przejdź do informacji o grze

tytuł: Legend of Zelda - Majora's Mask (PL)
system: Nintendo 64 gatunek: RPG
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Legend of Zelda - Majora's Mask (PL)

Umieścił: Komorow Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 11.03.2008, 15:41 Punkty: 20
Wprowadzenie:
Gra rozpoczyna się sceną pokazującą Linka jadącego na Eponie, powoli, przez jakiś tajemniczy las. Nagle zatrzymuje się ponieważ pojawiają się dwie wróżki, które zrzucają bohatera z konia. W tym momencie ukazuje się także Skull Kid z Maską Majory na twarzy. Kradnie on Linkowi Okarynę Czasu. Wtedy nasz bohater budzi się i widzi Skull Kida usiłującego uciec razem z Eponą. Link chwyta Eponę i zostaje pociągnięty jakiś czas po drodze. Gdy spada Skull Kid ucieka. Będziesz mógł się ruszać. Idź na północ i zetnij krzaki dla kasy. Teraz wejdź do jaskini, do której wjechał nasz złodziej. Idź w prawo i w górę, na drugi koniec obszaru, i znów zetnij krzaki, dla kasy. Teraz wróć do miejsca, w którym się pojawiłeś i wejdź po „schodach” na środku. Skacz z półki na półkę, i wejdź do kolejnej jaskini. Link spadnie w olbrzymią przepaść. Tam spotkamy Skull Kida. Powie Ci, że pozbył się Epony a następnie przemieni cię w... Deku Linka!
Następnie ucieknie z jedną z wróżek, druga poprosi cię byś otworzył drzwi. Zniszcz krzaki, i oswój się z nowymi ruchami. Wtedy podejdź do drzwi i otwórz je. Idź ścieżką aż wróżka, Tatl, przyłączy się do Ciebie.

Podejdź w górę i zeskocz. Są tu krzaki, wiesz co masz robić. Teraz podejdź do Kwiatu Deku, a raczej stań na nim i naciśnij A(nie na klawiaturze, tylko na Joysticku). Po chwili puść je i wylecisz w powietrze. Podleć do wyższej półki, a następnie powtórz akcję. Gdy będziesz już na najwyższej półce wejdź do kolejnego kwiatka i leć na półkę na drugim końcu pomieszczenia. Uważaj jednak, bo gdy będziesz leciał za długo, to spadniesz. Idź w górę i otwórz drzwi do kolejnego pomieszczenia. Tu podejdź w górę i leć w górę i w lewo. Tutaj leć dalej, w lewo. Otwórz skrzynię by zdobyć 10 Orzechów Deku. Teraz leć na około ściany w prawo, na następną półkę. Teraz obróć się i spójrz w lewo. Widzisz półkę, która jest daleko? Musisz tam dolecieć. Podejdź do następnego kwiatka i zawoła cię Tatl. Naciśnij Z by tam spojrzeć. Następnie A. Leć tam teraz i naciśnij A koło drzewa. Idź dalej, do kolejnego pomieszczenia. Hmm...
Gdzie teraz możesz być? Dziwne miejsce... Idź w górę, „ścieżką” aż na sam szczyt. Wtedy obróć się i rusz w stronę drzwi. Pojawi się właściciel Sklepu Wesołej Maski. Pomoże ci wrócić do normalnej postaci, jeśli odzyskasz rzecz, którą skradł ci Skull Kid. Ale pod warunkiem, że odzyskasz także jego maskę.
Da ci na to trzy dni... Wyjdź przez drzwi by pojawić się w Clock Town

Idź w prawo i w górę, do złotego kwiatu. Pojawi się Deku Scrub i powie, byś nie ruszał jego własności. Powie także, że da ci ten kwiat, jeśli przyniesiesz mu Łzę Księżyca (Moon’s Tear). Odwróć się i wyjdź po rampie. Teraz w lewo i prosto. Wyjdź po rampie na końcu i idź w prawo do North Clock Town. Tu znajdź gościa w zielonych ciuszkach i zagadaj do niego. Przedstawi się jako Tingle i spyta, czy nie kupiłbyś kilku map. Kup mapę Clock Town za 5 rupii, chyba, że stać cię na mapę Woodfall. Ale mapa Clock Town jest teraz najważniejsza. Teraz wejdź do jaskini po lewej stronie. Będzie tam latało kilkanaście takich małych gówienek. Wejdź do wody i gówienka powiedzą ci, że zgubiło się jedno z nich. Odwróć się i wyjdź z jaskini. Teraz znajdź drzwi inne od tych, którymi wszedłeś do tej części miasta. Zaprowadzą cię one do East Clock Town. Pochodź tu chwilę aż znajdziesz gówienko takie samo jak te w jaskini. Obok będzie kwiatek. Zanurkuj w nim i złap to coś w locie. Teraz wróć do tamtej jaskini. Wejdź do wody i pojawi się Wielka Wróżka. Da ci magię, od teraz w tej postaci możesz naciskając B strzelać bąbelkami. Wyjdź na zewnątrz.

Podejdź do chłopaka strzelającego w balon. Coś mu nie idzie. Może pomożemy? Zbij balon strzelając w niego bąbelkiem. Pogadaj z tym chłopakiem i pobawicie się w chowanego. Musisz znaleźć 5 kolesi w 24 godziny w grze. Idź w prawo, za zjeżdżalnię. Będzie tam jeden z nich. Złap go. Teraz podejdź do drzwi prowadzących do South Clock Town, tam będzie drugi. Teraz idź do East Clock Town. Wyjdź po schodach na dach. Tam będzie trzeci, ale odleci na kurczaku. Goń go! Teraz podejdź do kwiatka koło tancerzy. Wyleć na dach ze słomy i goń czwartego gościa. Teraz idź do South Clock Town (spójrz na mapę jeśli nie wiesz gdzie iść). Stamtąd idź do West Clock Town. Idź na samą górę tego obszaru. Tam będzie piąty, ostatni. Wrócisz do North Clock Town. Spisz kod, który teraz zobaczysz. Będzie ci potrzebny. Teraz idź do East Clock Town.



Clock Town:
Pogadaj z dzieciakiem który macha rękami jak szurnięty. Podaj mu kod. Teraz wejdź w przejście, które ci udostępnił. Gdy wejdziesz do tej jaskini idź w dół do większego pomieszczenia. Podejdź do wody i teraz ważne. W tej postaci nie umiesz pływać. Możesz skakać po wodzie, ale po 5 skoku toniesz. Korzystając z tej wiedzy i platform po drodze przeskocz na drugą stronę. Uważaj, idź powoli, bo pojawi się Skulltula. Pokonaj go bąbelkiem i idź dalej. Gdy znajdziesz się w wielkim pokoju zestrzel balon balonem(:D) i wyjdź po drabinie. Idź prosto do schodów, i wyjdź na samą górę. Pogadaj ze staruszkiem a następnie spójrz przez teleskop. Poszukaj Clock Tower i zoom’nij na Skull Kida. Księżyc upuści łzę. Teraz wyjdź przez drzwi obok schodów. Podejdź do łzy by ją wziąć. Teraz wróć znaną ci drogą przez jaskinię do East Clock Town.

Idź do South Clock Town. Podejdź do Clock Tower, a potem do złotego kwiatu. W czasie rozmowy naciśnij START i ustaw łzę na któryś z klawiszy C. Daj łzę Deku a on odda ci swój kwiat. Teraz nie masz nic do roboty aż do północy dnia trzeciego. Otworzą się wtedy drzwi wieży. Użyj złotego kwiatu by wlecieć na platformę, zdobywając przy okazji Kawałek Serca. Wejdź po schodach. Masz 5 minut na pokonanie Skull Kida. Dasz radę, nie bój się i walcz... Żartowałem, tak naprawdę to nie masz szans. Podejdź do środka wieży, naciśnij Z by zablokować kamerę na Skull Kidzie i strzel w niego bąbelkiem. Upuści Okarynę Czasu, którą natychmiast weź do rąk. Przypisz Okarynę jednemu z klawiszów C i użyj jej. Zagraj Pieśń Czasu, brzmi tak samo jak w OoT. Wybierz Yes i przeniesiesz się do dnia pierwszego... Ale bez Rupii, Orzechów Deku, czy dowodu własności złotego kwiatu...

Gdy pojawisz się z powrotem w dniu pierwszym, odwróć się i wejdź do wieży. Pogadaj ze sprzedawcą masek a nauczy cię Song of Healing (Pieśń Leczenia). Przemienisz się z powrotem w zwykła postać, a także dostaniesz Deku Mask(Maskę Deku)! Możesz ją przypisać klawiszowi C i przemieniać się w Deku Linka kiedy chcesz. Fajnie, nie? Teraz wyjdź z wieży, do South Clock Town. Tatl powie ci, że powinniście się udać w stronę bagien. Ale po co jej słuchać? My lepiej wiemy co robić. A przynajmniej ja. Idź w prawo i po rampie w górę. Znajdziesz statuę sowy. Uderz ją mieczem, by uaktywnić, przyda się na później. Teraz skieruj się w stronę East Clock Town. Teraz idź do tego powaleńca co tak rękami machał, i podaj mu kod, który dostałeś wcześniej. Wejdź do jaskini i...wyjdź. Rusz przed siebie a pojawi się Bomber Kid i zapyta cię skąd znasz kod. Zaraz potem da ci Bomber’s Notebook(Notatnik Bombera). Teraz idź dalej prosto do North Clock Town. Wejdź do fontanny wróżki by zobaczyć, że znów brakuje jednej z nich. Cofnij się z powrotem.

Gdy znów pojawisz się w North Clock Town znów idź prosto do East Clock Town. Użyj maski by zamienić się w Deku Linka, a w nocy pojawi się wróżka, jeśli tak się nie stanie musisz znaleźć jeziorko, i będzie tam. Gdy już złapiesz wróżkę zdejmij maskę. Wróć do fontanny wróżki. Wejdź do wody i pojawi się Wielka Wróżka. Opowie ci o wróżkach, takich jak te gówienka. Są one w czterech Świątyniach, poukrywane w ich zakątkach. Aby pomóc ci je znaleźć da ci Great Fairy Mask (Maska Wielkiej Wróżki). Gdy ją założysz w Świątyni, to przywabi do siebie wróżki, a jeśli będziesz chociaż w pobliżu którejś z nich to zacznie świecić. Wyjdź z jaskini i poczekaj tu do północy. Pojawi się starsza pani. Obserwuj ją bo zaraz złodziej ukradnie jej torbę. Dogoń go i użyj miecza by upuścił torbę. Pani da ci Blast Mask (Maska Bum:]), a jej dane zostaną dopisane do Notatnika. W końcu masz go, by notować dobre uczynki. Gdy ubierzesz tą maskę i naciśniesz B to będzie Bum! Działa jak bomby, tylko wybucha na tobie zabierając ci troszkę życia. Lecz gdy wyciągniesz tarczę i wtedy użyjesz maski to nic ci się nie stanie. Idź do South Clock Town, a tam będzie taka rampa naprzeciwko tych których dotąd używałeś. Idź tam i wejdź do Pralni, a raczej Jeziorka Pralni. W godzinach od północy do 6 rano będzie tu facet z pozytywką. Porozmawiaj z nim a dostaniesz Bremen Mask (Maskę Bremen). Teraz znów do East Clock Town.

Idź do siedziby Bomberów. Idź w przód. Gdy znajdziesz się w dużym pokoju. Wskocz do wody i płyń w lewo, trzymając się ściany, w ten sposób unikniesz Skulltuli. Wyjdź w lewo, załóż Blast Mask i użyj jej. Znajdziesz skrzynię ze 100 rupii! Zapamiętaj to miejsce. Wyjdź z jaskini, upewnij się, że jest ok. 10 rano dnia pierwszego, jeśli jest inaczej zagraj Pieśń Czasu. W prawo, w górę i do domu. Pogadaj z facetem rozmawiającym ze swoją sekretarką. Teraz w prawo. Pogadaj z grubą panią. Zgódź się na znalezienie jej syna, Kafei, a da ci Kafei’s Mask (Maska Kafei). Teraz idź do pokoju na drugim końcu korytarza. Posłuchaj rozmowy i wyjdź. Gdy będziesz na zewnątrz zejdź po rampie na południe i skręć w prawo, do Stock Pot Inn.

