KOD do gry Final Fantasy VIII |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Parametry HP - Jak zawsze i wszędzie reprezentuje energię życia. STR - Siła fizyczna postaci, decyduje o mocy ataków fizycznych. VIT - Witalność postaci, czyli stopień odporności na ataki fizyczne. MAG - Współczynnik siły magicznej reprezentujący moc czaru. SPR - Naturalna odporność na magię. SPD - Szubkość decydująca o prędkości narastania ATB. EVA - Współczynnik umiejętności, unikania ataków. HIT - Celność ataku fizycznego. LUCKI - Decyduje o częstotliwości zadawania ataków krytycznych [o podwujnej sile]. # Aha dla przypomnienia ATB [ Active Time Bar] oznacza ów rosnący podczas walki pasek, symbolizujący upływ czasy do momentu podjęcia następnej akcji. Żywioły Fire - Magia skuteczna przeciwko stworom trawiastym. Ice - Lodowa magia użyteczna przeciwko, potforom, które są, oparte na ogniu a zwłaszcza przeciw smokom. Lightning - Magia błyskawicy, szczególnie użyteczna przeciwko maszynom. Earth - Magia ziemi bezużyteczna przeciwko latającym potworom. Wind - Magia szczególnie niebezpieczna dla” lataków”. Water - Magia wodna, najskuteczniejsza przeciwko stworom ognistym. Bio - Magia „biologiczna” użyteczna przeciwko większości żywych stworzeń nie działa na maszyny. Holy - Magia tego typu jest szczególnie użyteczna przeciw zombi. # -Oprócz tego występuje również magia typu [non-elementar]. Pzed, którą obronę reprezentuje wyłącznie współczynnik SPR postaci. Aanomalje - statusy Zombi - Uczulenie na magię leczniczą [tracisz energię zamiast odzyskać]. Death - Natychmiastowa lub po upływie czasu śmierć. Drknes - Zmniejsza celność ataku fizycznego. Curse - Blokada limit breaks. Confusion - Anomalia ta powoduje szalone zachowanie celu, np. atakowanie swoich sprzymierzeńców. Ulega anulacji po ataku fizycznym. Drain - „Wysysanie” czyjegoś HP w celu uzupełnienia własnego. Silence - Zablokowanie korzystania z magii. Bersek - Stała utrata kontroli nad postacią, na rzecz niustanego ataku fizycznego. Sleep - Czasowa zapaść w sen postać budzi się po ataku fizycznym. Stop - Czasowe uniruchomienie postaci. Petrify - Stałe unieruchomienie [zamiana w kamień]od razu lub po czasie. Slow - Znaczne spowolnienie upływu czasu {ATB} postaci. Posion - Trucizna powoduje straty HP w przypadku podejmowania jakichkolwiek działań. Vit 0 - Czasowy stan zerowy wartości obrony fizycznej {Vit}. Zdolności typu JUNCTION [HP, Str, Vit, Spr, Spd, Hit, Eve, Lucki] - Przypisanie czarów do poszczególnych parametrów Element-Atak -obdarzenie ataku fizycznego danym magicznym atrybutem[np. atrybutem Water, na potwora bazującego na ogniu zadamy dwa razy większe obrażenia]. Elem-Def, Elem-Def2, Elem-Def4 - Umożliwia ustawienie wartości obronnej przed działaniem odpowiednich czarów jeden,dwa, cztery [ilość slotów nie kumuluje się]. S-Atak - Połączenie ataku fizycznego z anomalią. S-Def, S-Def2, S-Def4 - Przypisawszy odpowiedni czar w jeden do czterech slotów otrzymujemy wartość obrony przed konkretną anomalią. Ability3 Ability4 - Umożliwia wyposażenie danej postaci w trzy lub cztery sloty na zdolność typu charakter lup party. Zdolności typ GF GFHP +10%, +20%, +30%, +40%. Odpowiednie zwiększenie ilości HP Guardiana, poszczególne zdolności ulegają kumulacji [np. wszystkie razem + 100%]. SumMag 10%, 20%, 30%, 40%.