przejdź do informacji o grze

tytuł: Metal Gear Solid
system: Playstation gatunek: Gra akcji
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

RECENZJA do gry Metal Gear Solid

Umieścił: adriaden Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 16.03.2005, 20:22 Punkty: 9
Metal Gear Solid to opowieść o Solid Snake"u, najsłynniejszym komandosie i najemniku świata. Odszedł on na emeryturę, lecz jego były dowódca Donald Anderson po raz kolejny wezwał go, by Snake jeszcze raz ocalił świat. Były oddział specjalny Snake"a - Special Forces Unit Foxhound - przechwycił arsenał nuklearny na Alasce i zagraża całemu światu. Zadanie Snake"a polega na przedostaniu się do bazy, pokrzyżowaniu planów swoim dawnym kolegom i odbiciu dwóch wysoko postawionych zakładników. Poza tym również Maryl - córka Andersona - znajduje się w śmiertelnym niebezpieczeństwie. Co czeka Snake"a w bazie ? Jak przebiegnie jego misja ? Czy Snake będzie znów miał szansę stanąć oko w oko z Metal Gear - potężnym tajnym robotem wielkości wieżowca - którego pokonał w poprzednich, 8 - bitowych wcieleniach gry ? Snake"owi pomagają dowódca Donald Anderson i pani ekspert techniczny Mei Ling. Kontaktują się z nim przez Codec - miniaturowe radio umieszczone w uchu komandosa. Snake ma również radar, na którym widzi pozycje swoich wrogów. Znajduje on się w prawej górnej części ekranu. Co ważniejsze, na radarze widać również, w którą stronę patrzy dany strażnik lub skierowana jest dana kamera, co umożliwia Snako"owi przemykanie sięmiędzy nimi. Ci, którzy myślą, że mają przed sobą kolejny klon Dooma, mogą się niewąsko pomylić. Strzelanie do wszystkiego, co popadnie, kończy się tu bowiem szybką śmiercią. Snake jest bowiem jeden, a przeciwników setki. Powinien zdać się na swoje umiejętności czołgania i na razie zapomnieć o strzelaniu na oślep. Jednak w niektórych częściach gry szeroki arsenał broni zapewnia całą masę rozwałki. Przez większość czasu oglądamy naszego bohatera pod dziwnymkątem, prawie całkowicie z góry - zupełnie jak w Tomb Raiderze, tylko, że 6 metrów wyżej. jednak nie jest to sztuczka programistów mająca na celu ograniczenie zasięgu widocznej scenerii - w dowolnym momencie można zmieniać widok i rozejrzeć się wokół. Taki wybór kamery umożliwia lepszą orientacje w terenie. Widok zmienia się również, gdy Snake staje pod ścianą ( musisz dosłownie na nią wpaść ). Kamera obniża się wówczas na wysokość głowy bohatera i można zobaczyć, co czeka cię za rogiem. Nie da się opisać sposobu, w jaki porusza się kamera. To trzeba po prostu zobaczyć ! Zawsze masz najlepszy z możliwych widoków. Gra podzielona jest na obszary z wejściem i kilkoma wyjściami, prowadzącymi do innych obszarów. Każdy obszar to przygoda sama w sobie. Może być nim Silos rakietowy patrolowany przez strażników i kamery albo pole minowe pokryte śniegiem. Snake musi poradzić sobie ze wszystkimi niespodziankami na niego czyhające, akcja co chwilę się zmienia, zaś scenariusz zachwyca. Czy będzie to gra wszech czasów ?.
Grafika: 10/10 Dźwięk: 10/10 Grywalność: 10/10 Ocena ogólna: 10/10