przejdź do informacji o grze

tytuł: Pokemon Fire Red (PL) [xxxx]
system: Game Boy Advance gatunek: RPG/Przygod.
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Pokemon Fire Red (PL) [xxxx]

Umieścił: sharingam Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 29.03.2008, 21:46 Punkty: 20
Na samym początku gry włączy Ci się samouczek. Potem rozmawiasz z profesorem Oak’iem, który opowiada nam o świecie, w którym toczy się akcja oraz o pokemonach. Później musisz podać swoje dane, czyli płeć i imię. Następnie to samo robimy ze swoim rywalem.
Gra rozpoczyna się w domu bohatera. Schodzisz schodami na dół a następnie wychodzisz z domu. Idź w kierunku północnym w stronę trawy. Po chwili zostajesz powstrzymany przez profesora Oak’a. Prosi nas o to żebyś poszedł z nim do jego laboratorium. Po rozmowie z nim naukowiec ofiaruje nam jednego pokemona do obrony. Masz do wyboru trawiastego Bulbasaur, ognistego Charmander lub wodnego Squirtle. Sprawę wyboru trzeba dobrze przemyśleć, ponieważ rywal zawsze wybierze poka, który typ jest w stanie pokonać naszego, czyli jeśli my wybierzemy poka ognistego to on weźmie wodnego itd. Po wybraniu stworka wyjdź z laboratorium. W połowie drogi zostaniesz powstrzymany przez rywala. Będziesz musiał rozegrać swoją pierwszą walkę. Więc:
+ Aby zaatakować wybierz WALCZ a następnie zdecyduj który atak chcesz wybrać
+ Jeśli chcesz zmienić poka kliknij POKEMON i zmień stworka
+ Jak chcesz skorzystać z ekwipunku wybierz TORBA a następnie użyj jakiegoś przedmiotu
+ Jeśli nie chcesz walczyć wybierz WIEJ
Z walki pomiędzy trenerami nie można uciec!

