słabego pokemona. Potem, gdy na ekranie drugiego GameBoya pojawi się napis o zakończeniu wymiany, tą grę także wyłączcie. Kiedy znów włączycie obie konsolki, obie osoby powinny mieć dobrego pokemona, podczas gdy stary powinien zniknąć.

Walka z rzadkim pokémonem
Idź do Safari Zone, albo walcz z jakimś trenerem. Potem poleć (FLY) na Wyspę Cinnabar i pływaj (SURF) w górę i w dół koło prawego brzegu. Powinieneś spotkać pokémona z którym przed chwilą walczyłeś, lub który występuje w miejscu w którym walczyłeś. Ten kod szczególnie przydaje się w wersji Red, pozwalając złapać rzadkie Chansey i Scytcher.
Ciężarówka
Po pierwsze: na Świętej Annie (Vermilion City) nie walcz przynajmniej z jednym trenerem (ale lepiej nie walczyć z kilkoma, albo w ogóle z żadnym)!!! Kiedy weźmiesz od kapitana CUT (HM 01) idź do tego trenera i przegraj z nim! Zostaniesz przeniesiony do PokeCenter, ale Święta Anna nie odpłynie. Nie wracaj na nią (!) tylko graj dalej, aż zdobędziesz SURF HM. Wtedy idź na małe molo (tuż koło Św. Anny) i popłyń w prawą stronę: zobaczysz ciężarówkę.

Łatwiej złap pokémona
Walcz z dzikim pokémonem jak zwykle. Kiedy rzucasz Great Ball'em zrób tak: kiedy będzie leciał naciskaj UP, a kiedy będzie "eksplodował" naciskaj B. Niektórzy twierdzą że przez cały czas lotu Great Balla należy trzmać UP i B, przez co ten zmieni się w Master Balla.

Mocniejszy atak
Jeśli chcesz by twój atak zadawał więcej obrażeń niż zwykle po prostu trzymaj wciśnięty A w czasie tego ataku.