SOLUCJA do gry Silent Hill |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
MIASTECZKO TWIN PEAKS Przedmioty do zebrania:Mapa,Pistolet,Latarka,Nóż Kuchenny,Radio,Syrop x2. W pierwszej sekcji gra prowadzi cię z reke.We mgle widzisz Cheryl,wiec za nią idz.Przeżywasz pierwsz "odjazd"w grze,zostajesz powalony przezpotworne dzieci i budzisz sie w kafejce.Porozmawiaj z Cubil i wez od niej pistolet Pozbieraj z lady inne przedmioty.Nóż jest nędzny i mało przydatny jako broń ,latarka będzie aktywna tylko w ciemnych miejscach ,mapa mieszkalnej cześci Saillent Hill to oczywisty przedmiot,zaś butelki z syropem(health drink)częściowo odnawiają energię.Leży tam takze notatnik ,w którym możesz zapisać stan gry.Zbadaj radio i spróbuj wyjśćna ulicę.Do pomieszczenia wpadnie okropna harpia.Zastrzel ją i wez radio (teraz bedzie sie odzywać kiedy w pobliżu będzie potwór).Wyjdz na ulicę. SKLEP I SAMOCHÓD Przedmioty do zebrania:Apteczka,Pudełka kul x2,S syropy x4 i (tylko w trybie Next Fear)klejnot. Pokręć się po najblizszej okolicy zbierając przedmioty.Walka z harpiami i z psami jest upierdliwa - kiedy już nacieszysz sie pistoletem, sam uznasz,ze lepiej uciekać unikając starć.Zanim skierujesz sie do zaznaczonego miejsca na mapie,gdzie widziałeś córkę,idz na północ,do sklepu (troche na prawo są naboje).Wejdz o sklepu i zbierz przedmioty (m.in. apteczke).Jest tam drugi notatnik-savepoint.Po wyjściu na ulicę idz nadal na północ, a dotrzesz do własnego samochodu,z którego zbierz syrop.Teraz idz w kierunku zaznaczonej na mapie alejki. Tryb Next Fear: Co to jest Next Fear dowiesz się na końcu opisu.W tym trybie w sklepie znajdziesz dodatkowo klejnot (channeling stone),który daje dostępdo piątego (specjalnego) zakończenia gry. ALEJA Przedmioty do zebrania:Pudełka kul x2,Wiadomość od Cheryl Idz drogą, którą podązałeś na początku gry.W pewnym moęcie aleja sie urywa.Wez naboje i notatkę od Cheryl(obejrzyj ja).Gra pokaże ci palcem(jak małemu dziecku),co dalej.Mozesz wziąć leżącą obok gazorurkę-nie jest dardzo śmiercionośną bronią,ale jest lepsza no noża. DO SZKOŁY Przedmioty do zebrania:Klucz do domu,Notakka od Cheryl Szybko sie zoriętujesz,ze zawalone ulice nie pozwalają ci tak po prostu pobiec do szkoły.Uzywając mapy idz na Levin Street,A potem na dół,na ulice Mathesona,Gdzie na skraju przepaściznajdziesz wiadomość od Cheryl sugerującą odnalezienie psiej budy na ulicy Levina.Po odstrzeleniu psów obejrzyj budę i wez przyklejony wewnątrzklucz.Wejdz do domu obok. DOM Przedmioty do zebrania:Pudełka kul x2,syrop,apteczka i (tylko w Next Fear) katana. Pozbieraj przedmioty leżące w domu (i ewentualnie zapisz stan gry w notatniku).Dom ma tylne drzwi, którymi mógbyś dostać się do części miasta, w której znajduje się szkoła.Niestety, drzwi są zamknięte na trsy zamki.Na ścianie po lewej stronie są zaznaczone miejsca, gdzie należy szukać kluczy ("klucze do zaćmienia').przerysujesz je na swoją mapkę.Wyjdż frontowymi drzwiami.Tryb Next Fear: za dotąt zamkniętymi drzwiami wewnątrz domu znajdziesz katanę.Jest dość efektywną bronią i doskonale sprawdza się w szkole. TRZY KLUCZE Przedmioty do zebrania:Klucz Drwala, Klucz Stracha Na Wróble, Klucz Lwa, Syropy x3,apteczka,pudełko kul. Jednym ze znaków, które przerysowałeś z mapy w domu, jest długa linia przebiegająca przez aleje.Idż tam, a mniej więcej w połowie dróżki ujrzysz siatkę z furtką.Na podwórku z koszem (ktoś najwyrażniej używał odciętej, psiej