przejdź do informacji o grze

tytuł: Dizzy Treasure Island (PL)
system: Nes [Pegasus] gatunek: Platform.
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Dizzy Treasure Island (PL)

Umieścił: Ufolec Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 04.03.2005, 13:36 Punkty: 19

       Przed wami opis przejścia gry Treasure Dizzy na Pegazusa. W nawiasie kwadratowym napisałem liczbę monet jaką powinniśmy mieć w danej części gry. Pod koniec maci jeszcze pomniejsze Sekrety w grze. Zapraszam do lektury!  
 
       Stoisz na lądzie - z prawej woda, z lewej teren. Zabierz leżący obok DUŻY KAMIEŃ i idź w lewo, podejdź do skały na którą nie możesz wskoczyć i naduś B. Duś tak długo, aż kamień pojawi się pod nogami. Idź w lewo, zbierz monetę [1], naduś B na drzewie powinna pojawić się moneta [2] ,zabierz ją. Dalej w lewo, przejdź przez most, gdy zobaczysz list podejdź do niego i naduś B, aby go przeczytać. Czytaj zawsze wszystkie tabliczki, które napotkasz na swojej drodze! Idź dalej w lewo aż zobaczysz domek na palach, dwa komary i obok niego kolejny list (przeczytaj go). Podążaj w lewo (dołem), aż zobaczysz monetę [3], zabierz ją i wróć do momentu w którym jest domek a wtedy wskocz na pomost, na którym się znajduje. Podejdź do drzwi i naduś B kolejna moneta [4], jest Twoja. Dalej podążaj w lewo, aż zobaczysz białą klatkę, wskocz na najwyższy pomost i jeszcze raz do góry - zobaczysz domek, obok monetę [5], zabierz tą i kolejną [6], która znajduje się na prawo na wysepce. Wróć do momentu w którym była wisząca biała klatka i poruszaj się w lewo. Gdy zobaczysz monetę, na wysepce wskocz na nią (uwaga na białą klatkę u góry) zabierz ją [7], podążaj dalej w prawo, potem w lewo, zobaczysz domek - naduś B na jego drzwiach i kolejna moneta [8] jest Twoja. Teraz skieruj swoje kroki na prawo do góry zabierz WIELKI CIĘŻAR , podążaj teraz w lewo do góry gdyż tam jest trzeci domek, a obok niego SPRZĘT DO NURKOWANIA. Dalej skacz w lewo powinieneś spaść nad chodnik kopalniany. Zabierz monetę [9] i zejdź na ziemię. Zabierz MAGICZNY KAMYK skieruj się w prawo do momentu gdzie jest pierwsza biała klatka (to ta najniżej) i wskocz do góry. Zobaczysz hak - zawieś na nim WIELKI CIĘŻAR. Most się opuści, tak że można będzie na niego wskoczyć. Jeszcze nie wskakuj - idź w lewo i zabierz monetę [10]. Teraz wskocz do góry. Zobaczysz czwarty domek, a obok niego DETONATOR. Teraz udaj się w prawo, koło wody na plaży zostaw SPRZĘT DO NURKOWANIA i idź do kopalni zostaw w jej pobliżu DETONATOR i wróć do miejsca gdzie znalazłeś DETONATOR. Udaj się w prawo zobaczysz piąty domek i ŁOPATĘ GRABARZA. Teraz stań na skraju mostku i skacz w prawo, jeśli wszystko się udało spadniesz na chmury - skacz po nich i zabierz LEPKI MIECZ. Zejdź na dół i udaj się do miejsca gdzie leży pirat HOOKJAW i użyj ŁOPATY GRABARZA na jego grobie. Zabierz ŁOPATĘ GRABARZA która została po próbie odkopania grobu i zostaw wszystkie przedmioty jakie masz przy sobie. Weź sprzęt do nurkowania i dawaj nura. Zabierz widoczną monetę [11], poruszaj się w prawo. Zobaczysz statek - wskakuj na tył po monetę [12]. Na tej samej platformie z tyłu statku - na której leżała moneta stań z prawej strony i... przeczytaj sekretną, niewidzialną tabliczkę. Dziękujemy!!! Wreszcie skacz na dziób po SŁONOWODNY ŁOM i przeczytaj list. Udaj się teraz na ląd (uwaga na rybkę przy brzegu - zrób save) i ustaw tak przedmioty aby SŁONOWODNY ŁOM był przed SPRZĘTEM DO NURKOWANIA. Udaj się za statek, stań przy kamieniu w ziemi i użyj łomu. Wpłyń do góry na żabce, nie zeskakuj z niej jednak lecz daj się zjeść rybie! Zabierz monetę [13]

