RECENZJA do gry Prince of Persia: Warrior Within |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
Doskonała kontynuacja hitu Ubisoftu "Prince of Persia: Piaski Czasu" przyciągająca do ekranu swoją żywiołowością i prawie doskonałą oprawą graficzną i muzyczną. Nie łatwo oprzeć się tej grze, zwłaszcza że mroczny klimat dodaje jej sporo tajemniczości. W tej części zadaniem naszego bohatera jest zapobiegnięcie powstania piasków czasu, których otwarcie sprowadziło na niego klątwę i potwora, który chodzi krok w krok za nim by go pochłonąć. Do zabawy otrzymujemy kilka broni do walki wręcz i mnóstwo bajerów do rzucania w żywe tarcze. Niszczymy na okrągło pojawiające się coraz to lepsze zombi, którym nie odebrano jeszcze piasku czasu. Jak w poprzedniej części, tak i w tej nie obejdzie się bez licznych pułapek, przeszkód i tajemnych przejść. Otrzymujemy możliwość zmiany wyglądu otoczenia poprzez podróż w czasie, również i w tej części bawimy się czasem cofając go, zatrzymując czy niszcząc nim wrogów. Bardzo ważnym elementem rozgrywki jest też możliwość wykonania niezwykle efektownych combosów i ruchów specjalnych przy użyciu elementów otoczenia. Urozmaiceniem zostało zbieranie grafik poprzez niszczenie specjalnych skrzyń, jednak nie wartych zachodu. Pozostaje jeszcze wiele więcej bajerów, o których sami się możecie dowiedzieć. Otoczenie jest niezwykłe: raz widzimy zniszczoną, zarośniętą i niezdatną do zamieszkania ruinę, a innym razem piękną, kolorową i zadbaną (nie zawsze) cytadelę. Modele nie nachodzą na siebie prócz drobnych wyjątków, wrogowie jak i ci skierowani ku tobie zostali bardzo dobrze wykonani (to samo tyczy się też całej reszty). Interfejs to czyste cudeńko, aż miło na nie patrzeć (co można także powiedzieć o koleżankach księcia Persji). Większych błędów nie zauważyłem. Nad muzyką panuje potężny klimat Hardrockowy, który nadaje smaczku zabawie. Niestety, za dużo utworów nie ma, więc może dość szybko nudzić. Czasem też można usłyszeć inne ścieżki dźwiękowe, ale nie tak zachwycające i trochę za ciche. Dźwięki postaci są słyszane cały czas, nie urywają się. Odgłosy wrogów, zwłaszcza te konania, są dosyć realistyczne. Wybuchy, ruchy mieczem i inne mniej ważne odgłosy również wzbudzają uwielbienie. Książe Persji urozmaica nam rozgrywkę poprzez biegi po ścianach w górę i w bok, akrobacje na linie i skoki z rurek, chodzenie po wystających elementach, takich jak gałęzie czy balustrady. Skakanie z kolumny na kolumnę bywa niezwykle denerwujące, gdyż często zdarza się nie trafić tam, gdzie ma się zamiar. Brakuje tu multiplayera. Innych charakterystycznych zdolności nie ma lub nie pamiętam. Plusy i minusy: + za doskonałe wykonanie graficzne + za nieziemską grywalność + za możliwości + za akcję i fabułę + za muzykę... ...jak i - - za beznadziejne dodatki Ogólnie gra nie zawiodła fanów księcia Persji, dała nawet więcej. Pomimo drobnych, prawie niezauważalnych błędów nie sposób odmówić sobie takiej przyjemności. Jestem pewien, że tym, którzy nie mieli kontaktu z tą grą, na pewno będą się nią długo zachwycać. I nie tylko nowi gracze. |
||||
|