przejdź do informacji o grze

tytuł: Gran Turismo
system: Playstation gatunek: Wyścigi
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Gran Turismo

Umieścił: SnokDBC Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 06.09.2007, 22:41 Punkty: 9
Ostatnio cały czas napieram w tą gierke więc postanowiłem napisac o niej kilka przydatnych rzeczy dla początkujących, a mianowicie jak zdobyc łatwo kase albo jak pokonywac dobrze zakręty. Mam nadzieje, że wam sie sprzyda....

SKLEP
Podczas pobytu w sklepie, początkujący najczęściej kupują coś co poprawia hamulce lub stabilność samochodu, ale niestety jest to niepotrzebne! Zaczynamy od kupna "TURBo" ponieważ kredyty wydane na hamulce i amortyzatory są proporcjonalnie porównywalne z zakupem Turbo na poziomie drugim lub trzecim. Lepiej wyjechać Monster Maszyną niż spokojną taksówką, a to za sprawą tego, że utrzymywanie trakcji w samchodzie uczymy się przez całą grę...

JAK ZDOBYĆ ŁATWĄ KASE
Jeżeli zdobyliście licencje "B", to macie dostęp do wyścigu zwanego "Filiżanką Niedzieli". Są to najłatwiejsze wyścigi w grze i wystarczy lekko podrasowany samochód, aby z łatwością w nim zwyciężyć. Po wygraniu zdobywamy 20,000 - 30,000 dolców i samochód który odrazu sprzedajemy zdobywając za niego 10,000$. Powtarzamy tą czynność, aż do uzyskania odpowiednich funduszy na modyfikację naszego samochodu.

KUPOWANIE CZĘŚCI
Najszybszym sposobem jest kupywanie pokolei części do samochodu, ale to może być też największym błędem, ponieważ każda zakupiona część ma swój udział podczas wyścigu i przez źle zakupioną część łatwo możemy stracić przewagę, dlatego przed kupnem każdej części najlepiej jest przeczytać instrukcję która jest umieszczona obok każdego towaru...

SPECJALNE SAMOCHODY
W grze występują tak zwane specjalne samochody wystawiane przez każdego producenta, ale kosztują bagatela 500,000$. Czy opłaca się kupić takie samochody? Odpowiedź brzmi NIE chyba, że do kolekcji. Ponieważ do specjalnych wyścigów te samochody niegwarantują nam zbyt dużej przewagi nad rywalami. Najlepszym sposobem, aby wygrać te specjalne wyścigi to: kupić sobie "Vipera" i podtuningować go. Całkowity koszt wyniesie nas ok. 200,000$, ale po ustawieniu go w setingu maszyna staje się niedozajechania. Więc po co przepłacać i mieć gorsze samochody jak można samemu stworzyć potwora który będzie rwał każdy zakręt ;]

TESTOWANIE CZĘŚCI
Właśnie wydaliśmy 20,000$ na części, ale niewiemy czy się opłaciło... Polecam "Test Course" gdzie jedziemy okrążenie, a następnie po zabawach w settingu jedziemy kolejne kółko i porównujemy czasy.

TEST COURSE
Jest to plansza najlepsza do testowania. Mamy do wyboru dwie możliwości: ustawianie samochodu na przyspieszenie gdzie możemy jego osiągi mierzyć na 1/4 mili, albo na jednym kilometrze. Druga opcja to sprawdzenie maksymalnej prędkości samochodu. Po każdym przejeździe najlepsze wyniki są umieszczane w "Histori" i łatwo sprawdzić jaki osiągneliśmy czas lub prędkość i jakim samochodem.



TECHINKA DOBREJ JAZDY:
1. Każdy samochód ma swój własny indywidualny komplet parametrów i każdy samochód zachowuje się inaczej na drodze. Poznając jak nasz samochód odpowiadam na przyspieszenie, hamowanie i trzymanie się drogi, umożliwia nam w ten spasób przewagę nad współzawodnictwem.

2. Podczas licencji staramy się trzymać samochód z dala od trawy, ponieważ częściowe wjechanie powoduje lekki poślizg przez który tracimy cenne sekundy. Gdy wyjedziemy całym samochodem licencja jest automatycznie oblana.

3. Kluczem do idealnego startu jest utrzymywanie obrotów w okolicy pięciu albo sześciu tysięcy. Jest to skuteczniejsza taktyka od startu z maksymalną ilością obrotów, ponieważ samochód przy starcie się nie ślizga i dzięki temu oszczędzamy cenne sekundy. Na pierwszy rzut oka takie obroty mogą się wydawać małe i leniwe, ale takie obroty są "trickiem" na silniki z systemem "HEWLETT" które mają tendencję do palenia gumy podczas startu.

4. Podczas hamowania możemy wpaść w kontrolowany poślizg. Tą technikę należy się nauczyć i rozwijać, ponieważ jest ona szczególnie użyteczna w próbach licencji. Podczas ślizgu pamiętamy o dobrym kącie ustawienia samochodu w przeciwnym wypadku zarzuci tyłem i zacznie nami obracać, dlatego najlepiej ustawić sobie samochód w "drivetrains" aby uniknąć takich niespodzianek.

5. Idealne wchodzenie w zakręty polega na ... prostych zasadach, a mianowicie na hamowaniu przed zakrętem i wejście w niego szerokim łukiem ścinając wewnętrzną krawędź toru tak, aby przy wyjściu zza rogu utrzymywać naszą prędkość.

6. Najtrudniejszą techniką jest wyczucie ciężaru samochodu. Dzięki obniżeniu wagi samochód, szybciej reaguje na hamowanie i przyspieszanie co opłaci się nam przy podjazdach na wzniesienia. Najważniejszą rzeczą jaką należy pamiętać to, to aby w "setingu" umieszczać ciężar na tylne koła, ponieważ mamy wtedy większą trakcje na nawierzchni. Po umieszczeniu balastu na przodzie nasz samochód będzie lepiej hamował, ale to od was zależy którą opcję wybierzecie.

7. Manual vs Automat - To najciekawsza opcja w każdych wyścigach. Do wyboru mamy 2 opcje: Manualną (gdzie sami zmieniamy biegi) i Automatyczną (wystarczy tylko trzymać gaz, a biegi same się zmieniają). Na początek zalecamy automat, ale z czasem przeżucamy się na manual, aby uzyskiwać lepsze czasy, a to dlatego, że sami wyczujemy moment kiedy jest idealna zmiana biegów.

Snok*DBC