przejdź do informacji o grze

tytuł: Final Fantasy VII
system: Playstation gatunek: RPG
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Final Fantasy VII

Umieścił: Draccoon Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 22.06.2005, 20:01 Punkty: 20
Kiedy wyjdziesz z domku udaj się na wschód. Skacząc po kolcach muszli dostań się na jej szczyt i idź w lewo. Dojdziesz do pomieszczenia, w którym będziesz musiał wykorzystać szczeliny w skale, aby dostać się na szczyt. Pozbieraj też przedmioty w skrzynkach, ponieważ później mogą okazać się bardzo pomocne (np. Hypno Crown). Warto też zejść po drabinie w dół, aby zdobyć materię Magic Plus. Kiedy wejdziesz do pomieszczenia na górze idź dalej, a dojdziesz na otwartą przestrzeń. Idź na zachód, a następnie na północ, a na szczycie góry znajdziesz małe miasteczko. Jak zagadasz do kolesia na końcu miasteczka, zjawi się Elena wraz z żołnierzami. Kiedy będzie próbowała cię uderzyć uchyl się na bok (chyba, że wolisz oberwać).
Czas teraz pozbierać niezbędne rzeczy do dalszej podróży: w domu po prawej znajdziesz mapę, a od dzieciaka mieszkającego w środku miasta dostaniesz deskę snowboardową. Teraz możesz wyruszyć poszaleć na swojej desce!
Kiedy skończysz jazdę i powrócisz do trybu normalnej eksploracji, pomagając sobie mapą dojdź do punktu najbardziej wysuniętego na północ (włączasz ją naciskając kwadrat). Oczywiście warto przeszukać całą mapę, ponieważ znajduje się na niej wiele przydatnych itemów. Jeżeli masz zamiar zdobyć materię Summon Master, to musisz zanurzyć dłonie w gorącym źródełku mniej więcej na środku mapy, a następnie zagadać do postaci w jaskini, którą znajdziesz idąc na wschód od momentu, gdy dojdziesz na samą górę mapy. W ten sposób dostaniesz materię Aleksander (element świętości).
Kiedy dojdziesz już na północ znajdziesz się w środku wielkiej lodowej pustyni. Żeby nie zabłądzić zaznaczaj sobie drogę kijami (kółko). Jeśli dobrze pójdziesz, to dojdziesz do chaty jakiegoś dawnego alpinisty (to samo się stanie jeśli zbyt długo pozostaniesz na mrozie). Kiedy opowie ci swoją nudną historię będziesz mógł się przespać i „sejwnąć”. Wyjdź z chaty i zdecyduj o składzie drużyny. Potem będziesz musiał skierować się na północ do wielkiej góry. Zawsze jak będziesz na zewnątrz niej, będziesz musiał się ogrzewać, gdyż temperatura twojego ciała będzie szybko spadała (ogrzewasz się naciskając szybko kwadrat).
Kiedy będziesz już w środku skieruj się na północ, następnie po schodach, a potem do wejścia po lewej stronie na dole. Poszukaj trochę, aż znajdziesz lodową kulę. Zepchnij ją, a zniszczysz sople zagradzające ścieżkę. Idź odblokowaną ścieżką do otworu, a następnie przez przejście na górze po lewej stronie. Idąc dalej dotrzesz do kolejnej „części wspinaczkowej”. Kiedy dojdziesz do kolejnej jaskini (save point na północnym zachodzie), idź przejściem na górze po prawej, aż dojdziesz do czterech wielkich sopli lodu, z którymi musisz stoczyć zaciętą walkę :). Po lewej stronie od sopli znajdziesz przedmiot o nazwie Last Elixir, który nie wiadomo po co służy i nawet nie ma go później w żadnej kieszeni z przedmiotami! Nie zamartwiajmy się jednak tym i zejdźmy na dół, gdzie stało się możliwe przedostanie dalej. Zaraz na nowej ścieżce znajdziesz skrzynkę z Enhance Sword-em. Po chwili znów będziesz musiał się wspinać, a kiedy dojdziesz do kolejnej jaskini radzę ci „sejwnąć” i wyregenerować się korzystając z uzdrawiającego źródełka. Idąc w głąb jaskini będziesz musiał pokonać bossa (Schizo). Jedna z głów tego bossa absorbuje obrażenia ognia, a druga elektryczności. Po pokonaniu każdej z nich wykonuje ona ostatni, bardzo silny atak na wszystkich bohaterów. W końcu go pokonasz, a wtedy idź dalej jaskinią aż dojdziesz do ostatniej, krótkiej wspinaczki.
