przejdź do informacji o grze

tytuł: Final Fantasy IX
system: Playstation gatunek: RPG
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Final Fantasy IX

Umieścił: Ufolec Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 07.11.2004, 18:46 Punkty: 20

Opis przejścia trzeciej płyty:


 Poniżej macie opis przejścia 3 płyty wspaniałego jRPG jakim jest Final Fantasy IX. Aby ułatwić wam wyszukanie najważniejszych punktów w grze, solucja ta została podzielona według miejsc w których będziemy się znajdować. Macie przed sobą spory wkład mojego kumpla, więc radze od razu zasiąść do poniższej solucji, życze wam szybkiego przejścia gry :)


3.1. Alexandria


    Zaraz na początku trzeciej płyty przejmiesz kontrolę nad Vivim. Zwiedź dokładnie całe miasto. Zauważysz pewnie, że tam, gdzie zaczynała się cała gra, w alejce, stoi mama z Hippaul'em. Ponieważ jej synek gra za dużo w karty, musi trochę pobiegać. Pościgaj się z chłopakiem, a w zamian mamusia da ci trochę nagród. Wyścig polega na naprzemiennym wciskaniu dwóch klawiszy, co na wyższych poziomach (!) może być coraz trudniejsze. Hippaul z biegiem czasu (i swoim biegiem:) jest coraz lepszy. Jego aktualny poziom jest widoczny podczas rozmowy po/przed biegiem. Co dziesięć poziomów dostajesz bonusa. Oto lista:

10 Wyerd Card
20 Carion Worm Card
30 Tantarian Card
40 Armstrong Card
50 Ribbon Card
60 Nova Dragon Card
70 Genji Card
80 Athlete Queen (rzadki przedmiot)

Miłej zabawy.

    Gdy wszędzie zajrzysz udaj się do alejki, w której siedzą kumple Zidana. Porozmawiaj z nimi i wejdź do teatru. Gdy pod twoją kontrolę przejdzie Eiko, udaj się do sali ze schodami (na prawo po wyjściu z pomieszczenia z Mooglem). Kierując Zidane’em, udaj się do dzwonnicy. Tam pociągnij za sznurek, a powinny wypaść skarby, wraz z kartami Shivy i Ramuh'a. Gdy zajrzysz wszędzie, udaj się do przystani. Na drugim brzegu zajrzyj na lewo i prawo, a także za fontannę. Idź do głównego wejścia do zamku. Po kilku scenkach akcja przeniesie się do Treno.


3.2. Treno

    Głównym celem wizyty w Treno jest turniej kart, ale można zrobić kilka innych rzeczy. Gdy Vivi będzie miał możliwość zostania w Treno, bądź powrotu do domu, wybierz Treno, dzięki późniejszemu ATE będziesz mógł w turnieju wygrać Namingway Card. Co zrobić jeszcze? Możesz iść na aukcję i kupić interesujące cię przedmioty. Jeśli wcześniej tego nie zrobiłeś/łaś, to wrzuć trochę pieniędzy do fontanny przy wejściu, aż w końcu dostaniesz Gemini (jedną z monet dla Stelli). Masz też okazję oddać wszystkie Stelazzio królowej – wiesz, gdzie ją znaleźć.. Warto też opuścić Treno i udać się do Dali, po jedną z kaw, o które prosił cię staruszek Morrid. Udaj się do domku Mayor Kapu, do którego wcześniej nie dało się wejść – teraz śpi tam chłopak. Zbadaj biurko, to znajdziesz Mini Brahne, a dzieciak się przebudzi. Przeszukaj jeszcze raz biurko, to dziecko trochę przyśnie, a gdy sprawdzisz biurko jeszcze raz, to malec uśnie (Zzz...). Sprawdź piecyk, a znajdziesz Mayor's Key, dzięki któremu otworzysz zamknięte drzwi w młynie obok domu burmistrza. Wejdziesz na wybieg Chocobo, znajdziesz tam skrzynkę - otwórz ją, a dostaniesz 30000. Sprawdź skrzynkę jeszcze raz, a znajdzie się kawa. Jeśli masz już wszystkie (trzy) gatunki, to idź do Morrida, nieopodal Dali. Staruszek się ucieszy i wyśle Zidane’owi model statku do jego domu w Lindblum. Gdy wszystko zrobisz wróć do Treno i weź udział w turnieju (zapisy przy wejściu na stadion).


