SOLUCJA do gry Chrono Cross |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Krótki, ale treściwy opis przejścia - bez zbędnych spoilerów :) W końcu nikt chyba nie chce, by mu rujnować przyjemność w poznawaniu fabuły. Szczególnie, jeśli owa fabuła jest bardzo dobra... CD 1 === 1. Sen ---------- - Znajdź słup światła - Wejdź na jarzącą się platformę, wciśnij kółko - Przejdź przez wrota 2. Arni Village ---------------- - Porozmawiaj z Marge (Mamą) - Idź do doków i porozmawiaj z Leeną - Weź "Shellfish Window Skin" ze stojaka - Zabierz "Shark Amulet" od gościa w podziemiach jednego domu - Weź "Heckran Bone" spod łóżka w barze - NIE POZWÓL Poshulowi (temu niby-psu) dołączyć teraz do drużyny!! - Opuść wioskę 3. Lizard Rock --------------- - Zasuń kamulcem wejście do jaskini, pokonaj pierwszego Komodo - Wejdź na klif i zeskocz na drugiego Komodo - Dogoń i zabij trzeciego Komodo, pokonaj Mamę Komodo - Wyjdź po lewej stronie, na plażę... 4. ANOTHER WORLD ----------------- - Idź do wioski, pogadaj z Marge i Leeną - Idź tam, skąd wziąłeś "Shark Amulet", by przyłączył się Mojo - Idź na Cape Howl, popatrz na nagrobek - Pokonaj Karsha, Solta, Peppora - Nazwij Kid, ale NIE POZWÓL jej się przyłączyć! Nie teraz... Inaczej nigdy nie będziesz mógł przyłączyć Leeny - Leena i Poshul się przyłączą - Idź na Hydra Swamp 5. Hydra Swamp --------------- - Idź na północny zachód, dostaniesz "Radioactive Suit" od gościa - Wyjdź, idź do Fossil Valley 6. Fossil Valley ----------------- - Wejdź po drabinie - Podnieś czaszkę (przyda Ci się do wskrzeszenia Skelly'ego) - Weź "Bell Flowers" oraz "Giant Egg" (obok ptaszyska) - Wróć do wejścia, udaj się na lewo i znów rozwal Solta i Peppera 7. Termina ----------- - Idź do posągu w górnej części miasta (może dołączy się Kid) - Idź na wschód, daj kwiaty Glennowi Trzy opcje - możesz dołączyć jedną z trzech postaci: - Guile - zagadaj do niego przy barze - Nikki - zagadaj do Miki na statku Magical Dreamers - Pierre - u kowala, odzyskaj jego "Badge" od dzieciaka, który biega przed budynkiem - Wszystkich trzech nie zdobędziesz za pierwszym przejściem gry... 8-A. Guile - Viper Manor -------------------------- - W Terminie znajdź łódkę Korchy - Dalej idzie łatwo - wyrąb sobie drogę do klifu :) 8-B. Nikki - Viper Manor -------------------------- - Znajdź Slash w wodospadzie w lesie - Weź "Aroma Bag", zwab pyłkiem małe potworki w okolice tej uśpionej rośliny - Przejdź przez drzewo, zablokuj za sobą drogę 8-C. Pierre - Viper Manor --------------------------- - Po prostu spróbuj przejść przez bramę 9. Manor Outside ----------------- - Brama jest zamknięta... - Klucz jest w prawym górnym rogu pomieszczenia do karmienia smoków - Co najmniej raz zagraj w karmienie smoków 10. Viper Manor ---------------- - Obróć posąg węża, zlecisz w pułapkę - Zabij strażników, weź ciuchy, idź na zachód - W kuchni pogadaj z Glennem, idź do jego pokoju, zdobędziesz szyfr - W zachodnim pokoju weź naszyjnik, wleć w kolejną pułapkę - Zabij potwory Luccii - Użyj szyfru na posągu węża - Idź do biblioteki, walcz z li'l Marcy - Pogadaj ze starcem, wróć do dużej sali i pomajstruj przy jednej z kolumn - Zabij strażnijków, wjedź windą na górę, skręć w prawo - Walcz z Lynxem... 