SOLUCJA do gry Crash Bash |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Crash Bash - megaporadnik Autor: Nemo1233 (emuinfo.pl) Kopiowanie części lub całości poniższej solucji poza w/w serwis emuinfo.pl jest zabronione! Typy rozgrywek: -> trophy (puchar) -> gem (klejnot) -> crystal (kryształ) -> golden relic (możliwość zdobywania ich pojawia się w późniejszym etapie gry) -> sapphire relic (można je zdobywać po pewnym czasie - trzeba przejść kilka poziomów w ostatnim warp roomie) Trophy - Zwykła rozgrywka, bez żadnych utrudnień i nierówności. Aby wygrać, jako pierwszy musisz zaliczyć 3 zwycięstwa. Gem - Takie poziomy charakteryzują się ograniczonym czasem bądź przewagą punktową przeciwników. Zasady pozostają niezmienione. Wystarczy wygrać raz. Crystal - Plansza ma nieco inny wygląd. Czas oraz punkty są normalne, ale musimy wygrać z pewnym utrudnieniem (patrz poszczególne poziomy). Wystarczy (na szczęście) wygrać raz. Golden Relic - Pojedynek z najlepszymi asami poziomu, którzy na dodatek są głównie zwróceni wszyscy przeciwko nam. Trzeba wygrać 2 razy pod rząd. Sapphire Relic - jak wyżej, ale trzeba wygrać 3 razy pod rząd, a przeciwnicy niemal siebie nawzajem ignorują (zwróceni przeciwko nam, naturalnie). W sumie, sapphire relic'i nie są potrzebne do niczego. Zbędna robota dla maniaków, którzy chcą jak największy % wbić ;) Typy gier: -> Crate Crush - Bitwy na skrzynki. Należy je rzucać w kierunku przeciwników. Pojawiają się także skrzynki TNT oraz NITRO. Z TNT można zrobić świetny użytek, ponieważ zadaje największe obrażenia, ale po jej podniesieniu bądź uderzeniu zaczyna się odliczanie. Uważaj, aby taka skrzynka nie wybuchła ci w rękach... -> Polar Push - Pojedynki na lodowcach. Każdy z graczy ujeżdża misia polarnego. Aby wygrać, trzeba strącić przeciwników poza planszę. Podczas balansowania na krawędzi należy wciskać kwadrat, aby powrócić bezpiecznie na lodowiec. Nad poziomami unosi się kamera, która od czasu do czasu strzela laserem w lód. Kiedy gracz w niego wejdzie, zostaje wywołany losowy efekt: pomniejszenie, powiększenie, odliczanie do porażenia przeciwników oraz odliczanie do zrzucenia na gracza morderczego ciężaru. -> Pogo Pandemonium - Rozgrywki na zakratowanych planszach. Po dotknięciu kratki, gracz maluje ją na swój kolor. Po rozbiciu skrzynki otrzymuje za swoje kratki punkty. Należy ich mieć najwięcej w momencie, kiedy się kończy czas. Na planszach pojawiają się również strzałki, buty oraz różne bronie (w zależności od poziomu). Strzałki malują na nasz kolor wszystkie pola, które wskazują. Bronie oszałamiają innych graczy, a buty zapewniają szybkie poruszanie się. -> Ballistix - Potyczki na kwadratowych poziomach. Każdy z graczy zasiada w swojej maszynie na jednym z boków. Z narożników zostają wystrzeliwane kulki. Należy je odbijać w kierunku bramek przeciwników i bronić własnej. Możemy (naciskając kwadrat) użyć dodatkowego uderzenia, aby kulki nabrały prędkości. -> Tank Wars - Bitwy na czołgi. Każdy dysponuje inną bronią. Bronie różnią się prędkością oraz ilością możliwych do wystrzelenia pocisków. Można także stawiać miny, które po chwili wybuchają zadając gigantyczne obrażenia przeciwnikom w polu rażenia. -> Crash Dash - Wyścigi na okrągłych planszach. Aby wygrać, trzeba jako pierwszy gracz okrążyć planszę 10 razy. Czasami pojawiają się jabłka, dzięki którym możemy przyspieszyć. -> Medieval Mayhem - Plansze o nieokreślonych bliżej zasadach - każdy z poziomów się różni. Uwaga! W poniższym dziale opisuję, w jakich etapach kto sobie najlepiej radzi, ale nie opisałem wszystkich typów rozgrywek. Pominąłem część z nich, bo po prostu każda postać się na nich sprawuje identycznie. Postacie (w duetach, które się od siebie różnią tylko wyglądem): -> Crash & Coco Bandicoot Rdzenni bohaterowie serii. Crate Crush - krótko mówiąc - beznadziejni. Najwolniej podnoszą i rzucają skrzynki. Za to mają atak obrotowy, bardzo efektowny (o ile umiesz dobrze celować). Polar Push - zwykły atak zabiera im zaledwie połowę energii, a więc mogą atakować 2 razy. Idzie im całkiem łatwo. Tank Wars - atakują ognistą kulą. Dosyć wolna i nieefektowna broń. -> Tiny Tiger & Koala Kong Crate Crush - rzucają skrzynkami na duże odległości i mają wielką siłę. Polar Push - energia starcza na oddanie jednego, potężnego ataku. Nienajlepiej im idzie. Tank Wars - strzelają wielkimi, kolczastymi bombami. Sęk w tym, że są bardzo wolne. -> N. Cortex & N. Brio Crate Crush - używają swoich pistoletów, aby w zastraszającym tempie podnosić i wyrzucać skrzynki na równie straszne odległości. Są zdecydowanie najlepsi w tym "fachu". Polar Push - jeden atak. Ciężko się gra na tych poziomach. Tank Wars - mają do dyspozycji mordercze działka strzelające bardzo szybkimi pociskami energetycznymi. -> Dingodile & małpa (której imienia nie znam) Crate Crush - średni zasięg, średnia prędkość i średnio efektowny atak. Polar Push - tak jak Crash, mogą atakować dwukrotnie. Polecam ;) Tank Wars - tutaj postacie się niesamowicie wyróżniają. Mogą oddać nawet 2 strzały na raz! Opisy poziomów: Legenda: PT - Poziom trudności. PC - Purple Crystal, czyli warunki wygrania na rozgrywkach o kryształ. WP - Numer Warp Room'u, w którym znajduje się rzeczony poziom. Crate Crush Jungle Bash - Najzwyklejsza bitwa, nie ma żadnych urozmaiceń. PT: 1/4 PC: Od czasu do czasu spadają na ciebie skrzynki nitro. WP: 1 Space Bash - Podłoże jest niestabilne. Wystarczy eksplozja TNT lub Nitro, aby zrobić dziurę. Po wpadnięciu w nią od razu przegrywasz. Do tego dochodzą nowe rzeczy: ochronna maska oraz odliczanie do spuszczenia ciężaru (żywcem wyjęte z Polar Push). PT: 1/4 PC: Nie możesz podnosić skrzynek. WP: 2 Snow Bash - Zamiast zwykłego podłoża jest lód - a więc każdy będzie się ślizgać. Do tego na środku planszy stoi śpiący pingwin. Jeśli ktoś obudzi tego ptaka, zacznie on się kręcić i zataczać kółka na planszy. Kontakt nie zalecany. PT: 3/4 PC: Masz drobne problemy z poruszaniem się... WP: 3 Drain Bash - Tym razem od czasu do czasu na planszy pojawiają się 4 skrzynki. Tylko 1 z nich zawiera losową broń: fale wokół postaci, 8-kierunkowe rakiety (2 strzały) i samonaprowadzające kule (3 strzały). PT: 2/4 PC: Nie próbuj otwierać skrzynek atakiem, bo BAM! WP: 4 Opisy poziomów - Polar Push Polar Panic - Plansza jest otoczona bryłkami lodu. PT: 1/4 PC: Kamera strzela prądem do nas WP: 1 Tilt Panic - Plansza się przechyla. Od czasu do czasu na niej pojawia się mors, który przez pewnien czas obciąża jedną z krawędzi poziomu. PT: 2/4 PC: Jest sztorm i plansza cała niebezpiecznie się chwieje WP: 2 Melt Panic - Zamiast kamery jest Uka-Uka, który atakuje wyłącznie złymi statusami i pomniejsza planszę. Może także zamrozić/umieścić w śniegowej kuli. PT: 3/4 PC: Nie możesz balansować na krawędzi - zawsze spadasz... WP: 3 Manic Panic - Czasami na planszy pojawia się bomba. Jeśli ją podniesiesz i trafisz wroga, zostanie on bez swojego misia polarnego. Następny strzał go eliminuje. PT: 1/4 PC: zaczynasz poziom bez miśka. Jeden z najprostrzych kryształów do zdobycia... WP: 4 Opisy poziomów - Pogo Pandemonium Pogo Painter - Zwykła plansza typu Pogo. PT: 1/4 PC: Nie próbuj wskakiwać w grzybki, bo BAM! WP: 1 Pogo-a-Gogo - Zmiana zasad. Tym razem nie ma skrzynek. Aby zdobyć punkty, trzeba tworzyć figury zamknięte ze swoich pól (musi być w środku co najmniej jedno nie-nasze pole). Pojawiają