Gdy zakończysz swój pierwszy pojedynek wyjdź z budynku i idź na północ do miasta Vridian City. Tam udasz się do PokeMart. Porozmawiaj z osobą sprzedająca. Dostaniesz od niej Paczkę dla Profesora Oak’a. Musisz wrócić do poprzedniego miasta, wejść do Laboratorium i oddaj paczkę. W tym samym czasie spotkasz się z rywalem. Dostaniesz od Oak’a PokeEncyklopedie, czyli PokeDex oraz 5 PokeBalli. Kiedy już skończysz rozmawiać wyjdź z Lab i odszukaj dom rywala. Obok niego jest skrzynka na listy, która jest podpisana jego imieniem. W jego domu porozmawiaj z jego siostrą. Otrzymasz od niej Mapę. Żeby jej użyć musisz naciskać kolejno: START - TORBA - przechodzisz do kieszeni KLUCZOWE i tam odnajdujesz mapkę. Teraz już możesz spokojnie począć swoją przygodę z pokemonami. Udaj się na północ w to samo miejsce co poprzednio. Gdy dotrzesz do miasta ewentualnie możesz wybrać się na zachód do Ligi Pokemon ale i tak nie zostaniesz wpuszczony, zaś spotkasz się ze swoim rywalem i stoczysz walkę. Ale nie musisz tego robić. Możesz pominąć ten punkt. Powróć do centrum miasta a następnie idź dalej na północ do Peter City. Przedtem musisz przejść przez Viridian Forest.
W tym mieście znajduje się stadion lidera. Lidek – Brock posiada kamienne pokemony o bardzo wysokiej obronie. Gdy już go pokonasz w nagrodę otrzymasz pierwszą odznakę ligi pokemon i TM39. Techniczna maszyna 39 zawiera atak Rock Tomb.
Po wyjściu udaj się w kierunku wschodnim drogą 3. Przechodząc tą drogą spotkasz wielu trenerów, z którymi możesz stoczyć walkę. Gdy droga nr 3 dobiegnie końca idź na północ, po drodze nr 4, a tam znajduje się Pokemon Center. Obok budynku jest wejście do jaskini MT. MOON. W tunelu tuż przed jego końcem znajdują się dwie skamieliny: Dome Fossil po której ożywieniu narodzi się [b]Kabuto[/b] i Helix Fossil – skamielina Omanyte. Po wyjściu z tunelu stoisz na drodze 4. Idź na wchód, aż w końcu dotrzesz do miasta Ceruelan City.
W tym mieście znajduje się stadion lidera wodnych pokemonów – Misty. Na samym początku udaj się na północ od miasta do sławnego pokemaniaka Billa. Będziesz musiał przejść przez most NUGGET. Tuż przed nim spotkasz się z rywalem, stoczysz z nim walkę i otrzymasz w zamian Fame Checker. Most jest strzeżony przez pięciu trenerów oraz jednego Rocketa. Po pokonaniu wszystkich strażników w nagrodę dostaniesz bardzo wartościowy przedmiot – Nugget. Gdy przejdziesz przez most kieruj się na wschód i przejdź labirynt, który jest pełno trenerów. Nie musisz z wszystkimi walczyć ponieważ większość z nich można w inteligentny sposób ominąć. Kiedy dotrzesz do domu Billa zobaczysz jedynie pokemona szwendającego się po pokoju. Podejdź do niego i porozmawiaj. Okaże się, że to Bill, który eksperymentował i prowadził badania. Będziesz musiał mu pomóc. Kiedy Bill wejdzie do teleportera ty podejdź do komputera i uruchom program. Po zakończeniu operacji porozmawiaj z już prawdziwym Billem. W nagrodę za pomoc otrzymasz bilet na statek S.S. Anne. Po rozmowie wyjdź z domu. Jeśli chcesz obejrzeć ulubione pokemony pokemaniaka to wejdź jeszczez raz i podejdź do komputera. Wróć do miasta. Teraz zajmij się zdobyciem odznaki. Wejdź do GYM’u i wyzwij na pojedynek Misty. Lidek posiada wodne poki. Po pokonaniu jej otrzymasz prócz odznaki TM03 oraz możliwość używania CUT, czyli ścinania małych drzewek poza walką. Opuść GYM i wejdź do tego budynku, który wcześniej był niedostępny, ponieważ policja zabraniała ci wejść do tego domu. Następnie przejdź przez dziurę w ścianie i przepędź Rocketa stojącego za domem. Gdy go pokonasz przestępca odda ci TM28, czyli Dig (możliwość kopania dołków). Jest to bardzo dobry atak. Teraz idź na południe aż dotrzesz do końca drogi 5. Tam wchodzisz do podziemnego przejścia po prawej stronie. Gdy przejdziesz przez ten tunel zmierz dalej na południe aż do miasta.
W pierwszym domu po lewo od PokeCentrum jest domek rybaka, który da ci wędkę jeśli powiesz mu, że lubisz łowić ryby. Tego rodzaju wędką da się łowić tylko Magikarpie. W tym mieście Sala lidera jest zablokowana drzewkiem. Żeby je ściąć musisz znać ruch CUT. Tę technikę możesz zdobyć tylko u kapitana statku w Vermilon City. Odnaleźć go można tylko na pokładzie statku S.S. Anne. Kiedy już będziesz miał HM01 daj go jakiemuś pokowi, przetnij drzewko i wejdź do GYM’u. Jak widzisz lider jest nieosiągalny ponieważ stoi za elektrycznymi drzwiami. Gdy znajdziesz pierwszy zamek w jednym z koszów, drugi będzie po prawo od tego pierwszego. Jeśli uda ci się otworzyć zamki to stoczysz walkę z liderem LT. Surge – trenerem elektrycznych pokemonów. Gdy go pokonasz otrzymasz TM34 i możliwość używania FLY.
