przejdź do informacji o grze

tytuł: Asterix and Obelix XXL (E) [1537]
system: Game Boy Advance gatunek: Platform.
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Asterix and Obelix XXL (E) [1537]

Umieścił: SnokDBC Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 06.06.2007, 23:01 Punkty: 14
A - skok
B - uderzenia
L\R - Kamera
Select Zmiana postaci


I
Zaczynamy gre Asteriksem, kierujemy się na północ. Po drodze są żołnierze których pokonujemy i zbieramy kaski. Kaski są też ukryte w ciemnych skrzyniach. Dochodzimy do kamienia i zmieniamy postać na Obelix'a, przesówamy kamień pod belki, wracamy do Asterix'a i przeskakujemy na drugą strone. Po pokonaniu żołnierzy czeka nas do przesunięcia jeszcze większy kamień, więc znów zmieniamy postać. Idziemy prosto i mamy rozdzielenie drogi - wybieramy prawą i zbieramy Jeden z Dwóch koron Cezara. Idziemy dalej uruchamiamy szary guzik na ziemi i wskakujemy na półke gdzie jest druga korona. Dochodzimy do oręża i kończymy pierwszą plansze. Aby zaliczyć plansze w 100% należy zebrać, wszystkie kaski, korony, pobić wszystkich żołnierzy i pogadać z wszystkimi dziadkami.

Najpierw idziemy w lewo gadamy z dziadkiem i zbieramy energie, która za nim leży, potem zajmujemy się żołnierzami i idziemy uruchomić winde. Wjeżdżamy na góre i mamy pierwszą koronę. Idziemy dalej, do kamienia, przesówamy go i wskakujemy na górną półke idziemy dalej do obozu i rozwalamy na początku zwykłych żołnierzy, a potem atakujemy tego złotego. Wracamy się i widzimy po lewej stronie trampoline, dzieki której wskakujemy na półke i uruchamiamy przycisk który otworzy nam drzwi. Włócznie po lewej stronie pokazują nam ile musimy pokonać przeciwników, żeby móc użycz przyciska. Przechodzimy przez drzwi i aktywywujemy guzik, następnie na winde i zdobywamy drugą korone. Pokonujemy ostatnich żołnierzy i kończymy misje.

Płyniemy na Obelix'ie, tutaj wystarczy, że będziemy zbierać wszystkie hełmy i uderzać żołnierzy w wodzie. Do zebrania mamy 2 złote laurowe liście. Pamiętajmy, że żeby zdobyć wszystkie hełmy należy zwolnić przed zakrętem buttonem B, a w dwóch miejscach należy skoczyć, aby zebrać wszystkie hełmy.

Pokonujemy dwóch żołnierzy i uruchamiamy winde, idziemy dalej, uruchamiamy drugą winde i zabieramy z góry korone. Za dziadkiem znajduje sie kamień który przesówamy, wchodzimy na góre i gadamy z gościem, jest on sprzedawcą i możemy od niego kupić, zdrowie, lub specjalne ataki. Jeżeli mamy wystarczająco hełmów to kupujemy sobie cios Triple Paunch, jeżeli nie to idziemy dalej, otwieramy drżwi i zbieramy zieloną buteleczkę dzięki której jesteśmy silniejsi. Pokonujemy ich, uruchamiamy winde i zbieramy drugą korone, pokonujemy oststnich przeciwników i kończymy plansze.

Zaczynamy od przeskoczenia z windy na półke gdzie guzikiem otwieramy sobie dalszą droge, rozwalamy trzy skrzynki, schodzimy niżej i przesówamy kamień, żeby zdobyć 1 korone. Przepływamy przez wode, uruchamiamy winde, wskakujemy na półke, a z tamtąd przeskakujemy na drugą i zdobywamy, kolejną korone. Dochodzimy do końca i rozmawiamy z Panoramix'em, kończąc na tym misje. Jeżeli będziemy mieli w tych pięciu planszach po 100% odkryjemy lub zebane wszystkie korony odkrywamy OB-SLEIGH (minigierki dostępne w menu głównym) i zdobywamy pierwszą prowincje.


II
Zaczynamy gre i odrazu cofamy się do wody, aby pozbierać hełmy i zdobyć pierwszą koronę. Biegniemy szybko do różowego namiotu i skaczemy po magiczny napój, potem kierujemy się na pułke obok namiotu - wciskamy przycisk i przechodzimy przez otwarte drzwi, gdzie wszystkich pokonujemy i przesówamy kamień, aby zdobyć drugą korone. Przechodzimy na drugą strone, wciskamy guzik i uruchamiamy windy. Przedostajemy się na drugą strone i rozmawiamy z dziadkiem, przeskakujemy na półke za nim i zbieramy pochodnie, zapalamy ją i przenosimy ogień na drugie palenisko, dzięki temu uruchamiamy winde. U góry podpalamy TNT i otwieramy sobie dzięki temu drzwi. Wracamy sie po ogień i zapalamy następne palenisko, następnie podpalamy kolejne TNT i wracamy sie do sklepikarza. Idziemy dalej, otwieramy drzwi i rozmawiamy z dziadkiem. Wciskamy guzik w ścianie i przeskakujemy na winde, potem na drugą bo trzecią korone. Przeskakujemy dalej i znowu wciskamy guzik w ścianie. Pokonujemy wszystkich i kierujemy sie za drzwi.