3.3. Walka o Alexandrię

    W Alexandrii rozpętało się piekło. Garnet musi rozdysponować swoich żołnierzy. Jeśli zrobisz to właściwie dostaniesz Angel's Ring. Powinno to wyglądać następująco:

Gather information: Kohel & Blutzen
Contact Lindblum to request reinforcement: Breireicht & Laudo
Protect Towns People: Weimar & Haagen
Begin preparation to fire canon: Dojebon & Mullenkedheim

    Gdy Steiner i Beatrix ruszą do walki z bestiami Kujy, nie zapomnij włączyć OPTIMIZE w ekwipunku Steinera. Masz również okazję zabrać Beatrix jej Cross Helm, który będzie można kupić duuuużo później, więc jedna sztuka zdobyta wcześniej na pewno się przyda. Gdy akcja przełączy się do Garnet biegnij do wieży po lewej (idź w stronę jej pokoju, ale w dużym holu tuż przed wejściem do jej komnaty skręć w lewo) - chwilę później przybędzie Zidane z resztą ekipy. Zanim udasz się tą samą drogą co Garnet zastanów się, czy chcesz stanąć do walki z Tantarianem, dodatkowym mocnym przeciwnikiem – pamiętaj, że teraz masz ostatnią okazję, by to zrobić (taktyka i porady w dziale Bossowie). Niezależnie od tego, czy dojdzie do bitwy albo też nie, udaj się w ślad za księżniczką, a po rozmowie idź cały czas w górę. Dalej akcja potoczy się sama.


3.4. Lindblum

    Do pokoju Zidana wbiegnie jego kumpel. Po krótkiej konwersacji pójdź do teleskopu (musisz pojechać winda na górę i pójść schodami w lewo). Po spotkaniu z Garnet udaj się do Cida. Po rozmowie wróć do sypialni, gdzie będzie Garnet. Aby przywrócić dawną postać Cida, potrzebne będą trzy specjalne składniki, które są gdzieś w mieście - czas ruszać na poszukiwania. Pierwszy eliksir znajdziesz w Theater District - ma go kumpel Zidana. Drugą miksturę znajdziesz też w tej dzielnicy, w domku malarza, na przeciwko wyjścia ze stacji taksówek. Trzecią znajdziesz na końcu Business District, którą ma kobieta stojąca koło drabiny. Gdy zbierzesz wszystkie trzy, wróć do Cida, który dzięki tobie przestanie być oglopem, ale... (niespo..<ribbit> dzianka, dop. Sephiria :) Teraz udaj się do zamkowej przystani, gdzie czeka na ciebie nowy pojazd - Blue Narciss. W tym momencie możesz nieco popchnąć (nawet całkiem daleko) quest z Chocographami. Gdy wszystko zrobisz udaj się do Black Mage Village.


3.5. Black Mage Village

    Porozmawiaj z Magiem na cmentarzu. Po rozmowie pobiegnij za Vivim do zagrody. Po kilku scenkach, udaj się statkiem w stronę wirujących piasków i wybierz ten wir, z którego nie wychodzi dym. Po chwili znajdziesz się w więzieniu Kujy. Po rozmowie z tak szarmanckim gospodarzem, udaj się w krąg pomiędzy Czarnymi Magami. Kuja zleci ci pewną robotę i prześle do doku Hilda Garde. Wcześniej będziesz musiał wybrać drużyny. W ekipie Zidana przydadzą się mocni wojownicy, gdyż w Oeilvert nie można korzystać z magii. Druga ekipa też nie powinna być zbyt słaba, ale będzie mogła liczyć na magię. Wejdź do statku, który zawiezie cię na Zapomniany Kontynent.


3.6. Oeilvert i Zapomniany Kontynent
Przedmioty: Remedy, Gaia Gear, Rising Sun, Elixir, Diamond Sword, Shield Armor, Feather Boots, Power Vest.