 i wyjdź z żołądka. Teraz udaj się w lewo na plażę i zabierz ŁOPATĘ GRABARZA. Idź w prawo po żabce zabierz kolejną monetę [14] przed wyjściem z kąpieli. Podążaj w prawo aż zobaczysz krzyż - stań OBOK niego i użyj ŁOPATY GRABARZA. Idź w prawo, zbierz monetę [15] oraz na kolejnym ekranie STARĄ ŚWIĘTĄ BIBLIĘ i monetę [16]. Dalej w prawo zobaczysz domek, a w drzwiach czerwonego gościa z którym pogadaj. Zabierz monetę [17] i poruszaj się w prawo, naduś B na drzwiach domku (tego niżej) i kolejna moneta jest Twoja [18]. Podążaj w prawo i zobaczysz domek nad wodą - naduś B na drzwiach i moneta jest twoja [19]. Zabierz MOSIĘŻNY KLUCZ i przeczytaj list koło domku. Teraz udaj się w lewo do krzyża gdzie użyłeś ŁOPATĘ GRABARZA i wskocz do dziury (Uwaga: nie zapomnij zabrać SPRZĘTU DO NURKOWANIA) i zostaw u góry STARĄ ŚWIĘTĄ BIBLIĘ oraz SIEKIERĘ DRWALA. Gdy spadniesz w dół idź w prawo i po drodze przeczytaj list. Dalej w prawo dojdziesz do miejsca w którym są drzwi w podłodze (Uwaga: skacz z beczki na ziemi po monetę na beczkach i zabierz ją [20]). Teraz użyj KLUCZA Z MOSIĄDZU na drzwiach w ziemi, zabierz monetę [21], przeczytaj list po prawej, wreszcie skręć w lewo i zabierz WINNE BRANDY. Teraz wyskakuj. Idź w lewo, przeczytaj list po lewej jeziorka, dalej w lewo zabierz LASKI DYNAMITU i teraz UWAGA !!! Aby stąd się wydostać trzeba przeskoczyć nad rybą gdy wypłynie za obraz w lewo - skacz powinno się udać !!! Teraz udaj się do czerwonego gościa na prawo i daj mu WINNE BRANDY i posłuchaj odpowiedzi. Powinieneś dostać ŁÓDŹ - udaj się na molo i użyj ŁODZI. Powinna pojawić się na wodzie, Idź w lewo na plaże gdzie zostawiłeś przedmioty uprzednio. Zabierz ze sobą SIEKIERĘ DRWALA, którą zostaw na pomoście z dziwnym szarym kawałkiem na środku. Udaj się w lewo do kopalni i ułóż DYNAMIT przy skale, która odgradza Cię od widocznego worka. Zabierz DETONATOR, który wcześniej sugerowałem zostawić przy kopalni. Schowaj się za widocznym kawałkiem wystającym z ziemi (mała uwaga: DETONATOR działa na zasadzie takiej: gdy na tej samej planszy jest dynamit i detonator nastąpi eksplozja, więc najlepiej podłożyć dynamit, cofnąć się za planszę, wziąć detonator i go użyć na planszy z dynamitem). Po eksplozji zabierz WOREK Z MONETAMI i udaj się w prawo. Między pomostem, a plażą jest zielony komar - skocz tak aby cię dotknął a powinna wylecieć moneta na pomost [22]. Przypomnij sobie drogę na chmury, gdzie znalazłeś LEPKI MIECZ i zejdź na dół pomiędzy pierwszymi dwiema chmurami od lewej - spadniesz koło domku gdzie latają komary: czerwony niżej i zielony wyżej. Wskocz w zielonego a kolejna moneta jest Twoja [23]. Teraz z WORKIEM MONET udaj się do czerwonego gościa i pogadaj. Gdy zażąda od Ciebie "darowizny" daj mu WOREK Z MONETAMI. Powinieneś dostać SILNIK MOTOROWY. Idź do łodzi i użyj go. Potem wróć do czerwonego po benzynę, a on znowu swoje... Udaj się więc na plażę w lewo, zabierz MAGICZNY KAMYK i wróć na prawo do dużego posągu z smutnymi twarzami. Użyj MAGICZNY KAMYK a zostaniesz przeniesiony na chmury. Idź w lewo i zabierz PŁETWY. Wskakuj do wody po lewej i płyń przy powierzchni, aż zobaczysz szczyt masztu statku i monetę [24]. Teraz idź do miejsca gdzie użyłeś SŁONOWODNEGO ŁOMU i wskocz w dziurę po kamieniu, przeczytaj list, weź monetę [25] i skacz do wody, zanurkuj na dno po monetę [26]. Teraz idź do miejsca gdzie zostawiłeś SIEKIERĘ DRWALA i użyj jej uwaga: w inwentarzu powinieneś mieć SPRZĘT DO NURKOWANIA i STARĄ ŚWIĘTĄ BIBLIĘ. Skacz do wody, idź w prawo, zabierz monetę [27] a dalej skacz po występach skalnych by zdobyć PRZEKLĘTY SKARB. Udaj się w lewo, Zabierz monetę [28] i wychodź do góry. Udaj się z PRZEKLĘTYM SKARBEM do czerwonego gościa i pogadaj z nim. Powinieneś dostać GALON BENZYNY - idź do łodzi i użyj jej na silniku. Dalej czeka Cię kolejne spotkanko z czerwonym gościem. Udaj się teraz w lewo na plażę, zabierz LEPKI MIECZ i idź do oficjalnego lepkiego miejsca. Naduś A (SKOK) co powinno wybić Cię w niebo. Wylądujesz na wyspie na której przeczytaj tabliczkę, zabierz OGNIOODPORNY STRÓJ i zeskocz w dół. Idź w prawo podziemiami, aż dojdziesz do miejsca w którym znalazłeś WINNE BRANDY, ale nie zeskakuj na dół tylko idź dalej w prawo. Zobaczysz DUŻY CZERWONY DIAMENT zabierz go i uciekaj ile sił w nogach (jak Indiana Jones!), uważaj tylko na spadające z góry odłamki skał. Wróć do czerwonego i daj mu swą zdobycz a On da Ci KLUCZ ROZRUCHOWY. Idź do łodzi i użyj go. Przepłyń na prawo i zabierz monetę [29] i przeczytaj ostatni list.   
  
