przejdź do informacji o grze

tytuł: Spyro The Dragon 3 - Year Of The Dragon
system: Playstation gatunek: Platform.
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

KOD do gry Spyro The Dragon 3 - Year Of The Dragon

Umieścił: ministrant_2000 Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 07.03.2005, 17:13 Punkty: 5
Dodatkowe życia
Tak jak w pierwszej części, po poziomach biegają małe żabki, króliczki i inne malusi milusi stworzonka. :) Gdy ukatrupisz coś około 10, zamiast normalnego żółto-różowego motylka pojawi się świetlisty niebieski - to dodatkowe życie.

Ból głowy
Gdy przez przypadek zdarzy ci się na końcu szybowania znaleźć nad wrogiem, naciśnij dwa razy szybko trójkąt. Po co? Spyro zawiśnie nad wrogiem, a następnie zrobi z niego miazgę! UWAGA: Dotyczy tylko małych wrogów!

Uniki
Z gry Spyro 3: Year of the Dragon usunięto niestety strafy - uniki na boki, tak przydatne w jedynce. Ale... tylko dla Spyro, Sheili i Bentley'a! Sierżant Byrd aby zrobić unik na bok musi wzbić się w powietrze, a następnie ty musisz nacisnąć L1 bądź R1 - nic prostszego! To samo dotyczy się Agenta 9, ale on raczej nigdzie nie poleci. ;)

Wyzwania Huntera
Ponieważ zdaję sobie sprawę, że nie wszyscy mają czas czytać solucję, więc już w tym miejscu podpowiem, gdzie szukać Huntera na torach wyścigowych.

1) Mushroom Speedway - Hunter jest ukryty w trzonie grzyba. Którym? Zalicz okręgi, a następnie dmuchawce. Gdy dolecisz do tunelu z pająkami, to nie wlatuj do niego tylko wyląduj obok grzyba po prawej.
2) Country Speedway - Hunter ukryty jest w wielkiej oborze na środku wyspy.
3) Honey Speedway - Tutaj łatwo dostrzec Huntera, jest na widoku, jeśli jednak widzisz tylko tabliczkę, musisz ruszyć dalej w grę. Hunter zostanie uwolniony i będziesz mógł tu później wrócić.
4) Harbor Speedway - Szukaj w latarni.

Powerup Agenta 9
Jeśli nie chce ci się czytać solucji, a nie potrafisz za żadne skarby przebrnąć przez wyzwanie Agenta 9 w Fireworks Factory (to inspirowane Doomem ;)), to oczyść pomieszczenie za drzwiami (już w wyzwaniu), dojdź do jego końca, obróć się o 180 stopni i zadrzyj łepek do góry - zobaczysz przycisk na drugiej stronie ostatniej belki (czyli tej nad tobą). Strzel w niego. Mało tego, że uzyskasz jeden z dwudziestu Skill Pointów - na środku pomieszczenia pojawi się... karabin maszynowy z pięcioma setkami kul! Chyba nadszedł koniec tych Ninjaryhnocsów. ;)

Pociski
Jeśli masz dostęp na poziomie do jakichkolwiek przedmiotów które możesz nosić w pyszczku, to staraj się mieć zawsze jeden przy sobie. Jak brzmiało to przysłowie? Lepiej nosić, niż zginąć? Nieee... Ale wiadomo, o co chodzi. :)

Dziwne ściany
Znowu coś dla leni, którym nie chce się czytać solucji. :) Jeśli zobaczysz gdzieś jakiegoś takiego dziwnego "pajączka" na ścianie bądź podłodze (dotyczy też lodu), to prawie zawsze można w tym miejscu zrobić dziurę! Użyj szarżowania bądź kombinacji X + trójkąt.

Nie mam chęci do życia...
Gdy posiadasz za pazuchą ;) tylko jedno życie, to wejdź w dowolny poziom dowolnego światu i... zgiń. Ujrzysz Game Over i pojawisz się w świecie domowym z czterema życiami.