    Udaj się w kierunku pobliskich bagien. Możesz tam wejść jeśli chcesz. Miń bagna i idąc ciągle w tym samym kierunku powinieneś/powinnaś zobaczyć ślady Chocobo. Użyj Gyshal Greens i z pomocą Chocobo udaj się na południe od Hilda Garde (statku), do Oeilvert. Wewnątrz powinieneś/powinnaś zaglądnąć do wszystkich skrzyń - możesz też kupić rzeczy u Stiltzkina. Gdy zaraz przy wejściu wejdziesz po schodkach na górę i w lewo, to zauważysz w kolejnej lokacji kulę, którą trzeba zapalić. Teraz Udaj się do pomieszczenia z czterema kulami na podłodze, które można zapalić. Zacznij od tej najbardziej na górze po prawej. Kolejne zapalaj zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Teraz udaj się górnym przejściem do komnaty z laserami i podejdź do kuli w jej środku. Obejrzysz historię Terry. Drzwi, które wcześniej były zamknięte w lokacji na lewo od wejścia do Oeilvert są teraz otwarte. Znajdziesz tam przesłanie od innej cywilizacji. Udaj się teraz do Moogla i Stiltzkina, obejrzyj kolejną projekcję i zapisz grę. Idź wyjściem po prawej i zjedź "windą" na dół. Spróbuj wyjąć przedmiot z obelisku, to pojawi się tutejszy boss.

BOSS OEILVERT
Ark
Jak go pokonać: Przede wszystkim drużyna musi być zabezpieczona przed Confuse – to podstawa. Zależnie od składu, warto podpiąć kilka użytecznych zdolności (przykładowo: Auto-Potion, Auto-Haste lub Auto-Regen), które ułatwią starcie, a Zidane powinien mieć podłączone Bandit, by lepiej kradł – Holy Lance czeka na Freyę. Scenariusz walki jest prosty: atakuj czym się da (dobrze działa Darkside Steinera i Lancer Freyi), lecz się (Auto-Potion, Auto-Regen, Chakra Amaranta) i okradaj. Jeżeli masz w ekipie Rdzawego (hyhy, czyli Steiner - Sephi :) to warto użyć Power Brake.

    Po zakończeniu starcia weź Gulug Stone i akcja przeniesie się do drugiej grupy.


3.7. Desert Palace

    Udaj się Cidem do miejsca skąd wyszli czarni magowie. Czeka cię mini gra - wciskaj O kiedy potwór nie patrzy w twoją stronę. Gdy już zdobędziesz klucz, podejdź do wagi, obejrzyj odważniki i ustaw najcięższe z nich na szali (ostatnia opcja: metalowy, kamienny i gliniany). Wejdź na wagę i zrób co trzeba - po chwili ekipa będzie na wolności. W pomieszczeniu z klepsydrą będzie teraz Moogl. Zapisz grę i idź tam gdzie poszli magowie. Przejście pałacu jest dość proste. Staraj się zajrzeć do wszystkich lokacji i zapalaj wszystkie świeczki jakie napotkasz. Trzeba też uaktywnić i sprawdzić wszystkie Bloodstone'y (powinieneś/powinnaś znaleźć sześć) – później podziękujesz sobie za to. ;)

    Statuy po środku i pełno świeczek. Podzielmy ten rejon na trzy części: 1) ta dostępna od początku, 2) ta otoczona statuami, 3) najbardziej na prawo. W pierwszej lokacji zapal wszystkie trzy znicze. Przejdź do lokacji 3. Tam zapal tylko jeden - ten, który usuwa statuy z lewej strony. Teraz wejdź do lokacji nr 2. Zapal wszystkie znicze, które się da, powinny zniknąć statuy po prawej, zapal wszystko w segmencie trzecim i w końcu znicz na dole "dwójki". Voila!

    Biblioteka. Nie wszystkie świeczki da się zapalić od początku. Zapal więc tą po lewej stronie, na dole. Teraz idź na samą górą i zapal tamtejszą świeczkę. Od razu wejdź do nowej lokacji, zrób wszystko i wróć do biblioteki. Teraz czas na środkowe piętro - tam idź końca korytarza i zapal dwie świeczki. Wróć do biblioteki, zapal świeczkę na dole i wejdź do nowej lokacji. Gdy będziesz z niej wracał usłyszysz Moogla. Aby do niego dotrzeć trzeba przejść przez witraż po lewej. Dalsza droga prowadzi w lewo.