Poczekaj tu do 2 po południu, załóż Kafei’s Mask i porozmawiaj z Anju, tą kobietą. Gdy listonosz wejdzie i wyjdzie zdejmij maskę i porozmawiaj z nią jeszcze raz. Aha! I zapomniałem o bardzo ważnym. Istnieją dwie alternatywne wersje Pieśni Czasu. Gdy zagrasz ją od tyłu to czas zwolni, to jest BARDZO WAŻNA pieśń. Gdy zagramy ją ponownie to czas zacznie płynąć normalnie. Druga wersja to zagranie każdej nuty dwa razy, wtedy wystarczy zagrać podwójnie 3 pierwsze nuty. Ta pieśń przeniesie nas w przód do następnego poranka bądź wieczora. Więc gdy porozmawiasz z nią umówi się z tobą o 11:30 wieczorem dnia pierwszego w kuchni Stock Pot Inn. Wyjdź pochodź tu do godziny 11:30 wieczorem. Wtedy załóż maskę Deku. Wyleć kwiatem na dach, gdzie wcześniej był ten chłopak z zabawy w chowanego. Wejdź przez drzwi do Stock Pot Inn. Zdejmij maskę, zejdź po schodach, skręć w lewo i idź do kuchni. Gdy pojawi się Anju porozmawiaj z nią, a poprosi cię o dostarczenie listu do Kafei’ego. Zgódź się, a da ci ten list. Wróć po schodach na górę i wyjdź na zewnątrz. Podejdź do skrzynki pocztowej i wyślij list. Po prostu przypisz list do klawisza C i naciśnij go gdy zostaniesz o to poproszony. Idź do West Clock Town i wejdź do Bomb Shop. Kup torbę z bombami. Wyjdź i poczekaj do 3:30 po południu dnia drugiego. Idź tam, gdzie był koleś z katarynką i powinieneś zobaczyć listonosza i gościa w Keaton Mask. Gdy listonosz pójdzie idź za tym drugim kolesiem i wejdź do pomieszczenia. Idź za nim dalej. Pogadaj z nim i zachowaj sekret, a powie ci, że to on jest Kafei. Następnie da ci Pendant of Memories ( Naszyjnik Wspomnień ), abyś dostarczył go Anju. Zejdź po schodach i wyjdź.

Teraz idź do Stock Pot Inn, chyba trafisz. Porozmawiaj z Anju i daj jej naszyjnik. Teraz wyjdź i zagraj Podwójną Pieśń Czasu(tą przyspieszającą) aż nadejdzie ranek dnia trzeciego. Poczekaj do ok. 3 po południu. Wtedy idź do tego jeziorka i wejdź do tego pomieszczenia co wcześniej. Pogadaj z facetem by dowiedzieć się co stało się z Kafei. Da ci Keaton Mask, a także list expresowy, który musisz jak najszybciej dostarczyć do Madame Aromy. Wyjdź i poczekaj na zapadnięcie nocy dnia ostatniego tudzież trzeciego. Skieruj się do West Clock Town i wejdź na pocztę. Daj list pocztonoszowi. Idź teraz za nim, aż wejdzie do Baru Mlecznego. Poczekaj aż wyjdzie i porozmawiaj z nim. Da ci Postman’s Hat(Czapka Pocztonosza). Teraz dopiero zaczyna się prawdziwa gra(o ile dobrze pamiętam). Zagraj Pieśń Czasu by cofnąć się do dnia pierwszego, następnie zagraj Odwróconą Pieśń Czasu, by zwolnić czas. Rusz przed siebie, do wyjścia z Clock Town. Pogadaj ze strażnikiem i przepuści cię, bo masz miecz. Kontynuuj by pojawić się w Termina Field.


Termina Field:
Termina Field

Cóż to za muzyka? Ach tak! Zelda Overworld Theme! A dobra, jak się już nasłuchałeś kontynuujmy. Ten wielki obszar otacza całe Clock Town, jest pełny wrogów i łączy ze sobą cztery regiony. Bagna, Krainy Śniegów, Wielkie Wybrzeża i górskie krainy Ikana. Czas płynie tu tak jak wszędzie. Możesz go w razie potrzeby(jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś) zwolnić grając Odwróconą Pieśń Czasu. Od teraz już nie będę mówił kiedy masz zagrać Pieśń Czasu by przenieść się do dnia pierwszego, bo sam to powinieneś wiedzieć. Ale pamiętaj, gdy zagrasz tą pieśń przeniesiesz się z powrotem do South Clock Town, przed Clock Tower. Poczekaj aż zapadnie noc i skieruj się w stronę śnieżnego regionu. Znajdziesz kilka słupów w kształcie grzybów. O północy każdego dnia znajdziesz mężczyznę na szczycie jednego z nich. Wskocz na tego „grzyba” i pogadaj z facetem, nazywa się Kamaro. Po wysłuchaniu jego historii zagraj Song of Healing a da ci Kamaro’s Mask(Maska Kamaro). Zeskocz na dół, skieruj się na zachód, następnie południe przez śnieżny obszar, potem przez plażę. Potem przez trawy aż do południowo-zachodniego krańca mapy. Przejdź przez las, aż znajdziesz ścieżkę, podążaj nią aż dojdziesz do...

Milk Road

Gdy pojawisz się tu pójdź prosto, i patrz w górę, aż zobaczysz Tingle’a, tego gościa w zielonym ubranku. Załóż Deku Mask i zestrzel go bąbelkiem. Kup od niego mapę Romani Ranch. Zdejmij maskę. Kontynuuj, aż dojdziesz do głazu. Pogadaj z kolesiem co go młotkiem nawala. Powie ci, że ktoś zablokował drogę i byś przyszedł później. Teraz wróć w dół aż dotrzesz do sowiej statuy. Aktywuj ją mieczem i skręć w prawo do...

Gorman Track

Podejdź w górę i pogadaj z braćmi Gorman. Teraz wróć na Milk Road. Teraz graj Podwójną Pieśń Czasu aż do ranka dnia trzeciego, ostatniego. Wróć do głazu, którego już nie ma. Przejdź dalej do...

Romani Ranch

Idź błotną drogą aż do miejsca gdzie się rozdziela. Skręć w prawo i zobaczysz Eponę! Link podbiegnie do niej. Teraz wróć do skrętów i idź tym razem w lewo. Idź ciągle aż zobaczysz jeden budynek przed sobą a drugi na prawo. Tutaj w prawo i do pola, gdzie siedzi facet, taki smutny. Nazywa się Grog(pogadaj z nim). Przeczuwa, że nadchodzi koniec i martwi się, że nie zobaczy jak jego kurczaki dorastają do stadia dorosłego. Przypisz Bremen Mask do klawisza C i załóż ją. Naciśnij i trzymaj B by maszerować. Przejdź się tak po polu i zbierz 10 kurczaków. Wtedy wszystkie dorosną. Dostaniesz od Groga Bunny Hood(Królicze Kaptur). Teraz wróć na Milk Road. Możesz w sumie od razu zagrać Pieśń Czasu. Wyjdź z Clock Town. Idź teraz prosto na południe, w stronę lasu. Podejdź do złotego drzewa i Tatl zauważy jakieś rysunki na nim. Opowie ci jak to on(a) i Tael narysowali to. Omiń drzewo i idź dalej, do Road to Southern Swamp.

Southern Swamp:
Road to Southern Swamp

Gdy dojdziesz do rozstaju dróg skręć w prawo i, jeśli nie kupiłeś jeszcze mapy Woodfall, zestrzel Tingle’a i kup ją od niego. Kontynuuj do...

Southern Swamp

Skręć od razu w prawo na suchym lądzie. Aktywuj mieczem statuę. Teraz wróć w lewo. Idź po liliach na drugi ląd. Podejdź do sklepu, wejdź po drabinie i do środka. Porozmawiaj z Kotake(to ona żyje?) a powie ci, że Koume(ta też?) zgubiła się w Woods of Mystery. Wyjdź ze sklepu, okrąż go i wejdź do jaskini. Pogadaj z małpą i idź za nią. Ale uważaj, ona lubi robić cię w konia. Czasem skręci gdzieś i moment przed zniknięciem zawróci i wejdzie gdzie indziej. W końcu dojdziesz do Koume na końcu. Porozmawiaj z nią a następnie wejdź w którąś ze ścieżek ze znakiem. Wejdź ponownie do sklepu i Kotake da ci butelkę z czerwoną miksturą. Wyjdź, okrąż sklep i znowu do jaskini. Pogadaj z małpą i znowu za nią. Pogadaj z Koume na końcu i daj jej miksturę a odda ci pustą butelkę. To 1 z 6. Znów wyjdź do Southern Swamp. Przejdź na drugą stronę, i idź ścieżką przez cały obszar. Potem płyń przez wodę obok lilii aby dostać się ponownie na brzeg. Wejdź do budynku. Pogadaj z Koume po prawej a zafunduje ci darmowy przejazd łódką. Da ci także aparat, byś mógł robić zdjęcia. Poczekaj aż pojawisz się w nowym obszarze, już po podróży. Wybierz disembark i zeskocz z łódki. Załóż Maskę Deku i wejdź do Deku Palace.


Deku Place:
Przejdź przez most i pogadaj ze strażnikami, a przepuszczą cię. Przejdź przez całą halę i wejdź do pokoju. Tutaj okrąż ogień i wyjdź na wyższą platformę. Porozmawiaj z Królem Deku, a powie ci, że ukarze małpę, która porwała księżniczkę Deku. Podejdź w lewo, do klatki i przez kraty porozmawiaj z małpą. Powie, że to nie ona porwała księżniczkę. Wyjdź z pomieszczenia i porozmawiaj z małpą, która zablokuje ci drogę. Zna tajemne przejście do tej uwięzionej. Zejdź troszeczkę w dół, a potem wejdź do pokoju po lewej. Jest to labirynt, a kamera podniesie się i będzie pokazywała obraz od góry, dla ułatwienia. Jest tu dwóch strażników. Ich zasięg widzenia jest przedstawiony jako białe kropki na wprost ich oczu. Gdy cię zobaczą, wykopią cię z pałacu. Dojdź do pierwszego głazu i poczekaj aż strażnik przejdzie dalej. Biegnij do następnego głazu i znów się schowaj. Gdy będzie bezpiecznie idź ścieżką i omiń trzeciego strażnika. Tam przejdź do następnej części pomieszczenia. W lewo, w górę i schowaj się za głazem. Gdy będzie bezpiecznie biegnij w dół i poczekaj aż kolejny strażnik pójdzie w prawo. W tym momencie rusz w górę i schowaj się za kwadratową barierą. Gdy strażnik ją okrąży, zrób to samo, tylko z drugiej strony. Zeskocz w dziurę po prawej. Skieruj się w prawo i pogadaj z kolesiem a dostaniesz Magiczne Nasiona. Teraz zejdź z tego wzgórza i podejdź do wody, a wtedy użyj butelki, by napełnić ją. Zdejmij maskę, podejdź do piasku i zasadź ziarno. Następnie podlej je wodą z butelki.

