przejdź do informacji o grze

tytuł: Gran Turismo
system: Playstation gatunek: Wyścigi
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Gran Turismo

Umieścił: Krzemol1994 Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 08.08.2007, 09:41 Punkty: 19
Witam!W tym poradniku chciałbym was wprowadzić w świat Gran Turismo krok po kroku.Ale po kolei.Zaczniemy od ustawienia parametrów kamery, dźwięku itd.itp.Więc w ekranie głównym wchodzimy w OPTIONS.

Configuration 1:
2 Player Battle:

-Laps - tutaj wybieramy ilość okrążeń jak ścigamy się np. z kolegą.Można ustawić minimum jedno okrążenie, lub maksymalnie trzydzieści (jak chcemy sobie urządzić coś w stylu Endurance Race:-).Jest też opcja FREE,czyli jazda bez końca.To tyle na ten temat.

-Tyre Damage,czyli zużycie opon.None - brak,Slow - jeśli ustawimy tą opcje,opony będą sie zużywały powoli,a Fast - szybko.

-Handicap - jeśli jest ustawione None,pierwszy i drugi gracz startują zaraz obok siebie,Low - drugi gracz jest za graczem pierwszym,a High tak samo,tylko że dalej.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________

-Music/Sound Efects - tutaj na suwakach ustawiamy głośność muzyki i dźwięku,według uznania,np. ja miałem to i to na max.

-Dual Shock - tutaj włączamy lub wyłączamy wibracje na padzie (jak gramy na Playstation i posiadamy pad z Dual Shockiem).Dużo lepiej się gra z wibracjami,wtedy jak hamujemy np. to przynajmniej to czujemy.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Configuration 2:
-View Position - tutaj ustawiamy kamerę.Driver - kamera na zderzaku,Chase 1,czyli blisko za samochodem (jak blisko można ustawic w innych opcjach,o tym za chwilę),Chase 2 - za samochodem,dalej.

-Chase View - jak ktoś gra na kamerze sa samochodem (np.ja:-),to tutaj można ustawić jak kamera ma się zachowywać podczas skręcania.Normal - kamera,jeśli skręcamy normalnie lub driftujemy, lekko skręca za samochodem.Według mnie właśnie to ustawienie jest najlepsze.Loose - praktycznie cały czas widzimy tył samochodu.Tight - podobnie,jak poprzednio.

-Course Map - tu wybieramy,czy chcemy widzieć mapkę czy nie.

-View Angle - jak daleko/blisko ma być kamera.Narrow - najbliżej,Normal - Normalnie,Wide - daleko.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Configuration 3:
-Tutaj zmienia się konfigurację sterowania.Moim zdaniem nie trzeba nic zmieniać,ja zawsze jeździłem na domyślnych ustawieniach.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Analog Setting:

-Tutaj ustawia się sterowanie na gałkach analogowych.Jeśli chcecie jeździć na gałkach,musicie nacisnąć odpowiedni przycisk na padzie i je skonfigurować.Osobiście dla mnie lepiej się jeździło normalnie,bez gałek.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Music:

-Tu można zobaczyć Soundtrack w GT1.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Teraz przejdziemy do tytułowego trybu gry - GRAN TURISMO.
Kupno auta:
To do was zależy,jakie auto weźmiecie na początek gry.Macie wybór - możecie kupić i słabe auto z napędem na przednie koła,albo 240-konnego potwora z napędem na tył.Oto spis aut,jakie możecie zakupić w pierwszy dzień gry (do 10.000 Cr),wszystkie używane:
-Mazda RX-7 FC GT-X
-Mazda Eunos Roadster (różne wersje dostępne)
-Toyota Supra 3.0 GT Limited
-Toyota Corolla Levin 1600GT Apex
-Toyota Sprinter Trueno GT Apex
-Mitsubishi Mirage 3Door Cyborg-R
-Mitsubishi GTO '92
-Honda CRX DelSol (różne wersje)
-Honda Prelude (różne wersje)
-Honda Civic SiR II
-Nissan Silvia (dużo różnych wersji)
-Nissan Primera 2.0Te
-Nissan Skyline R32 GTS 25 TypeS.
A jakie auta możecie kupić np. po zrobieniu licencji,to już musicie zobaczyc sami:-)Podpowiem wam,że ja osobiście po zrobieniu licencji A kupiłem autko o nazwie Mazda Eunos Cosmo 13B Type-S CCS,które w pierwszy dzień kosztuje 15.910 Cr,a ja znalazłem okazję za 9 z haczykiem,hehe.Po prostu trzeba szukać okazji - tak jak w realu.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Tuning:
Oczywiście po kupnie auta nie zostawimy go seryjnego:-)Tuning w tej grze jest po prostu powalający.Można kupić części i ustawić autko.Niekiedy auta po tuningu są 3x mocniejsze.Tuning w grze został podzielony na kilkadziesiąt części,opiszę je teraz.
-Mufler - w tej kategorii możecie kupić wydech i filtr powietrza.Przyrost mocy jest całkiem niezły jak na tą cenę.
-Brake - tu znajdują się sportowe hamulce i kontroler balansu,po jego kupnie możemy ustawić,czy bardziej mają hamować przednie hamulce czy raczej tylnie.Po kupnie rzeczy z tej kategorii auto nie będzie mocniejsze,ale będzie poprawa w jego prowadzeniu.
-Engine - tutaj tuningujemy silnik.Nie będe tego opisywał,bo chyba każdy wie o co chodzi:-)
-Mission - tu kupujemu m.in. skrzynię biegów.Jeśli ją kupimy,będziemy mogli wydłużać i skracać biegi.
-Turbo,czyli turbosprężarka i Intercooler.Przyrost mocy w niektórych autach jest ogromny,ale też niekiedy turbosprężarka kosztuje grubo tyle,co nowe auto w grze:-)
-Suspension - zawieszenie.Chyba nikt sobie nie wyobraża auta o mocy 900koni i seryjnym zawieszeniem.Więc jeśli chcecie autko przerobić "na max",to zawieszenie obowiązkowe.
-Tyre (opony) - jęsli chcecie poprawić prowadzenie samochodu zaraz na początku tuningu,to opony to najlepsza opcja.Najlepiej prowadzą się opony SOFT,ale mają najmniejszą trwałośc.Hard za to odwrotnie.
-Others (pozostałe),weight reduction to redukcja wagi,niektóre auta muszą "schudnąć",np GTO,które waży 1710 kg.A racing modification to modyfikacje wyścigowe,dzięki nim auto zyskuje np. nowe spojlery.A i wygląd niekiedy dużo lepszy;-).Teraz czas na ustawienia samochodu (robi się to w menu przed wyścigiem).Można tam ustawić m in. wysokość zawieszenia,długość biegów,docisk samochodu do nawierzchi itd itp.Nie będe tego opisywał,samemu jak sie dojdzie to jest większa satysfakcja;-)
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Licencje:
Licencje wyścigowe są obowiązkowe,jeśli chcemy startować w wyścigach.Na początku jest do zrobienia licencja B,która upoważnia do startu w wyścigach najsłabszej rangi.Licencja A to już trochę wyższa liga,a AI jest najwyższa.Nie będe opisywał licencji,ale dam parę rad:
-DAWAJ Z SIEBIE WSZYSTKO.Żeby osiągnąć i zaliczyć test musisz jechać szybko i zdecydowanie.Nie możesz wjechać na pobocze,bo wtedy nie zaliczysz.
-Jeśli ci się nie udaje,próbuj do skutku.Niektóre licencje trzeba ćwiczyć godzinę nawet.
-Jeśli wogóle ci się nie udaje,spróbuj jechać innym stylem.
-Jak już kompletnie nic nie wychodzi,spróbuj zmienić kamerę na tą na zderzaku.To niekiedy naprawdę pomaga!!!
-Najlepiej zrobić wszystkie za jednym razem,bo nie ma sensu do nich wracać.
-Jeśli zaliczysz wszystkie B,A,lub AI na złoto,dostaniesz auto,w dalszej liście pisze,jakie.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Przechodzimy do wyścigów.Jeśli zaliczyłeś licencje,możesz startować.Poniżej spis wyścigów (endurance później) i przykładowe auta,którymi można to zaliczyć i oczywiście wymagania co do auta:

-Sunday Cup,czyli jeden z najłatwiejszych turniejów.Zaraz na początku gry warto przejechać go kilka razy,żeby zarobić trochę kasy.Wymagana jest zaliczona licencja B.Przykładowe auto - praktycznie każde w grze.Można startować Race Carem.

