przejdź do informacji o grze

tytuł: Metal Gear Solid
system: Playstation gatunek: Gra akcji
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Metal Gear Solid

Umieścił: Bumbu Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 31.12.2004, 10:44 Punkty: 20
Wstęp
Ta solucja zawiera jedynie opis przejścia gry. Nie znajdziecie tu informacji np. o pobocznych miejscach. Kierując się tym opisem przejdziecie grę w najprostrzy sposób. Wszystkie sekrety musicie odkryć sami. :P UŻYWAJCIE TYLKO W PRZYPADKU "ZACIĘCIA SIĘ"! To tak żeby sobie zabawy nie psuć. :)

Doki
Po skończeniu rozmowy przeczołgaj się pod rurą obok, której zacząłeś (aha! za Tobą znajduje się w wodzie ration). Po przeczołganiu się odrazu przylgnij do ściany na wprost. Gdy strażnik będzie się oddalał, biegnij w prawo, ale uważaj na kałużę! Biegij maxymalnie w prawo i przy ścianie w górę. Chowaj się za wózkiem do czasu aż zjedzie winda. Gdy wyjdzie z niej strażnik, zastąp go ;). Gdy jest włączony alarm, winda nie odjedzie.

Lądowisko
Dostań się na lądowisko od prawej strony. Przebiegnij przez środek dopiero wtedy gdy światła będą się od siebie oddalać (raz oddalają sie blisko, a raz daleko! I tak wkółko!). Zgarnij odrazu chaff grenades i biegnij w lewo. Naprzeciwko Ciebie będzie male pomieszczenie. Wejdź tam a zostaniesz ostrzeżony o będącej tu kamerze. Wykożystaj granaty, które przed chwilą zabrałeś. Przy ścianie znajdują się Stun Grenades. Wybiegnij z pomieszczenia i pobiegnij w górę, do ciężarówki. W ciężarówce znajdziesz pistolet SOCOM. Narazie nic Ci z niego, ponieważ nie masz tłumika. Od ciężarówki do ściany na górze. Przy ścianie do schodów na prawo (UWAGA! KAMERA!). Nastepnie poczekać aż strażnik będzie wracał i wtedy spokojnie do szybu wentylacyjnego (w tym kierunku gdzie poszedł stażnik, trzeba położyć się i wczołgać do środka). W wentylacji nie można się zgubić.

Hangar czołgów
Udaj się w prawo. Jedno z pomieszczeń będzie otwarte. Znajdziesz tam Thermal Goggle. Wyjdź z pomieszczenia i przemieszczaj się dalej. Zejdź po schodach (tu kamera jest upierdliwa). Omijając strażników, podejdź do windy (ściana na górze). Używając przycisku, "zawołaj" windę a następnie zjedź na B1.

B1
Po wyjściu z windy, biegnij na dół i w prawo. Wejdź po drabinie. W szybie wentylacyjnym czołgaj się przed sienie (w lewej odnodze są naboje do SOCOM'a i można zobaczyć zabawną scenkę z żolnierzem ;) ). Po akcjach w celi załatw 18 strażników, którzy będą próbowali zrobić Ci kuku. Po strzelaninie wskocz do windy i na piętro 1!

Hangar czołgów cz.2
Używając karty, którą dostałeś od Andersona, otwórz duże drzwi, znajdujące się na prawej ścianie. Śpiącego strażnika zostaw w spokoju lub załatw. Zależy od Ciebie. Ale przyszedłeś tu po tłumik do SOCOM'a. Wracaj do windy, tym razem na B2.

B2
UWAGA! Nie ma tu narazie strażników więc chodź pewnie! W kilku miejscach są pułapki w podłodze! Jeżeli się zawachasz to spadniesz, a jeżeli przebiegniesz to nic Ci się nie stanie!
Ponieważ masz tylko Card Lv.1, możesz otwierać pokoiki z 1 na drzwiach. Znajdź C4 i wysadź nim fragmenty ścian pomalowane na niebiesko. Dwa są na górnej ścianie (tam masz kilka przedmiotów) i jeden na dolnej ścianie, w lewym rogu.
Gdy wysadzisz dolną ścianę, trafisz do korytarza, w którym nie działa radar. Tu też wysadź ścianę. W natępnym korytarzu wysadź fragment na górnej ścianie.

Boss: Revolver Ocelot
-Nie stój w miejscu
-Nie dotknij linki
-Nie strzelaj do Bakera
-Staraj się wybiegać Ocelotowi naprzeciw
(dobry moment kiedy przeładowywuje pistolet)

Wróć tą samą drogą, którą przyszedłeś. Nie zapomnij wziąć ze składziku karabinu FA-MAS (UWAGA! LASERY! ).
(dostaleś kartę lv.2). Wróc na pierwsze piętro.