Wyjedź tym na górę, i otwórz skrzynię, aby otrzymać 20 rupii. Zejdź z powrotem na dół i kup od faceta więcej Ziaren na później. Napełnij butelkę ponownie wodą, załóż maskę i wyjdź stąd. Wyjdź teraz całkiem z labiryntu i nie daj się złapać. Zacznij iść przez most i zeskocz w lewo na lilię. Skacz liliami aż dotrzesz na drugą stronę pałacu. Podejdź tam do góry i zdejmij maskę. Zasadź ziarno i podlej je. Pojedź na liściu na szczyt pałacu. Tam wskocz na półkę i podążaj drogą do końca. Teraz zeskocz na dół i załóż maskę. Podejdź do przodu i zanurkuj w kwiatku. Wyleć i wyląduj na ruchomej platformie z kolejnym kwiatem. Dopóki jesteś na platformie zabij Deku Scruba po lewej bąbelkiem. Zanurkuj w kwiatku ponownie i leć tam, gdzie przed chwilą był Deku Scrub. Zanurkuj w kwiatku i popatrz na ścianę obok ciebie, a właściwie na miejsce, gdzie pojawia się ruchoma platforma. Gdy tylko ją zobaczysz wyskocz i leć na nią. Teraz zestrzel następnego Scruba i leć tam. Następny kwiat i leć do rogu następnej półki. Teraz idź ścieżka dalej. Następny Scrub, znowu tam leć. Teraz leć na ruchomą platformę i następnego Deku Scruba trzeba uciupać. Leć tam, poczekaj na ruchomą platformę i leć na nią.

Teraz jedź tym w prawo i w górę do najwyższego punktu, odwróć się i wystrzel się z kwiatu na wyższą półkę. Teraz wejdź do jaskini. Zeskocz na dół i jako zwykły Link pogadaj z małpą. Użyj kilka razy miecza, by ją uwolnić, a spyta cię czy masz jakiś głośny instrument. Załóż maskę i wyciągnij Okarynę, a pojawią się te... no... rury. Małpa nauczy cię Sonata of Awakening ( Sonata Przebudzenia? ). Wtedy zobaczy cię król i wyrzuci z pałacu. Małpa powie ci, żebyś wszedł do Świątyni Woodfall tak, jak to robią Deku. Idź przez most i skocz w prawo na lilię. Teraz skacz w prawo po liliach aż na ląd. Użyj kwiatu Deku by polecieć wyżej, podejdź troszkę by wejść do Southern Swamp.

Podejdź w górę i pokonaj ważki, które podlecą, po czym użyj kwiatu by polecieć na czerwoną platformę. Użyj kwiatu by polecieć na kolejną platformę, a tam kolejnego kwiatu by polecieć na kłodę. Stamtąd idź na następną platformę i użyj kwiatu by polecieć na następną półkę. Pojawi się Kapebara Gaebora (coś takiego), sowa z OoT. Opowie o sowich statuach, i poprosi, byś nauczył się piosenki z kamienia, na którym siedzi. Gdy odleci sprawdź kamień by nauczyć się Song of Soaring ( Pieśń Szybowania? ). Leć na drugą stronę wodospadu. Wejdź do jaskini, by pojawić się w Woodfall.



Woodfal Temple:
Woodfall

Gdy wejdziesz tu skręć w lewo i skacz przez lilie na platformę. Idź ścieżką i pokonuj te potworki po drodze. Pokonaj na końcu Deku Scruba i użyj jego kwiatu by polecieć na następną platformę, w prawo i w dół. Pokonaj Deku Scruba i przejdź w lewo. Następny Scrub, następny kwiat, następna platforma. Tatl wskaże na symbol na ziemi i powie, że tu najprawdopodobniej czcili bóstwa. Zdejmij maskę i uderz statuę. Załóż maskę i leć na platformę, która jest trochę daleko. Następny Scrub i na platformę niżej. Lewo po ścieżce, potwór, Scrub i następna platforma. Następny Scrub, kwiat platforma i idź w dół. Scrub, skrzynia, a w niej... Kawałek Serca. Teraz zagraj Song of Soaring i wybierz Woodfall. Pojawisz się na platformie z symbolem. Stań na symbolu i zagraj Sonata of Awakening. Potężna Świątynia Woodfall wynurzy się z wody. Użyj kwiatu by tam polecieć.

Woodfall Temple

Więc tak: jeśli ktoś nie grał w OoT, bądź inne Zeldy(jest ktoś taki?), to wyjaśnię tu co nieco. W każdej świątyni znajdują się 4 ważne rzeczy. Big Key, do otwierania drzwi bossa, kompas, mapa, a także nowa broń bądź inna rzecz dla ciebie. W MM w świątyniach jest także 15 małych wróżek, opowiem, jak złapać każdą z nich. O nich później. Można ruszać. Podejdź do szarej części platformy. Zdejmij Maskę Deku i załóż Maskę Wielkiej Wróżki. W ten sposób zdobędziesz pierwszą z 15 wróżek tej świątyni! Załóż ponownie Maskę Deku i użyj kwiatu by polecieć na platformę po prawej, za kolumną. Otwórz skrzynię i złap drugą wróżkę. Użyj kwiatu i leć na drugi koniec pomieszczenia unikając Skulltuli i wejdź w drzwi. Tu skręć w lewo i idź w dół na sam… dół… dno… nieważne. Zabij Deku Baba i chwyć 3 wróżkę. Teraz skocz w prawo na takie coś kwiatopodobne na wodzie. I dalej aż na koniec pokoju. Nie wychodź jeszcze. Po prawej jest platforma z kupą dzbanków. Rozdup wszystkie i 4 wróżka jest twoja. Wróć na wcześniejszą platformę i do kolejnego pomieszczenia. Teraz „rozskacz” się po wodzie aż do kwiatu na środku. Użyj go by dolecieć na wyższą platformę po lewej. Weź mały klucz ze skrzyni i pokicaj ^_^ z powrotem do kwiatka na środku. Teraz na drugą stronę pokoju i dalej. Jeśli masz bomby to wysadź te potworki i dobij mieczem. Jeśli nie, to załóż Blast Mask i tak je porozsadzaj. Gdy pokonasz wszystkie pojawi się skrzynia. Znajdziesz w niej Mapę. No, coraz lepiej. :P Zmień się znów w Deku Linka i wróć do poprzedniego pokoju. Znów pokicaj na środek, a potem do drzwi naprzeciwko i wejdź.

Znów tutaj, podejdź trochę w przód, skacz na kwiatka, potem dalej w lewo i w górę aż dotrzesz do drzwi. Otwórz je używając klucza znalezionego wcześniej i wchodź. Pchnij klocek do przodu i idź w prawo. Na końcu zabij Skulltulę i chwyć wróżkę. Teraz biegnij w górę i w lewo, by dotrzeć do drugiej strony klocka. Pchnij go tak, aby usunąć go całkowicie z drogi. Teraz wróć się tam, gdzie pokonałeś Skulltulę i zdejmij maskę. Wyciągnij Deku Stick i zapal go w pochodni obok, potem biegnij na drugą stronę, do zamkniętych drzwi i zapal tam kolejną pochodnię. Drzwi się otworzą pozwalając ci w nie wejść. Pokonaj tam 2 ważki by pojawiła się skrzynia i otworzyły drzwi. Ze skrzyni weź Kompas i przejdź przez drzwi. Pchnij klocek do przodu, zmień się w Deku Linka i popatrz w górę. Powinieneś zobaczyć gniazdo os, strzel w nie z bąbelka i spadnie wróżka. Skręć w prawo, dostań się na nieogrodzoną platformę i załóż Great Fairy Mask. W ten sposób zdobędziesz kolejną wróżkę. Idź dalej, przejdź przez drzwi i wróć z powrotem, aby zresetować klocek. Teraz pchnij go w przód, zapal Patyk przy pochodni i biegnij na wyższe piętro. Tam zapal pochodnię, skacz w prawo na kolejną platformę i spal pajęczynę. Idź dalej, pokonaj Deku Baba i idź dalej. :> Gdy dojdziesz na drugi koniec korytarza wejdź po schodach do ciemnego pokoju.

Idź teraz przed siebie pokonując Black Boe’y, które będą cię atakować. Gdy dojdziesz do większego pomieszczenia pochodź tu chwilę bijąc te małe czarne gówna. Gdy padną wszystkie pojawi się skrzynia. Otwórz ją i już masz 7 wróżek. Teraz zapal kija od pochodni na środku i podpal pozostałe cztery. Otworzą się drzwi, przez które masz przejść. Załóż Maskę Deku i zanurkuj w kwiatku. Twoim zadaniem jest dostać się na platformę w lewym górnym rogu, ze schodami w dół i zejść nimi. Na dole idź w prawo i zobaczysz wróżkę zamkniętą w bąblu. Zaatakuj bąbla i weź 8 już wróżkę. Wróć do wejścia do tego pomieszczenia i po prawej powinieneś zobaczyć guzik. Zdejmij maskę, stań na przycisku i wróć tam gdzie była wróżka. Załóż znowu maskę i leć w lewy górny róg na platformę z guzikiem i niezapaloną pochodnią. Stań jako normalny Link na guziku by pojawiła się skrzynia. Zeskocz na dół i odbijaj się od trującej wody by wylądować na platformie przy drzwiach. Wtedy ruszaj w stronę skrzyni i otwórz ją by 9 wróżka spotkała się ze swoimi koleżankami. Teraz znów zeskocz i dawaj na platformę z dzbankami. Teraz w lewo i po drabinach na wyższy poziom. Teraz przejdź przez drzwi a potem w prawo ścieżką aż do końca, do następnego pomieszczenia. A tam czeka cię pierwsza walka z Mini-Bossem! Jest nim Dinofols. Łatwo go pokonać. Zdejmij Maskę Deku, namierz go klawiszem Z i walcz. Blokuj jego ciosy tarczą, a zaraz po zablokowaniu jego ciosu podbiegnij w jego stronę i tłucz go mieczem. Potem odskocz by uniknąć jego ognistego oddechu i wszystko idzie od początku. Powtarzaj to aż padnie. Pojawi się skrzynia. Znajdziesz w niej...Hero’s Bow (Łuk Bohatera) !! Nareszcie dasz se siana i nie będziesz musiał strzelać jakimiś bąblami. Razem z łukiem otrzymasz automatycznie podstawowy kołczan i 30 strzał. Łuku używać możesz tylko w twej oryginalnej formie. Wyjdź z tego pokoju i idź w lewo podążając ścieżką dalej do końca. Wyciągnij łuk i szukaj żółtego oka. Strzel w nie i platforma z kwiatkiem zacznie jeździć w górę i w dół. Wracaj na początek tego pomieszczenia. Wskocz do kwiatka, i potem na tą jeżdżącą platformę, stamtąd do kolejnych drzwi i wejdź. A tu Zonk!! Znowu Mini-Boss. Ten gościu się Gekko nazywa. Walka jest trochę pogmatwana, ale łatwa. Zacznij od zdjęcia Maski Deku i biegania po całym pokoju. Gekko będzie cię gonił a gdy zatrzyma się zawróć i przygrzej mu z miecza. Przywoła Snajpera, wysadź go bombą a potem zestrzel Gekko łukiem ze ściany. I tak w kółko. Prędzej czy później padnie. Weź Boss Key ze skrzyni wyjdź z pokoju. Przejdź na drugą stronę i wejdź w następne drzwi. Wejdź do kwiatka i leć w górę i w prawo. Tam wyciągnij łuk i strzel w lewo od północnych drzwi, w gniazdo. Załóż Maskę Wielkiej Wróżki i przyleci do ciebie 10 wróżka. Teraz wejdź do kolejnego pokoju przez drzwi po lewej. Podejdź do krawędzi platformy i popatrz w dół. Strzel do pochodni na środku a wyczyści ona wodę zmieniając ją w zwykłą. Teraz idź w prawo i wskocz w kwiatka by polecieć na obracającą się platformę na środku.