    Cienie demonów. Najpierw zapal wszystkie świeczki po lewej jak i po prawej stronie, by aktywować Bloodstone'y. Teraz zgaś świece pod posągami tak, aby ich cienie patrzyły w lewą stronę. Powinny pojawić się schody, które zaprowadzą cię do bossa.

    Jeżeli schodów nie ma, to cofnij się sprawdzając, czy są zapalone świeczki: za regałami biblioteki, w korytarzu przed biblioteką i po schodach w górę od statuy bogini – często zdarza się, że któryś świecznik został pominięty. Gdy już upewnisz się, że wszystko jest jak trzeba, schody powinny czekać. Wejdź nimi do góry, zapal ostatnią świeczkę i przywitaj się z bossem.

BOSS DESERT PALACE
Valia Pira
Jak go pokonać: Jeśli zebrałaś/eś wszystkie Bloodstone'y to walka będzie łatwa, zwłaszcza dla samych magów. Na początek wezwij Carbuncle i przeciwnik sam zacznie się ranić. Vivi świetnie się sprawdza z Water, Garnet z Ramuh, a Quina z LV4 Holy – kilka kolejek i po zabawie.

    Ponownie zapal ostatni świecznik i podejść do połyskującego koła. Teraz pora na Zidana - idź do Kujy, by uratować przyjaciół. Gdy ten ucieknie, przeszukaj jego komnatę, a znajdziesz Namingway Card. Teraz udaj się do miejsca, gdzie cumowała Hilda Garde. Z hangaru wyjdziesz przejściem, które wcześniej blokował Czarny Mag (na górze). Skorzystaj z dźwigni, by opuścić drabinę, zejdź po niej i opuść lokację dołem.


3.7. Esto Gaza i Mount Gulug, Lindblum i Daguereo
Przedmioty: 9863 Gil, Red Hat, Golden Hairpin, Wing Edge, Gaia Gear, Demons Mail, Elixir.

   
Gdy dotrzesz do Zaginionego Kontynentu, skieruj się do widocznego w pobliżu Esto Gaza. Możesz skorzystać z Chocobosa, gdyż koło plaży znajdziesz ślady. Na miejscu koniecznie odwiedź sklep, bo nowy ekwipunek dobrze ci zrobi. Teraz udaj się do Góry Gulug (po drodze sprawdź Mognet) - dotrzesz tam poprzez wykute w skale wrota (północna część Esto Gaza). Wnętrze krateru można podzielić na dwa poziomy. Łączy je lina studni - można nią dotrzeć jeszcze niżej, jeśli się wie jak... Wskazówki są porozwieszane po całej okolicy. Zwiedzając tereny znajdziesz trochę sprzętu i dwa Moogle, czeka cię też kilka pojedynków z Red Dragons, inni przeciwnicy też mogą sprawiać kłopoty. Dla tych, którzy nie chcą szukać, a jedynie iść dalej podpowiem, że należy dźwignię pociągnąć trzy razy w dół. Za chwilę dotrzesz do miejsca, w którym Kuja przetrzymuje Eiko. Czeka cię pseudo walka z Zornem i Thornem, a za chwilę drobna niespodzianka i nowy boss.

BOSS MOUNT GULUG
Meltigemini
Jak go pokonać: Walka nie jest trudna, ale trochę czasochłonna. Jako absolutny mus tutaj jest posiadanie zapasu Vaccine, bo boss rzuca na początku walki na całą drużynę status Virus i zdobyte AP przepadnie, jeśli się tego nie wyleczy. Drugą niezbędną sprawą jest podpięcie wszystkim Antibody - Poison można przeżyć, ale Venom potrafi dać się we znaki. W drużynie obok Eiko i Zidane’a (są z musu) proponuje mieć Steinera – Power, Mental i Magic Break się przydadzą, a kombinacja Darkside i Minus Strike jest rewelacyjna.

    Teraz czeka cię kilka scen, poznasz Hildę, a Cid przestanie być żabą (<ribbit> nareszcie ;). Gdy akcja przeniesie się do Lindblum dostaniesz statek powietrzny. W samym mieście możesz pograć w Tetra Master - niektóre postacie mają nowe karty. Gdy już znajdziesz się w statku, możesz trochę odpocząć - w tym momencie można już w pełni ukończyć Chocograph! Gdy już wszystko zrobisz, udaj się do Daguerreo - nie ma tam co prawda wiele do zrobienia, ale warto zrobić zakupy. Czeka cię tam kilka łamigłówek, ale to naprawdę nic trudnego.