BRAWO SKOŃCZYŁEŚ GRĘ ALE NIE DO KOŃCA BRAKUJE CI OSTATNIEJ MONETY. ODPOWIEDŹ GDZIE ZNAJDUJE SIĘ MONETA ZNAJDZIESZ W SEKRETACH:  
  
SEKRET 1 - Sekretny skok#1:  
Dostań się z lasu Yolkfolk na lewe ugrupowanie chmur - te na których leży lepki miecz. Z najbardziej położonej chmury na lewo zejdź planszę w dół w prawo na chmurę (tam gdzie fruwają dwa komary). Teraz przejdź po tej chmurze na prawo - na kolejną chmurę nad grobem pirata. Jeśli na prawej połowie tej chmury wciśniesz "B" uruchomi się sekretny skok. Ale zanim go wykonasz upewnij się, że posiadasz ze sobą sprzęt do nurkowania, gdyż wylądujesz z prawej strony zatopionego statku!
  
SEKRET 2 - Sekretny skok#2:  
Użyj magiczny kamyk w miejscu, gdzie jest mu to pisane i znajdziesz się na prawym zgrupowaniu chmur. Przeskocz na chmurę na lewo, a z tej chmury na kolejną na lewo, na następnej planszy. Jeśli na lewej połowie tej chmury wciśniesz "B" uruchomi się sekretny skok. A wylądujesz na lewym ugrupowaniu chmur.
  
SEKRET 3 - 30 moneta:  
To żaden wielki sekret... Aby odnaleźć 30 monetę wejdź do lasu Yolkfolk dołem od lewej strony lasu. Idąc dołem i sprawdzając pnie drzew znajdziesz bez trudu brakującą monetę!

[30] Masz już wszytkie 30 monet ;)

  
Autorem solucji jest: Paweł (Atrus) z Dizzy.pl