Teraz będzie coś trudnego. Wyciągnij łuk. Widzisz niezapaloną pochodnię? Musisz ją zapalić. Celuj łukiem tak, by w momencie, gdy płomień przeleci przed tobą wypuścić strzałę, zapalić ją o ten płomień i podpalić tą pochodnię. Otworzy to drzwi na północy. Podejdź teraz do zewnętrznej części platformy i wskocz na północną platformę, gdy będziesz miał okazję. Teraz obejdź platformę i zejdź na dół po drabinie. Teraz musisz przeskoczyć po wodzie do zachodniej części pokoju. Przez drzwi. Zdejmij Maskę i wejdź do wody. Płyń między tymi barierami i dotknij bąbla by zdobyć 11 wróżkę. Wróć do poprzedniego pomieszczenia. Tu przepłyń na drugą stronę i wejdź po drabinie na wyższy poziom. Idź do północnych drzwi i wejdź. Zejdź po drabinie i wleć kwiatkiem na wyższą półkę, rozbij bańkę i 12 wróżka jest twoja. Teraz leć 2 piętra wyżej. Następny bąbelek, następna wróżka. Teraz na sam dół. I leć na półkę po drugiej stronie pokoju. Teraz leć z półki na półkę aż znajdziesz 14 wróżkę. Teraz leć na platformę po lewej. Zabij Skulltulę, który do ciebie przyjdzie, a także pobliskie ważki.

Popatrz w prawo i zobaczysz 15 wróżkę w bąbelku koło płomienia. Teraz zestrzel bąbelek bąbelkiem i użyj Maski Wielkiej Wróżki by zdobyć 15 a zarazem ostatnią wróżkę w tej Świątyni!! Brawo!! Wskocz do wody na dole i płyń do środkowej platformy z kwiatkiem. Leć na platformę z Rupiami i zbierz wszystkie 20. Zeskocz niżej i leć na południową półkę. Teraz leć w prawo, albo w lewo, zależy jak się na to patrzy ^_^ do alkowy wyżej. Stamtąd na następną półkę. Zdejmij Maskę i popatrz na północ na kryształowy przełącznik. Strzel strzałą, by znikły wszystkie płomienie, lecz tylko chwilowo. Leć w stronę tego przycisku, ale wyląduj na platformie, na której jeszcze przed chwilą był ogień.
Stamtąd leć w prawo na dach platformy z tym przełącznikiem. Teraz na północ, na platformę z drzwiami. Otwórz drzwi Boss Keyem i wejdź. Podejdź troszkę w przód i pojawi się przed tobą Odolwa.

Boss: Odolwa
No cóż. Co mogę powiedzieć? Jest duży!^_^ Zacznie od biegania i atakowania cię mieczem. Będzie także stosował różne inne ataki. Na przykład będzie cię szczuł swoimi potworkami. By go pokonać musisz trafić go strzałą, co sparaliżuje go na moment. Wtedy podbiegasz i machasz mieczem. Gdy będzie już ledwo żył zacznie się poruszać szybciej i kręcić mieczem. Strzelaj, machaj, a wszystko będzie dobrze.

Po walce chwyć Pojemnik Serca i wkrocz w niebieskie światło by chwycić Odolwa’s Remains (nie wiem jak to się zwie po polsku). W czasie filmu nauczysz się grać Oath of Order (patrz wyżej). Po powrocie do gry Tatl powie, byś teraz udał się w góry. Podejdź w górę, zetnij pnącza. Znajdziesz Księżniczkę Deku. Gdy skończy mówić wyciągnij butelkę klawiszem C i schowaj ją do niej. Opuść świątynię.



Goron Village & Snowhead:
Znów pojawisz się w Woodfall. Zagraj Song of Soaring i przenieś się do sowy w Woodfall. Gdy już tam będziesz zmień się w Deku Linka i poleć kwiatkiem na platformę w prawo, a stamtąd do jaskini wyrytej w ścianie. Podejdź do wody, gówienka połączą się w wróżkę, która da ci w nagrodę mocniejszy atak mieczem. No, ten, co się kręcisz^^. Wyjdź i zdejmij maskę. Wskocz do wody i płyń na północ aż pojawisz się znów w Southern Swamp.

Tutaj podejdź troszkę w dół i zeskocz do wody, która już nie jest trująca. Podpłyń do doku i załóż maskę Deku. Wejdź do pałacu. Podejdź w górę i porozmawiaj ze strażnikami. Gdy przepuszczą cię idź prosto do królewskiej komnaty. Zobaczysz jak Dekusy męczą małpkę. Podejdź do Króla Deku i opróżnij przed nim butelkę. Księżniczka pojawi się i małpka zostanie uwolniona. Odwróć się i opuść pokój. Podejdź w przód za strażami i (jako Deku Link) wskocz lilie wodne z prawej strony. Skacz po liliach aż dojdziesz do kapliczki czy czegoś podobnego :P Podejdź w przód i porozmawiaj z tym gościem. Zdejmij maskę deku, załóż Bunny Hood i uważnie podążaj za nim przez jaskinię. Gdy dotrzesz do samego końca porozmawiaj z nim ponownie i otrzymasz Mask of Scents. Wejdź w światło i znów będziesz na zewnątrz. Teraz wróć po liliach na pomost. Idź znów do Southern Swamp. Wskocz do wody i płyń na północ. Teraz wyjdź na wysepkę, podpal patyk deku i spal pajęczynę blokującą wejście i wejdź do wejścia.(ale namotałem) Pojawi się gościu zamieniony w Skulltulę i poprosi o wybicie wszystkich pająków. Piszę to już teraz bo później nie będę motał. Nie uda nam się to jeszcze, ponieważ potrzebujemy do tego oprócz rzeczy, które już posiadamy Maski Gorona oraz więcej pustych butelek i kilka ziaren… Aby zobaczyć jak zabić wszystkie zerknij do odpowiedniego działu. Po pokonaniu wszystkich chłopak da ci Maskę Prawdy. Zagraj Song of Soaring i przenieś się do sowy w Southern Swamp.
Wyjdź teraz stąd, stamtąd też. A dokładniej wróć na Termina Field. Gdy już tam będziesz kieruj się do zaśnieżonego obszaru. Zeskocz w dół i skieruj się do bloków lodu. Wyceluj w górę z łuku i strzel w lód. Przejście oczyści się. Po prostu idź dalej drogą.

Road to Mountain Village

Idź stale przed siebie, aż dojdziesz do zapory ze śniegowych kul. Po prostu rozsadź ją bombami. Kontynuuj przed siebie. W końcu dojdziesz do...

Mountain Village

Podejdź trochę w przód i spójrz w lewo. Zobaczysz tam Gorona, stojącego na półce. Poprosi o coś do jedzenia. Na razie nie możemy nic zrobić. Dalej przed siebie i uderz mieczem sowę. Podążaj dalej ścieżką do Twin Islands.

Twin Islands

Przejdź przez most i uważaj na White Wolfosa po drugiej stronie. Przejdź przez kolejny most i spójrz w górę, by zobaczyć Tingle’a. Zestrzel go łukiem. Zakup od niego mapę Snowhead. Rusz ponownie przed siebie do wioski.

Goron Village

Wiesz chyba dzie masz iść…Pogadaj z Goronem po drodze. Otworzy kaplicę Goronów. Zeskocz w dół i wejdź tam. Tutaj idź w lewo aż na samą górę. Dowiesz się od Gorona, że zniknął Najstarszy Goron, a jego dziecko nie przestaje płakać. Wejdź do pokoju i spróbuj porozmawiać z dzieckiem, ale zadrze się tylko coś o ojcu. Wyjdź z kaplicy. Rusz w lewo aż dojdziesz do mostu i przejdź na drugą stronę. Zobaczysz sowę. Podejdź w górę i zeskocz niżej. Podejdź do sowy. Powiedz, że pójdziesz za nią(I’ll Proceed). Wzleci w powietrze i będzie pozostawiała za sobą pióra. Skacz za nią, podążając za piórami. Tam gdzie one spadną są niewidzialne platformy. Wejdź do jaskini po drugiej stronie i znajdziesz w skrzyni Lupę Prawdy! Zetnij trochu krzaków aż znajdziesz bombę. Rozwal kamulca po lewej. W skrzyni będzie 50 rupii. Wyjdź stąd. Za pomocą lupy będziesz już widział platformy. Obróć się w lewo już po drugiej stronie i zobaczysz ducha Gorona. Porozmawiaj z nim, załóż Bunny Hood i biegnij za nim. Przejdź za nim do kolejnego obszaru.

Przejdź przez most i użyj lupy by znów go zobaczyć. Pędź za nim i omiń wszystko po drodze. W kolejnym obszarze znów użyj lupy i znów go zobaczysz. Idź za nim, a gdy dojdziesz do skarpy, użyj znów lupy by zobaczyć drabiny. Wespnij się po nich do góry. Na szczycie użyj znowu lupy i idź za duchem na cmentarz Goronów. Znowu… Pogadaj z nim. Gdy przestanie pieprzyć zagraj Song of Healing. Goron zostanie uleczony i da ci Goron Mask!! Załóż ją i przeczytaj napisy na grobie Darmaniego(tego ducha) by nauczyć się sterowania. Stań za nagrobkiem i pociągnij go w tył. Napełnij butelkę gorącą wodą i wyjdź z jaskini. Idź w lewo i wylej wodę na Gorona. Napełnij ponownie butelkę, wybiegnij z jaskini i zeskocz w dół. Szybko wyjdź na brzeg i pędź do Twin Islands. Tam przebiegnij kilka mostów aż znajdziesz się na platformie z takim dużym lodowym czymś. Roztop to wodą. Wskocz w dziurę i znajdziesz więcej wody:> Napełnij butelkę, wyjdź stąd i zeskocz niżej. Łaź wkoło śniegowych kul, aż Tatl zaświeci się na zielono. Rozwal tą kulę bombą i znajdziesz Najstarszego Gorona! Roztop go. Załóż Maskę Gorona i porozmawiaj z nim. Nauczy cię Lullaby Intro, by uśpić jego synka. Wróć do Goron Village.

Otwórz kapliczkę i wejdź do niej jak poprzednio. Idź do tego dziecka i jako Goron Link zagraj Lullaby Intro. Dziecko przestanie płakać i nauczy cię reszty piosenki. Lullaby Intro zmieni się w Goron Lullaby. Wszystkie Gorony pójdą spać:P Idź do Mountain Village. Znajdź sowę i aktywuj ją. Teraz podążaj północno-zachodnią ścieżką.

Road to Snowhead

Podejdź trochę w przód i wybij nietoperze, wróć się i załóż Maskę Gorona. Rozpędź się i rusz przed siebie. Gdy dojedziesz do kuli śnieżnej blokującej ci drogę rozwal ją pięścią. Rozpędź się ponownie i przeskocz dziurę. Idź dalej.

Snowhead

Zdejmij maskę i aktywuj sowę. Załóż maskę z powrotem. Użyj lupy i zobaczysz wielkiego Gorona. Zagraj Goron Lullaby i pójdzie spać. Idź wciąż przed siebie, wyjeżdżając na skarpy, omijając kule itp. Aż dojdziesz do jaskini… To jest Snowhead Temple.