-Odpowiednie, również kumulują się zwiększając magie samona. Bost - Zwiększa siłę ataku GF’a poprzez operację przyciskami [podczas przybycia samona należy przytrzymać selekt i bardzo szybko klepać kwadrat, nabijając coraz większą liczbę,[max 255] lecz robiąc przerwy, gdy pojawi się krzyżyk na widocznym kwadracie]. Najlepiej nadaje się dżojstik z opcją turbo. Zdolności typu CHARAKTER [Str, Vit, Mag, Spr] +20%, +40%, +60%. Spt +20% +40%.HP +20%, +40%, +80%, Eve+30%, Luck + 50%. Zwiększa odpowiednio parametry łącznie z magią [Str, Vit, Mag, Spr] Bonus -Zwiększenie naturalnych parametrów o dodatkowe punkty przy przekroczeniu poziomu doświadczenia. Hp Bonus Zwiększenie naturalnego HP o dodatkowe 30 punktów po przekroczeniu lewelu. Cover - Zasłonięcie postaci przed atakiem fizycznym Counter - Kontratak w odpowiedzi na atak fizyczny nie uaktywnia się podczas ataku na wszystkich Auto-pontion - Użycie najniższej z dostępnych pontions w przypadku straty HP. Initiative - Przy rozpoczęciu walki postać ma pełen pasek ATB Mug - Połączenie ataku fizycznego zkradzierzą przedmiotu { nie zawszę się udaje}. Auto-Protect - Postać cały czas posiada włączony czar protect Auto-shell - Jak wyżej, lecz dotyczy czaru shell. Auto-reflect - Jak wyżej, lecz dotyczy czaru reflect Mad Date - Dwukrotnie zwiększa efekt przedmiotów leczących Move-Hp up. - podczas poruszania się postać odzyskuje Hp Expendx2-1, Expendx3-1, Umożliwia rzucenie dwóch lub trzech czarów jedną osobą. Returm Damage postać kieruje 1 otrzymanych strat z powrotem. Zdolności typu PARTY Move-Find - Pozwala na odnajdywanie niewidocznych sawe Poit oraz draw point. Ence-Half, Ence-None - Zmniejsza o połowę lub całkowicie losowe walki z przeciwnikiem. Alert - Zapobiega atakom od tyłu i zwiększa zaskoczenie przeciwnika od tyłu. Rare Item - Zwiększa szanse zdobycia po walce rzadkich itemów. Zdolności typu COMMAND Card - Pozwala na zamianę potwora w kartę do gry [musi mieć mało energii]. Nie działa na bossów i ludzi. Doom - Włancza przeciwnikowi odliczanie do śmierci. Mad Rush - Włancza każdemu protect, hestie i bersek nawet przy zabezpieczeniu przed bersekiem. Darkside - Trzy krotnie zwiększenie siły zadawanego ciosu fizycznego. Lecz kosztem odjęcia własnego HP [ 1/10] jego maksymalnej wartości. Treatment - Komenda ta usuwa wszystkie anomalia statusowe. Recover - komenda ta odnawia HP do maxa. Revive - wskrzeszenie postaci. Absorb - Absorbuje niewielką część energii wroga. Defender - Przyjęcie postawy obronnej, podczas której postać nie doznaje strat od ataku fizycznego a magiczny redukuje o 50%.Kamikaze - Postać poświęca się znika z pola walki na skutek desperackiego ataku zadający przeciwnikowi spore straty np. [ 60.000]. LV Down - obniża poziom doświadczenia przeciwnika. LV Up. -zwiększa poziom doświadczenia przeciwnika. Devor - Komenda ta powoduje zjedzenie przeciwnika nie zawsze działa. Zdolności typu MENU # nie wymieniłem poctawowych zdolności, które zamieniają przedmiotu w zwykłą magię. Med. Lv Up - Przetworzenie posiadanych medykamentów w lepsze [np. remedy w remedy+]. [Mid Mag, High Mag] -RF -Przetwarzanie posiadanych czarów o jeden poziom [1 zdolność] w średnią magie [ 2 zdolność] w wysoką np.