SOLUCJA do gry Metal Slug 2 |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Metal Slug 2: Solucja Pisanie solucji do Metal Slug 2 mija się z celem, bo wysiłek umysłowy nie jest przewidziany w tej grze. Co innego sekrety znajdujące się w tej grze. Zamierzam przybliżyć wam większość (o ile nie wszystkie) sekrety w tej grze. Zaznaczam, że sekrety dzielą się na te, które się po prostu odkrywa i na takie, które odkryć należy wykonując przeróżne operacje (czynności). Przedstawiam tutaj czynności, które w moim wykonaniu sprawdziły się co najmniej trzy razy pod rząd. Jeśli coś nie wyjdzie, nie przejmój się - niektóre operacje zamieściłem tutaj, chociaż nie byłem w 1000 % pewny. Niektóre operacje są dość przesadzone, ale jeśli tylko takie wychodzą... Okie. Na początek kilka banalnych rad: - zbieraj wszystko, co się da - nawet kupy dają punkty - jeśli się iskrzy i wydaje specyficzny dźwięk, to znaczy że coś w tym miejscu jest - aby zdobyć więcej punktów należy zabijać wrogów bronią białą tzn. podejść bardzo blisko i wcisnąć przycisk strzału. Za cios dostajemy 500 pt. gdy za strzał ledwie 100 pt. (rada dla łowców hi-score) - uwalniamy wszystkich więźniów, ponieważ pod koniec rundy podliczane są punkty i za każdego uwolnionego jeńca dostajemy 10 000 pt. Jeśli zginiemy to wszyscy więźniowie dotychczas uwolnieni w danej rundzie są utraceni i z bonusa nici. - jak niszczyć to wszystko :) mission 1 Biznesmen: Na samym początku lądujemy na pustyni. Biegniemy czym prędzej a każdego wroga zabijamy jednym strzałem. Gdy widzimy związanego jeńca przestajemy strzelać uważając, by wrogowie podczas naszego braku agresywności nie skorzystali z okazji i nas zabili. Po tym zabiegu kawałek dalej powinien pojawić się biznesmen z walizką, pytający o coś tambylca. Możemy mu zabrać walizkę. Jeśli trik się nie uda zamiast biznesmena będzie dwóch arabów, którzy uciekną. Palma: Gdy pojawi się arab na wielbłądzie, likwidujemy go (więcej punktów jest za zabicie go z broni palnej, nie z granatu) a następnie spokojnie strzelamy w górę w palmę pośrodku ekranu. Zaczną spadać banany a na końcu dwóch jeńców. Jeden da nam kryształ - 30000 pt. Więzień - kiler: Po zniszczeniu ciężarówki wskakujemy na budynek, a następnie strzelamy na ukos w górę zeskakując z niego. Na następnym budynku jest jeniec wiszący dość wysoko i z ziemi go nie strącimy. Warto go mieć, bo puszcza coś jak kamehameha. Fajny bajer. Diament: Po zdobyciu wielbłąda biegniemy strzelając na zmianę góra, prawo, góra, prawo, dzięki czemu mamy ogień zaporowy. Nie zatrzymujemy się po uwolnieniu jeńca (poczekamy na niego później) najważniejszy jest diament, który weźmiemy mając wielbłąda (jest dość wysoko na kładce budynku, po której biegają wrogowie i dosięgniemy go tylko z wielbłądem). Helikoptery: Najwięcej kasy dostajemy strzelając i niszcząc najpierw czerwony. Niszcząc go tworzymy kombosa, po którym inne także wybuchają dodając nam w sumie 150 000 pt. Koniec planszy: W sumie za great można dostać 320 000 pt. mission 2 Oko sfinksa: Na początku podbiegamy (z wielbłądem lub bez)pod sfinksa i strzelamy w oko. Próbowałem z siedem razy na różne sposoby i za każdym razem dostawałem diament za 30 000 pt. Kopalnia: Nietoperze nic nam nie robią, za to zabijając je dostajemy więcej punktów. Należy uważać na mumie, które zamieniają nas w sobie podobnych a potem zabijają. Odmienić się można po zdobyciu napoju. Więcej punktów dostajemy za zabicie mumii z bliska bronią białą. Kopacze: Przechodząc obok nich warto poczekać. Specjalnie dla nas niektórzy wykopią trochę punktów. Ukryty jeniec: przechodząc przez bramę ze znakiem mumii, strzelamy w górę (dokładnie w miejsce, gdzie jest metalowa kolumna) spada jeniec, który daje nam pieniądz wartości 10 pt. (hm...) Ukryty jeniec 2: Po wybiciu mumii, zamiast iść w górę, idziemy prosto w wejście, strzelając. Natrafimy na jeńca dającego nam banany. Diament w oku: po wejściu na górę idziemy prosto, aż do momentu, gdy pojawi się... kamienna