Hangar czołgów cz.3
Wyjdź z windy i zadzwoń pod częstotliwość 140.15. Następnie poczekaj aż Meryl tyrknie do Ciebie. Wejdź w drzwi, które się otworzyły (ale wcześniej możesz wrócić na górę Hangaru i wejść w drzwi, które były przedtem zamknięto, ponieważ nie miałeś kart). UWAGA! Załóż gogle termalne i omijaj lasery! Jeżeli na któryś wejdziesz... GAME OVER! ;)

Puste pole
Uwaga! Przed tobą są miny! Jeżeli będziesz się po nich czołgach to Snake je wykopie!

Vulcan Raven
-Rzucaj Chaff Grenade żeby nie mógł strzelać z działa
-Biegaj blisko czołgu
-Wrzucaj na niego granaty

Znajdujesz kartę lv.3! Idź do góry i wejdź do środka.

Skład głowic nuklearnych.
Nici z używania broni! Musisz dostać się do windy, która znajduje się na wyższym piętrze (mozesz do niej dotrzec z dwóch stron). Po prostu po wejściu, przylgnij do ściany po lewej. Poczekaj aż strażnik przejdzie obok Ciebie i WIO w lewo na schody! Uwaga na nastepnego strażnika. Windą zjedź na B1. (AHA! Alarm = zagazowanie!)

B1
Wejdź w drzwi naprzeciwko windy. W jednym z pokoi znajdziesz Nikite. Wróc do windy i galopem na B2.

B2
Do drzwi naprzeciwko. Po animacji wystrzel z nikity i pokieruj rakietą tak aby uderzyła w generator. Idź w dół i w lewo. W jednym z pomieszczeń znajdziesz Gas Mask. Następnie spowrotem na "skrzyżowanie" i w prawo. Tu nie da rady się zgubić.

Ninja
-Nie używaj broni (tylko pięsci i kop)
-Dobij go z broni i najlepiej z daleka

Dostajesz kartę lv.4. Teraz wróć i przeszukaj wszystkie pomieszczenia, które były zamknięte (tam gdzie jest podłoga elektryczna). Następnie na B1.

B1 cz.2
Wejdź w drzwi na przeciwko. Zołnierz po lewej dziwnie chodzi... pokaż mu się! I następnie galopem do damskiej toalety! (na prawo) Polecam się pośpieszyć... he he..
Dostajesz karte lv.5.
Dozbrój się w pokoju naprzeciwko windy (znajdź DIAZEPAM!)
I w górę, długim korytarzem.

Psycho Mantis
-Przełacz pada z portu 1 do portu 2! (w konsoli :D)
-Bij, albo strzelaj z Fa-masa
-Kiedy naciśniejsz "widok z pierwszej osoby" zobaczysz gdzie jest Mantis
-Meryl ogłuszaj Stunt Granatami lub przeżucaj do skutku. (lepiej granaty!)

Jaskinia Wilków
Idź drogą, którą wskazał Ci Mantis. Nastepnie w górę, przeczołgaj się pod skałą i polecam rzut granatem ogłuszającym! A teraz SZYBKO w górę, prawo, dół i znowu prawo! Przeczołgaj się pod skałą i przejdź przez ogromne drzwi. Polecam włączenie termo gogli i wyzbieranie min. Teraz zapitalamy po snajperke! :P Jest ona na B2 w pierwszym budynku. Wracasz, bierzesz ją i spowrtotem tu. :P

Sniper Wolf
-Po prostu ją ustrzel ze snajperki :P (zażyj Diazepam, ręce nie bedą Ci się trzęsły)

Ponieważ teraz nie będzie odwrotu... ZAPISZ GRĘ! Idź przed siebie i gdy podejdziesz do drzwi po prawej...

Sala Tortur
Aby przetrzymać tortury musisz jak najszybciej naciskac O. Jeżeli zginiesz... GAME OVER BEZ CONTINUE (dlatego trzeba było zapisać). Pamiętaj! Jeżeli się poddasz... Meryl zginie!
Jeżeli się niepoddasz trafisz do celi. I tu przezabawne rzeczy się dzieją! ;) Kiedy strażnik pójdzie do klopa (za 2 czy 3 razem... nie pamiętam) możesz:
A) Schowaj się pod łóżko i kiedy wejdzie, znokautuj go! :)
B)Połóż się na środku i użyj keczupu :) a jak wejdzie.. to wiesz! >:)
C)Nic nie rób a przyjdzie Ninja i Cię uwolni :P
Z sali torur weź swoj sprzęt. Jeżeli przetrzymałeś wszystkie "porcje energetycznych wygibasów" :D będziesz miał w ekwipunku bombe... Wyżuć ją! Wróć na miejsce gdzie Cię złapano. AhA! Jeżeli kichasz, to podrodze weź lekarswto (na B1, w tym pomieszczeniu gdzie chodziła przebrana Meryl).

