przejdź do informacji o grze

tytuł: Gran Turismo 3: A-Spec
system: Playstation 2 gatunek: Wyścigi
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Gran Turismo 3: A-Spec

Umieścił: SnokDBC Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 08.06.2008, 03:03 Punkty: 9
JAK ZACZĄĆ!!
Jak w poprzednich częściach zaczynamy jako zwykli kierowcy. Do zaliczenia mamy sześć licencji. Każda z nich jest przepustką do udziału w coraz trudniejszych wyścigach. Na początku wybieramy licencję B i zdajemy osiem egzaminów dzięki temu uczymy się i zapamiętujemy zakręty, co przyniesie nam owoce podczas prawdziwych wyścigów. Wybór pierwszego samochodu to bardzo poważna decyzja, a suma 18 000 kredytów daje nam możliwość kupna tylko najsłabszych modelów. Jeżeli jesteśmy początkujący i nie mieliśmy wcześniej doczynienia z serią Gran Turismo to proponuje samochód przednio napędowy, a mianowicie Chryslera PT Cruisera, który już na starcie wysuwa sie na prowadzenie. Jeżeli wiemy jak zachowują samochody na tylną oś to dobrym wyborem jest Toyota Sprinter Trueno GT Apex, która kosztuje niecałe 3 500 kredytów więc sporo możemy wydać na tuning naszego maleństwa.
Samochód kupiony w salonie jest dobry podczas jazdy po mieście, ale nie ma szans z najlepszymi kategoriami dlatego najważniejsze to podnieść moc dzięki turbosprężarce! Kolejnym ważnym elementem w tuningu jest odchudzenie auta oraz zmiana sprzęgła przez co nasz Moster Machine szybciej przyspiesza, do tego dopasowane opony (tutaj musimy zwrócić uwage na jaką oś jest samochód napędzany). Dopóki nie wyciśniemy 500 kucyków z naszej maszyny, nie inwestujemy w hamulce. Te fabryczne heble dobrze działają.
Jak na początku zarobić szybko kase? Wystarczy przejść Amateur League European Championship, które zajmuje nam ok. 25 minut, ponieważ wyścigi są tam łatwe i krótkie. Warto też przed ostatnim wyścigiem zapisujemy stan gry, ponieważ w nagrode dostajemy losowo jeden z czterech samochodów (trzy seryjne i jeden specjalny model). Jeżeli w Amateur League European Championship nie dostajemy Gillet Vertigo Race Car, wczytujemy grę i ponownie wygrywamy ostatni wyścig. Warto sie pomęczyć ponieważ kiedy nam się poszczęści, dostajemy auto warte 360 000 kredytów! W ten sposób możemy nawet wyciągnąć milion kredytów w ciągu godzinki.
Wyścigi podzielone są na kilka kategorii o rosnącym poziomie trudności. Im wyższa ranga zawodników, tym większe są pieniądze dla zwycięzców. Gran Turismo World Championship to okazja do zdobycia wielkich pieniędzy, ale i ogromne wyzwanie. Do wygrania mamy aż dziewięć wyścigów i pewność zwycięstwa daje nam bardzo dobrze podrasowane auto, które da rady sobie z takimi potworami jak Zexel GT-R czy Penzoil Nismo GT-R. Co do Vipera GTS i Corvetty C5R to nie mamy się czego obawiać, ponieważ auta szybko zjeżdżają do boksu w celu wymiany opon. Warto sie pomęczyć w tym wyścigu ponieważ czeka na nas 190 kredytów i takie perełki jak Toyota GTOne Road Car lub Nissan Z Concept Car. Dream Car Championship to wyścig który koniecznie musimy przejechać!! Nasi przeciwnicy nie mają zbyt powalających samochodów, a do wygrania jest 325 000 kredytów i samochód klasy LM.

TUNING!!
SUSPENSION - Sports Kit to zawieszenie dobre dla niedzielnych kierowców. Płacimy 3 200 kredytów, a różnica jest praktycznie nieodczuwalna. Semi Racing to zawieszenie zdecydowanie dużo lepsze, które odrazu po zainstalowaniu daje odczuć różnice w prowadzeniu. Auto prowadzi sie pewnie, szybciej reaguje na ruchy kierownicy, a zakręty łykamy z dużo większą prędkością. Fully Customised Service to drogie zawieszenie, ale dzięki temu samochód prowadzi sie jak marzenie. Zakręty dosłownie połykamy, a zaletą Fully jest to, że możemy sobie zmieniać parametry zawieszenia w zależności od trasy którą mamy pokonać.
SPORTS BRAKES - hamulce, które stają się niezbędne gdy nasz samochód przekracza grubo ponad 500 KM. Dzięki nim droga hamowania jest znacznie krótsza, dzięki czemu bardziej agresywnie wchodzimy w zakręty.
BRAKE BALANCE CONTROLLER - To urządzenie wspomagane przez komputer jest odpowiedzialne za rozkład sił hamowania. Jest to dodatek ala ESP czyli kontrola trakcji, która pomaga nam unikać wpadania w poślizgi. Przydaje się w autach z napędem na cztery koła, bowiem kontroluje każde z nich niezależnie i sprawia, że o wiele skuteczniej hamujemy. Na mokrej nawierzchni zapewnia znaczną przewagę nad rywalami.
ENGINE & INTAKE SYSTEM - kategoria w której musimy kupić części, aby nasze auto miało prawdziwego kopa!! Muffler & Air Cleaner Racing zapewniają dynamiczny dopływ czystego powietrza
NA TUNE UP - W Gran Turismo 3 mamy wyścigi gdzie niedopuszczane są samochody z turbosprężarkami, dlatego koniecznie kupujemy jeden z zestawów NA Tune Up. Są to jedne z najdroższych części w Gran Turismo, ale zapewniają one spory wzrost mocy już przy niskich obrotach.
RACING CHIP/PORT POLISH - jednym z pierwszych zakupów powinien być Racing Chip. Dzięki niemu wydatnie wzrasta moc silnika. Po jego zakupie inwestujemy w Port Polish, gdyż w połączeniu z nowoczesną elektroniką daje on imponujące efekty.
FULL ENGINE BALANCING - To usprawnienie doceniamy przede wszystkim na owalnych torach. Dzięki niemu znacznie wzrasta prędkość maksymalna, jaką rozwijamy tylko na długich torach.
DRIVETRAIN - Jest to dział odpowiedzialny za przenoszenie mocy z silnika na koła. Z uwagi na niską cene mogą wydawać się drugorzędne, ale to dzięki nim szybciej osiągamy setke.
TURBO SYSTEM - Do wyboru mamy cztery modele sprężarek. Ostatni - Turbo Kit/Stage 4 - daje autu gigantycznego kopa. W czasie jazdy pamiętamy, że turbo daje o sobie znać wyłącznie na wysokich obrotach. Nie zapominajmy, że taką turbinke trzeba także chłodzić dlatego po zaraz po założeniu, dokupujemy do kompletu Intercooler/Racing.

Pamiętajmy także, aby wymieniać olej w silniku co kilka wyścigów. Ta prosta operacja zwiększa jego użyteczną moc o pięć procent, co w wypadku 600 koni mechanicznych daje nam wzrost o 30 kucyków!!

Autor: SnokDBC