Gdzie te diamenty?
Gdy przejdziesz Spider Town, poziom Sparx w świecie Midday Gardens, uzyskasz dostęp do ciekawej umiejętności. Otóż, po przytrzymaniu naraz przycisków L1, R1, L2 i R2 ważka wskaże ci "nosem" gdzie leży najbliższy diament, czy to w skrzyni, czy luzem. Nie wskazuje za to smoczych jaj, a szkoda.

Jak oni to robią?
Jeśli nie potrafisz dogonić Rhynocsów bądź Huntera w pojedynkach "deskorolkowych", podam ci mały tips, jak napełnić dość szybko pasek turbo. Znajdź jakąś skocznię, a następnie zrób coś na kształt Variala - przytrzymaj np. trójkąt, Górę i Lewo. Zrób tak cztery, pięć obrotów i wyląduj poprawnie, a pasek turbo napełni się w 1/3. Ten sam trik wykorzystuj do bicia rekordów punktowych na "zwykłych" torach. Próbuj też z innymi kierunkami. Poza tym wykorzystuj Turboprzyspieszacze, czyli niebieskie gwiazdki.

Porady w grze
Jeśli masz przed sobą zadanie, które zleciła ci postać, to spróbuj zagadać ją drugi raz, na własną rękę. Podejdź do niej i naciśnij trójkąt, aby zacząć konwersację i dowiedzieć się czegoś ważnego. Weźmy przykład - Molten Crater i wyzwanie sierżanta Byrda. Gdy dowiemy się, jakie zadanie na nas czeka, zagadajmy do facia jeszcze raz, a dowiemy się jak je wykonać! Ja akurat bym tej wskazówki nie słuchał, ale dlaczego to już zapraszam do przeczytania solucji. :)

Laser Agenta 9
Spyro zieje ogniem, Sheila rozdaje kopniaki, Byrd sieje rakietami, a Bentley rozgniata na miazgę. Jednak tylko Agent 9 ma broń główną, która... odbija się od ścian! Zauważ, gdziekolwiek nie poślesz wiązki skondensowanego światła ;), to odbije się i poleci zgodnie z prawem odbicia! Nie dotyczy to Rhynocsów. Po co ta wskazówka? Przydaje się, oj jak! :) A gdzie? W wyzwaniu Fireworks Factory aż nadto, w Laboratorium Agenta 9 i Dino Mines również nie jest bezużyteczna.

Jak być dobrym bokserem?
Wyzwanie z boksowaniem Yeti na poziomie Frozen Altars może być trudne, więc opiszę ci tu moją taktykę. Przede wszystkim - nigdy nie bądź pewny, że cios ci wyjdzie! Nie mów hop, zanim nie przeskoczysz! A teraz obiecana taktyka. Cofaj się i jednocześnie krąż po ringu, niech wróg idzie za tobą i macha łapami. Ty co jakiś czas zatrzymuj się na chwilę i wal z sierpowego (kółko). Po jakimś czasie zobaczysz, że to całkiem użyteczna wskazówka, a Yeti leży i kwiczy. ;) I jeszcze coś. Po pokonaniu Yeti podłącz drugi pad, powtórz walkę i naciskaj na nim START - uaktywni się tryb dwuosobowy!

Ważka Sparx
Zapamiętaj - ZAWSZE utrzymuj Sparx w najwyższej możliwej kondycji, a po zaliczeniu Starfish Reef pamiętaj, że ważka ma CZTERY punkty uderzenia, a po stracie życia gra napełnia ją tylko do TRZECH punktów. Musisz więc we własnym zakresie znaleźć sobie jakieś małe co nieco. ;)

Po co mi te Skill Pointy?
W pewnych momentach gry nagle, wydawałoby się znikąd pojawia się napis Skill Point, a ty za nic dostajesz dodatkowe życie. Za nic? Niezupełnie. Dowiedz się, że Skill Point uzyskuje się za wykonanie jakiejś niezwykłej czynności, nierzadko ukrytej. Przykładem niech będzie wskazówka "Powerup Agenta 9". Znalezienie tego przycisku nie należy przecież do najłatwiejszych. A po co ci one, te Skill Pointy? Za 10 znalezionych Skillów udostępnione zostaje sześć stron ciekawego epilogu (Naciśnij Start, wybierz Atlas i naciśnij kółko), a za następnych 10 kolejne sześć. Łatwo wywnioskować, że tylko gdy wynajdziesz wszystkie będziesz mógł przeczytać (i pooglądać) całość. A jest co oglądać, wierz mi. :) WAŻNE: Listę Skill Pointów i sam epilog będziesz mógł zobaczyć w Atlasie dopiero po pokonaniu Czarodziejki.