Następnie wybierz się na wschód i wejdź do Diglett’s Cave. Przejdź przez niego. Gdy wyjdziesz, na początku idź na południe, koło domu przetnij drzewko CUT’em. Idź dalej aż dojdziesz do wielkiego budynku. Wejdź do niego i porozmawiaj z pomocnikiem Oak’a. Jeśli posiadasz przynajmniej 10 gatunków pokemonów to otrzynasz od niego HM05, czyli FLASH. Potem wróć do tunelu ale nie wchodź do niego. Zetnij drzewko po lewo CUT’em i przejdź do Peter City. W północnej części miasta znajduje się Muzeum Nauki. Wejdź do niego bocznym przejściem po prawej stronie przecinając drzewo. Tam porozmawiaj z ościem stojącym przy bursztynie. Dostaniesz bursztyn w celu doniesienia go do Laboratorium w mieście Cinnabar Island. Powróć do Vermilon City przez Diglett’s Cave. Następnie idź na północ, brzegiem do poprzedniego miasta gdzie pokonałeś Misty. Dalej kieruj się drogą 9 na której znajduje się wielu poketrenerów. Dochodzisz do droi 10 i idziesz na południe. Tam zuważasz Rock Tunel. Jest tam ciemnie więc wcześniej dajesz pokowi HM05. To oświetli większy obszar.
Przechodzisz przez tunel i wychodzisz nieopodal miasta Lavender Town. To miejsce charakteryzuje się wysokim budynkiem. W tym małym mieście na razie nie robisz nic tylko idziesz na zachód drogą r 8. Dochodzisz do przejścia po lewej lecz strażnik nie chce cię przepuścić. Więc przechodzisz przez podziemne przejście które znajduje się na północ od głównego przejścia co nazywa się UNDERGROUND PATH. Przechodzisz przez nie i dostajesz się do największego miasta w grze.
W Celadon City jest największy Pokemon Market oraz salon gier. Teraz wybierz się do budynku który stoi po prawej od PokeMart. Wejdź do niego i porozmawiaj z babcią która da ci herbatkę. Następnie znowu wejdź do tego budynku ale od tyłu. Wchodź po schodach aż do samej góry. Tam znajdziesz jeszcze jedno pomieszczenie. W nim znajduje się gostek i Pokeball z pokiem EEVEE. Weź go i wyjdź z tego domu. Idź do baru, który znajduje się niemalże pod Salonem gier i porozmawiaj z osobą która siedzi w samym lewym, górnym rogu pokoju. Następnie wejdź do Salonu Gier Rocketów i walcz z osobą stojącą przy plakacie. Pokonaj go i naciśnij przełącznik za plakatem. Ukażą się sekretne schody. To tajna baza Zespołu R. Odnajdź szefa i pokonaj go. Po walce z nim on odda ci użądzenie służące do odkrywania tożsamości duchów, które nazywa się SLIPH SCOPE. Następnie całkowicie wyjdź z tego pomieszczenia i kieruj się na podbój Sali Lidera Eryki. Ma ona trawiaste pokemony. Po pokonaniu jej wróć do poprzedniego miasta tą samą droga co przybyłeś do tego. Wejdź do największego budynku, czyli wieży, w której poprzednio znajdowały się same duchy, z którymi nie można było walczyć. Kiedy będziesz wchodzić na coraz to wyższe piętra w końcu przy któryś schodach napotkasz ducha. Po użyciu SLIPH SCOPE okaże się, że to jest umęczona dusza matki Cubone’a – Marowak. Po pokonaniu jej dochodzisz do ostatniego piętra i walczysz z Rocketami, którzy przetrzymują Pana Fuji. Gdy już przepędzisz wszystkich Rocketów po rozmowie z dziadkiem przenosicie się do jego domu. Znowu z nim porozmawiaj. Fuji w podzięce za uratowanie go da ci PokeFlet, który służy do budzenia ze snu pokemony, które śpią na drogach. Tuż pod jego domem mieszka Krytyk Imion. Jeśli chcesz nadać jakąś ksywkę swojemu pokowi to udaj się do niego. Teraz idź na południe drogą 12. Na tej ścieżce spotkasz wielu różnych trenerów. Po drodze natkniesz się na Snorlaxa, który zasłania przejście. Użyj PokeFletu żeby go obudzić a potem pokonaj go. Następnie dalej idź tą samą drogą, potem natkniesz się na labirynt. Przejdź go i potem już spokojnie dojdź drogą 14 do następnego miasta.
W Fuchsia City znajduje się GYM oraz Safari Zone. W Safari musisz odnaleźć Złote Zęby oraz Sekretny Dom, w którym otrzymasz nagrodę. Same zęby zaś znajdują się nieopodal domu. Gdy je odnajdziesz będziesz musiał je oddać Dyrektorowi Safari Zone, który w nagrodę za odnalezienie jego protezy da ci HM04. W Fuchsia mieszka także Usuwacz Ruchów. Jego dom to pierwszy po lewo od PokeCenter. Gdy już wykonasz wszystkie zadania i odpowiednio wyszkolisz swoje poki, możesz ruszać na podbój GYM’u. Liderem jest Koga. Po pokonaniu go kieruj się na zachód od miasta. Będziesz musiał jechać pod górkę drogą rowerową. Gdy dotrzesz do szczytu drogi przejdź przez przejście po prawo. Tuż za nim spotkasz śpiącego Snorlaxa. Użyj PokeFletu. Za nim patrząc na północ zobaczysz drzewko, które można ściąć CUT’em. Przytnij je i przejdź przez górne przejście. Następnie wejdź do domku. Porozmawiaj z osobą, która tam stoi. Otrzymasz od niej HM02 czyli Fly. Następnie idź do Celadon City. Potem wyjdź z niego od wschodu i przejdź głównym przejściem przez, które wcześniej nie mogłeś przejść.
