RECENZJA do gry Mortal Kombat II |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
"Mortal Kombat II" JY Company/Hummer Team 1994 Niniejszym recenzowany tytuł to 8-bitowa konwersja gry arcade zatytułowanej "Mortal Kombat", która oryginalnie ukazała się 8 października 1992 i bardzo szybko zdobyła niezwykłą popularność w środowisku graczy. Produkcja, a raczej jej pomysł jest dziełem dwóch pracowników firmy Midway: Eda Boona (ur. 22 lutego 1964 r.) oraz Johna Tobiasa (ur. 24 sierpnia 1969 r.), którzy ówcześnie zrewolucjonizowali oraz zredefiniowali gatunek gier znanych jako "vs fighting". Niestety na platformę Nintendo Entertainment System seria pt. "Mortal Kombat" nigdy nie ukazała się oficjalnie. Gry sygnowane tym dumnie brzmiącym szyldem dostępne na cartridge'ach i romach to jedynie nieautoryzowane konwersje. Tak też jest w przypadku niniejszym recenzowanej produkcji oraz wszystkich jej kontynuacji wydanych na naszą 8-bitową konsolę. Gwoli ścisłości oraz w celu uniknięcia nieporozumień, śpieszę donieść iż "Mortal Kombat II" ukazał się jeszcze na format NES pod następującymi tytułami: "Mortal Kombat 2", "Mortal Kombat 3" oraz "Mortal Kombat III". Wbrew tytułowi jest to NESowa wersja pierwszej odsłony serii. Najprawdopodobniej w tym przypadku mamy do czynienia z konwersją z platformy Super Nintendo Entertainment System. Co ciekawe, mimo że jest to produkt piracki, programiści będący autorami owego tytułu pozostawili logo firmy Midway na ekranie tytułowym. Sam szyld "Mortal Kombat II" mylnie sugerował, że gracz wówczas otrzymuje rzecz nową w postaci sequela pierwowzoru. Był to typowy zabieg pirackich firm programistycznych działających w połowie lat 90. XX wieku stosowany w celu podniesienia wskaźnika sprzedaży nielicencjonowanych produktów będących ich dziełem (vide akapit poprzedni). W "Mortal Kombat II" gracz ma do dyspozycji 9 postaci w tym 2 bossów grywalnych od samego początku rozgrywki (Goro i Shang Tsung). Lokacje, ciosy oraz charakterystyka wojowników nawiązują do oryginału. Gra oferuje tryb "Tournament" oraz 5 poziomów trudności. Zakończenie jest uzależnione od wybranego "Difficulty Level". Sama rozgrywka i jej system w ogromnej większości zaczerpnięte są z "Mortal Kombat" wydanego na automaty zręcznościowe 2 lata wcześniej. Pod względem audiowizualnym "Mortal Kombat II" został wykonany poprawnie biorąc pod uwagę fakt, iż jest to wersja nieoficjalna i nieautoryzowana. Oczywiście, że w kwestii parametrów audio-video rzecz mogłaby być wykonana lepiej. Pamiętajmy, że w tym przypadku mamy już rok '94. Na szczęście grywalność stoi na poziomie bardzo wysokim. I na oryginalnej konsoli, i na emulatorze komputerowym w "Mortal Kombat II" gra się bardzo przyjemnie. Niniejszym recenzowana produkcja, jak i cała seria sygnowana owym szyldem przeznaczona jest dla wyrozumiałych fanów gier vs fighting, którzy mają świadomość, że Midway nigdy nie autoryzował konwersji swoich tytułów na Nintendo Entertainment System. Mimo tego, "Mortal Kombat II" to wartość sentymentalna. Myślę, że ocena 7/10 w tym przypadku jest sprawiedliwa. |
||||
|