się strzałki dwukierunkowe oraz nowe promienie ogłuszające. Boki planszy są kolorowe - można również do nich tworzyć kwadraty etc. ale co jakiś czas zmieniają swoje miejsce. PT: 3/4 PC: Tym razem nie liczy się wynik. Trzeba wbić jak największą liczbę punktów za jednym razem. WP: 2 El Pogo Loco - Powracają stare zasady oraz Ripper Roo, który będzie zostawiać na planszy TNT oraz strzelać rakietami do graczy. Czasami zostawia też strzałkę 4-kierunkową. PT: 2/4 PC: Roo zostawia Nitro wybuchające prawie od razu. Nie próbuj mieć z nim kontakt, bo BAM! WP: 3 Pogo Padlock - Na tym poziomie jest mały szkopół... Jeśli staniesz na polu swojego koloru, stracisz je wszystkie. Można temu zapobiec zbierając kłódkę (która także uniemożliwia zmianę koloru). Jeśli trafimy kogoś rakietą, zabierzemy mu wszystkie jego pola. PT: 4/4 PC: Daruj sobie... Poziom jest prawie nie do przejścia... Jedym sposobem na uzyskanie pól dla siebie, jest strzelanie rakietami w przeciwników. WP: 4 Opisy poziomów - Ballistix Crashball - Zwykła rozgrywka. PT: 2/4 PC: Nie możesz używać dodatkowego uderzenia. WP: 1 Beach Ball - Możesz przyciągać kulki. Po wypuszczeniu ich nabierają znacznej prędkości. PT: 2/4 PC: Przeciwnicy mają tarczę na swoje bramki. W czasie działania tarczy możesz strzelać gole tylko innym przeciwnikom. WP: 2 N. Ballism - Od czasu do czasu pojawia się N. Gin i strzela kulkami we wszystkie strony. Pojawiają się także ulepszenia w kątach planszy - po zebraniu odpychamy zbliżające się kulki. PT: 4/4 PC: N. Gin strzela tylko do ciebie. WP: 3 Sky Balls - Czasami wariuje jeden z silników. Wtedy przez chwilę wszystkie kulki kierują się w jego kierunku. PT: 3/4 PC: Przeciwnicy mogą kolorować na czerwono kulki. Kiedy się z taką zetkniesz... BAM! BTW: Czerwone kulki nie są punktowane. WP: 4 Opisy poziomów - Tank Wars Desert Fox - Na planszy pełno jest ścian. Miny wybuchają powodując gigantyczne obrażenia w korytarzach, do których ta mina miała dostęp. PT: 3/4 PC: Pośrodku planszy jest zbiornik wodny z łodzią podwodną, która strzela do nas. WP: 2 Metal Fox - Jak wyżej, ale ściany się co jakiś czas zmieniają. Pojawiają się bomby, którymi możemy strzelać przez ściany. PT: 3/4 PC: Uważaj na spadające miny... WP: 3 Jungle Fox - Tym razem nie ma ścian, a miny mają mały zasięg. Pośrodku planszy jest platforma, na której stoją 2 kamienne, małpie głowy. Po jakimś czasie zeskakują z platformy powodując wielkie obrażenia pobliskim graczom. Czasami można spotkać rakietę. Dzięki temu nasz czołg zyskuje podwójną wyrzutnię rakiet, która powoduje naprawdę gigantyczne obrażenia. Można nią oddać 2 strzały. PT: 4/4 PC: Małpy nas nie lubią... Radzę unikać ich ataków, bo BAM! WP: 4 Swamp Fox - Najbardziej pokręcony poziom w grze. Zamiast czołgów mamy poduszkowce, którymi steruje się tak, jak w Dash'ach. Miny wybuchają tylko przy kontakcie z pojazdem. Możemy odpalić osłonę, aby ochronić się przez krótką chwilę. Przez osłony wygranie jest nie lada wyzwaniem. PT: BEZNADZIEJNIE TRUDNA PC: Nie próbuj zderzyć się z torpedą, bo BAM! WP: 5 Opisy poziomów - Crash Dash Dot Dash - W tym wyścigu możesz korzystać z rakiet oraz przyspieszenia, nic innego się nie dzieje. PT: 2/4 PC: Staraj się nie zostać trafionym rakietą, bo BAM! WP: 3 Toxic Dash - Na planszy są beczki z toksynami, lepiej w nie nie wjeżdżać. Pojawia się zielony, kwasowy stwór kichający jajowatymi glutami, w które również nie warto wjeżdżać. Zamiast rakier możesz użyć odepchnięć niczym z serii Ballistix. PT: 3/4 PC: Po wypadnięciu z trasy będziesz mieć niecy wadliwy bolid... WP: 4 Dante's Dash - Jeszcze nie wiem, jak to wygląda. Jednak niedługo podam całe info ;] PT: ?