Snowhead Temple:
Po tym, jak wejdziesz do świątyni Snowhead, rozwal lodowe stalagmity i jako Goron pchnij kamień. Skręć w prawo (niebieskie ramki wokół drzwi). Teraz turlając się Goronem przeskocz nad zrujnowanym mostem. Uwaga! Nawet gdy się turlasz, lodowy oddech może cię zamrozić, więc wybierz moment, gdy Mroźniki skończą klimatyzowanie. Przejdź odrobinę w lewo, odwróć się i strzel strzałą w bańkę, załóż Maskę Wróżki i czekaj, aż do ciebie przyleci. Wejdź w niebieskie drzwi, w prawo i zejdź na dół. Biegnij wokół kolumny pośrodku, aż dojdziesz do przycisku. Wciśnij go jako Goron, otwórz skrzynię i weź drugą wróżkę. Wróć do wejścia, którym tu wszedłeś, a potem w żółte drzwi. Pociągnij blok po lewej, wejdź do małej jaskini za nim i weź ze skrzyni mały klucz. Blok pchaj do końca jego "trasy", do końcowego miejsca, w którym, jak się okaże jest dziura, w którą blok wleci. Wyjdź z tego pomieszczenia do dużej komnaty. Możesz strzelić z łuku przez pochodnię, roztopić lód i wejść w czerwone drzwi do komnaty na początku świątyni (albo wejść przez niebieskie drzwi i przelecieć przez mostek). Przejdź przez zamknięte drzwi i rozwal bombą ścianę na końcu. Wejdź na górę. Strzałami niszcz lodowe stalaktyty zwisające z sufitu. Skacząc dojdź do platformy z wielką górą śniegu i rozwal ją pięścią Gorona. Weź ze skrzyni klucz. Na ścianie wisi szmata, a nad nią (widziana Lupą Prawdy) jest jaskinia ze skrzynią i kolejna wróżką. Przejdź przez zamknięte drzwi. Zabij dla wygody wszystkich. Na suficie, gdy spojrzysz Lupą Prawdy zobaczysz dziurę. Właduj tam Bombysz (można też strzelać strzałami), Maska Wróżki i masz kolejną wróżkę. Załóż maskę Gorona i jego gorońskim uderzeniem wciśnij żółty przycisk. Zdejmij maskę, przeskocz na drugą stronę, załóż maskę, wciśnij zielony przycisk, szybko wejdź na wysoki żółty przycisk (ten, dzięki któremu przeskoczyłeś), wciśnij go, zdejmij maskę, wejdź szybko na zielony przycisk i skocz na skarpę z drzwiami. (Uff! Strasznie to zagmatwane, ale wreszcie możemy iść dalej). Wejdź przez szare drzwi. "Goronowo" przeskocz na drugą stronę, potem przeturlaj się na śniegowej rampie w prawo. Potem znowu przeleć na drugą stronę i przez drzwi. Pokonaj Wizrobe'a (chyba wiesz jak) z Bunny Hood na głowie i weź ogniste strzały. Wyjdź, przeleć na drugą stronę i wejdź. Użyj Lupy Prawdy, a zobaczysz schodki. Na ich szczycie czeka kolejna zagubiona wróżka. Skocz na dół. Za kolumną jest następna wróżka. Zejdź w dół schodami. Pozabijaj wszystkich Mroźniaków (ognistymi strzałami) i weź ze skrzyni mały klucz. Na dole, w wieżyczce jest kolejna wróżka. Stań nad brzegiem skarpy niedaleko niebieskich drzwi, strzel w bąbelek i załóż Maskę Wielkiej Wróżki. Wejdź w niebieskie, a potem czerwone drzwi. Drzwi na prawo (jasnoniebieskie). Rozmroź przycisk (stań na nim) i blok. Przesuń blok do skały ze skrzynią, wejdź po nim i weź kolejną wróżkę. Potem przesuń blok do schodów, aby można było skoczyć na lewą kolumnę. Skocz na skrzynię na prawej i za pomocą specjalnego uderzenia Goronów wyjmij stamtąd kolejną wróżkę. Teraz przesuń blok do drugiej skarpy, wejdź na nią i przez drzwi. Przeskocz po kolumnie na drugą stronę i weź następną wróżkę. Zeskocz na dół i przejdź przez złote drzwi, potem przez zielone (trzeba je rozmrozić). Zabij wszystkich i weź ze skrzyni wróżkę. Zapal wszystkie pochodnie w pokoju i przejdź przez otwarte drzwi. Wciśnij przycisk i wyjdź. Wyjdź przez zielone drzwi i zeskocz na dół (przycisk A i w górę dla uniknięcia ran). Wejdź przez schody i w niebieskie drzwi. Znowu przez schody, stań na niskiej platformie i strzel w zamrożone oko (za Mroźnikiem). Przejdź przez drzwi, po śniegowej rampie jako Goron, zniszcz dwa kręgi na kolumnie (wielką piąchą) i przez zamrożone schody. Zniszcz pozostałe kręgi i wejdź na kolumnę. Zeskocz z niej od strony szmaty na ścianie (północno-zachodni, albo górno-lewy), trzymaj się blisko ściany i gdy będziesz tuż nad szmatą, walnij mieczem (B). Nie jestem pewien, czy to najlepszy sposób, ale nie znalazłem innego :))) Znajdziesz się w ukrytej komnacie z kolejną wróżką. Potem jako Deku Link wskocz do kwiatka i wyląduj na moście na lewo. Wejdź na górę schodami. Przejdź przez zamknięte drzwi po prawej. Nad szmatą jest jaskinia. Załóż Maskę Wielkiej Wróżki, Lupę Prawdy i strzelaj w dziurę, aż usłyszysz dźwięk i przyleci wróżka. Potem zamrożonymi schodami w górę. Zabij Dinofolsy i weź dwie ostatnie wróżki. Gratulacje! Masz już wszystkie! Wyjdź tedy, co wszedłeś, znowu wyjdź i wejdź na kolumnę po rampie. Rozwal kule śniegowe i wejdź po schodach. Przeskocz na druga stronę. Zanurkuj jako Deku Link w kwiatka i poleć na prawo (tam, gdzie są zamknięte kraty). Przejdź przez drzwi i znowu pokonaj Wizrobe'a. Wyjdź przez drugie drzwi i weź ze skrzyni Wielki Klucz. Wyjdź stamtąd drzwiami przed tobą. Zeskocz na dół, na kolumnę (A i w przód dla uniknięcia ran). Znowu rozwal śniegowe kule i wejdź na górę. Przeleć na drugą stronę i wejdź do komnaty z Bossem. Goht. Cóż... mój ulubiony boss (razem z Odolwą). Zobaczysz go zamarzniętego. Rozmroź więc go ognistą strzałą, ale on zamiast podziękować ucieknie. Załóż szybko maskę Gorona i turlaj się za nim. Gdy już będziesz mieć kolce, właduj się pod niego i zadawaj mu rany. Najlepiej kierować się na niego od boku, zwykle od wewnątrz pokoju (z lewej). Uważaj, bo może się rozeźlić i strzelać piorunami bądź zrzucać na ciebie skały czy bomby. Gdy się położy nadal się turlając wbijaj się w niego. Jest to szybsze i bardziej skuteczne niż walenia z pięści. Magię napełniaj waląc w zielone dzbanki. Po kilku rundkach wokół pokoju boss walnie w ścianę i zostanie przysypany. To była widowiskowa walka! Weź pojemnik na serce i wejdź w niebieską poświate



Górska Wioska:
Znajdziesz się w Górskiej Wiosce, która została odmrożona. Możesz wejść do jaskini za wodospadem gdzie jest niewidzialny kufer z 20 rupiami. Przy pomocy Pieśni Wznoszenia przejdź do Snowhead. Idź tak jak do świątyni, aż zobaczysz jaskinię. Tam naucz się od Wielkiej Wróżki nowej zdolności. Twój pasek magii będzie dwukrotnie dłuższy. Wróć się do Wioski Goronów. Wejdź do sanktuarium. W formie Gorona pogadaj z najstarszym goronem. Możesz teraz sobie pójść na wyścigi Goronów. Ale jednak wejście na nie jest zablokowane... Pójdź więc do sklepu z Beczułkami Prochu (u góry mapki). Jako Goron pogadaj z olbrzymem, który tam leży. Dostaniesz od niego beczkę prochu, którą masz zanieść do otworzenia toru Goronów. Zrób więc to. Tor znajduje się na mapce gdzie są wysepki połączone mostkami (tam był najstarszy Goron i Tingle) przy wejściu od strony Górskiej Wioski. Zanieś tam Beczkę Prochu i poczekaj aż wybuchnie. Wejdź za dzieciakiem na tor i tam z nim pogadaj. Możesz wziąć udział w wyścigu, a jeśli go wygrasz dostaniesz nową butelkę ze złotym pyłem. To drugie pozwoli ci na wykonanie niezniszczalnego miecza, który zadaje dwukrotne obrażenia! Podczas wyścigu możesz odpychać od siebie Goronów, aby utorować sobie drogę do zwycięstwa. Gdy wygrasz, pójdź do Górskiej Wioski i jeśli chcesz mieć ten miecz zapłać za wykonanie miecza 100 rupii. Będziesz musiał poczekać jeden dzień, aż zostanie on wykonany. Po wykonaniu daj złoty proszek kowalowi, a on zrobi ci Pozłacany Miecz. Możesz przenieść się w czasie Pieśnią czasu.



Zdobycie Epony:
Weź z banku 100 rupii. Użyj pieśni Wznoszenia i teleportuj się do Górskiej Wioski. Pójdź do Wioski Goronów, rozmroź blok lodu przed sklepem z Beczkami Prochu i kup (jako Goron) jedną (po to były te rupie) - przyda się później. Ta beczka teraz jest w twoim ekwipunku. Przy pomocy Pieśni Wznoszenia teleportuj się na Mleczną Drogę. Niedaleko Tingle\'a będzie wielki głaz, który pewien gość będzie chciał rozłupać swoim miniaturowym kilofem. Ale ty masz coś lepszego - Beczkę Prochu! Połóż ją obok głazu i odejdź na pewną odległość. Możesz w nią strzelić z łuku, aby szybciej wybuchła. Droga na ranczo jest wolna! Na nim idź drogą i przy rozwidleniu w prawo. Pogadaj z dziewczynką. Wyjaw jej swoje imię. Opowie ci ona o duchach, które nawiedzają jej ranczo i zabierają krowy :). Pomóż jej. Najpierw będziesz jeździć na koniu i w dwie minuty musisz zestrzelić wszystkie 10 balonów na ranczu. Pomagaj sobie mapką, gdzie balony są pokazane jako białe kwadraty. Po udanym polowaniu nauczy cię Pieśni Epony powie ci żebyś przyszedł do niej o drugiej w nocy. Zagraj Pieśń Podwójnego Czasu i czekaj do drugiej. O tej porze Romani wyjdzie z domu i schowa się w oborze. W poł do trzeciej duchy zaczną atakować. Strzelaj w te najbliżej obory, pomagaj sobie mapką. Raczej nie używaj konia, cały czas bądź blisko obory. Strzelaj tak do godziny piątej. Po wszystkim matka Romani zaproponuje ci przejażdżkę do miasta wozem z mlekiem. Podczas podróży zaatakują was rozbójnicy, więc znów trzeba postrzelać. Po udanym odparciu ataku dostaniesz maskę Romani.



Wielka Zatoka:
Wróć do Zegarowego miasta i kup w sklepie Czerwony Napój. Teraz na Pole Terminy, zawołaj Eponę pieśnią Epony i skieruj się na wschód. Wjedź do kraju Ikany. Jedź drogą do wysokiej skarpy z jakimś ludkiem na górze. Po prawej znajduje się kółko kamieni. Użyj Lupy Prawdy, żeby zobaczyć tam siedzącego żołnierza. Daj mu Czerwony Napój, a on da ci Kamienną Maskę. Świetnie! Wróć na pole Terminy i tym razem idź na zachód. Przeskakując nad płotkami dostań się nad Wielką Zatokę. Podejdź do wody. Zobaczysz tam kogoś, kto najwyraźniej tonie! Pomóż mu, wyciągając go na brzeg. Okazuje się, że to Zora Mikau, gitarzysta zespołu Zor. Po wyjawieniu ci swojego problemu zagraj Pieśń Uzdrowienia, a otrzymasz maskę Zory. Później możesz przeczytać na nagrobku o technice pływania i walki Zor. Dopłyń teraz do tej dziwnej budowli i aktywuj sowę. Teraz możesz przenieść się w czasie Pieśnią Czasu i teleportować się tutaj z powrotem. Teraz załóż Maskę Zory i płyń pod wodą na północ. Potem skieruj się na wschód, do tego zakola na mapce. Pod wodą zobaczysz deski z rysunkami czaszek. Rozwal je płynięciem trzymając A. Za jedną będzie przejście. Płyń nim, do Pirackiej Fortecy.