Daj herbatkę strażnikowi i wejdź do Saffron City. Tutaj znajdują się dwa GYM’y lecz tylko w jednym otrzymasz odznakę. W drugim za pokonanie lidera dostaniesz poka. Jak widzisz w mieście jest dużo Rocketów, którzy przejęli biurowy budynek Sliph CO. Oraz większą część miasta. Nie możesz wejść do Sali lidera bo przejście blokuje ci rocket. Żeby pozbyć się przestępców musisz wejść do biura Sliph Co. I uratować Prezesa z rąk najeźdźców. Zabierz ze sobą zapas potionów bo to będzie długa wycieczka. Szef jak i prezes znajdują się na 11 piętrze. Aby go uratować będziesz musiał stoczyć kolejną walkę z Giovanni. Żeby mieć dostęp do wszystkich pomieszczeń musisz odnaleźć Card Key - klucz w formie karty. Znajdziesz go na 5. piętrze. Całe biuro jest jednym wielkim labiryntem po którym przemieszcza się dzięki teleporterom. Kiedy spotkasz rywala znaczyło to będzie, że jesteś na dobrej drodze do końca wyprawy. Nieopodal niego stoi pewna postać. Porozmawiaj z nią. Dostaniesz od niej Laprasa. Przeskakując przez następny teleport znajdujesz się na piętrze, w którym jest przetrzymywany prezes. Po walce z szefem zespołu R porozmawiaj z osobą siedzącą na sofie. W podzięce za uratowanie go dostaniesz unikalny MasterBall. Opuść budynek i zajmij się własnymi sprawami. Idź do Gymów. Po pokonaniu mistrza karate w pierwszym GYMIE w nagrodę dostaniesz walczącego pokemona – Hitmonlee lub Hitmomchan. Wybór należy do ciebie. Następnie idź do drugiego GYMU i walcz z Sabriną – liderką i trenerką psychicznych poków. Po pokonaniu jej wróć tą samą drogą co przyszedłeś do Fuchsia City. Stojąc przed PokeCenter udaj się na południe w kierunku morza. Użyj techniki Surf żeby moc płynąć na wodzie i kieruj się wzdłuż drogi wodnej, aż natkniesz się na jaskinię - labirynt. Gdzieś w niej znajduje się legendarny Pokemon ptak – Articuno. W tym tunelu będziesz potrzebował poka znającego technikę Strength.
Po przejściu labiryntu płyń dalej drogą morską do Cinnabar Island. W tym mieście znajduje się laboratorium. Jest ono nieopodal na zachód od PokeCenter. Wejdź do niego i oddaj dwie skamieliny, które posiadasz. Następnie idź do budynku który nosi nazwę Pokemon Mansion i odszukaj klucz do GYMU. Po zdobyciu klucza udaj się do Sali trenera. Pokonaj kolejno wszystkich uczniów a następnie lidera – Bleine.
Po pokonaniu go i wyjściu z Sali natkniesz się na Billa, który zabierze cię na spotkanie na wyspę ONE. Tu zaczyna się twoja przygoda na wyspach.. Tak jak prosił Bill musisz teraz udać się na wyspę TWO. Wyjdź z budynku w którym się aktualnie znajdujesz i idź do portu. Poproś marynarza o wyprawę na drugą wyspę. Gdy już do niej dopłyniesz wejdź do domu który znacznie wyróżnia się od pozostałych. Do salonu gier. Porozmawiaj z osobą tam stojącą. On zechce abyś odnalazł jego córkę, która zgubiła się gdzieś na wyspie THREE. Więc przepłyń do niej. Tam natkniesz się na grupę rowerzystów, których musisz pokonać. Po przepędzeniu ich porozmawiaj z ludźmi, którzy byli nękani przez gang. Oni powiedzą ci gdzie znajduje się zaginione dziecko. Idź na północ a potem na zachód aż przechodząc przez trawy dojdziesz do Berry Forest. Tam znajduje się zguba. Po odnalezieniu jej zostaniesz zaatakowany przez HYPNO. Następnie po odprowadzeniu dziecka oddaj kamień i wróć do Billa.
Razem wrócicie do Kanto. Następnie udaj się do miasta Viridian City poprzez użycie Fly u jakiegoś pokemona. Powrócił lider Sali gdzie wcześniej był zamknięty budynek. Mistrzem jest sam Giovanni czyli szef zespoły R. Po pokonaniu go udaj się na zachód od miasta do Ligi Pokemon. Po pokonaniu elitarnej czwórki stoczysz ostateczny pojedynek z mistrzem pokemon – twoim rywalem. Gdy już odniesiesz bezprecedensowe, wspaniałe, pełne zwycięstwo (takie ma być bo po co ja niby tą solucje pisałem, nie? xD), po rozmowie z Oak’iem przejdziesz do Hali Sławy Ligi Pokemon aby zapisać się do kartoteki Mistrzów…

