RECENZJA do gry Sonic Rivals 2 |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
''Sonic Rivals 2'' to kolejna gra z serii o niebieskim jeżu firmy SEGA wydana tylko i wyłącznie na konsolę PSP, która wbrew pozorom daje znakomite wrażenie wizualne. Doskonale dobrana muzyka, dopracowanie muzyczne i grafika w stylu 2.5D. Ale wiadomo, jak każda gra, tak i ta posiada kilka zasadniczych błędów, zwłaszcza ten jeden ukazany w swoim poprzedniku, ''Sonic Heroes''. Ale o tym za chwilę. Zaczniemy od omawiania ogółu i fabuły. Przede wszystkim, jest to kontynuacja gry ''Sonic Rivals'', która również została wydana tylko na konsolę PSP. Nie grałem niestety w poprzednią wersję, więc wam ich nie porównam, wiem tylko tyle że druga część jest lepsza i posiada więcej możliwości. Do zabawy otrzymujemy 24 plansze o różnych trybach rozgrywki. Dostępne są takie możliwości jak np: -->Single Player( a w nim m.in. tryby Story i Free Play, do zabawy posiadamy osiem postaci, np. Sonic, Shadow, Silver oraz po kilka dodatków dla każdego) -->Multi Player(poprzez Wlan lub Game Sharing) -->Card Collection(przez całą grę za wypełnianie odpowiednich zadań otrzymujemy karty, łącznie jest ich 150) Bardzo wkurzającym faktem jest to, że niektóre karty mozna zdobywać w nieskończoność. W tenże sposób bywa, że co chwila widzimy tę samą kartę, zwłaszcza walcząc. Jak we wszystkich częściach Sonica(prawie) przez grę przechodzimy mijając z dużego rozpędu przeróżne rampy, ślizgawki, wyrzutnie oraz turlamy się i atakujemy w formie kulki. Dodatkowo dodano dwie rampo-wyrzutnie działające poprzez naciśnięcie odpowiedniego przycisku. Dodatkowo każda postać posiada swoje wyjątkowe zdolności(np. Espio jest niewidzialny, Tails lata czy Metal Sonic kopiuje zdolności) na które zdobywamy energię poprzez atakowanie i zbieranie pierścieni.Jak wiadomo, jest kilka ulepszeń i pułapek do umieszczenia na trasie. Zdobywamy je prawie wszędzie na każdej trasie(prócz Bossów), np.magnes na pierścienie, klej do przychamowania wroga czy piorun. Błędem, którym wspomniałem wczesniej jest to, że poziomy w historyjce powtarzają się. Musimy więc przejść wszystkie levele osiem razy plus jeszcze przejść w nich zadania dodatkowe.Ciekawi mnie tylko jedno, czytałem gdzieś recenzję, w której obiecali tapety, ja niestety jeszcze takowych nie widziałem(może dlatego, że nie zdobyłem kart za multiplayer). Więcej dowiecie się, jeżeli sami zagracie a możliwości rozgrywki jest bardzo dużo. A teraz o fabule. Historyjka z gry dzieli się na cztery wątki, każdy przysługuje dwóm postaciom. Przeplatają się one, więc prawie zawsze mamy przeciwnika, którego musimy prześcignąć, pokonać lub być od niego lepszym. *Sonic i Tails* Podążają za Eggmanem, by przeszkodzić mu w uwolnieniu Ifrita, stworzenia zamieszkującego piekielne odmęty przyszłości. Jego powołaniem jest niszczyć, żywi się on małymi stworkami zwanymi Chao. *Shadow i Metal Sonic*Shadow spotyka Metal Sonica, którym po części steruje Eggman, prosi on czarnego jeża by ten pokonał Eggman'a Nega, który zniszczył mu cały dobytek. Pod koniec Shadow i Metal Sonic pokonują Ifrita, co w sumie czynią wszyscy bohaterzy. Nie będę psuł wam zachęty, sami się przekonajcie o pozostałych wątkach. O multiplayerze powiem tylko tyle, że żeby ukończyć grę na 100% trzeba z kimś zagrać, ile razy i w co widać na poleceniach do kart. Na osłodę dodam, że wystarczy tylko jeden egzemplarz gry. Co do muzyki, została doskonale dopasowana do poziomów, rock przewodzi całą rozgrywką i wyraźnie go słychać. Szkoda tylko, że nie ma trybu Sound Studio pozwalającego odsłuchać muzykę na spokojnie. Styl grafiki tej gry(2.5D) polega na umieszczeniu do dwuwymiarowego świata trójwymiarowych obiektów.Jest bardzo przyjemny w oglądaniu jego okazałości, jednak tu przekażę wiadomość o jeszcze jednym błędzie. Otóż, gdy walczymy z kimś, to stojąc na krawędzi stopnia można się zawiesić, co zostawia nas na łaskę wroga. Dopiero on nas doprowadzi do ruchu, niestety tracimy też pierścienie. Dlatego lepiej zbytnio się nie zatrzymywać. Oto, co udało mi się wyłapać i ocenić: Plusy i minusy: + za to że ogólnie bardzo dobra gra na pewien wolny czas + za grafikę + za muzykę + za możliwości + za multiplayer + za długość (zajęła mi niecałe 12 godz, a i tak jeszcze nie skończyłem) - i + za różnorodność poziomów - za błędy graficzne - za brak opcji Sound Studio |
||||
|