Po oglądnięciu scenek biegnij w lewo. W pewnym momencie Tifa zacznie gadać, że koniecznie chce iść dalej z tobą, więc jeśli nie miałeś jej przedtem w swojej drużynie, to uformuj od nowa skład i biegnij dalej. Idąc dalej w lewo dotrzesz do save point-u i summon materii Neo Bałamut. Idź dalej ścieżką, a napotkasz wiele umierających postaci. Zabierz z nich przedmioty i idź dalej. Na twojej drodze napotkasz dziwną barierę. Przejdź przez nią, kiedy się przerzedzi. Po chwili znów trafisz na barierę, tym razem z dodanymi pojawiającymi się co chwilę piorunami. Na dalszej drodze spotkasz Sephirotha i… będziesz musiał pokonać kolejną Jenovę! Może sprawiać duże trudności, jeżeli nie wytrenowałeś Tify. Po wygranej walce odzyskasz Czarną Materię. Zanim pójdziesz dalej, Cloud będzie musiał ją oddać innemu członkowi drużyny (u mnie miałem do wyboru między Redem XIII, a Barretem). Po zrobieniu tej czynności podążaj dalej ścieżką, a trafisz na ostatnią już barierę, z dodanym wiatrem. Nie wiem czy to jest jakaś różnica, ale mi się udawało przejście tylko jak szedłem przy lewej krawędzi. Kiedy w końcu się przez nią przedostaniesz, przeniesiesz się do… Nibelheim! Of koz to jest tylko iluzja stworzona przez Sephirotha. Opowie ci w niej wiele prawd o Cloudzie (troszkę pozmyśla:). W końcu przeniesiesz się do pomieszczenia, w którym znajduje się prawdziwy Sephiroth. Twoja rola sprowadza się od teraz do czytania tekstów i oglądania filmików.
Kiedy w końcu będziesz kierował Barrerem idź za strażnikiem i Tifą. W końcu dojdziesz do pomieszczenia, w którym Tifa zostanie umieszczona w komorze gazowej, ale egzekucja nie zostanie dokończona przez alarm o pojawieniu się Weapona. Kiedy wszyscy uciekną, do Barreta dołączy Caith Sith. Podbiegnij do drzwi, gdzie przebywa Tifa i spróbuj je otworzyć machając się na wszystkie strony. Nic to nie pomoże, więc wybiegnij razem z Caith Sithem z sali i biegnij przez wejście na prawo. Potem na południe, a dołączy do ciebie Yuffie (jeśli zwerbowałeś ją do drużyny). Biegnij dalej, aż dobiegniesz do wielkiego statku powietrznego. W tym momencie akcja przeniesie się do komory gazowej. Korzystając z odpowiednich przycisków albo ich kombinacji, podnieś z ziemi nogami klucz, potem weź go w usta, następnie uwolnij ręce. Kiedy będziesz już wolny podejdź do świecącego się przycisku po prawej stronie i naciśnij go. Spróbuj własnoręcznie otworzyć drzwi, ale to i tak nic nie da. Zastanawiasz się, jak się stąd wydostać, a tu Weapon przychodzi z pomocą:). Zejdź w dół po ścianie budynku, a następnie biegnij po lufie działa. Tam spotkasz Scarlet, której będziesz mógł się odpłacić za spoliczkowanie (radzę się do tego przyłożyć, hehe). Po skończonym pojedynku biegnij na koniec rufy i oglądaj dosyć fajny filmik Znajdziesz się na pokładzie Highwinda!
Pogadaj sobie ze wszystkimi w sali za mostkiem i pobiegnij do pokoju do góry od mostku, aby wybrać skład drużyny. Następnie wróć do sali z pilotami i wszystkimi bohaterami. Zagadaj do pilota po prawej, a będziesz mógł kontrolować Highwinda! Poleć w stronę wysp na południowym wschodzie. W lesie powinieneś znaleźć wioskę Mideel. Oczywiście musisz do niej wejść.
Na podłodze koło domku po lewej znajdziesz klucz. Jeśli spróbujesz go użyć w sklepie po środku wioski i przyznasz się potem do tego dla sprzedawcy, to dostaniesz fajny pierścień. Aby popchnąć fabułę dalej zagadaj do dziadków na górze od wejścia do Mideel. Tifa chwilowo odłączy się od zespołu.
