SOLUCJA do gry Final Fantasy VII |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
NORTHERN CRATER Przedmioty: Limited Moon, Save Crystal, Guard Source x3, Mind Source x2, Magic Source x2, Elixir x2, Power Source x2, HP Absorb Materia, Megalixir x4, Hero Drink x3, Mystile, Speed Source x2, Tetra Elemental, Almighty Medicine x2, Vaccine x2, Shield Materia, Imperial Guard, W - Magic Materia, Counter Materia, X - Potion x2, Turbo Ether x2, Mega All Materia, Luck Source. Teraz masz ostatnią okazję na przejazd po mapie i dokończenie wszystkich sub - questów, obejrzenie dodatkowych atrakcji, wyhodowania chocobosów i zdobycia ukrytych materii. Przyznam się, że nie widzę zbytniego sensu prowadzenia was za rączkę po kraterze - nie ma tam możliwości zacięcia się. Należy tylko pamiętać, że na początku znajdziesz Save Crystal - jest to przenośny Save Point. Od ciebie zależy, gdzie go ustawisz, gdyż zabawa do końca gry może potrwać i kilka dobrych godzin zanim dojdziesz do ostatecznych bossów. Moim zdaniem najlepszym do tego miejscem jest rozwidlenie dróg, na krórym spotykasz pozostałych członków drużyny. Wtedy też będziesz zmuszony wybrać ostateczną drużynę i wybrać ścieżkę. Chyba lepiej wybrać się prawą stroną - jest tam nie tylko więcej cennych przedmiotów, ale spotkasz też kilka potworów, od których nauczysz się kilku bardzo przydatnych Enemy Skills. A większość przedmiotów, które były w drugiej odnodze korytarza i tak dostaniesz przed ostatecznym starciem od pozostałych członków drużyny ( podejdż do każdego i porozmawia z nim ). Gdy już spotkasz resztę grupy sformuj stosowną grupę i idż w dół, po pojedyńczych kamieniach. Na samym dole spotkasz ostateczną formę Jenovy, z którą będziesz musiał się rozprawić. BOSS-Jenova Synthesis Przeciwnik składa się z trzech części, z tym że najmocniejsza jest główna część. Najpierw postaraj się zniszczyć obie macki, gdyż mogą one leczyć resztę. Gdy ukaże się komunikat o osłabieniu Jenovy, postaraj się zniszczyć ją w ciągu pięciu kolejek, gdyż potem zostaniesz zaatakowany czarem Ultima, który do przyjemnych nie należy.Najgorsze jest jednak to, że gdy to zrobi, to pojedynek się zakończy, ale nie otrzymasz żadnej kasy ani doświadczenia. Po zniszczeniu Jenovy pojawiciesię w okolicy Sephirotha i zostaniesz poproszony o zdefiniowanie dwóch drużyn(czasem trzech, jeśli posiadasz odpowiednią liczbę zawodników) i gdy walka się zacznie, to bądz lepiej na nią przygotowany. BOSS-Bizzaro Sephiroth Nie dość że gostek jest wielki jak stodoła, to jeszcze składa się z pięciu części. Problem polega na tym, że jednej z nich(mała kulka pod brzuchem) nie zniszczy podstawowa drużyna. Musi to zrobić drugi team i dopiero wtedy główni zawodnicy mogą dobić resztę. W sumie gość jest niezły, gdyż nie tylko mocno uderza łapami, ale dość często leczy się i to ponad sześćtysięcy HP. Oczywiście najłatwiej jest załatwić gostka jednym Summonem Knights of the Round, ale czy nie lepiej się trochę pobawić;))) Należy uważać także na fakt, że jeśli zginie jakakolwiek drużyna, wtedy walka się kończy i przegrywasz. Ponad przyznam się że ja zabiłem bossa w ciągu jednej kolejki bez potrzeby zmiany drużyny, ale było to tylko po użyciu wyżej wymienionaj materii (Summonem Knights of the Round). Gdy będziesz się z nim bawić zbyt długo może rzucić na ciebie czar o nazwie Fallen Angel, który zredukuje energię całej drużyny do jednego Hp. Gdy pokonasz go, pojawi się Sephiroth w swojej formie, którą będziesz walczył już tylko podstawową drużyną. BOSS-Seraph Sephiroth Oto ostateczna postać Sephirotha oraz jednocześnie ostateczny boss. Napoczątku postaraj się rzucić Haste i Wall na drużynę a Slow na Sephirotha. Potem uderzaj z najmocniejszych ataków. Ataki fizyczne zadziałają dopóki boss nie uniesie się wyżej, więc potem zostają ci już czary lub Barret, który z karabinu dosięgnie go wszędzie. Warto wiedzieć, że Knight of the Round nie załatwią go od razu, więc będziesz musiał się troche pomęczyć. Ponadto powinieneś trzymać poziom HP wysoko, gdyż przed śmiercią boss bardzo często rzuca czar Supernova, który może zabrać nawet do 8000 HP. Ponadto jeśli Cloud jest na 98-99 levelu doświadczenia, wtedy statystyki Sephirotha rosną w górę i jest go zabić dużo trudniej. Potem już tylko obejrzyj scenkę i stocz ostatnią walkę z Sephirothem(nie jest to zwykła walka-nie do się jej przegrać, mimo usilnych starań). Teraz wygodnie usiądz w fotelu i oglądaj jedną z najlepszych renderowanych zakończeń w historii gier komputerowych. DODATKOWE PRZYJEMNOSTKI W tym akapicie postaram się wam przybliżyć kilka rzeczy, które warto zebrać na tym etapie gry. Powiem też jak wyhodować złote Chocobo - mimo kilku godzin roboty, naprawdę opłaca się. 1. Leć do Nibelheim i wejdż do domu Tify - tu możesz teraz zebrać jej 4 limit grając na pianinie. Kombinację podałem w cześniejszym opisie. 