głowy jako piłki) znajdziesz syrop i jeden z kluczy (noszący osobliwą nazwe Klucz Drwala). Teraz idż na ulicę Finneya, skręć w prawo i dojdż do zawalonego mostu (znak na mapie) zbierz napoje leżące przy wozie, a z bagażnika zabierz Klucz Lwa.Pozostaje trzecie zaznaczone miejsce na ulicy Ellroya.Przejdż kładką przez przepaść, a znajdziesz syrop i trzeci Klucz.Skieruj się do odwiedzonego już domu, po drodze zabierając syrop z ganku na południu ulicy Levina. ZA DOMEM Przedmioty do zebrania:Syrop x2 Otwórz drzwi i wyjdż na tył domu.Zgodnie z napisem przy drzwiach, nastąpiło nienaturalne zaćmienie.Włączasz latarkę.Zbierz syropy ze stołu i wyjdż przez furtkę na kolejną alejkę. DO SZKOŁY Przedmioty do zebrania:Syropy x3,x2 Pudełka z nabojami. Idż do końca alei i skieruj się na północny zachód do przepaści.Natkniesz się tam na kilka psów-dalej, pofolguj swoim morderczym instynktom!W nagrodę znajdziesz tam naboje i syrop.Skieruj się na południe, w stronę szkoły, po drodze zbierając przedmioty.Między ulicą Levina i Midwicha są naboje.Dochodząc do szkoły miń budynek i dojdż do szkolnego autobusu, gdzie możesz wpisać się na pamiątkę do notatnika i zebrać dwa syropy.Czas do szkoły! SZKOŁA (Recepcja) Przedmioty do zebrania:Mapa szkoły,Pudełko kul. Mape znajdziesz na ścianie zaraz po przekroczeniu pierwszych drzwi .Nie przeocz jej,bo będziesz błądził po omacku.Idz do recepcji na lowo.Znajdziesz tam kolekcję napisanych krwią zagadek.Przejrzyj je i wejdz do pokoju za recepcją.Na ścianie wisi koszmarny obraz-kto tu pracował? SZKOŁA (Pokój łekarski,Dziedziniec i Drugi Hall) Przedmioty do zebrania:Apteczka,Syrop,Pudełko kul. Symetrycznie do recepcji znajduje sie pokój lekarski.Znajdzie4sz tamsyrop,apteczkę i notatnik.Wyjdz na dziedziniec,stuknij parę "dzieciaków"i obejrzyj zegar -tak,zagatki z recepcji sa związane z czasem,jaki wskazuje(czyli pora na zagadkę z godziną 10:00).Idz do drzwi naprzeciwko.Wejdz do drugiego hollu i zabierz naboje.Zachodnim skrzydłem wróć do południowego hollu(otwierając drzwi z drugiej strony). SZKOŁA (Drugie Piętro,Sala Chemiczna) Przedmioty do zebrania:Pudełka kul x3,Apteczka,Kwas,Złoty Medalion,Syrop. Cywilizowani światnie zna pojęcia parteru-dla nich parter to pierwsze piętro,nasze pierwsze to dla nich drugie itd.Dla zachowania zgodności z mapą szkoły(i pózniej szpitala)będziemy się posługiwać zachodnią definicję pięter.Wejdż po zachodnich schodach na drugie piętro i z pierwszej klasy zabierz syrop.Przejdż do następnej klasy, a potem do damskiej toalety po naboje.Wróć do schodów i skieruj się przez drzwi do składu sprzętu laboratoryjnego (lab eguipment room).Weż butelkę z kwasem i przejdż do sali od chemii (chemistry room).Na biurku znajdziesz wyrzeżbioną rękę (pierwsza z zagadek!).Polej ją kwasem, a uwolnisz złoty medalion.Zabierz go, kule i przejdż korytarzem do biblioteki (library), gdzie znajdziesz apteczkę.Zejdż na pierwsze piętro i wyjdż na dziedziniec.Włóż medalion w odpowiednie miejsce zegara.Wskazówki przestawią się na 12.00, pora więc na drugą zagadkę. SZKOŁA (sala od muzyki) Przedmioty do zebrania:Srebny medalion. następny medalion jest w sali muzycznej, także na drugim piętrze (rzuć okiem na mapę).Idż tam i przeczytaj wiersz na tablicy.Zdradza on kombinacje klawiszy, jaką trzeba"odebrać" na zakrwawionym fortepianie .To prosta zagadka.Nie kumasz? OK,podpowiedż-z notatki na dole wiemy, że trzeba wciskać tylko głuch (niegrające) klawisze, w