przejdź do informacji o grze

tytuł: Final Fantasy VII
system: Playstation gatunek: RPG
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Final Fantasy VII

Umieścił: adriaden Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 22.03.2005, 18:42 Punkty: 12
JASKINIA
Przedmioty: Viper Halberd, Bolt Armlet, Hypno Crown, Megalixir, Mp Plus Materia, Power Source.

Rozpoczynasz od scenki, która pokazuje gdzie poszedł Sephiroth. Idz tą samą drogą zbierając po drodze wszystkie przedmioty. Po drodze napotkasz na sporo skrzyń oraz na kilka ścian, po których będziesz się musiał wspinać. W końcu wyjdziesz na zewnątrz, na pola pokryte śniegiem. Idz po mapie aż dotrzesz do małego miasteczka na wzgórzu.

ICICLE INN/ GREAT GLACIER
Przedmioty:X - Potion, Hero Dring, Vaccine, Turbo Ether, Mind Source, Safety Bit, Elixir, Added Cut Materia.

Zanim zwiedzisz miasto pogadaj z gostkiem stojącym przy północnym wyściu - pojawią sie ludzie Shinry z Eriną. Ta będzie próbowała cię uderzyć, ale jeśli wciśniesz w prawo unikniesz ciosu, a napastniczka wyturla się z miasta. teraz możesz przeszukać wszystkie domy, kupić nowe bronie i przygotować się do wyprawy w góry. Musisz koniecznie zabrać mapę ze ściany jednego z domów oraz otzymać w prezencie deskę snowbordową od chłopca, który złamał nogę. Gdy będziesz już gotowy idż do północnego wyjścia z miasta. Czeka cię teraz czysto zręcznościowy fragment gry - zjazd na desce snowbordowej. warto zaznaczyć, że w zależności od trasy jaką wybierzesz wylądujesz w różnych miejscach zimnego lasu. Ja skręciłem dwa razy w lewo i tak będę kontynuował opis. Musisz też wiedzieć, że na mapie ( pod klawiszem kwadrat ) masz zaznaczone tylko wszystkie lokacje, a nie gdzie się aktualnie znajdujesz. Dlatego też po wylądowaniu przejdż dwa razy w lewo, a znajdziesz się w miejscu zaznaczonym na mapie jako jaskinia otoczona krą. teraz radzę pozwiedzaćwszystkie lokacje, przede wszystkim jednak zajść do gorących żródeł ( południowy - wschód od czerwonego znaku ), gdzie podejdż do krawędzi i dotknij jednego miejsca nie pokrytego lodem. W póżniejszym etapie gry dzięki temu otrzymasz naprawdę dobrą materię Summon Alexander. Warto też potem iść na wschód od tej lokacji, a znajdziesz ukrytą materi ( Added Cut ). Gdy już wykonasz te czynności idż w stronę czerwonego znaku na północy mapy., aż dojdziesz do chatki Holzoffa. Tam pogadaj z właścicielem, odpocznij i ruszaj w dalszą drogę.


ZABAWY W ŚNIEGU
Przedmioty: Circlet, Summon Alexander Materia.

Po wyjściu na południe od domku znajdziesz się w sytuacji pozornie bez wyjścia - sam jak palec na śnieżonej pustyni. Nie zrażaj się tym, tylko biegnij cały czs na wschód dojdziesz do małej jaskini ( gdy nie wieje wiatr stawiaj chorągiewki, aby wiedzieć że idziesz w lini prostej ; gdy zawieje wiatr stój w miejscu i gdy kierunek marszu pozornie się nie zmieni, podążaj dalej w lini prostej w stosunku do chorągiewek ). Tam pogadaj z panną w fioletowym wdzianku i pokonaj ją w walce ( słaba na czary ognia ), a otrzymasz summon Alexander materia, Możesz też jej ukraść w czasie walki Circlet.