2. Będąc w Nibelheim wejdż do biblioteki na samym dole rezydencji i podejdż do wielkich pojemników przy ścianie. Obejrzysz fajną scenkę z życia Clouda. Kup też od niego 1 sztukę Mimett Green. Wróć teraz do Middel i podejdż do białego Chocobo biegającego po lewej stronie ekranu. Daj mu Mimett Green i podrap go za uszkiem - otrzymasz Contain Materia. 4. Poleć do midgar, a przed bramą spotkasz faceta, który mówi, że zgubił gdzieś klucze do sektora 5. Leć więc do wioski archeologów i zleć szukanie dobrzego skarbu. Klucz zakopany jest w miejscu gdzie kończy się krawędż górnej platformy, po lewej stronie, mniej więcej w miejscu, gdzie wydobywa się dym. Klucz ten pozwoli wejść do Wall Market i skorzystać z zepsutej maszyny w jednym z pomieszczeń ( ten z zepsutym karabinem maszynowym ). Dzięki niemu dostaniesz najlepszą broń Tify, Premium Heart. Teraz sposób na wyhodowanie złotego Chocobo: 1. Leć do farmy Chocobo i porozmawiaj z gostkiem w domku po lewej. Wynajmij 6 stajenek dla ptaszków. 2. Leć do Chocobo Sage i porozmawiaj z nim. Co jakiś czas będzie ci on opowiadał część historii o handlowaniu Chocobo-wszystkie te wiadomości zanoś do zanotowania dziewczynie na farmie. Kup też od niego Sylkis Green oraz Reagan Green (co najmniej 20-30 sztuk każdego). 3. Wyjdz na zewnątrz i wyposaż kogoś z drużyny w Steal materia. Biegaj po trawie dotąd, aż natrafisz na czerwonego, smoko-podobnego stwora. Ukradnij mu Carob Nut. Powtarzaj czynność aż będziesz miał ich trzy. 4. Poleć w prawy górny róg mapy i znajdż małą, wąską wysepkę z laskiem. Tu powinieneś napotkać Gobliny ( małe ludziki ). Ukradnij im Zeio Nut ( wystarczy jedna sztuka ). 5. Poleć w stronę wioski w górach ( Icicle Village ), a na zachód od niej znajdziesz mały cypelek. Zauważysz ślady Chocobów, więc złap cztery sztuki. Od razu zostaw sobie dwie najlepsze sztuki, a jeśli wszystkie będą kiepskie wróć tam i powtórz operację aż będziesz miał najlepsze Chocoby. 6. Kolejne miejsce, z którego złap 2 najlepsze sztuki, są pola na wschód od Rocket town. Pamiętaj przy tym, że Chocoby z obu tych obszarów muszą być odmiennej płci. 7. Wróć do farmy i wybierz dwa najlebsze okazy przeciwnych płci - jeden z rejonu północy, a drugie z rejonu Rocket Town. Teraz nakarm je po równo zakupionymi roślinkami( około 7 - 8 dla jednego ) i udaj się do Gold Saucera. 8. Na Chocobo Square pogadaj z panną po lewo i zapisz i zapisz swego wybrańca na wyścigi. Musisz doprowadzić go do klasy A lub S ( zdecydowania polecam tę drugą, tylko trzy wygrane wyścigi więcej a dużo łatwiej wyhodować coś ciekawego ). To samo zrób z osobnikiem przeciwnej płci. 9. Wróć na farmę, koniecznie nagraj stan gry i podejdż do zarządcy. Poproś o sparowanie ptaków, podając im przy tym Carob Nut. W tym momencie interesują nas tylko ptaki w kolorze niebieskim lub zielonym. Jeśli urodzi ci się ptak normalnego koloru, to wgraj stan gry i powtarzaj czynność aż do uzyskania efektu. 10. Teraz nakarm wyklute, kolorowe pisklę roślinkami ( Sylkis i Reagan ) i ruszaj na zawody. Po doprowadzeniu go do klasy S, wróć na farmę i powtórz rozmnażanie się poprzedniej pary, z tą różnicą, że musisz otrzymać pisklę innego koloru niż uprzednio ( jeśli miałeś niebieskie, ten musi być zielony i odwrotnie ) oraz koniecznie musi być odmiennej płci. 11. Powtórz czynność z karmieniem i wyścigami po czym wróć na farmę i jeszcze raz nagraj stan gry. 12. Teraz sparuj ze sobą zielonego z niebieskim i podaj im Carob Nut. Powinien wykluć się czarny Chocobo, ale zwróć uwagę na jego płeć - musi być inna niż płeć żółtego Chocoba ze śniegowych okolic, którego ćwiczyłeś na początku. Czarnego Chocoba też nakarm roślinkami i doprować do klasy S. 13. Teraz już tylko sparuj czarnego ze wspomnianym wcześniej żółtym i podaj im Zeio Nut, a powinieneś otrzymać ZŁOTEGO CHOCOBO!! UWAGA!! Jeśli zarządca stajni odmówi sparowania ptaków, oznacza to, że mineło za mało czasu od ostatniej takiej czynności. Musisz, więc odczekać jakieś pół godziny czasu gry i będzie po sprawie. |