11-A. Guldove - Misja Macha'y -------------------------------- - NIE ocalaj Kid (i tak sama się ocali ;D) - Weź "Pelvis" dla szkielecika od dziewczyny koło łódki - Pogadaj z Mamachą i innymi z Guldove - Zabierz łódkę Korchy do Terminy, pogadaj z Glennem - Wróć do łodki, dołączy się Glenn i Macha, jedźcie do Foggy Sea - Idź do części solucji poświęconej "Pirate Ghosts", wróć potem do Guldove po Kid :D 11-B. Guldove - Misja Korcha'y --------------------------------- - Powiedz, że chcesz pomóc Kid (i tak sama przeżyje... Ale jeśli masz dobre serce :D) - Weź "Pelvis" od dziewuszki koło łódki - Jedź do Terminy, nie możesz przyłączyć Glenna, ale weź chociaż Greco - Udaj się do Opassa Beach, użyj Astral Amulet - W Hydra Marsh pokonaj Pipapipa (co za nazwa dla stwora...) weź flet i użyj go na północy - Powalcz trochę z bossami... - Idź dalej, zabij Hydra Centipede, weź lekarstwo i wracaj do Guldove - Złap Mel, jeśli chcesz ją później w drużynie (Tylko z Korchą) - Ocal Kid :) 12. Pirate Ghosts ------------------ - Pomiędzy El Nido i Sea of Eden jest taka chmura... Wjedź w nią - Zaatakują duchy. Główne drzwi będą zamknięte - Zabij szkielety i pogadaj z piratami, dostaniesz klucz - Dotrzyj na pokład, pokonaj bossa 13. Burnt-Out Hermit's Hideaway -------------------------------- - Walcz z Harle, zdobądź jej Moon Glass (kawał dobrego ekwipunku :D) 14. Viper Manor/Termina ------------------------ - Przyłącz Luccię w Manor - Oraz Greco w Terminie (jeśli nie zrobiłeś tego wcześniej) 15. Arni Village (HOME) ------------------------ - Pogadaj ze starym rybakiem koło Leeny, zabierze Cię do Water Dragon Isle - Idź do Water Dragona, otrzymasz umiejętność Ice Breath 16. East Coast of El Nido (ANOTHER) ------------------------------------ - Udaj się do Mount Pyre; użyj oddechu by zmrozić lawę 17. Dragonian Fort ------------------- - Rozwiąż zagadki i zabij bossów (zagadki są proste jak budowa cepa... nie ma co się o nich rozpisywać) - Jedna jest tylko denerwująca - musisz zmienić kolejność postaci by ją przejść - Po rozwiązaniu zagadek wjedź na drugie piętro - Po zabiciu Sun Face, wiesz co robić - już Ci się to śniło... Pamiętasz intro? - Są tu Lynx i Master Viper. Przygotuj się... Do znacznego "przekrętu" w fabule również! :) 18. ABSTRACT WORLD and Beyond ------------------------------ - Nie, grafika się nie popsuła. Tu tak naprawdę wygląda... - Strząśnij jabłko z drzewa, pokaże się Sprigg - Wejdź do jej domku, a się przyłączy (tak, to jest ONA) - Przejdź na północ, wchodź do tego samego pokoju, co Serge (za każdym razem) - Harle się dołączy! - Spróbuj przejść przez Wormhole na plaży i Fossil Valley - Pogadaj z Marge w Arni Village, walcz z Radiusem, teraz dopiero idź do Fossil Valley - Przyłącz Zappę i Vana w Terminie 19. Viper Manor ---------------- - Z Radiusem idź od strony lasów (tej od questu z Nikki) - Weź "Shoulders" Skellyego z wodospadu, jeśli już tego nie zrobiłeś - W podziemiach Norris się przyłączy tylko wtedy, gdy w drużynie będzie Radius - Idź do Terminy - masz nową łódkę :D 20. El Nido Triangle --------------------- - Płyń na dno, zdobądź "Star Fish Crest" 21. Sky Dragon's Isle ---------------------- - Sprawdź skrzynię, walcz ze Starky, przyłącz go 22. Marbule ------------ - Pogadaj z Tomą i z tym drugim - Śpij w "inn," Pogadaj w nocy z Irenes - Syrenką 23. Fargo's Zelbess -------------------- - Przejdź przez drzwi na dole łódki - Zobacz pokaż magii, pograj w ruletkę - Udaj się do Inn, pozwól Sneffowi zmienić się w kota - Wejdź po drabinie, zdobądź "Handle" - Pokonaj Fargo w ruletkę - Pokonaj Sage, zdobądź "Crab Key" - Przyłącz Irenes i Miki, są na łódkach 24. Sea of Eden ---------------- - Użyj "Crab Key" - Po pogawędce udaj się do Hermit's Hideaway, pogadaj z Radiusem, weź "Garai's Keepsake" 25. Island of the Damned ------------------------- - Zdobądź "Mixed Bones" w jaskini - Walcz z Garai - Zdobądź Einlanzera, rozwal nim Masamune w Sea of Eden 26. Mysterious City (Sea of Eden) ---------------------------------- - Dostań się do środkowego budynku - Wnętrze przypomina pewną lokację z Chrono Triggera... :D - Walcz z Miguelem 27. Termina/Viper Manor (ANOTHER) ---------------------------------- - Idź do baru, przyłącz Zoah lub Karsha - W Viper MAnor pogadaj z Norrisem - Idź do kanałów, zakręć wajchę - Znajdź drugą wajchę (przejdź przez skrzyżowanie) i przekręć ją również - Na następnym ekranie znów przekręć wajchę i wróć się - Zabij wielkiego robala i wściekłego kucharka :P - Idź do biblioteki, tam zabij kolejnych bossów - Uciekaj przed Mecha, wyjdź oknem - Grobye dołączy do Ciebie, teraz możesz opuścić lokację 28. Guldove ------------ - Walcz z Orlha - Dostaniesz "Broach", oddaj jej to jako Serge, to się przyłączy 29. Hydra Swamp ---------------- - Snajdź "Skelly's Spine" 30. Water Dragon Isle ---------------------- - Dostaniesz "Skelly's Ribs", masz już cały zestaw - Skelly dołączy w Terminie, wejdź do jego chatki 31. Hermit's Hideaway ---------------------- - Harle opuści drużynę... 32. Sky Dragon Isle -------------------- - Pogadaj ze smokiem - Każdy ze smoków ma fajną zbroję :D Blokującą jeden z Elementów... - Łatwo ich pokonać używając Elementów przeciwnych - Najlepiej pokonywać je w tej kolejności: 33. The Water Dragon (HOME) ---------------------------- - Idź do Water Dragon's Shrine (Fairy Island) - Jest on na samym dnie 34. The Fire Dragon (ANOTHER) ------------------------------ - Idź do Mount Pyre - Podejdź do wodospadu lawy, idź na dół i drzwiami - Smok to to maleństwo, nie Salamander 35. The Green Dragon (HOME) ---------------------------- - Idź do ANOTHER Hydra Swamp, weź "Cactus" (Pipapipa go ma) oraz "Flower" - Idź do HOME Hydra Swamp, użyj "Pipa Flute" obok drugiego Pipapipa - The Hydra Bug will take you to Gaea's Naval - Przyłącz Leea, pokonaj wszystkie Walking Mosquitos i Giant Birds - Teraz pokaże się Tyrano, a za nim jest Green Dragon 36. The Black Dragon (ANOTHER) ------------------------------- - Zabierz Fargo, by zobaczył siebie samego w HOME WORLD, w Zelbess - Po koncercie Magical Dreamers idź do Mabulle, pokonaj wszystkie Efty - Idź do ANOTHER WORLD Marbule smok jest w jaskini - Jak masz Pierre w drużynie, może wcale z nim nie będziesz musiał walczyć 37. The Earth Dragon (HOME) ---------------------------- - Idź do Earth Dragon's Isle, na wielką łachę piasku - W jaskini idź w lewo i na dół, weź dynamit od kolesia - Musisz powpychać żółwiki w gejzery (sadyzm) - Dynamit rozwali żółwia z prawej strony - Wskocz w nowy gejzer i walcz ze smokiem (koniecznie ukradnij od niego zbroję!) 38. The Sky Dragon (ANOTHER) ----------------------------- - Wróć do jego świątyni, walcz! 