3.8. Ipsen's Castle
Przedmioty: Dagger, Aquarius (Stelazzio), Cat's Claws, Rod, Javelin, Air Racket, Golem's Flute, Fork, Broad Sword, Barrette, Maiden Prayer.

   
Zamek ten znajdziesz na zachód od Qu's Marsh na Forgotten Continent. Przed wejściem Amarant urządzi scenę – możesz zgodzić się na jego propozycję lub nie. Teraz pora na zwiedzanie zamku. Zaraz po wejściu zajrzyj do skrzynki po prawej stronie (Aquarius). Jeśli trafiła ci się bitwa, to pewnie jesteś przerażony/na, że twoi coś kiepsko walczą. Na szczęście w portalu nieopodal zapisana jest wskazówka. Wyposaż postacie w najsłabsze bronie i będzie dużo prościej. Jeśli nie masz w ekwipunku nic słabego, to po drodze znajdziesz dużo tandety w skrzynkach. Napisze w skrócie którędy droga (po drodze opróżniaj skrzynki). Najpierw zjedź po drągu na dół do odwróconego pomieszczenia - kufrów ze świecznika nie można teraz dosięgnąć. Wejdź po drabinie i przejdź do kolejnej lokacji. Powinieneś/aś znaleźć się w dużym pomieszczeniu z balkonami dookoła i drabinami. Zaczynasz od drabiny z lewej strony. Sprawdź wyższe poziomy, po czym zejdź na sam dół. Teraz przejdź na drugą stronę i wejdź na drabinę (po drodze na szczyt opróżniaj skrzynki z pośrednich kondygnacji). Wejdź do przejścia na samej górze, a w następnym pomieszczeniu skorzystaj z windy. W pokoju na górze spotkasz Amaranta. Podejdź do ściany z mapą. Zwróć uwagą na położenie luster na mapie - w tych miejscach świata znajdziesz później świątynie żywiołów. Weź artefakty, a pojawi się następny „większy przeciwnik”.

BOSS IPSEN’S CASTLE
Taharka
Jak go pokonać: Polecam mieć Eiko w składzie, bo Carbuncle się przyda – boss lubi rzucać czary żywiołowe trzeciego poziomu („-aga”), więc niech sam się wykończy. Dobrze by było podpiąć sobie Antibody, bowiem przeciwnik lubi także stosować Bio. Ataki fizyczne nie są zbyt silne, więc leczeniem też nie ma co się specjalnie martwić – wystarczy, że uzdrawianiem zajmie się jedna osoba. Zidane powinien poświecić trochę czasu na kradzież, bo Taharka ma dla niego Orichalcon.

    Wyjdź z pomieszczenia z mapą. Aby skrócić drogę powrotną podejdź do płaskorzeźby na ścianie na dole, po prawej. Po kolei będą się pojawiały nowe opcje dotyczące eksploracji ściany. W końcu pojawi się opcja odpoczynku - Zidane oprze się o ścianę i odkryje tajne przejście. Jesteś przy wyjściu. Spróbuj opuścić zamek, a okaże się, że Amarant nie wrócił. Zidane postanowi wyruszyć mu na ratunek. W sali z Mooglem uaktywniły się zapadnie - pułapki. Jedna z takich dziur prowadzi prosto do świecznika ze skrzynkami. Właśnie w tej lokacji jest Amarant, który leży na samym dole. Wracając, nie zapomnij wspiąć się na szczyt słupa, by wejść na drugi świecznik, gdzie czekają dwie kolejne skrzynki oraz zwiedzić nowo otwartego przejścia, które znajdziesz blisko wyjścia. Na miejscu, po rozwiązaniu drobnej łamigłówki dostaniesz Ancient Aroma dla Dagger. Teraz możesz opuścić zamek.