wierszu na tablicy nazwy ptaków to kolory klawiszy (białe i czarne), a miejsce, gdzie ptaki siadają, to pozycje przycisków.Oto kolejność klawiszy:pierwszy biały od lewej, drugi biały od prawej, pierwszy od prawej, trzeci biały od prawej i pierwszy czarny od lewej.Zabierz medalion z podłogi i biegnij do zegara na dziedzińcu.Po zamontowaniu medalionu wskaz€wki przesuną się na 5.00.przed tobą trzecia zagadka. SZKOŁA (kotłownia) Przedmioty do zebrania:brak Trzecia zagadka jest prosta jak drut - zejdz do piwnicy(południowymi schodami),wejdz do kotłowni(boiler room),włącz maszynę i wracaj na dziedziniec.Wreszcie otworzyły sie drzwi do zegara.Śmiało... ZMIENIONA SZKOŁA (Magazyn,Pokój Lekarski,Recepcjai Toalety) Przedmioty do zebrania:Gumowa piłeszka,Syropy x2,Strzelba,Karta-klucz,Pudełka kul x2,Apteczka,Ampułka. Wyjdz z zegara-znów jesteś na dziedzincu,ale dziwny znak na ziemi zwiastuje,że coś jest nie tak.Tu zaczyna się prawdziwe mięsko gry-jesteśmy w alternatywnyej,potwornie zniekształconej wersji rzeczwistości,a odmieniona szkoła jest już prawie tak samo paskudna,jak ta do kórej niegdyś chodziłeś :).Korzystasz z tej samej mapy,ponieważ układ pomieszczeń się nie zmienił.Za to dzrwi-tak.Otwierają sie poprzednio zamknięte i vice versa.Wejdz do holu i zabierz apteczkę oraz naboje.Idz do magazynu(storage room)i zabierzgumową piłeczkę(rubber ball).Z klasy po prawej stronie zabierz kartę-kulcz,przechodząc południowymi drzwiami do następnej klasy i na korytarz.Na północy znajdziesz syrop.Idz do pokoju lekarskiego(infirmary)-jest tam,gdzie poprzednio.Zapisz stan w notatniku,z gablotki wyjmij dwa syropy,a z wózka inwalidzkiego wez ampułkę.Zawiera ona lek,dzięki któremu na moment staniesz się nietykalny.Przez recepcję wajdz do pokoju za nią.Znajdziesz tam naboje przekonasz się, ze w tej rzeczywistości koszmarny obraz,który tu widziałeś poprzednio,stałsię ciałem.Czy to nauczyciele?Między wiszacymi trupami znajdują sie drzwi,a ty masz do nich kartę.Wejdz do toalety dla chłopców.Gdy z niej wyjdziesz,okaze się,ze znajdujesz się na drugim pietrze.Wszystkie przejścia są zablokowane,więc odwiedz damską toaletę,zabierająs strzelbę i wróć do męskiej toalety.Po wyjściu z niej znów jesteś na pierwszym piętrze.Wejdz do pokoju obok-na stole stoją telefony,ale nie działają.Wez naboje i skieruj sie do drzwi.Wtedy rozlegnie sie dzwonek... ZMIENIONA SZKOŁA (Telefon i Szatnia) Przedmioty do zebrania:Syrop,Naboje do strzelby,Klucz do magazynu biblioteki,Pudełko kul. Po upiornej scence idz po schodach do góry,a na końcu korytarza znajdziesz syrop.Wruć na północ i wejdz do klasy,gdzie znajdziesz kule.Przejdz drzwiami między klasami(korytarz jest zagrodzony).Wez naboje do strzelby,przejdz przez podwujne drzwi i korytarzem do szatni(Locker Room).Znów coś sie prubuje wydostać z szafki.Wróć do ...BACH!! Jesli nie padłeś na zawał to wez klucz do magazynu biblioteki(Library Reserve Key) i wracaj,z kąd przyszedłeś.Lewymi schodami dostaniesz sie na dach. ZMIENIOMA SZKOŁA (Dach) Przedmioty do zebrania: Brak Po przyjrzeniu sie systemowi rynien odkrywasz klusz,ale jest po za twoim zasiengiem.Odkręcona ze zbiornika po lewej woda nie dolatuje do klucza-uzyj gumowej piłki,by zadkać pierwszy otwór.Teraz woda straca klucz na dół. ZMIENIONA SZKOŁA (Dziedziniec) Przedmioty do zebrania:Klucz do klasy. Klucz spłynoł na dzidziniec poszukaj go.Teraz skieruj sie do magazynu biblioteki(Library Reserve). |