[ Fire > Fira > Firagas ]. Tool-Rf - Zamienianie przedmiotów w czary itemowe np. meteor ston Ammo-Rf - Wytwarzanie amunicji z przedmiotów, która jest potrzebna dla Irvine’a [chodzi o jego limit brekach]. Card Mode - Przetwarzanie posiadanych kart do gry w przedmioty [niektóre warto można zanie dostać ciekawe rzeczy np., 100 elixirów ale za rzadką]. Familiar - Uzyskanie w sklepach większej ilości rożnych towarów. Call Shop - Możliwość zdalnego kupowania przez Internet itemów Junk Shop - Możliwość ulepszania broni w każdej chwili. Haggle - Uzyskanie niższych cen przy kupowaniu. Sell High - Wysze ceny pszy sprzedaży GF # Nie będę pszy każdym GF pisać o jego poctawowych zdolnościach, które posiadają wszystkie GF [HP GR , Mag GR, Item, Draw, Bost, Magia]. QUEZACOTL - Zdobycie po prostu przeczytaj tutorial. Dysk 1 - 3 Zdolności: HP, Vit, Mag, Element-Atak, Elem-def, Elem-def2, Mid Mag-RF, T Mag-Rf, Card Mode. SHIVA - Zdobycie po prostu przeczytaj tutorial. Dysk 1 - 3 Zdolności: Str, Vit, Spr, Element-Atak, Elem-def, Elem-def2, Mag +20% +40%, Doom, I Mag-RF IFRTIT - Zdobycie wygrać znim w Cave of Fire [ jest to jaskinia ukryta za laskiem blisko ogrodu]. Dysk 1 Zdolności: HP, Str, Element-Atak, Elem-def, Elem-def2, Str +20% +40% Bonus, Mad Rush, F.Mag-Rf. SIREN - Zdobycie: użyj polecenia draw na Bossa Elnoyle na [Dollet’s Radio Tower].Dysk 1. Zdolności: Mag, St-Atak, St-Def , St-Def 2, Mag +20% +40% Bonus, Move-Find, Treatment, L Mag-RF, St-Med-RF, Tool-RF. BROTHERS - Zdobycie pokonaj ich w Tomb of Unkown King [użyj czaru Float, wtedy ich najsilniejszy atak nic wam nie zrobi. Atak typu Earth].Dysk 1-4 Zdolności: Hp, Str , Spr, Elem-Atak, Elem-Def, Hp +20% +40% +80% Bonus, Cover, Defend . DIABLOS - Zdobycie: gdy będziesz musiał wyruszyć do Balamb Town, dostaniesz od Cida Przedmiot Magic Lantem. Teraz wystarczy, że go z poziomu menu i rozpocznie się walka. Musisz ją wygrać [ żyj podczas walki czaru Blind. Wtedy jego silne ataki fizyczne nie trafią cię na 90%].Dysk 1-4 Zdolnośc: HP Mag, Hit, Ability3, HP +20% +40% +80%, Mag +20% +40%. Mug, Ence-Half , Ence-None, Darkside, St Mag-RF, Time Mag-RF. CARBUNCLE - Zdobycie: użyj polecenia draw na Iguion w Prezident’s Mansion, gdy musisz uratować Rinoa’e. Dysk 1 Zdolności: Mag, Vit, HP, St-Atak, St-Def , St-Def 2, Ability3, HP +20% +40%, Vit +20% +40%, Bonus, Cunter, Auto-Reflect, Recov Med-RF. LEVIATHAN - Zdobycie: użyj polecenia draw na bossa Shumi Tribe w walce w Balamb Garden. Dysk 2 Zdolności: Mag, Spr, Element-Atak, Elem-def, Elem-def2, Spr +20% +40% Bonus, Auto-Potion, Recover, Supt Mag-RF, GFRecov Med.-RF. PANDEMONA - Zdobycie:użuj polecenia draw na Fujin’a podczas walki z nim w Balamb Town. Dysk 2 Zdolności: Str, Spd, Element-Atak, Elem-def, Elem-def2, Str +20%, Spd +20% +40%, Initiaive, Absorb. CERBERUS - Zdobycie: spotkasz go w głównym holu w Galbadian Garden. Madz go pokonać. Dysk 2 Zdolności: Str, Mag, Spr ,Spd, Hit, St-Atak, St-Def , St-Def 2, , St-Def 4 Ability3, Spd +20% +40%, Expendx2-1, Auto-Haste, Alert. ALEXANDER - Zdobycie: użuj polecenie draw na Edei podczas ostatniej wlki na drugim dysku. Dysk 2 Zdolności: Spr, Element-Atak, Elem-def, Elem-def2, Elem-def4, Ability3, Spr +20%. Mad Data, Revive, High Mag-RF, Med LV Up. BACHAMUT - Zdobycie: w krańcowym Południowo-wschodnim rogu świata jest sztuczna wyspa. Ląduj na niej a następnie wejdź do środka zauważysz światło. Widać w nim