3.9. W poszukiwaniu Świątyń Żywiołów

    Teraz przyszła pora odwiedzenia świątyń żywiołów. Pamiętasz miejsca, w których wisiały lustra? Tam właśnie znajdziesz odpowiednie świątynie. Musisz to robić w odpowiedniej kolejności (jeśli nie pamiętasz lokacji to zajrzyj na mapę) – pierwszą będzie Świątynia Wody. Z pewnością zauważysz wielki wir na oceanie, na południe od Ipsen's Castle. Poleć tam statkiem i gdy znajdziesz się nad wirem, wciśnij kółko (powinieneś/aś ujrzeć info, że jesteś nad świątynią). Druga Świątynia poświęcona jest Ogniowi i jest to wulkan na Lost Continent. „Przybytek” Wiatru znajdziesz w południowej części Forgotten Continent. Ostatnią, czwartą świątynię znajdziesz na Outer Continent, na zachód od miejsca, gdzie był pałac Kujy. Na terenie tym cały czas występuje trzęsienie ziemi. Wewnątrz sanktuarium będzie trzeba przeskoczyć zamykające się ścianami. Połóż lustro na miejscu. Czeka cię długi dialog, z miejscowym Strażnikiem, a następnie walka.

BOSS EARTH SHRINE
Earth Guardian
Jak go pokonać: Gdy się popatrzy na listę ataków i fakt, że walczą tylko dwie osoby, to wygląda to źle, ale tylko wygląda. Walka będzie prosta pod warunkiem, że wyuczysz Quinę kilku technik Blue Magic: LV3 Def-less, Mighty Guard, ale przede wszystkim Bad Breath. Ten ostatni czar nakłada na Guardiana statusy Mini i Slow, co powoduje, że wróg staje się praktycznie bezradny! Siła jego czarów i wartości obronne maleją, więc nic ci nie zrobi, no i poza tym można kraść do woli, co gorąco polecam – Rubber Suit i Avenger czekają na właściciela/kę ;).

    Po akcji w świątyniach pozostaje tylko udać się nad Shimmering Island - to wysepka na południe od Esto Gaza, z połyskującą powierzchnią. Zanim zdecydujesz się wlecieć do portalu upewnij się, że nic więcej nie masz do załatwienia (Chocography, Blue Magic Quiny).
Po krótkiej animacji znajdziesz się na Terrze.


3.10. Terra, Bran Bal
Przedmioty: Coronet, Dragon Wrist, Elixir, Remedy, Mythril Racket, Demon's Vest, Minerva's Plate, Wing Edge, Elixir, Angel Earings, Flash Hat, Elixir.

   
Miejsce to obfituje w skarby, nie ma jednak dużo do robienia. Podążaj za dziewczyną otwierając po drodze napotkane skrzynki – jest też kilka odnóg od głównej ścieżki, gdzie czekają kolejne kuferki. Jak zabierzesz co twoje ;), dogoń uciekającą postać – w końcu uda ci się z nią porozmawiać. Idź dalej, pootwieraj skrzynki i ponownie ruszaj przed siebie. Dotrzesz do Bran Bal. Zwiedź okolicę i odnajdź gospodę (Inn). Gdy pod twoją kontrolę przejdzie Eiko udaj się w prawo. Po drodze powinieneś/powinnaś natrafić na Quina’ę, Vivi'ego i Amaranta, którzy się przyłączą. Teraz przejdź przez zielone wrota, zaraz na wejściu do Bran Bal. Gdy akcja przeniesie się do Zidana, idź przed siebie. Powinieneś/powinnaś odnaleźć Garlanda.


