KOD do gry Metal Gear Solid |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Poniższe tipsy głównie dotyczą wersji gry na PS ONE, ale część działa również na PC, tak więc jeżeli jakieś tips działa także na komputerze to na jego końcu w nawiasie będziemy pisali PC. 1. Przed grą ukończ VR Training (w opcjach). Jeśli przejdziesz wszystkie z trybów, odblokujesz Survival Mode. Po ukończeniu Survival Mode, odblokujesz Technical Demonstration. Są to krótkie filmiki twórców gry i ich wyników na poszczególnych planszach w Gun Shooting Mode. (PSX) 2. Jeśli włączysz alarm, możesz przejść przez drzwi za którymi robi się czarno (gra dogrywa się z CD), wtedy strażnicy powrócą na swoje miejsca. Pamiętaj też, że kiedy włączony jest alarm nie pojedziesz nigdzie windą. (PC, PSX) 3. Gdy w dokach włączy się alarm możesz podbiec do brzegu i Snake elegancko skoczy do wody. (PC, PSX) 4. Gdy czołgasz się w wentylacji nad celą Meryl i spojrzysz w dół, zobaczysz jak ćwiczy na łóżku. Jeśli podejrzawszy ją cofniesz się po drabince i znów wejdziesz, Meryl będzie robić coraz to inne ćwiczenia. Oto wachlarz: przysiady, pompki na jednej ręce, rozciąganie - najpierw seria w ubraniu potem w bieliźnie. (PC, PSX) 5. Na jednym z biurek w laboratorium Otacona stoi PlayStation z Joypadem. Pewnie kiedy nikt nie widzi, pogrywa sobie w MGS. ;) (PC, PSX) 6. Kiedy Meryl spaceruje w stroju żołnierza. Po pewnym czasie wejdzie do toalety żeby się przebrać. Jeśli wejdziesz za nią z opóźnieniem nie większym niż 5 sekund, pojawi się w samej bieliźnie. (PC, PSX) 7. Na początku walki z Mantisem pojawia się napis HIDEO. Jest to imię autora gry, ale także przypadkiem napis pojawiający się na telewizorach w Japonii, kiedy ustawia się kanał AV - do odbioru sygnału z video. Ma to być dowód na fakt, że Mantis kontroluje twoją konsolę i wyłącza ja kiedy chce. Wsłuchaj się w jego teksty - z karty pamięci przeczyta ci ile razy save'owałeś, jak unikałeś pułapek, a najfajniejsze jest to, że jeśli masz na karcie save'y z jakiejś innej gry Konami, Mantis zwróci na to uwagę. Poza tym Psycho będzie udowadniał swoją moc trzęsąc Dualem! (PSX) 8. Walka z Mantisem nie musi być długa i ciężka. Gdy tylko się zacznie, weź pada podłączonego do drugiego portu, albo przełącz tam swojego i normalnie walcz. Psycho wchłonie każdy atak, nie będzie umiał przewidzieć twoich poczynań. Wtedy już wszystkie chwyty dozwolone. (PSX) 9. Chcąc zobaczyć zakłopotaną Meryl podejdź do niej i zacznij się jej przyglądać (FPP). Można też ją zdenerwować spróbuj uderzyć ją raz albo strzelić, a zobaczysz co się stanie. (PC, PSX) 10. Można też denerwować Mei Ling - spróbuj kilka razy zasaveować grę bez ruszania się z miejsca. A jeśli będziesz dzwonił do niej i nie save'ował 3 razy pod rząd-wkurzy się i pokaże ci język :) (PC, PSX) 11. Pamiętacie "bulgotanie" Ninjy? Tak naprawdę wypowiada on nazwy różnych stacji metra w Tokio, a mianowicie - Yamanote, Neo Kobe, Myo ken Lines 22. (PC, PSX) 12. Psy kochają Meryl. Jeśli uderzysz ją w ich obecności jedno ze zwierząt ugryzie Cię. Jeśli zaś uderzysz Meryl i schowasz się szybko do pudła - piesek kulturalnie Cię obsiusia. Jednakże takie obsiusiane pudełko jest bardzo pożyteczne - możesz przechodzić nim między psami nie wzbudzając ich agresji. (PC, PSX) 13. Dzięki kartonowym pudłom, możemy podróżować trzema ciężarówkami umieszczonymi w grze. I tak gdy wszedłszy na jedną z nich, założymy na siebie pudło... A - zostaniesz zawieziony na lądowisko helikopterów B - ciężarówka dostarczy nas do magazynu głowic nuklearnych C - dostaniemy się na Pole Snajperów (druga walka ze Sniper Wolf) (PC, PSX) 14. Gdy uciekniemy z więzienia po torturach, można nie zabijać strażnika, tylko minąć go i wybiec z celi. Pobiegnie prosto za nami. Jednak gdy wpadnie do pomieszczenia z łóżkiem elektrycznym, i weźmie nas na cel... zaburczy mu w brzuchu i pobiegnie szybko do toalety. (PC, PSX) 15. Można sobie znacznie ułatwić druga walkę z Wolf - wystarczy użyć nikity. Musisz stanąć w prawym dolnym rogu planszy, tak by snajperka nie mogła Cię namierzyć i poprowadzić rakietę prosto w Sniper Wolf. (PC, PSX) 16. Po drugiej walce ze Sniper Wolf rozejrzyj się uważnie po koronach drzew, po prawej stronie - na jednym z nich -wisi spadochron. Liquid Snake przeżył! (PC, PSX) 17. Gdy nie będziesz miał co robić strzelaj ze snajperki lub stingera do kruków przed chłodnią Ravena, albo szczurów. Po zabiciu kilku z nich, Campbell zadzwoni do Ciebie przez Codec, że nie o to chodzi w twojej misji. (PC, PSX) 18. Odliczanie, którym się martwimy podczas ucieczki z bazy (10 min. do Nuclear Strike) to tylko bujda - kiedy przeczekamy te 10 min. nic się nie stanie. (PC, PSX) 19. Liquida za sterami MG Rexa (2 walka) możemy rozwalić za pomocą PSG-1. Wystarczy się przed nim chować (najlepiej położyć się na końcu hangaru tak aby być jak najdalej od otwartej kabiny) i kiedy Rex stoi bokiem strzelać w Liquida. (PC, PSX) 20. Po jednorazowym przejściu gry otwiera się w menu opcja, dzięki, której możesz obejrzeć wszystkie animacje z gry i posłuchać wszystkich rozmów przez codec. Są dwie: A i B - zależnie od tego, czy poddałeś się na torturach, czy nie. (PSX,PC) 21. Za każdym razem gdy rozpoczynasz grę i podczas większości filmików z gry, widok filmowany jest z innej kamery. (PC, PSX) 22. Gdy ukończysz grę dwa razy, za trzecim razem Snake będzie ubrany w elegancki smoking i koszulę, zamiast swojego hipernowoczesnego kombinezonu. >>screen>screen>screen>screen>screen>screen>screen |