przejdź do informacji o grze

tytuł: Chrono Trigger (PL)
system: Super Nintendo gatunek: RPG
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

RECENZJA do gry Chrono Trigger (PL)

Umieścił: WielebnyB Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 06.04.2006, 21:59 Punkty: 10
Jestem wielkim fanem RPG (na PC i konsole), ale był taki czas kiedy nie miałem za bardzo w co zagrać. Wtedy zapytałem sie kolegi żeby mi coś doradził, coś co mnie urzeknie zarówno piękną grafiką jak i wspaniałą fabułą. Powiedział tylko 2 słowa: "Chrono Trigger". Na drugi dzień pożyczyłem się od niego cartriga z grą i odpaliłem. To wtedy właśnie po raz pierwszy straciłem 30 godzin ze swojego życia. Ta grafika, magia kolorów, muzyka i fabuła sprawiła że nie mogłem się od tej gry oderwać nawet na chwilę, ale wszystko po kolei.

Chrono Trigger jest grą RPG ze stajni Squaresoftu (firma przodująca w tworzeniu gier RPG na SNES).
Wcielamy się w niej w postać o imieniu Crono, który podczas zabawy odbywającej się z okazji Millenium poznaje młodą dziewczynę. W wyniku błędu teleportera, który był prezentowany na zabawie koleżanka zostaje przeniesiona do innego świata, a my jako dzielny bohater ruszamy za nią. Po przejściu przez teleport okazuje się, że jesteśmy w roku 600, czyli tamtejsze średniowiecze, a nasza kumpela została z dnia na dzień królową (na dodatek uprowadzoną). Staje się to początkiem genialnie zaprojaktowanej fabuły, gdyż jest ona dużo bardziej zakręcona ale o tym najchętniej samemu się przekonać. Dodam, że podczas całej zabawy zwiedzamy także inne czasy: jaskoniowców, czasy apokalipsy, wspomnianym już średniowieczu oraz przyszłość. Jak na RPG przystało do naszego bohatera przyłączą się także inne osoby. Każda z nich ma odpowiedni dla siebie rodzaj magii. Jest magia ognia, wody, lodu, cienia, czyli to co zwykle. Każdy rodzaj magii ma kilkanaście specjalnych ataków np: leczenie, wskrzeszenie, atak ognia i inne. Wszystkie te atako-czary będą w duży sposób wspierały nas w walce przeciwko wrogom. A jest ich sporo. Począwszy od zwykłych słabeuszy takich jak gobliny, ptaki, grzybki :-), których celem jest nabicie "plajerowi" punktów doświadczenia, skończywszy na wielkich Bossach, którzy naprawde mogą przeszkodzić i dać nam w kość. (Wśród nich jest między innymi ogromny robot, T-rex, demony).

Oczywiście możemy się bronić. Do tego będzie nam służyła duża ilość różnego rodzaju części ofensywnych czyli mieczy, kos, pistoletów (zależy od postaci) jak i defensywnych - zbroje czy pireścienie zwiększające parametry bohaterow.
Wszystko bardzo ładnie ale co z bossami, którzy podobno są taaaaacy silni? I tutaj właśnie Squaresoft pokazał klasę. Podczas gry możemy się nauczyć całą masę ataków łączonych, to znaczy takich, których wyprowadzenie wymaga dwóch lub nawet trzech osób. Takie ataki łączone zadają dużo więcej obrażeń. Żeby Was nie okłamywać, powiem że nie możemy tworzyć własnych ataków łączonych. One po prostu same sie pojawiają w zależności od aktywnych postaci (których możemy w drużynie mieć trzech, reszta czeka sobie "na końcu czasu"). Sama walka jest rozgrywana na 2 sposoby, w zależności od wyboru rodzaju na początku gry. Pierwszy rodzaj to dobrze znany wszystkich "turowy", to znaczy raz my, raz przeciwnik. Drugi rodzaj to system opierający się na grach z serii Final Fantasy, czyli postacie i przeciwnicy atakują tak szybko i często jak pozwala cecha "speed". W tą cechę nie ingeruje formacja przeciwników i ich położenie, choć w grze samo ustawienie wrogów ma znaczenie np. ataki obszarowe obejmą więcej enemy'sów jeżeli będą blisko siebie.
I jeszcze jedno apropo samoego pojawiania się walk. Wyobraźcie sobie taką sytuację: idziemy sobie po lesie i widzimy wrogów. Co robimy? Wielu z Was zapewne pomyśli sobie iż musimy walczyć, tak? Otóż
jest to prawda ale nie do końca, gdyż wielu przeciwników można po prostu ominąć, nie angażując się w pojedynek. Jest to naprawde ciekawa opcja, bo możemy zaoszczędzić w ten sposób wiele czasu.

Innym aspektem gry jest to, iż gra posiada aż 11 zakończeń. W zależności od dokonanych przez nas decyzji zobaczymy inne zakończenie i creditsy. A teraz uwaga! Przeszliśmy grę i chcemy grać od nowa. I wtedy możemy wybrać czy chcemy grać całkowicie od nowa czy może już z podrasowanymi postaciami z wybranego save'a. To także mi się bardzo podoba.

Przejdzmy teraz do kolejnego majestrzyka Squaresoftu czyli grafiki i muzyki. Gra jest 2D, ale mimo to postacie, wrogowie i krajobrazy są bardzo starannie wykonane. Podczas walk spokojnie nacieszymy się pięknie wykonaną animacją, mnogością odbłysków i tym podobnych. Muzyka (aż mi się łezka w oku kręci). Powiem tylko tyle że wspaniała. Czegoś takiego nie usłyszymy nawet w najnowszych grach. Najbardziej podoba mi sie muzyka podczas creditsów.

Reasumując:
Gra Chrono Trigger jest wspaniałym dziełem ze stajni Squaresoft. Muzyka, grafika, fabuła i grywalność sprawiają że często ponownie odpalam swojego SNES'a i znikam na całe dnie po to by przeżyć przygodę z Crono jeszcze raz. Polecam tą grę wszystkim bez wyjątku po to, by poczuli to, co ja i to co miliony ludzi grający w tą gre.

PLUSY:
+ WSZYSTKO!(!)

MINUSY:
- jakie minusy???
Grafika: 10/10 Dźwięk: 10/10 Grywalność: 10/10 Ocena ogólna: 10/10