3.11. Pandemonium
Przedmioty: 20007 Gil, Battle Boots, Elixir, Carabini Mail.

    Podążaj za Garlandem, wysłuchując jego opowiastki. Załamany Zidane będzie musiał stoczyć kilka walk, ale od czego są przyjaciele. Walki są proste, nie ma o czym pisać. Gdy Zidane uwierzy w siebie i w przyjaciół, zapisz grę i odpocznij Moogla. Wróć do miejsca, w którym obudził się Zidane. Podnieś co trzeba i wróć do Moogla, a następnie idź dalej w lewo. W miejscu z przełącznikiem i świecącymi postumentami masz 30 sekund na dotarcie do końca. Światła się zmieniają, a twoim zadaniem jest unikanie ich, bo wtedy nikt cię nie zaatakuje i spokojnie dotrzesz na drugą stronę. Teraz czeka cię zabawa z latającą windą – najpierw będziesz ją obsługiwać sam/a, ale po kilku nieudanych próbach przyjaciele z drugiej grupy przyjdą z pomocą. Będziesz mieć możliwość przełączania się między ekipami, więc spokojnie dotrzesz na górę, na kolejne piętro - tam będziesz miał do wyboru trzy przejścia. Najpierw pójdź tym po prawej stronie i opróżnij skrzynie w lokacji z teleportami. Wróć do pomieszczenia, do którego dowiozła cię winda i tym razem wybierz drogę po lewej (górne przejście prowadzi do tej samej półki co prawe). Zajrzyj po drodze do skrzynki i podejdź do Moogla, by zapisać grę – to zabezpieczenie na wypadek, gdybyś chciał/a podtrenować drużynę przed walką z Silver Dragon, Garlandem i Kują.

    Zidane powinien mieć około 70-go poziomu, reszta w granicach 60-tego lub wyżej. Bossowie mają przy sobie dużo dobrych rzeczy, więc upewnij się, że masz Master Thief, Bandit i Mug podpięte. Obowiązkowe jest podłączenie Locomotion i Clear Headed - przyda się także Auto-Haste. Polecam również wzięcie Eiko i Quiny do ekipy. Zanim pójdziesz dalej, upewnij się, że wszystko jest na swoim miejscu, bo nie będzie okazji, by pozmieniać cokolwiek w ustawieniach – między bitwami nie można już niczego poprawiać.


BOSSOWIE PANDEMONIUM

Silver Dragon
Poziom: 58, HP: 24055, MP:9999, Słabość: Lód, Wiatr
Przedmioty: Elixir, Dragon Mail, Kaiser Knuckles.
Jak go pokonać: Zabrzmi to dziwnie, ale po pierwsze nie atakuj zbyt mocno – da to czas Zidane’owi na zabranie wszystkiego. Aerial Slash i Twister są oparte na żywiole wiatru, więc wystarczy założyć sprzęt z Wind-Atk Absorb (Ribbon) lub Wind-Atk 100% Reduce (Coronet). Pozostałe dwa ataki to fizyczne ciosy niezbyt silne. Drużyna na tym etapie gry powinna (jak odrobiłeś/aś zadanie domowe hyhy :) dysponować kilkoma najlepszymi zdolnościami, więc nie ma mowy o problemach.

Garland
Poziom 62, HP: 40728, MP: 9999
Przedmioty: Battle Boots, Ninja Gear, Dark Gear
Jak go pokonać: Właściwie jest jeszcze prostszy niż Silver Dragon, bo wszystkie jego ataki działają tylko na pojedynczy cel – na pewno zdążysz z leczeniem. Garland chętnie korzysta z zaklęcia Stop, więc dobrze by było, aby postacie miały podpięty Locomotion. Okradanie go idzie gorzej, więc jeśli chcesz mu wszystko zabrać, to musisz poświęcić na to trochę więcej czasu niż w przypadku Srebrnego Smoka.

Kuja
Poziom 64 HP: 42382, MP: 9999
Przedmioty: Ether, Carabini Mail, Light Robe
Jak go pokonać: Nareszcie można z nim powalczyć, bo pewnie masz już powyżej uszu jego przechwałek i czczego dania (Kuja, podejdź no do płota! :), ale niestety nie można go zabić (skądś już to znamy). Przez większość bitwy przeciwnik rzuca czary typu Thundaga oraz Demi, więc przyda się Carbuncle, by je odbić na tego megalomana. Jedyny atak, który może sprawić kłopoty to Flare Star, ale na szczęście Kuja używa go nie częściej niż co 4-5 tur – bardzo przyda się tu Quina ze swoimi: Mighty Guard oraz White Whind. Starcie zakończy się przejściem Kujy w formę Trance i pokazem jego najmocniejszej techniki – Ultimy.

    Po tym pyrrusowym zwycięstwie nad braciszkiem Zidane’a, zobaczysz kilka scen, po czym będziesz musiał/a udać się do Bran Bal. Na koniec odnajdź w laboratorium Mikoto (to ta dziewczyna, którą goniłeś/aś po przybyciu na Terrę) i dalej sprawy potoczą się same.
                                   
                              
                              
                              
Autor solucji:   Mati