Wieża komunikacyjna
Przejdź przez drzwi, obok których Cię złapano. Gdy włączy sie alarm odrazu weź Rope i uciekaj dalej! Teraz nie można się zgubić! Można zostać poćwiartowanym! :D Zapitajaj
na samiutką górę, koszac przy okazji strażników! Na samej górze idź w stronę anteny.Wyekwipuj linę i podejdź do krawędzi dachu. Teraz spuść się po linie na mały balkonik. Następnie długim "mostem" do końca drogi. Po wejsciu do budynku musisz zejsć na sam dół. Następnie wracasz na górę. Idź na dach zbierając Stingery.

Hind-D
-Chowaj się za tym czymś ;) naprzeciwko drzwi
-Atakuj ze stingera gdy Liquid przerywa ostrzał

Wróć do windy. Załatw żołnierzy. Wyjdź z windy i podążaj jedyną drogą.

Puste pole 2 ;)
-Połóż się za drzewkiem i staraj się niestracić jej z oczu :)

Możesz teraz pozwiedzać wszystkie pomieszczenia, które tu są. Na górze jest budynek przez, który dostaniesz się do...
Please Insert "Metal Gear Solid" CD2
Checking disc...
OK.
Huta
Wykończ strażnika i za pomocą stingera (choć nie trzeba, ale tak jest łatwiej) rozwal maszynę jeżdzącą przy ścianie. Idąc kładką, przylgnij do ściany i po wąskim gzymsie przesuwaj się w stronę kolejnej kładki (spadniesz = GAME OVER). Teraz do schodów na prawo i do końca, aż dojdziesz do bramy. Przez drzwi, do windy. Rozwal dziadów, którzy próbują Ci przeszkodzić. Nastepnie przesiądź się i wejdź w zmrożone drzwi...

Chłodnia
Vulcan Raven 2
-Mozesz załatwić go, stawiając w miejscach, po których chodzi, miny.
-Wyciągnij Nikitę i naparzaj go po PLECACH!

Otrzymasz kartę lv.7 Wyjdź z chłodni i skieruj się do kolejnych drzwi. Wejdziesz do...

Hala z Metal Geare'm
Udaj się na jego prawą stronę i wejdź po drabinie. Teraz na lewo i znów po drabince. Idź tak jak prowadzi kładka. Dojdziesz do małego pokoju kontrolnego. Nastepnie zejdź na sam dół i przeszukaj ścieki. Możesz trafić na bombe, którą musisz natychmiast wyżucić! Jeżeli nie znajdziesz karty oznacza to że ma ją szczur. Zaczaj się na niego przy schodach i czekaj. Nie ruszaj się! Może to długo potrwać! Kiedy wyjdzie, ustrzel go! Wróc do pokoju kontrolnego i włóż kartę do komputera. (Przed każdym wejściem do tego pomieszczenia wrzucaj Chaff Grenade!!!). Następnie wróc do chłodni. Sprawdzaj co jakąmś minutę czy karta PAL nie zmieniła koloru. Jeżeli zmieni wróć do pokoju kontrolnego i użyj jej na środkowym laptopie. Teraz biegiem do huty, do pomieszczenia naprzeciw bramy. I to samo co w poprzednim przypadku. Załóż maskę gazową i zadzwoń do Otacona. Kiedy drzwi się otworzą, biegnij za postacią, która była przez chwile widoczna.
Metal Gear - potyczka 1
-Wal ze stingera w radar
-Gdy lecą na Ciebie rakiety, biegnij ich stronę!

Metal Gear - potyczka 2
-To samo tylko wal w pilota.

Liquid
-Masz 2.30 min (lub jeżeli przegrasz i kontynuujesz to 3min)
-poczatek jest banalny, kiedy jednak się trochę wkurzy wal 1-2 ciosami i uciekaj
-atak "z byka" najlepiej ominąć
-gdy ma już końcóweczkę energi - zrzuć go z krawedzi mecha

Masz 10 minut na ucieczkę. Za drzwiami po prawej jest ration. Koło schodów jest ration. Biegnij za Meryl/Otaconem (zależy co zrobiłeś na torturach). Do czasu aż towarzysz odpali Jeep'a powstrzymuj strażników. Wejdź do Jeep'a i rozwal beczki stojące koło wyjazdu. Zajmij się jeszcze dwoma zaporami. Następnie strzelaj tak, aby agresor nie mógl się podnieść i oddać strzał. Po fajowskim wyścigo-strzelaniu...

KONIEC!
Teraz dostaniesz od Otacona Stealth Camuflage lub od Meryl Bandanę (daje nieskończoność amunicji)