RECENZJA do gry Gradius II (J) |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
"Gradius II" Konami Industry Co. Ltd. 16 grudnia 1988 Po samotnym starciu z Imperium Bakterionów w postaci "Bacterion Bio-Computer" ("Gradius", Konami Industry Co. Ltd. - 16 grudnia 1988) oraz Zelosa reprezentującego te same barwy i powstrzymanego przez Vica Vipera wspólnie z Lordem Britishem vel Roadem Britishem ("Salamander", Konami Industry Co. Ltd. - 25 września 1987), tym razem niniejsze uniwersum zostało zaatakowane przez niejakiego Gofera - oczywiście z tego samego podwórka.W niniejszej odsłonie Vic Viper będzie musiał stawić mu czoło bez pomocy z niczyjej strony... Tak też fabularnie przedstawia się graczom "Gradius II" będący kontynuacją tytułów wspomnianych powyżej. System się nie zmienił, został jedynie rozbudowany aby jeszcze bardziej ułatwić starcie z Bakterionami oraz zaadaptowany do charakterystyki Wszechświata gdzie dane było żyć mieszkańcom ziemiopodobnej planety "Gradius", która w realiach platformy NES przetrwała dwa najazdy obcych i jedną wojnę prewencyjną. Gracz przemieszczając się przez zróżnicowane lokacje i eliminując niemniej zróżnicowanych przeciwników ma do dyspozycji potężny arsenał, który może konfigurować w zależności od stylu gry oraz bieżących potrzeb. Dlatego oprócz sprawnej ręki potrzebny jest tutaj także zmysł koncentracji oraz zdolność przewidywania wydarzeń. "Gradius II" pod względem parametrów i osiągów jest wykonany na najwyższym poziomie podobnie jak ogromna większość produkcji wypuszczanych ze stajni Konami Industry Co. Ltd. Niniejszym recenzowaną produkcję można polecić wszystkim miłośnikom scrollowanych shoot'em-upów osadzonych w przestrzeni kosmicznej. Oczywiście, rzecz obowiązkowa dla fanów gier wspomnianych we wstępie tego omówienia. |
||||
|