Kiedy Cid zostanie nowym liderem pobiegnij ustalić skład drużyny, a następnie poleć do Corel. Przy reaktorze pokonaj strażników i wejdź do środka. Niestety spóźniłeś się… Nic straconego! Wskakujesz do lokomotywy i gonisz pociąg! Masz 10 minut na całą akcję. Na przemian naciskaj: góra, trójkąt, góra, trójkąt; aż go dogonisz. Potem musisz stoczyć kilka walk. Gdy pokonasz wszystkich przeciwników i obejmiesz kontrolę nad pociągiem, na panikę przekładaj hamulce, aż zobaczysz filmik… Jeżel wszystko się udało, to dostaniesz Huge Materię, materię Ultima i darmowy nocleg.
Po akcji w Corel leć do Fort Condor. Wygraj bitwę, a dostaniesz bardzo przydatną materię Phenix (drzwi na lewo). Zagadaj do gościa na dole przy stoliku, a dostaniesz drugą Huge Materię.
Leć do Mideel zobaczyć się z Tifą. Podczas rozmowy z nią wioska zostanie zaatakowana przez Weapona. Pokonaj go, a wtedy Tifa wraz z Cloudem wpadną do Lifestream, dzięki czemu trafi ona do jego umysłu! Pomóż Cloudowi powrócić do normalności! Gadaj po kolei z „Cloudami”, a gdy wszystko się skończy i będziesz już kierował Cloudem, pobiegnij wybrać skład drużyny i poleć do Junon.
W Junon zjedź windą do miasta i idź na północ. Idź ciągle tą drogą, aż dojdziesz do skrzyżowania ulic. Pójdź na dół i pojedź windą na dół. Idź korytarzem aż dojdziesz do podwodnego tunelu, za którym znajduje się winda. Skorzystaj z niej. Następnie idź korytarzami aż dojdziesz do bossa (taki robot z wielkimi łapami). Kiedy go pokonasz wejdź do łodzi podwodnej. W środku gdy dojdziesz do pokoju ze sterami pozostaw załogę przy życiu (nic ci złego nie zrobili, nie?:). Usiądź za sterami i weź udział w minigierce, w której musisz ustrzelić czerwoną łódź podwodną. Gdy to zrobisz zanurz się z powrotem pod wodę i poszukaj statku z Huge Materią, a następnie (żeby się później nie chrzanić) popłyń w na północny zachód i poszukaj Ancien’s Key. Kiedy już będziesz miał wszystko pójdź do Junon i tam, gdzie wcześniej stał Highwind, teraz zobaczysz odlatujący samolot z Huge Materią.
Poleć do Rocket Town. Pobiegnij w stronę rakiety i pokonaj strażników. Kiedy będziesz walczył z Rude radzę wykraść mu przedmiot (dobra bransoleta). Kiedy rakieta wystartuje idź na prawo, a następnie po drabinie. Kod do materii to: O, kwadrat, X, X. Zabierz Huge Materię i idź na dół od sali ze sterami. Po kilku scenkach znowu znajdziesz się w Highwindzie.
Poleć do Cosmo Canyon i zagadaj do Bugenhagena. Kiedy pozwoli ci zostawić Huge Materie w swoim obserwatorium podejdź do niebieskiej Huge Materii i dotknij jej, a dostaniesz materię Bahamut ZERO. Kiedy zejdziesz w dół przeniesiesz się do Highwinda. Poleć do Forgotten City i na skrzyżowaniu skręć w lewo. Idź za dziadkiem. Użyje on znalezionego Klucza Starożytnych. Po obejrzeniu scenek wróć do Highwinda. Dokładnie w momencie gdy będziesz wchodził do niego, z wody wyjdzie Weapon i będzie się kierował się w stronę Midgar. Pokonaj go na lądzie. Potem poleć do krateru, lecz będziesz po chwili zmuszony lecieć znowu ratować Midgar, tym razem przed głupotą Shinry.
Gdy bohaterowie wylądują idź na północ. Tam zagadaj do Caith Sitha i zejdź w dół. Idź schodami w dół, następnie po drabinie, potem na wschód, zeskocz w dół i skorzystaj z drabiny. Idź przez otwór wentylacyjny, a spotkasz się z Turkami. Możesz z nimi walczyć lub nie. Jeśli zdecydujesz się na walkę to powykradaj od nich przedmioty. Potem idź w górę i w lewo. Idąc dalej będziesz musiał pokonać Proud Clod, czyli wielkiego robota kierowanego przez Scarlet i Heideggera. Idź jeszcze dalej. Będzie ciebie prowadził Caith Sith. Po drodze znajdziesz Mistyle i najlepszą broń dla Barreta. Pokonaj Hojo w trzech osobach i… dalej już sam sobie poradzisz! :D