LIDEROWIE


1. Brock
Jest trenerem kamiennych poków. Użyj trawiastych, wodnych albo walczących (typu walczącego ;D, bo przecież wszystkie poki walczą) pokemonów żeby łatwo pokonać Brock'a. Lepiej będzie gdy nie będziesz wybierał pokemonów elektro.

2. Misty
Trener ten używa poków wodnych. Ty natomiast użyj pokemonów trawiastych, elektro albo trujących. Nie zadziałają poki latające, kamienne i ziemne.

3. LT. Surge
Ma elektryczne pokemony. W końcu prądem nie porazisz ziemy , więc użyj poków kamiennych, ziemnych bądź trawiastych. Latające, wodne i walczące - NIE Z TYM LIDEREM!

4. Luna
Trener poków trawiastych. Spal je! Najlepiej będzie jak użyjesz pokemonów ognistych, latających albo trujących. Nie używaj Kamiennych, ziemnych i wodnych.

5. Koga
Ma trujące pokemony. Użyj psychiczne i ogniste pokemony. To będzie zły pomysł jak użyjesz poka trawiastego bądź wodnego.

6. Sabrina
Jest trenerem pokemonów psycho. Użyj poków typu duch albo robaczka np. Catterrpie. Nie wybieraj walczących poków, one nie mają szans.

7. Blance
Jest trenerem ognistych poków. Pomyśl: Czym gasi się pożar? Oczywiście wodą!! Bez namysłu użyj wodnego poka! Nie używaj trawiastych poków.

8. Giovanni
Trener ten ma pokemony o wielkiej sile. Wszystkie poki dobrze wytrenuj. Najlepiej będzie jak wśród sześciu swoich poków będzie po jednym psychicznym i wodnym poku.


ELITARNA CZWÓRKA


1. Lorelei - mistrzyni lodowego pocisku. Najlepiej zadziała na lód elektro więc miej w zapasie przynajmniej jednego elektrycznego pokemona.
2. Bruno - ma pokemony o bardzo dużej sile, czyli np. Hitmonchan czy Onix. Najlepszymi w tym przypadku okażą się poki wodne
3. Aghata - trenerka trujących i poków duchów. Wybierz jakiś żywioł czyli np. woda czy elektro.
4. Lance - posiada mistyczne pokemony smoki. Szczerze mówiąc sam nie wiem co na nie działa. W takim przypadku musisz mieć dobrze wyszkolone pokemony.

Rywal - sam dobrze powinieneś wiedzieć jakie posiada pokemony. :yes: Zawsze używaj lepszych typowo!

Pamiętaj tylko o jednym. Mimo, że jeżeli będziesz stosować się do moich porad to i tak nie zwalnia cię to do tego, żeby przed walką odpowiednio wytrenować pokemony w końcu TRENING CZYNI MISTRZA!