KRATER I LABIRYNT
Przedmioty: Ribbon, Javelin, Elixir, Fire Almlret, Megalixir, Speed scource, Enhance Sword, Dragon Fang, Neo Bahamut Materia, Ether, Hi - Potion, Kaiser Knuckle, Reflect Ring, MP Turbo Materia, Poison Ring.


Wróć do chatki Hozzolfa i idż na północ. Przyjdzie ci się wspinać po stromych zboczach góry. Musisz jednak uważać na temperaturę swojego ciała - gdy spadnie poniżej 26 stopni, tracisz przytomność i rozpoczynasz od nowa w chatce polarnika. Naciskaj więc szybko klawisz kwadrat podczas przebywania na półkach skalnych aby podnieść temperaturę na czas wspinaczki. Co jakiś czas docierać będziesz też do jaskiń, gdzie znajdziesz sporo interesujących przedmiotów. Najbardziej zwróć uwagę, gdy dojdziesz do miejsca z Save Pointem. Twoim zadaniem jest znalezienie kilka pomieszczeń dalej wielkich zwisających sopli ( cztery sztuki ) i pokonać ich w walce (??), aby spadły na dół i wypełniły dziury w podłodze - otrzymasz dostęp do interesujących przedmiotów i możliwość wyjścia. W końcu dojdziesz do kolejnego SP, więc skorzystaj z niego, gdyż czeka cię walka z bossem dwugłowym smokiem.

BOSS - Schizo
Dwugłowy smok atakuje za pomocą czarów ognia, lodu, w zależności, która głowa atakuje. Warto używać innych czarów niż Kjata ( leczy obie głowy ) oraz czary ognia i lodu ( chyba, że na odwrotnych głowach - tę dmuchającą ogniem potraktować lodem i odwrotnie ). Dobrze działają też Summon Leviathan, ale xander oraz Comet. Zawsze możesz też atakować fizycznie. Po walce otrzymasz Dragon Fang.

Kontynuuj swoją wyprawę aż wyjdziesz na krawędz krateru. Zejdż wtedy na dół i idż aż do zauważenia kolejnej porcji pozabijanych mnichów. Na jednej z plansz będziesz zmuszony zabrać ze sobą Tifę ( jeśli nie ma jej w drużynie do tej pory ) i kontynuować dalej podróż. Znajdziesz po drodze między innymi Summon Neo Bahamut Materia, Ether itp. Wiedz też, że przez wiry powietrza musisz przejść w momencie chwilowej ciszy, gdyż inaczej będziesz odepchnięty i zakarę będziesz musiał stoczyć pojedynek z latającym smokiem ( barszczyk :). Potem czeka cię podobna pułapka, z tym, że dodano jeszcze przelatujące czasem pioruny. Ostatecznie dojdziesz na samą górę do Sephirotha, który uciekając wezwie trzecie już wcielenie Jenowy ( i bynajmniej nie ostatnie ).

BOSS - Jenova Death
Nic trudnego - najlepiej obijać ją z nieelementarnych ataków ( wszystkich poza ogniem, lodem, wodą itp. ) czyli np: Alexander, Bahamut, Neo Bahamut, Comet itp. Boss strzela z ataków opartych na ogniu, więc pomyśl o jakichś osłonach przed tym atakiem. Uważaj też na samym początku walki - Jenova rzuca bowiem czar Silence na wybranego członka drużyny. Po jej pokonaniu otrzymasz Reflect Ring.

Po pojedynku zbierz Black Materię i pogadaj z członkami drużyny - jeden z nich zgodzi się ją dla ciebie przechować ( najczęściej Red 13 ). Potem czeka cię jeszcze ruchoma zasłona i ostatecznie dotrzesz do...... Nibelheim. Albo jego repliki. Tu Sephiroth będzie starał ci się namotać w głowie opowiadając nowe historie, zmieniając fakty. W każdym razie będziesz musiał obejrzeć kilka nieinteraktywnych scenek zanim będziesz mógł grać dalej.