Wskakujemy na półke po lewej stronie i zabieramy pochodnie, przyciskamy w wodzie guzik w ścianie i idziemy do przodu, tam zapalamy pochodnie i wracamy się podpalić TNT za ścianą mamy korone. Idziemy dalej, zapalamy znowu pochodnie i zapalamy 2 paleniska i podkładamy na końcu TNT. Przeskakujemy na windy i na półki skalne. Na ostatniej półce po lewej stronie znajduje się korona, gdy ją zdobędziemy idziemy pokonać 39 przeciwników i włączamy winde. U góry zapalamy winde i idziemy podpalić TNT w tunelu.

Rozwalamy skrzynki i kierujemy się w prawo do tunelu gdzie zdobywamy pierwszą koronę. Wracamy sie i idziemy drogą w lewo, aż do przejścia przez wode po ruchomych windach. Tam uruchamiamy winde po załatwieniu określonej liczby zołnieży i zdobywamy pochodnie. Idziemy dalej i uruchamiamy drugą winde do sprzedawcy. Podpalamy tam pochodnie i wysadzamy TNT, dzięki temu zdobywamy drugą korone. Przechodzimy przez windy i otwieramy drzwi. Idziemy do końca i przesuwamy kamień, wracamy sie po ogień i wysadzamy przejście.

Zjeżdżamy na obeliksie z górki, wszystko to samo co w drugiej misji. Pierwsza korona znajduje się za skałą, ale wystarczy podążać drogą wyznaczoną przez hełmy i napewno ją zgarniemy. Druga jest po wyskoku za belką, dlatego musimy zwolnić, żeby ją wziąść.

Gdy wciśniemy przycisk uruchomimy windy nad przepaścią, skaczemy na drugą i czekamy, aż dojedzie do końca, wtedy podskakujemy i zbieramy korone. Przechodzimy dalej i uruchamiamy przed nami winde, wchodzimy na półke i zbieramy drugą korone. Teraz sie wracamy i z jaskini obok niedziałającej windy wylatują żołnierze, rozwalamy ich i uruchamiamy winde. Wskakujemy na półke i podpalamy pochodnie. Na końcu drogi jest beczka z TNT którą musimy rozwalić. Idziemy dalej i wskakujemy do okopu po lewej po trzecią korone. idziemy prosto dopunki nieotworzymy drzwi, a tam na nas czeka dwóch galów z którymi rozmawiamy i kończymy plansze. Jeśli zdobyliśmy wszystkie liście laurowe odkrywamy kolejną minigierke.


III
Rozpoczynamy plansze i odrazu rozwalamy skrzynke stojącą za nami, potem wskakujemy z prawej strony na jaskinie i zbieramy wszystko, kierujemy się na lewo na plaże, a z tamtąd za budynek. Podsuwamy kamień pod budynek i zgarniamy pierwszą korone, zeskakujemy na dół i rozwalamy reszte żąłnierzy. Idziemy prosto i naciera na nas żółw (szyk bojowy osłonięty do okoła tarczami. Znany nam dobrze z filmu), więc poprostu go lejemy i rozprawiamy się z resztą przeciwników. Uruchamiamy winde i wskakujemy na budynek, wcisnąć przycisk. Idziemy dalej i rozmawiamy z dziadkiem który tłumaczy nam, że winda działa za pomącą kręcenia dźwigni. Ustawamy winde do połowy dachu i wskakujemy na dach po drugą korone. Idziemy dalej rozwalając wszystkich przeciwników i otwieramy drzwi (guzik jest po prawej stronie na pułce), przechodzimy przez nie i mamy kolejną winde którą musimy sami ustawić (wystarczy raz uderzyć). Na górze podpalamy pochodnie i idziemy rozwalić dwie blokady, następnie rozwalamy żółwia, lwy (albo coś takiego) i gladiatora. Wciskamy przycisk z prawej stroniy na ścianie, otwieramy drzwi i kończymy plansze.

Pokonujemy wszystkich żołnierzy i wciskamy cztery przyciski, idziemy przez otwarte drzwi do sprzedawcy i robimy zakupy. Dochodzimy do kamieni i je przesówamy, zbieramy korone, pochodnie i sie wracamy sie do pokoju ze sprzedawcą. Zapalamy ją i idziemy do następnego pomieszczenia (niemożemy wpaść do wody bo pochodnia gaśnie). Wracamy do kamieni i przesówamy drugi spowrotem na swoje miejsce, aby przeskoczyć na górną półke, a tam zapalamy kolejne paleniska, dochodzimy do drugiej korony i wysadzamy zapore. Pokonujemy wszystkich i kończymy plansze.

Idziemy przed siebie, aż do windy, uruchamiamy ją i zbieramy korone. Idziemy do kolejnych pomieszczeń przez wciskanie guzików. Dochodzimy do pomieszczenia gdzie jest dwóch żołnieży w złotych zbrojach, pokonujemy ich, wskakujemy na prawy regał i wciskamy guzik, za regałem jest przejście gdzie znajduje sie korona. Wracamy sie i idziemy dalej, wciskamy guzik w ścianie i otwieramy drzwi. Pokonujemy wszystkich i kończymy plansze.


By SNOK*DBC