-Clubman Cup - to już trochę wyższa liga jak Sunday Cup.Wymagana jest licencja A,można startować Race Carem.Proponowany samochód - Mazda Demio A-Spec po tuningu.

-GT Cup - już można powiedzieć wysoka liga.Auto o mocy 500koni i powyżej to tutaj norma.Licencja A jest wymagana.Proponowany samochód - jest takich aut dużo,ale ja dam parę przykładów.Oto one - Mazda Eunos Cosmo 13B po tuningu,Nissan Skyline po tuningu,Mitsubishi GTO po tuningu,Dodge Viper po tuningu.

-GT World Cup - praktycznie główny wyścig w GranTurismo.Tu już trzeba mieć mocne auto,wymagana jest licencja A-International.Polecam auta czysto wyścigowe - Castrol Supra GT,Toyota Chaser LM Edition lub Honda NSX po MAX tuningu.

-FF Challenge,czyli wyścig aut z napędem na przednie koła,czyli takie jest wymagane.Trzeba mieć licencję B.Proponowane auto - Mazda Demio A-Spec (po tuningu oczywiście).

-FR Challenge - podobnie,jak poprzednio,ale tu ścigają się auta z napędem na tył.Licencja B.Autko dowolne,ale z tylnim napędem i powyżej 300 koni mechanicznych, powinno wystarczyć.

-4WD Challenge - autko wymagane z napędem na cztery koła.Licencja B.Proponowane auto - np.Subaru Impreza po lekkim tuningu.

-Lighweight Sports Battle Challenge - tu musimy mieć autko lekkie,około 900kg.Licencja B jest wymagana.Proponowane auto to Mazda Demio A-Spec(po tuningu).

-US vs. Japan - wyścig aut Amerykańskich i Japońskich,wymagana jest licencja A.Proponowane przeze mnie autko to Chevrolet Camaro Z28 30th Aniversary,po maksymalnym tuningu.

-UK vs. Japan - to samo,tylko auta Angielskie kontra Japońskie.Proponowane auto - Mitsubishi FTO LM Edition,Toyota Chaser LM Edition.

-UK vs. Us - tu wyścig aut Angielskich i Amerykańskich.Licencja A.Proponowane auto to Chevrolet Camaro Z28 30th Aniversary,po max tuningu.

-Megaspeed Cup - tu auto musi być PIEKIELNIE mocne.Licencja A.Proponowane auto to Mitsubishi FTO LM Edition (może być trudno),lub Mitsubishi GTO, po tuningu.

-Normal Car World Speed Contest - niech nie zmylą cię pozory (Skyline i NSX na obrazku).Tak naprawdę tymi autami nie wygrasz.TVR Cerbera to absolutne minimum.Jeśli jesteś słaby w te klocki,to zalicz ten turniej Dodge Viperem GTS.Licencja A.Auto MUSI BYĆ SERYJNE!!!

-Hard-Tuned Car Speed Contest - licencja A INTERNATIONAL.Autko o mocy 700 koni to minimum.AUTKO NIE MOŻE MIEĆ RACING MODIFICATION!!!Proponowane auta - Toyota Supra RZ, po tuningu oczywiście.

-Po zaliczeniu GT WORLD CUP jest dostępny też tryb GT HiFi,w którym jedziemy Time Trial w wyższej rozdziałce.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Endurance Races:
Rady:
-W grze są trzy wyścigi długodystansowe.W dwóch auto może być wyścigowe,w jednym nie.Oto rady:

-W tych wyścigach, w których mogą brać udział wyścigowe bryki,proponuję startować Mitsubishi FTO LM Edition.Auto nie jest nadsterowne,jest szybkie i prowadzi się jak Gokart.

-Jeśli masz zjechane opony,koniecznie wjedź do pit-u.Czasy za zjeżdzonych oponach mogą być gorsze nawet o 15 sek.!!!

-Jeśli przeciwnik cię prześcignie, nie przejmuj się.Dogonisz go!To nie jest trudne.

-Jako,że w grze są tylko trzy takie wyścigi,nie będe ich opisywał.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________
Oczywiście w solucji nie napisalem wszystkiego,tylko te najważniejsze rzeczy i podstawy.