winda spod ziemi. Za nami powinna pojawić się mumia. Przeskakujemy ją, kucamy i częstujemy z broni białej. Na kuckach nic nam nie zrobią. Następnie zabijamy w ten sam sposób (ale już bez przeskakiwania) mumie z windy. Gdy zabijemy już ostatnią i winda pozostaje pusta, cofamy się i strzelamy do góry w oko faraona w tle. Kolejny diament warty 30 000 pt. F-ka: idąc dalej drogą zobaczymy broń, do której zagradza nam drogę inna kamienna winda. Broń znika po około pięciu sekundach od pojawienia się, dlatego (jeśli ją chcemy) strzelamy i rzucamy granaty, by jak najszybciej zniszczyć przeszkodę. Proste, nie? Kopalnia c.d. Na dzień dobry widzimy harcerkę. Można spróbować strzelić jej w tył plecaka, z którego wydobywać się będą różne dobra. Jeśli jednak wypadnie ich więcej jak dwa, nasza pomocniczka ucieknie bez "zaliczenia" jej u dołu ekranu (małe, żółte ludziki po lewej). Kamienna tablica: zaraz po harcerce, na ścianie jest kamienna tablica z okiem. Mimo usilnych starań nie udało mi się znaleźć sposobu na diament warty więcej niż 100 pt. Poszukiwacz: Idąc (jeszcze na dole) do końca w prawo zobaczymy martwego poszukiwacza. Po strzale w niego dostaniemy diament wartości 50 000 pt. po czym się wysadzi. Instrukcja jest następująca: strzał, kradzież, szybka ucieczka skokiem w lewo. Archeolog: Na pewnym poziomie zobaczymy archeologa badającego ścianę. pozwalamy mumii, aby go zamieniła w potwora. My w tym czasie przeskakujemy obydwóch, a następnie zabijamy jednego i drugiego (najlepiej naraz) przy pomocy broni białej. Jeśli operacja się powiedzie, z mumii-archeologa zostanie diament warty 30 000 pt. Głaz: po wykonaniu poprzedniej operacji przygotuj się na dwa skoki. Poziom wyżej jest skarb warty 1000 pt., który, jeśli się nie pospieszysz, spadnie po uderzeniu przez spadający głaz. Tak więc należy wskoczyć na kamienną drogę, a następnie skoczyć raz jeszcze (skacząc przyspieszamy), ponieważ nie zdążymy jeśli będziemy tylko biegli. Skarb 2: skarb jest w samym środku pułapki gazowej. Są trzy wyloty, z których wydobywa się gaz. Zawsze jest tak, że dwa razy wydobywa się gaz z wylotu 1 i 3, i raz z wylotu 2 (środkowego). Najlepiej jest wskoczyć między drugim i trzecim wylotem, wziąć skarb i przebiec na trzeci wylot. Powinno starczyć czasu aby wyskoczyć z tego, nim zostanie wydzielony gaz. 1000 pt. Kamienna płyta 2: Przy końcu etapu znajdziemy znów kamienną tablicę z symbolem oka. Najpewniejszym sposobem jest zabicie wszystkich mumii sprawdzonym sposobem klęczki + cios. Kłopotem może okazać się zabicie mumii z fioletowymi kulkami, tutaj jednak wystarczy refleks. Najlepiej zabijać mumie pod tablicą, ponieważ gdy wszystkie zostaną zabite, obraz automatycznie przesuwa się w lewo i nie można się cofnąć. Po zabiciu mumii strzelamy w tabliczkę kilka razy (najlepiej strzelić raz i poczekać aż weźmiemy diament). Po takim zabiegu otrzymamy 8 X 100 pt. + 1 diament wart 30000 pt. Jest jeszcze jedna nieścisłość: zaraz obok, po lewej jest skrzynia, w której po otwarciu znajdujemy skarb, nietoperze, bądź jednego złotego nietoperza, który jest warty 30 000 pt. Nie wiem jaką kombinację należy wykonać, aby zdobyć tą nagrodę. Jeśli tobie się uda i będziesz pewny kombinacji, daj znać. W sumie w drugiej misji można otrzymać 330000 (10 jeńców po 10 000, harcerka po 30 000, wechikuł po 100 000 i Great za 100 000) Mission 3 W trzeciej misji nie ma dużo sekretów wykrytych przeze mnie. Pierwszy jest na lokomotywie lub raczej nad. Należy postrzelać trochę w dym nad kominem, by wyskoczyło z niego trzech jeńców. W sumie 30 300 + bomby. Skok: zaraz obok jest drugi pociąg. Należy przeskoczyć na drugą stronę, gdy odjeżdża i jest spory kawałek. Chodzi o to, by skoczyć w sam raz z pełnego rozbiegu i cisnąć w prawo na maksa. Dostajemy za to 50 000 pt Jeszcze jedno: walcząc z BOSS'em po pewnym czasie przyjdzie nasza harcerka z benzyną, a później dojdzie jeszcze jeniec. Jeżeli ktoś miałby cierpliwość i zdolności, by przedłużać walkę