Demo mode
Podobnie jak w poprzednich częściach i w tej jest ukryty tryb Video Mode z tym, że tutaj nazywa się Demo Mode. Nic nie wciskaj zaraz po pojawieniu się planszy tytułowej, a po chwili ujrzysz urywek Molten Crater w wykonaniu Byrda, a raczej osoby nim kierującej. Oczywiście nie sam Molten Crater, nie myśl sobie! :)

Demo Crash Bash
I po raz kolejny ukryty Crash, tym razem Bash. ;) Na ekranie tytułowym naciśnij naraz klawisze L1 + R2 + kwadrat.

Skateparkowe triki
Pełny wykaz trików, jakie można wykonać na desce:

Gulps i Crushes: Cztery obroty w lewo lub w prawo (na niebieskich skoczniach)
Big Gulps i Crushes: Pięć obrotów
Gnasty Gnorc: Dwa obroty w przód i jeden w bok
Gnarly Gnorc: Dwa obroty w przód i dwa w bok
Twisted Lemon: Jednoczesne obroty w tył i w bok
Twisted Lime: Jednoczesne obroty w przód i w bok
Thrash Master: Obrót w przód lub w tył poprzedzony obrotem w bok
Super Thrash Master: Więcej Trash Masterów na raz
Raging Ripto: Dwa obroty w przód lub w tył z trzema obrotami w lewo
Toasty Twist: Cztery obroty w prawo
Dr. Shemp: Cztery obroty w lewo
Triple Tower: Skacz po wszystkich trzech wieżach w skateparku w Enchanted Towers

Easter Egg
I na sam koniec coś dla wytrwałych - ukryty poziom!!! Eee... to raczej "śmieć", którego zapomnieli usunąć programiści, ale tak czy inaczej - ukryty! :) Od początku: idź do Dino Mines i przejdź je do miejsca, gdzie Zoe zapisuje Twój stan zaraz po wyjściu z wody i strzela do Ciebie tyranozaur (początek ostatniego "odcinka"). Zrób tak. Wypłyń na powierzchnię, podskocz lekko i MOMENTALNIE wduś kwadrat, aby zanurkować. Aby sztuczka się udała, Zoe musi zapisać Twój stan POD WODĄ. Płyń teraz do beczek z TNT i... zabij się. Po wczytaniu gry będziesz... pływać w powietrzu!!! Możesz "latać" teraz po całym poziomie, ale nie dotykaj wody, bo stracisz swoje "zdolności". Ale to nie koniec sztuczki. "Leć" teraz w kierunku skały, gdzie jest wejście do podwodnych jaskiń (pilnowały go dwa tyranozaury). Zauważ, "granicę" poziomu wyznacza wysoka skała. OBLEĆ JĄ od góry. Co tam jest? PORTAL!!! Co prawda bez żadnych dodatkowych obramowań, czarnego tła czy ozdobników, ale nie wybrzydzajmy odkrywając sekret. :) Użyj więc go, aby się przenieść... gdzie? No właśnie! Przypomina to jakiś ring (prawdopodobnie we wcześniejszej wersji gry miał to być boss level) otoczony płotem. Zapytasz: tylko tyle?!? To AŻ tyle, kolego. :) Ale zaraz... jak stąd wyjść? Idź na SAM ŚRODEK areny i... przejdź przez niewidzialny portal z powrotem do głównego poziomu! Jeśli nie potrafisz trafić - użyj opcji "Exit Area" z menu po naciśnięciu START. Spyro pojawi się w Dino Mines, a ty, o ile nie chcesz stracić wszystkich żyć, użyj znów opcji "Exit Level".