Piracka Forteca:
Przemień się w Linka i załóż Kamienną Maskę. W wodzie zmień się w Zorę i pod wodą płyń na wybrzeże na zachodzie. Jak będziesz na lądzie, szybko zdejmij maskę Zory i załóż Kamienną. Uważaj, żeby nie zauważyły cię przy tym piratki. Podejdź do przycisku i wciśnij go Gorońskim uderzeniem. Zamień się w Zorę i płyń do nowo otwartego tunelu. Płyń korytarzem, rozwal deskę i pociągnij blok do siebie. Rozwal pozostałe deski i przesuń drugi blok (nie ten, co widziałeś przy wejściu) do przodu. Wejdź do kratkowego tunelu. Idź nim do strumienia wody. Stań na nim i popłyń ku górze. Płyń dołem, omijając miny. Uważaj na strumień wody, gdyż cofnie cię on do początku Pirackiej Fortecy! Przejdź przez drzwi. Wejdź po schodach i rozwal beczki po prawej. Teraz idź na lewo, rozwal dwie beczki najbliżej ogrodzenia, stań na przycisk. Szybko wejdź na jakąś beczkę, skocz z niej do wody (jako Zora). Szybko przebij się przez otwarte drzwi i zdobądź kolejną część Serca! Z powrotem wejdź po schodach i strzel z łuku w kryształ po prawej. Zamień się najlepiej w Zorę i wpłyń do kolejnego tunelu. Przepłyń górą, najlepiej poświęcając się na jednej minie (jest bezpieczniej przepłynąć nad prądem). Wejdź po drabinie. Stań na przycisku, szybko wejdź na kratkę i też szybko strzel w kryształ. Wznoś się na samą górę i znów strzel w kryształ. Przejdź przez drzwi, na górę i w tą dziurę. Załóż Kamienną Maskę. Idź na środek placu i po drabinie. Przejdź przez mostek i drzwi. Tatl zauważy pszczołę, a ty usłysz ciekawą rozmowę. Tam jest skrzynia! Ale nawet jeśli tam wejdziesz w kamiennej Masce, oni cię zauważą... Sam próbowałem! Trzeba ich jakoś stamtąd wykurzyć... Użyj pszczół! Strzel w ul, a one wypędzą piratki. Wyjdź z tego pomieszczenia. Zeskocz w prawo i wejdź przez drzwi. Idź do centrum pokoju i weź ze skrzyni Harpun. Po lewej jest duże akwarium. Nad nim jest deska, do której przyczep się Harpunem. Ta niebieska kulka na dnie to jajo Zory. Weź je do słoika. Wyjdź z akwarium i z tego pokoju. Zejdź po schodach. Używaj Harpuna, aby dostać się do drzwi na górze mapki, które kierują się na zachód. Mam nadzieję, że nadal masz na sobie Kamienną Maskę? Wejdź do następnego pokoju. Tam czeka cię walka z piratką. Po udanej walce idź do następnego pokoju i wyjmij z akwarium jajo Zory. Atakujące ryby niszcz magiczną tarczą Zor. Wyjdź stąd drzwiami z kotwicą. Pamiętaj o Kamiennej Masce! Kieruj się prosto i Harpunem dostań się do drzwi na górze. Przejdź przez kolejne drzwi. Znów pokonaj piratkę. Przejdź przez nowe drzwi i wyjmij kolejne jajo Zory. Wyjdź stamtąd (Kamienna Maska). Przejdź na drugą stronę placyku. Przy pomocy Harpunu dostań się do mostku po prawej. Wejdź w dalsze drzwi. Możesz wziąć ze skrzyni 100 rupii. Wejdź w kolejne drzwi i znowu pokonaj piratkę. Przejdź przez następne drzwi i weź jajo Zory. Wyjdź drzwiami za korytarzem. No cóż, to było ostatnie jajo tutaj... Pora pożegnać Fortecę Piratów... Wyjdź z placyku. Zanim wyjdziesz z tej lokacji, wejdź na jedną z łódek piratek (oczywiście w kamiennej masce) skokiem z lądu i zrób jej zdjęcie. Piękna dziewczyna prawda? Powiesisz je sobie w pokoju... Dobra, wyjdź z Fortecy Piratek.



Dojście do Great Bay Temple:
Idź do tej dziwnej budowli, gdzie była sowa i wejdź do środka. Wrzuć wszystkie jaja Zor do wielkiego akwarium. Teraz wyjdź i płyń na brzeg Wielkiej Zatoki. Na dole mapki, czyli po prawej jak wyjdziesz na brzeg, jest duże wejście w jaskini. Idź tam. Jeżeli dojdziesz do wodospadu i używając harpuna zaczepiał się drzew, dojdziesz na górę, gdzie możesz wygrać od bobrów kolejny słoik! (Uff!) Teraz popłyń do tej skały z rybim ogonem. Pod nią, za Like-Like’iem jest wejście do Sali Zor. Połaź tu sobie, pogadaj, możesz zdobyć część Serca (patrz ,,Części Serc”). Jak zrobisz, co chcesz, idź na skarpę. Jest ona za przejściem niedaleko Sklepu. Aktywuj sowę mieczem. Teraz wróć Pieśnią Wznoszenia nad brzeg Wielkiej Zatoki. Idź do domku rybaka. Pogadaj z konikiem morskim, a jak odezwie się rybak, daj mu zdjęcie piratki. Jak weźmiesz pławikonika, płyń do Wystających Skał. To tam, gdzie są takie dwa drągi wystające z wody. Przejdź między nimi i wypuść konika stojąc na dnie. Teraz chodź za nim po liniach prostych. Najpierw dojdź do tabliczki, przy której stał i dopiero wtedy idź dalej. Jeśli się zgubisz, idź według wskazówek na tabliczkach. Jak dojdziesz do wielkiego dołu, zejdź na dół. Teraz płynąc przed jaskinią z wężem wewnątrz, prowokuj go do wyjścia, a gdy wyjdzie, atakuj za pomocą magicznej tarczy Zor. Uważaj, żeby cię nie połknął! Braki magii uzupełniaj dzbankami na dnie, ale zostaw sobie trochę na później! Po pokonaniu każdego węża, sprawdzaj co było w jaskini za nim i: weź jajo Zor / bierz forsę / rozbijaj dzbanki z serduszkami / ratuj kumpla konika morskiego. Po tym ostatnim dostaniesz część Serca! Po znalezieniu tych trzech jaj pora, żeby dołączyły do swoich kumpli w akwarium. Idź tam i włóż. Po wrzuceniu wszystkich jaj stań przed akwarium i patrz, jak małe Zorki układają się w zgrabne nutki. Tylko Mikau, zawodowy muzyk może zagrać tą melodię. Użyj, więc jako Zora gitary i naucz się Bossa Novy Nowej Fali! Możesz cofnąć się w czasie za pomocą Pieśni Czasu. Użyj Pieśni Wznoszenia, aby dostać się do Przylądka Zor. Jako Mikau zagraj Lulu (tej Zorzance :)) Bossa Nova Nowej Fali. Wyspa przed tobą okaże się być Wielkim Żółwiem. Użyj Harpuna na drzewie na skorupie i płyń do Świątyni Wielkiej Zatoki. (Tej dziwnej ryby).



Great Bay Temple:
Zapal cztery pochodnie i weź ze skrzyni pierwszą Wróżkę. Przejdź przez drzwi. Wejdź na ruchomą platformę po lewej, a z niej skocz na tą z Rupiami. Zabij Skulltulę i weź Wróżkę. Pod platformą z drzwiami, którymi wszedłeś jest kolejna wróżka. Bąbelek rozbij płynięciem Zory. Wejdź na druga ruchomą platformę. Skocz na następną (nieruchomą), idź do jej końca na lewo, wskocz do wody i jako Zora przełącz przełącznik. Wróć na platformę, z której tu skoczyłeś. Stań na niskim strumieniu wody. Gdy wzrośnie, skocz dalej i do następnej komnaty. Zeskocz na lewo (spokojnie, tam jest półka). Po lewej jest beczka, a w niej Wróżka. Skocz stamtąd do wody i płyń na środek głębokości wiru. Wpłyń z prądem do zielonego korytarza, z dwoma wystającymi z niego rurami (zieloną i czerwoną) wejdź na platformę z dzbankami. W jednym z nich czeka następna Wróżka. Teraz zejdź na dno. Pokonaj Dexihandy (Zorowym bumerangiem) i utoruj sobie drogę korytarzem. Zabij wszystkich w pokoju i weź ze skrzyni Wróżkę. Idź dalej drzwiami. Zanurkuj w wodę przed tobą i weź ze skrzyni klucz. Skocz w płynącą wodę i płyń z prądem. Teraz płyń na dno i do czerwonego korytarza. Wejdź po czerwonej rurze do zamkniętych drzwi. Idź dalej. Spójrz w górę, a tam niespodzianka! Strzel w to coś bumerangiem. Zleci to na dół i zacznie atakować. Musisz parę razy strzelić w główne oko, a dla wygody pozabijaj te mniejsze. Przydatny jest tutaj łuk. Po paru uderzeniach małe oko zleci na dół, a duże zacznie się toczyć po pokoju. Nawalaj wtedy mieczem, po pewnym czasie oko samo na niego się natrafi i wybuchnie, zostawiając ci lodowe strzały. Wróć się do sali z wodą. Stań na jednej platformie obok Oktoroka i strzel w niego lodową strzałą. Przejdź po bloku lodu do przełącznika i go przełącz. Wyjdź z tego pomieszczenia. Wpłyń do czerwonego korytarza z czerwoną i zieloną rurą. Stań na platformie z dzbankami. Strzelaj lodowymi strzałami w wodę i skacz po zamarzniętych blokach do drzwi. Sprowokuj gluta, aby podszedł do kolumny i zamroź go. Po nim wejdź i przełącz wskaźnik. Wróć się do poprzedniego pomieszczenia i idź do tego za korytarzem z Dexihandami. Przy pomocy lodowych strzał dojdź do dziury z lodowymi stalagmitami. Przejdź przez zamrożone drzwi i pokonaj Gekko zamrażając go. Przejdź przez drzwi i weź Wielki Klucz. Wyjdź przez dziurę w kracie. W rzeczce z prądem jest dzbanek. Zbij go i załóż Maskę Wielkiej Wróżki, aby mieć następną. Potem wskocz do rzeczki. Rozbij dzbanek na dnie i weź Wróżkę (lepiej potem wyjść na brzeg i założyć maskę). Wróć się do pokoju na początku świątyni (Pieśń Wznoszenia) i idź do tego następnego, z rurami. Przed drzwiami do następnego pokoju spójrz na lewo. Na górze jest dziurka do użycia Harpuna. Potem skocz ze strumienia wody i zmień przełącznik. Potem zmień ten drugi (na żółtym podeście), aby wiatrak obracał się w druga stronę. Idź do pokoju z wirem. Zanurkuj na dno i wpłyń do korytarza z zieloną rurą. Podejdź do kwadratu z prądem i strzel w bąbelek bumerangiem Zory. Wejdź na rurę (tą nad wodą) i obróć się w stronę platformy. Strzel w bąbelek, załóż Maskę Wielkiej Wróżki i czekaj na obydwie. Teraz wpłyń do tamtego prądu. Wypłyń trochę wyżej, do zielonego tunelu z czerwoną i zieloną rurą (w czerwonej płynie woda). Przepłyń przez znajomą rzeczkę. Wejdź na ruchomą platformę po prawej. Gdy będziesz najwyżej, skocz na oś. Chodź po niej, aż przyjdzie następna kładka. Możesz zamrozić wodę, aby w spokoju użyć Harpuna na skrzyni w rogu komnaty i wyjąć z niej Wróżkę. Rozmroź lód, jeśli trzeba i dojdź do platformy przy ścianie. Wejdź na nią, zamroź wodę i idź po kładce do następnego pokoju. Na podłodze jest otwór z wodą. Wpłyń do niego, rozbij beczkę i weź kolejną wróżkę. Stań na pochylni trochę dalej i rozmroź nad nią lód. Skocz na następną, znów rozmroź i zmień przełącznik. Teraz zmień się w Zorę i zabij Bombmysz, żeby ci nie przeszkadzała. Teraz wejdź po rurze, skocz między kraty i Harpunem dostań się do skrzyni. Wyjdź stamtąd i zamroź wodę. Przejdź na nieruchomy wirnik, stań wysoko na jednej jego łopatce i użyj Harpuna na kolejnej skrzyni z Wróżką. Przy pomocy Pieśni Wznoszenia dojdź do pomieszczenia z wirnikiem (gdzie jest wir). Po ruchomej kładce przejdź przez drzwi po drugiej stronie pokoju. Użyj Harpuna na beczkach po lewej. Teraz lodowymi strzałami rób kry na wodzie i dostań się do przełącznika (skacz jako Zora – jest wyższa). Zmień go oczywiście. Stań na początkowej platformie i użyj Harpuna w punkcie na górze, aby wejść na kratkę (przycisk B, aby użyć miecza i polecieć trochę dalej). Weź ze skrzyni ostatnią Wróżkę. Wróć do komnaty z wirnikiem i płyń na dno. Wpłyń do korytarza z zieloną rurą. Wypłyń na powierzchnię i po rurze wejdź do przełącznika. Zmień go i idź po strumieniu wody do komnaty z Bossem. Spadaj na dół. Zobaczysz olbrzymią rybę – Gyorga. Najtrudniejszy Boss. Gdy jest w wodzie, wal w niego bumerangiem (lub strzałą). Gdy położy się na dnie, zanurkuj i wal w niego magiczną tarczą Zor (lub z piąchy). Jak wstanie to szybko zwiewaj na ląd, bo cię połknie. Rób tak do oporu. Jak z paszczy wypłyną małe rybki, to albo je pozabijaj albo oszczędź (trudno wszystkie pozabijać). Wal tak w niego około sześć razy, a zginie. Weź pojemnik na serce i wejdź w niebieską poświatę.