przełącznik. Podchodź do niego jak światło przygaśnie inaczej [walki z potworami].Nastąpią dwie walki po jednym Ruby Dragonie[smoki zadają obrażenia, 6000 ale naszczęscie bardzo rzadko]. Po walkach wybierz trzecią ukrytą odpowiedz. Wtedy Staniesz do walki z GF. Dysk 3-4 Zdolności: Ability4, Str +60%, Mag +60, Mug, Move HP UP, Auto-protect, Expend2-1, Rare Item, Forbid Mag-Rf. CACTUAR - Zdobycie obok pustyni na cmentarzu widać małą wysepkę a na niej pojawjącego się kaktusa. Wyląduj i złap roślinkę a zacznie się walka.[Gość jest dość silny zabija na miejscu ma silne trzęsienie ziemi proponuje czar Float.] Dysk 3-4 Zdolności: Eve, Luck,Eve +30%, Luck +50%,[HP, Str, Vit, Mag, Spr]-Bonus. Initiative,Expend2-1, Move-HPUp, Auto-Potion, Defend, Kamikaze. ODIN - Zdobycie po przejęciu ogrodu płyn na kontynent Centra a tam w stronę Dziwacznych wież { Centra ruin}. W środku włączy się odmierzanie czasu załóż zdolność Enc-Nothing i dojdź na górę. Rozpocznie się walka z odynem. Atakujemy go on nas nie jedyną przeszkodą jest płynący czas. Dysk ????? [Po pszyłączeniu będzie się pojawiał losowo przed walką]. TONBERRY - Zdobycie w tym samym miejscu, co ODIN tylko na dole musisz pokonać 20 tonberry pod rząd, ale możesz wyjść na mapę sejwować. Po pokonaniu 20 wrogów nastąpi walka z królem [tomberry są to trudni przeciwnicy a po walce dostajesz tulko 1 exp]. Dysk2-4. Zdolności: Eve +30%, Luck +50% ,Initiative, Move-HP Up, Auto-Potion, Lv Down, Lv Up. Familiar, Haggle, Call Shop, Sell-High. DOOMTRAIN - Zdobycie po znalezieniu w Tear’s Point Pierścienia Salomona koniecznie są potrzebne następujące przedmioty 6 sztuk Remedy +uzyskane poprzez zamianę 60 Remedy Patrz zdolności wyżej [Gf Alexander]. 6 sztuk Steel Pipe można ukraść gorylowatym sforom mieszkającymi na górskich płaskowyżach opodal Deling City. 6 sztuk Malboro Tentacle możesz je wygrać albo ukraść od Malbora[wielka kalarepa, której ataki powodują liczne anomalia]. Występują w lasach plónocnej Estheru oraz na wyspach Closest to hell i Closest to Heaven. Po otrzymaniu wszystkiego użyj z menu itemów pierścień a otrzymasz GF. Doomtrain powoduje wszystkie możliwe anomalie patrz wyżej. Zdolności: St-Atk, St-Def4, Element-Atak, Element-Def 4, Auto-Shell, Darkside, absorb. Junk Shop, Forbid Med-RF. EDEN - Zdobycie tam gdzie Bachamuta tylko schodzisz dziurą na dół. Tam trzeba na kilku poziomach odblokować pszejście ustawiając poziom energii w terminalach na 10. Potem schodzisz na dól jaskinią walcząc z dość silnymi potworami.Dojście na dól zajmie ci około od 1 godziny do 2 a nawet 3. Na dole czeka na ciebie Ultima bardzo silny wróg, który ma około 100.000 HP.[Nie zapomnij wydrafować EDENA]. Naj lepiej wsadzić sobie zdolność, Move-Find bo nadole jest ukryty sejf point.Nie trzeba schodzić jeszcze raz po przegranej. Zdolności: Spd, Eva, Hit, Mad Ruh, Luck +50% Expendx3-1, Darkside, Devour,GFAbl Med.-RF. # Żeby pokonać Ultimę musisz mięć bardzo wysoki lewe i Statusy. Oraz duża magi leczącej, wskrzeszającej najlepiej ful lif. GF z minimum lojality od 800 - 1000[im dużej nosisz danego GF tym masz u niego większe lojality, szybciej przybywa na plac boju]. Dlatego na początku gry poleca się wybranie trojki swoich bohaterów i przypisania im GF , aby mieć właśnie wysokie lojality. Zdobyć ostateczne bronie oraz naj wyższe Limity. |