z BOSS'em to zapewne doszłoby ich więcej. Podsumowując zdobywać można za pomocą jeńców i pojazdu na koniec 370 000 pt. Mission 4 Tutaj jest duży huk. Budynki: na początku można zniszczyć prawie każdy budynek, z których wyskakują przeróżne dobra (głównie spożywcze). Po spożyciu pewnej ilości żarcia nasza postać się roztyje, przez co nieznacznie spadnie jej prędkość a wzrośnie moc niszczenia. Kurczaki: czasem zdarzy się, że po ulicy będzię krążył kurczaczek. Wystarczy trochę postrzelać w ziemię, gdzie stoi, by wyrósł kogut. Budynki 2: Na przedostatnim budynku będzie jeniec, który nie zejdzie w dół. Należy się samemu do niego pofatygować. Niszczymy ostatni budynek, po czym wskakujemy na dach i stamtąd prosto po bonus. Czołg: wsiadając do czołgu również będziemy jeździć między zniszczalnymi domami i po zniszczalnym podłożu. W sumie to tyle. 320 000 pt. (12 jeńców + czołg + Great) Mission 5 W tej misji zwracam uwagę na podskakujące samochody. Po lądowaniu niszczymy samochód po prawej, by zobaczyć co miałem na myśli z latającymi samochodami. Poza tym otrzymamy rakietnicę. Diament: jeden diament jest wysoko na parapecie i jedynym sposobem aby się tam dostać to wejść na samochód i strzelać w niego. Wystarczą 4 strzały z rakietnicy. Detonujemy drugi samochód (na trzecim są żołnierze, dlatego najbezpieczniej jest rzucić tam granat - tamten samochód się nam nie przyda) po czym wyskakujemy w górę. Nie wiem ile jest warty diament, ponieważ jest za wysoko, ale daję głowę że dużo. Karabin: Na 19-tej ulicy będzie stał samochód, dzięki któremu można zdobyć ciężki karabin maszynowy (H). Tutaj najlepszy jest atak z zaskoczenia. Po prostu zabijamy pana na samochodzie, biegniemy przed siebie i przeskakujemy samochód, zabijając jednocześnie drugiego pana z bazooką stojącego za samochodem, następnie pozostałych delikwentów z granatu. Znajdujemy wolną chwilkę (strzelamy biegnąc do samochodu0 naskakujemy na samochód i prujemy pod siebie:) Kawałek dalej jest rakietnica, ale któ by tak ryzykował? Tory Helikoptery: taka sama instrukcja jak w rundzie pierwszej Więźniowie: Nad kolumną z liczbą 5 jest trzech jeńców, którzy dadzą nam paczkę bomb i ok. 31 000 pt. Więźniowie 2: Sekret z kolejnymi trzema jeńcami jest pośrodku ekranu gdy zobaczymy metalowe drzwi i dwoje niemców, którzy ich pilnują. Należy strzelać w sufit, dopóki nie spadnie trzech jeńców. Labolatorium: jedynym sekretem w tym levelu są maszynki z korbkami. Aby ich użyć należy stanąć przodem do korbki i wcisnąć przycisk strzału. Następnie za pomocą naszych palców zrobić rapid fire, czyli szybko uderzać w klawisz. Korbka się obróci trzy razy i spuści nam z sufitu różne dobra. W sumie 320 000 pt. (11 jeńców + harcerka + czołg + Great) Final Mission Tabliczka: przed mostem jest tabliczka ze strzałką. Strzelimy w nią parę razy a wyskoczy z niej (?) jeniec i wręczy nam granaciki. Baza jeniec: w pewnym momencie pod sufitem będzie widać nogi. Strzelamy w nie. BOSS - każdy doskonale wie jak trudno zniszczyć finalnego główniaka. Przed złączeniem nie jest źle, ale po... Jest na to sposób. Naparzać w górę ile wlezie, gdy pojawi się jakiś stateczek UFO, strącić go za wszelką cenę. Najważniejsze to przetrwać do czasu czołgu. Gdy wsiądziemy do niego całość się upraszcza, ponieważ jest taki trik: wskakujemy, strzelamy w górę ułamek sekundy, następnie wyskakujemy, strzelamy w górę ułamek sekundy, następnie wskakujemy do czołgu jednocześnie strzelając w górę i rzucając granatami na boki. Jeśli pojawi się jakaś nowa broń śmigamy pół drogi czołgiem po wskoczeniu, pół naszym bohaterem po wyskoczeniu. Chodzi o to, że około dwie sekundy po wskoczeniu i wyskoczeniu jesteśmy NIETYKALNI. Dlatego skacząc i wyskakując z czołgu jesteśmy NIEŚMIERTELNI. Taki bajer. To by było na tyle. Jeśli ktoś znalazł jakiś sekret proszę zreportować to pod komentarzem a na pewno wspomnę o autorze i dodam do solucji. PS. Mój rekord: 3 642 540 pt. jest do pobicia. Komu się uda - stawia mi piwo. |