39. Guldove (ANOTHER) ---------------------- - Pokaż pęknięty kryształ Direi i Steenie, weź "Six-Slotted Amulet" - Pokaż go strażnikom namiotu Steeny w HOME Gardove - Przyporowadź Steenę do Dragon Shrine 40. Dragon Shrine (HOME) ------------------------- - Rozwiąż zagadki :D - Połóż amulet przy wejściu - Walcz z Lynxem w pokoju z windą - Zjedź na dół, połóż tam jajo, by wykluł się Draggy - Wjedź na górę... 41. Sea of Eden (HOME) ----------------------- - Wejdż w portal z Glennem i Steeną KONIEC CD 1 :D CD 2: 42. Isles of the Fates ----------------------- - Zwiedź każdą z wysp - Na trzeciej wyspie pokonaj bossa 43. Eerie Chronopolis ---------------------- - Znajdź przełącznik w pokoju komputerowym - Zejdź do piwnicy - Użyj robota by uruchomić most - Idź do pokoju ze schodami - Sprigg's Forget-Me-Not Pot jest w najniżej położonej skrzyni - weź to - Na drugim piętrze uaktywnij windę - Zwiedź trzecie i czwarte piętro (do jednego pokoju nie będziesz mógł wejść) - Na pierwszym piętrze pogadaj z niebieskim duchem aż sobie pójdzie - Teraz ożesz wrócić do zamkniętego pokoju - weź Card Key - Zejdź do piwnicy - Teraz siódmy element jest aktywny :) 44. Divine Dragon Falls (HOME lub ANOTHER world) ------------------------------------------ - Są na wschód od Fossil Valley - Kolumny mogą być albo w HOME WORLD, albo w ANOTHER, losowo :D Sprawdź w obu lokacjach - Użyj na nich Crystal Fragmentsów - Brawo, masz Chrono Crossa! Wyekwipuj w niego Serge'a - Zauważ, jak teraz wygląda ekran walki :D 45. The Masamune Quest (HOME) ------------------------------ - Potrzebujesz Riddle'a i Karsha - Znów walcz z Soltem i Pepperem na Island of the Damned (ANOTHER) - W północno zachodniej części El Nido znajdziesz ukrytą wyspę (HOME) - Użyj naszyjnika i walcz z Dario - Masamune zmienia się w Mastermune - Przesuń Glenna na początek drużyny i idź do grobu - Z Einlanzerem w łapie, Glenn może wyjąć kolejnego Einlanzera - Teraz jest najsilniejszą postacią w grze :D 46. Hermit's Hideaway ~ Lucca's House -------------------------------------- - Idź na wyspę i spotkaj Kid - Jak masz Mastermune, to przyśni ci się pewien sen - Rozejrzyj się w domku - W pierwszym pokoju wciśnij: L2, Trójkąt, R2, Trójkąt na maszynie - Dostaniesz fajny atak dla Kid - Weź Lucca's Super Deluxe Ice Ray, by zgasić płomienie - Dojdź do Kid, a się obudzisz 47. El Nido Triangle (ANOTHER) ------------------------------- - Weź Starky'ego i walcz z wielką meduzą czy czymś takim :D - Używaj ognia - Teraz weź łódkę i udaj się do Floating Dinopolis 48. Floating Dinopolis ~ Terra Tower ------------------------------------- - Rozwal wszystkie Dollsy - Użyj Trap Elementów, możesz zdobyć fajne czary - Pod koniec pojawi się Lunar Dragon - Koniecznie zapisz gdzieś kolory, jakie przyjmuje ciało smoka... - Pokonaj go, a Frozen Flame zaginie gdzieś w czasie - Dosteniesz Time Egg 49. Opassa Beach (HOME) ------------------------ - Pogadaj z trzema znajomymi - Użyj Time Egg (The Chrono Trigger) na Wormhole gdy będziesz gotów... 50. Grand Finale: Into the Tesseract ------------------------------------- - Sposób1: Zabij XXX (bez spoilerów! :D) wraz z bossem - Sposób2: Ocal XXXa od bossa - Rzucaj czary w takich kolorach, w jakie zmieniał się smok (mówiłam że się przyda?) - Pieśń: Earth, Fire, Tree, Water, Gravity, Sky, i Chrono Cross - Obejrzyj dobre zakończenie :D Tadaaaaam!!! Koniec gry :) |