RECENZJA do gry Street Fighter 5 (E) |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
"Street Fighter II Pro" Cony Soft 1993 "Street Fighter II Pro" to pierwotny i oryginalny tytuł niniejszym recenzowanej produkcji, która podobnie jak "Street Fighter II: The World Warrior" (Yoko Soft/Ge De Industry Co./Bit Corp./Hummer Team - 1992) nawiązuje do drugiej części "Ulicznego Wojownika" wydanego przez Capcom w marcu 1991 r. na format automatów zręcznościowych. Mając na uwadze zabiegi programistów pracujących w firmach takich jak Cony Soft, należy pamiętać że często zdarzało się, że jedna gra bywała wydawana pod kilkoma różnymi tytułami. Tak jest i w tym przypadku, a alternatywne szyldy omawianego tytułu to: "Street Blaster II Pro", "Street Blaster IV Pro 10", "Street Blaster V Turbo 20", "Street Fighter V Turbo 60", "Street Fighter VI 12 Peoples" oraz "Super Blaster VII Turbo 28". "Street Fighter II Pro" oferuje graczowi 8 postaci, które może kontrolować od samego początku rozgrywki. Wyjątkowo, w tej edycji "dwójki" nie mamy do czynienia z bossami. Gdy wybierzemy interesującego nas zawodnika, przed walką pojawia się ekran zawierający dane naszego bohatera oraz jego przeciwnika. Same postacie oraz lokacje nawiązują do oryginału. Jeśli chodzi o aspekty graficzno-dźwiękowe "Street Fightera II Pro", to są one wykonane poprawnie mając na uwadze czas wydania gry. Myślę, że można tutaj przyczepić się nieco do animacji postaci, które mogłyby poruszać się żwawiej. Zastrzeżenia pojawiają się przy analizie grywalności niniejszym omawianej produkcji. Gracz nie ma możliwości wyboru poziomu trudności, więc jest skazany na tzw. "hard AI", który w tym przypadku jest zakodowany w sposób zdecydowanie nienaturalny. Innymi słowy - skrypt gry generuje poziom, który nazwałbym "ultra hard". Zdecydowanie rzutuje to na ocenę ogólną, a większość graczy może poczuć się wręcz odepchnięta ogromną trudnością rozgrywki. "Street Fighter II Pro" poleciłbym wyłącznie 8-bitowym wymiataczom, którzy lubią gry z gatunku vs fighting. Początkującym adeptom sztuki znanej pod skrótem "NES" oraz niedzielnym graczom zdecydowanie odradzam tę produkcję. Mimo wszystko, obiektywnie nota 7/10 się należy, bo jak na rok '93 oraz na nieoficjalność tytułu, to muszę stwierdzić, że jest nieźle. Szkoda tylko, że zdecydowano się tutaj na zakodowanie hard AI, a nie na możliwość wyboru stopnia trudności rozgrywki. |
||||
|