Wrócisz na skarpę przy Przylądku Zor. Wejdź do Sali Zor i pogadaj jako Zora z Lulu na scenie. Po koncercie wyjdź z Sali Zor. Płyń na brzeg, a stamtąd skacząc po kamieniach i czepiając się Harpunem drzew dojdź do zawalonej jaskini. Użyj bomby, wejdź do środka i zdobądź od Wróżki nową umiejętność. Masz dwa razy większą obronę! Teraz możesz użyć Pieśni Czasu, aby przenieść się w czasie.



Cmentarz Ikany:
Weź ze sobą trochę rupii i pójdź na zakupy. Kup co najmniej 10 bomb, 10 Orzechów Deku i 5 Fasolek Deku (pójdź do Pałacu Deku lub pogadaj z handlarzem w bagnach (jako również Deku). Złap również rybę i zdobądź mleko (na przykład w barze Latte - tylko po 22-ej, lub wygraj wyścig Gormanów po raz drugi). Wyjdź na pole Terminy i zawołaj Eponę. Na niej wjedź na tor Gormanów. Jest on w lokacji Mlecznej Drogi (wjazd na Drogę niedaleko bagien i pierwszy zakręt w lewo). Siedząc na koniu pogadaj z facetem przy płotku. Za trochę kasy (chyba 10 rupii), pościgaj się z nimi. Jeśli wygrasz wyścig, dostaniesz maskę Garo. Fajnie! Teraz wróć na pole Terminy i skieruj się na wschód. Wjedź na koniu w krainę zmarłych - Ikana. Drogą dojedź do wysokiej skarpy. Potem zejdź z konia i skieruj się na lewo i wejdź na Cmentarz Ikany. Idź ścieżką do ściany akweduktu z jakimś dziwnym czerepem pod nią. Zagraj tutaj Sonatę Przebudzenia. Szkielet ożyje i zacznie uciekać załóż Bunny Hood, dogoń go i walnij mieczem lub strzel w niego strzałą. Lepsze jest to drugie, bo stanie i nie będziesz musiał go gonić. Pokonaj go. Okaże się, że jest to były dowódca wojska Armii Ikany. Po wyjawieniu swojej prośby wyjmij ze skrzyni Kapelusz Kapitana. Użyj Pieśni Podwójnego Czasu, aby zrobiła się noc (Uwaga! Musi to być noc pierwszego dnia!). Załóż nową maskę i pogadaj ze szkieletem chodzącym wokół grobu. Każ mu otworzyć grób. Wejdź do tego dołu i skacząc po platformach wejdź do komnaty z nietoperzami. Możesz zabić wszystkie (50 rupii w nagrodę), a potem zapal pochodnie. Przejdź przez drzwi i pokonaj Iron Knuckle'sa. Niczym w teatrze odsłoni się kurtyna i pokaże ci się duch muzyka Flata. Po przemowie podejdź do płyty, użyj namierzania Z i naucz się Pieśni Burz. Pozwoli ona odwołać klątwę, która powstaje gdy dotkniesz latającej palącej się głowy. Wyjdź z grobu i ze Cmentarza Ikany. Załóż maskę Garo i podejdź do skarpy. Pojawi się ludek, który da ci gałąź na zaczepienie Harpuna. Lepiej zdejmij już maskę (chyba, że chcesz powalczyć z wojownikami ninja) i użyj Harpuna na drzewku. Idź drogą do Kanionu Ikany.


Kanion Ikany:
Lodowymi Strzałami zamroź Oktoroki i przejdź na platformę. Przy pomocy Harpuna dostań się na samą górę skarpy i aktywuj sowę mieczem (jeśli świecisz się na niebiesko, to zagraj pieśń Burz). Idź wysuszonym korytem do jaskini na jego końcu. Potem pojawi się duch kompozytora Sharpa, który zacznie grać melodię zabierającą życie. Zagraj mu Pieśń Burz. Duch zniknie a rzeka napełni się wodą. Domek – Katarynka zacznie grać, a Gibdo wokół niego znikną. Po wysłuchaniu uleczonego ducha wyjdź z jaskini. Koło domku zauważysz dziewczynkę, która jak tylko cię zauważy, schowa się. Musisz wejść do środka, ale nikt cię nie wpuści. Podłóż, więc bombę po jednej stronie domu, a schowaj się za drugą. Dziewczyna wyjdzie, a kiedy odejdzie dość daleko ty wemknij się do jej domu. Zejdź na dół i podejdź do szafy. Wyjdzie z niej pół-człowiek, pół – Gibdo. Szybko zagraj Pieśń Uzdrowienia (jeśli będziesz zwlekać, dziewczynka wróci i cię wygoni). Stwór zmieni się w człowieka, pozostawiając ci maskę Gibdo. Wyjdź z domku. Zeskocz do studni – jest ona niedaleko jaskini z Sharpem, na górze (biała kropka na mapce). Załóż maskę Gibdo i pogadaj z tym po prawej. Daj mu 5 Fasolek Deku, a puści cię dalej. Następnie pokaż 10 Orzechów Deku, a potem 10 bomb. W następnej komnacie zabij ducha i włóż go do butelki. Wyjdź stamtąd, potem przez kolejne drzwi i daj Gibdo rybę. Następnie pokaż złapanego ducha oraz mleko. W pokoju zapal cztery pochodnie i weź ze skrzyni Lustrzaną Tarczę. Odbijając promienie światła uaktywnij słoneczko i usuń Słoneczny blok. Wyjdź po drabinie, a znajdziesz się w Starożytnym Zamku Ikany



Starożytny Zamek Ikany:
Wyjdź ze studni po drabinie. Aha, jest jeszcze jedno wejście, mianowicie bezpośrednio z kanionu. Obok wielkiej bramy jest mała dziura. W niej waląc w kryształ i odbijając światło na blok wejdziesz do środka. Idź prosto, skręć w lewo i wejdź do środka Zamku. Lepiej mieć założoną maskę Gibdo / Garo / Kapelusz Kapitana, aby Gibdo zajęły się tańcem :) i nie przeszkadzałyby ci. Ognistą Strzałą rozmroź oko po lewej i przejdź przez drzwi. Walnij w kryształ i szybko przebiegnij na drugą stronę pokoju. Znów walnij w kryształ, przemień się w Deku i z kwiatka wskocz na kolumnę wciśnij przycisk (jako kto inny) i przejdź przez drzwi. Jako Deku przeleć na platformę na lewo i wciśnij przycisk. Używając Lupy Prawdy, zobaczysz platformę. Skocz na nią, zabij Skulltule nad tobą i kieruj się do drzwi. Wejdź po schodach i przez kolejne drzwi. Możesz tu zdobyć Część Serca (strzałą w kryształ i po kwiatkach Deku, zeskocz i wejdź na dach jeszcze raz). Przejdź po murku na jego środek, do kwiatka Deku. Wyskocz z niego i wciśnij przycisk. Zeskocz na dół i wejdź jeszcze raz do Zamku. Rozmroź oko po prawej i przejdź przez drzwi. Odbij promień światła na blok, idź drzwiami za nieumarłymi, pokonaj Wizrobe’a i przez kolejne drzwi. Na schody i znowu przez drzwi (dużo ich tu) na taras. Beczką Prochu rozwal popękaną podłogę i zleć na dół. Odbij światło na blok i gnaj do przodu. Znajdziesz się w komnacie królewskiej. Gdy wejdziesz, okna zostaną zasłonięte i zaatakują cię dwaj sługusy króla. Ognistymi strzałami spal zasłony, a w komnacie zrobi się widno. Wal w rycerzy, starając się ich położyć blisko światła. Gdy polegną, odbij ku nim promienie tarczą. Po zabiciu dwóch, sam król stanie do walki. Z nim rób tak samo. Gdy jego głowa zacznie latać, uciekaj od ciała, bo nie możesz nic mu zrobić, ale ono tak! Uważaj także na głowę – może cię udusić. Po zwycięskiej walce głowa króla nauczy cię Elegii Pustki. Wyjdź z zamku. I Pieśnią Wznoszenia teleportuj się do Kanionu Ikany. Teraz idź tak jak do jaskini z Sharpem, ale przed nią skręć w prawo. Idź do posągu i wejdź do niego do Kamiennej Wieży.



Kamienna Wieża:
Skacząc po blokach idź na drugą stronę. Harpunem dostań się wyżej. Stojąc na przycisku zagraj Elegię Pustki. Teraz Harpunem dostań się na platformę nad tobą, zmień formę (w Gorona lub Zorę – nie Deku, jest za lekki) i znowu zagraj Elegię Pustki na przycisku. Teraz zeskocz na dół, do przycisku z nikim na sobie. Zagraj znowu Elegię w innej formie i wróć na górę. Skacząc po gotowych już blokach przejdź na drugą stronę Kamiennej Wieży. Użyj Harpuna dwa razy, aby dostać się na górę, do Beamosa. Stań na przycisku obok niego i znów zostaw tam figurkę. Zeskocz na dół i postaw kolejną, inną figurkę. Dwa razy użyj Harpuna i na przycisku wiesz co masz robić. Znowu idź na drugą stronę i Harpunem na górę trzy razy. Aktywuj sowę mieczem i możesz użyć Pieśni Czasu. Teleportuj się do Kamiennej Wieży. Stojąc przodem do wielkiego Posągu widzisz trzy przyciski. Zostaw ludziki kolejno na przyciskach: prawym, lewym i środkowym. Przeskocz po blokach do posągu i wejdź do środka.