/4 PC: ? WP: 5 Splash Dash - Zamiast bolidu otrzymujesz uroczą rybkę. Nie ma rakiet. Ze środka planszy wystają obracające się rury, które mogą wypchnąć z trasy. Można je przeskoczyć. PT: 3/4 PC: Maszyna z rurami porusza się dużo szybciej, a same rury są bardziej chamskie ;) WP: 5 Opisy poziomów - Medieval Mayhem Ring Ding - Poziom polega na przekłuwaniu baloników swojego koloru. Trzeba zniszczyć ich najwięcej. W skrzynkach możemy znaleźć buty do szybkiego poruszania się oraz odkurzacze do przyciągania naszych baloników. Po przekłuciu czarnego balonu następuje jedna z losowych akcji: plansza się zaczyna kręcić w drugą stronę, pękają wszystkie baloniki przeciwników (nie przyznając im punktów), bądź wszystkie balony zostają pokolorowane na nasz kolor. PT: 3/4 PC: Nie przekłuwaj balonów przeciwników, bo BAM! WP: 4 Dragon Drop - Gracze wsiadają na małe smoki (czyżby kolejne nawiązanie do Spyro?), po czym zbierają kryształy. Te należy wyrzucać w kierunku toczącej się tarczy. Istnieją strefy 2x 3x i 5x, z których strzał zapewnia większą ilość punktów. Po jakimś czasie na planszy pojawia się 3 kryształ. PT: 4/4 PC: Możesz zdobywać punkty tylko z pulsujących stref. WP: 5 Mallet Mash - Pora na coś przyjemniejszego! Każdy dostaje młot, którym trzeba niszczyć muchomory. Złote grzyby są warte dużo więcej punktów. Ze skrzynek możemy pobrać Power-Upy: Przyspieszenie biegu lub jednorazowe, obszarowe uderzenie. PT: 3/4 PC: Przeciwnicy uderzają ciągle obszarowo. WP: 5 Keg Kaboom - Brak danych (na razie) PT: ?/4 PC: ? WP: 5 Bossy Papu Papu - Crate Crush (Papu Pummel) Grubas jest otoczony tarczą ochronną. Musimy uważać na jego ataki, które wywołują obracanie się kafelków. Przywołuje również klony Crasha - wystarczy je raz walnąć i po sprawie. Po sklepaniu wszystkich klonów, wyłącza się bariera bossa i możemy w niego cisnąć skrzynkę. Należy powtórzyć to 3 razy - za każdym razem niszcząc większą ilość Crashów. Bearminator - Polar Push (Bearminator) Niedźwiedź spuszcza na planszę psy-roboty, które na początku starają się trafić nas rakietą. Potem już możemy je spychać. Kiedy plansza zostanie czysta, pojawi się rakieta, dzięki której będziesz mógł strzelić w bossa. Jeśli go trafisz, wściekłe zwierzę spuści na planszę bombę. Po 3 uderzeniach rakietą miś padnie, a my będziemy mogli cieszyć się nowymi poziomami z Warp Room'u 3. Komodo Bros - Tank Wars (Big Bad Fox) Dostajemy w łapy czołg z nieograniczoną ilością bomb... Czy może być coś piękniejszego? Musimy szybko rozwalić działa z maszyny Braci Komodo. Każdy system obronny jest na 2 uderzenia. Po rozwaleniu 3 wyrzutni bomb, przyjdzie czas na 4 działka laserowe. Następnie będziemy musieli zniszczyć 2 wyrzutnie rakiet, które mogą niszczyć skałki. Kiedy zniszczymy maszynę, dostaniemy NIESKOŃCZONĄ AMUNICJĘ RAKIETOWĄ (ach, jak ja kocham tę broń) i wyjadą na nas Komodo Bros. Mają w czołgach zainstalowane działka energetyczne. Często zdarza się, że bracia trafiają się nawzajem. Porada: jeśli doznałeś uszczerbku na zdrowiu, zostaw tylko jedno działo w linii i poczekaj na pojawienie się jabłek. N. Oxide - Bez rodzaju / Ballistix (Oxide Ride) Wskakujesz w stateczek i gonisz N. Oxide'a. Możesz strzelać pociskami laserowymi do przeszkód, aby utorować sobie drogę. Oxide będzie wypuszczać rakiety oraz dziesiątki skrzynek Nitro. Rakiet należy unikać, a w Nitro strzelać. Jeśli wytrwasz do końca, wpadniesz w tunel międzywymiarowy i trafisz do bazy Oxide'a. Wtedy zacznie się rozgrywka typu Ballistix - Jeden na Jednego. Pomijając, że Oxide jest świetnym graczem, możemy oberwać dodatkowo od rakiet i czerwonych kul. Na szczęście, jeśli przegrasz, zaczniesz od razu pojedynek na kulki (nie będziesz musiał(a) zaczynać od nowa). |