Stone Tower Temple:
Strzel w oko na posągu i weź ze skrzyni pierwszą Zagubioną Wróżkę. Teraz idź do drzwi (jakbyś patrzył od wejścia do świątyni) po lewej. Wysadź ścianę przed tobą, rozwal duże skrzynki. Weź małą i postaw na jednym przycisku. Teraz stawiaj figurki lub skrzynki na kolejne przyciski (na tym największym zostaw figurkę Gorona). Wysadź bombą ciemniejszy kwadrat na posadzce (ten bez krzaczków), i zejdź po schodach (lub zleć na dół, jeśli chcesz). Odbij promienie światła na bloku. Jako Goron przejdź przez to niebieskie i postaw bombę pod posągami. Gdy wybuchnie, uciekaj, bo posągi ożyją , zaczną skakać i też wybuchną. Możesz wziąć mapę (chyba, nie pamiętam) ze skrzyni. Pozabijaj jeszcze dwa posągi i weź ze skrzyni klucz. W kącie pod sufitem jest uchwyt do użycia Harpuna. Weź stamtąd kolejną wróżkę i wyjdź z pokoju. Przejdź przez zamknięte drzwi i wskocz do wody. Daj się złapać Dexihandowi po drugiej stronie mostku (lub wyskocz z wody jako Zora – da się, sam to zrobiłem!) i weź klucz ze skrzyni. Wpłyń podwodnym tunelem do następnego pomieszczenia. Wciśnij przycisk pod wodą. Możesz stanąć na mostku i przy pomocy tarczy „naładować” lustro światłem. Potem odbij światło z lustra na blok, aby mieć wolny dostęp do początku świątyni i mieć przy okazji kompas. Rozmroź oko nad przejściem do lustra. Wyjdź teraz stąd przez zamknięte drzwi. Goronową piąchą rozwal pierścienie na środku. Znowu ładuj lustra światłem i próbuj zniszczyć oba bloki – za jednym jest skrzynia z wróżką. Stojąc w świetle przodem do luster spójrz na prawo. Odbij promienie na lewe słoneczko i weź kolejną Wróżkę. Wyjdź przez drzwi, które były za blokiem. Zejdź na dół i wciśnij przycisk Specjalnym Uderzeniem Goronów. Szybko turlaj się między blokami do przycisku po drugiej stronie filara. Teraz wróć na górę, na początek i jako Deku wystrzel się z kwiatka. Używając strumienia powietrza, dostań się do skrzyni z Wróżką niedaleko stosu Rupii. Teraz wróć do kwiatka i lecąc po strumieniach doleć do kolejnej skrzyni i wyjdź. W następnej komnacie zmierz się z Garo Masterem. Gdy znika, wal mieczem za siebie, bo zaraz się tam pojawi. Pokonaj go, a w nagrodę weź Świetlne Strzały. Wyjdź drugimi drzwiami i przejdź przez następne. Strzelaj Harpunem w oko tego czegoś, gdy zrobi się zielone. Weź Wróżkę i idź przez kolejne drzwi. Znajdziesz się na początku świątyni. Zeskocz na dół i strzel Świetlną Strzałą w słoneczko. Wyjdź ze świątyni. Zostaw swoją figurkę na prawym przycisku. Stań na którymś bloku i strzel Świetlną Strzałą w to czerwone między blokami, a wszystko się odwróci do góry nogami. Wróć do świątyni i weź ze skrzyni kolejną Wróżkę. Idź teraz do drzwi na prawo. Świetlną Strzałą rozwal blok i przeleć na drugą stronę. Możesz lecąc od środkowego strumienia (po wylądowaniu) ku skrzyni i wziąć z niej kolejną Wróżkę. Rozmroź oko nad wejściem. Wróć do Kwiatka Deku i wystrzel się na prawy strumień powietrza. Jak polecisz na górę, zostaw figurkę na przycisku i strzel w słoneczko. Teraz poleć do przeciwległego strumienia powietrza do skrzyni po Wróżkę. Wyląduj na mostku pośrodku i wejdź do tunelu. Naciśnij przycisk i idź do skrzyni po klucz. Wleć w strumień na prawo (patrząc na skrzynię) i przejdź przez drzwi. Strzel w czerwony znak nad drzwiami i przejdź jako Goron po lawie. Znów strzel w czerwony znak i przejdź przez drzwi. Teraz patrzysz do przodu. Przesuń blok (po prawej) o jedno pole (pchnięcie) do przodu i strzel w znak. Teraz trzy pola do przodu i znów strzał. Siedem pól w lewo i strzel, potem dwa pola do przodu. Strzel w czerwony znak i przesuń blok do dziury. Skocz z niego do drzwi i idź dalej. Pokonaj Wizrobe’a i harpunem dostań się do skrzyni z Wróżką. Zejdź po schodach i przeleć na drugą stronę. Teraz z kwiatka wleć do tunelu na górze i tam zostaw figurkę na przycisku. Weź ze skrzyni klucz. Wyjdź z tunelu i przejdź przez drzwi. Idź na prawo, przeskocz na platformę i wciśnij przycisk. Wróć do poprzedniego pomieszczenia. Harpunem spraw, aby miny walnęły się i wybuchły. Teraz tam podleć, a stamtąd na drugi koniec pokoju. Przejdź przez drzwi i idź na koniec korytarza. Przez następne drzwi i pokonaj nietoperzowego stwora. Walnij w niego Świetlistą Strzałą to nietoperze odlecą i będziesz mógł nawalać gościa mieczem (lub dalej strzelać strzałami). Możesz też pozabijać nietoperze, ale chyba nie zobaczysz różnicy... Po zwycięstwie weź z komnaty naprzeciwko Wielki Klucz i użyj Pieśni Wznoszenia, aby dostać się na początek świątyni. Wyjdź, odwróć świątynię i wróć do środka. Weź Wróżkę ze skrzyni na dole. Teraz wejdź w drzwi po prawej, wskocz do wody i weź ze skrzyni (na podeście pod powierzchnią) kolejną Wróżkę. Wpłyń do podwodnego tunelu, po drugiej stronie komnaty. Znowu daj się złapać Dexihandowi i połóż bombę przy krysztale. Pieśnią Wznoszenia cofnij się na początek świątyni, wejdź w lewe drzwi i znowu postaw skrzynie i figurki na przyciskach. Przejdź przez otwartą bramę i drzwi po prawej. Strzel świetlną strzałą w niebieski blok i weź ze skrzyni przedostatnią Wróżkę. Znanym już sposobem odwróć świątynie do góry nogami, wejdź do środka i użyj Harpuna na skrzynce na samej górze. Idź przez drzwi, pokonaj Okotryka i weź ze skrzyni Maskę Olbrzyma. Idź dalej, walnij w kryształ i… wróć się na początek świątyni. Wyjdź, odwróć, wejdź… Teraz w prawe drzwi i idź tak jak zwykle, aż do komnaty, gdzie pokonałeś Mistrza Garo. Teraz przez otwarte drzwi i weź ze skrzyni ostatnią Zagubioną Wróżkę. Nareszcie!!! Dla uczczenia tego wyjdź jeszcze raz ze świątyni i… nie, nie odwracaj, ale użyj Pieśni Wznoszenia i leć do Kanionu Ikany. Niedaleko domu-pozytywki (na prawo) jest dziura w skale. Idź tam i weź od Wróżki nagrodę za swoje męczące działania w świątyni. Miecz Wielkiej Wróżki! Ekstra! Pieśnią Wznoszenia poleć jeszcze do Kamiennej Wieży. Upewnij się, czy świątynia jest odwrócona do góry nogami i wejdź do środka. Znów użyj Harpuna na najwyższej skrzyni i idź naprzód. Pokonaj Okotryka i idź naprzód. Uczep się Harpunem skrzyni. Harpunem dostań się za wirujące ostrza i przejdź przez drzwi do komnaty z Bossem. Zeskocz na dół, a znajdziesz się na pustyni. I to nie sam! Masz dwóch towarzyszy! Jeszcze jeden i można grać w brydża... Ale oni nie mają ochoty na grę w karty. Mianowicie nazywają się Twinmold i chcą cię hmm... zabić. W takim razie można się przyłączyć do ich zabawy, ale jeszcze jesteś za mały... Żaden problem! Załóż nową Maskę Olbrzyma, a zrobisz się wielki! (Bez picia mleka oczywiście – mleko z rancza Malon nie daje takiego skutku). Wal mieczem w ich głowy lub ogony, aż zginą. Trochę tego walenia będzie... Tu są dwa owady do pokonania, więc nie ciesz się, że jeden z nich ginie. Gdy zacznie ci brakować magii (maska ją zabiera) prowokuj Twinmolda do walnięcia w skały, zmniejsz się i weź dzbanki. Gdy pokonasz oba robaki, weź pojemnik na serce i wejdź w niebieską poświatę (już jako mały Link). Po tym, jak spotkasz ostatniego olbrzyma idź do Zegarowego miasta. Zdobądź od razu akt własności kwiatka Deku przy wieży (chyba pamiętasz jak). Czekaj na północ, a gdy wieża się otworzy, wejdź do środka i stań oko w oko ze Skull Kidem. Gdy rozpocznie się walka, nie czekaj i od razu zagraj Przysięgę Uległości. Nagle przyjdą olbrzymy i zatrzymają spadający Księżyc! Potem poznasz całą prawdę na temat planów Majory i jakimś cudem uda ci się polecieć na Księżyc.



Księżyc:
Yhm, Yhm! To... ma być Księżyc?! Wydawało mi się, że są na nim kratery, pyły, no, coś w tym rodzaju. I na pewno nie rosną na nim drzewa! O co tu chodzi? Zagadaj chłopca pod drzewem mającego Maskę Majory. Zgódź się na zabawę, a czeka cię rozprawa z Bossem gry. Możesz też zdobyć Maskę Dzikiego Bóstwa gadając z innymi dzieciakami i dając nim maski, ale nie będę o tym pisał. No cóż, teraz czas na walkę. Pierwszy przeciwnik to Maska Majory. Najlepsza forma na tę walkę ta Zora i jej bumerang. Wal w Maskę bumerangiem i atakuj potem z kopniaka. Po około pięciu ciosach do walki przyłączą się części bossów świątyń. Możesz je pokonać, dla wygody (po dwa uderzenia bumerangiem na każdą część). Maska obrócz wirującego ataku zacznie wytwarzać promienie laserowe. Lepiej nie być Zorą – każde trafienie zabija ją. Odbijaj laser tarczą. Po około piętnastu uderzeń bumerangiem Masce wyrosną kończyny i zmieni się w Wcielenie Majory. Walcz z nią tak samo, tylko teraz jest trochę trudniej, bo rusza się szybciej. Za to możesz ją powalić zwykłym kopniakiem! To najłatwiejszy z trójki bossów Księżyca. Po około 35 ciosach Wcielenie zmieni się w Gniew Majory. To dopiero przeciwnik! Najgorsze są te jej bicze. Znów wal ją bumerangiem, a jak się położy kopniakami. Możesz ją też traktować Świetlistymi Strzałami, i walić mieczem (to chyba szybsza i łatwiejsza metoda). Po wielu ciosach Boss polegnie, a Księżyc skurczy się. Potem będzie Świt Nowego Dnia i wyjaśni się wszystko, co nie było wyjaśnione na temat Skull Kida i Olbrzymów. Gratulacje! Ukończyłeś grę!



Gra w 100% pochodzi ze strony: http://zelda.gry-online.pl/news.php i została umieszczona za zgodą autora

Autor:Maciek K. i Piotr W. Adres E-mail:[email protected]