przejdź do informacji o grze

tytuł: Addams Family, The (U)
system: Nes [Pegasus] gatunek: Przygodowa
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Addams Family, The (U)

Umieścił: Vanderlajsky Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 03.02.2004, 13:45 Punkty: 20
1. WSTĘP

Inspiracją do stworzenia gry był film z 1991 roku o tej samej nazwie. Wcielamy się w postać Gomeza, który ma za zadanie odszukać i uratować wszystkich członków swojej rodziny. Są oni uwięzieni w różnych zakątkach domu i czekają na pomoc. Głównym przeciwnikiem jest Fester oraz Tully Alford, z którymi ma się styczność dopiero przy samym końcu gry. Niestety by do nich dojść, to potrzeba kilka dni zaznajomienia się z grą. Ma ona charakter typowej przygodówki, gdzie aż roi się od różnych, nieprzyjaznych stworzeń czy sekretnych pokojów. Moim zdaniem ta gra jest ciężka do ukończenia. Gdy gracz w pewnym momencie uświadomi sobie, że nie wie co dalej robić, to po prostu rezygnuje z całej zabawy. By wszystkich uchronić przed takimi sytuacjami, postanowiłem napisać szczegółową solucję.


2. KLAWISZOLOGIA I STEROWANIE

Klawisz A – skok* i możliwość pływania pod wodą.
Klawisz B – możliwość wchodzenia do pomieszczeń oraz płynięcia łódką.
SELECT – przywoływanie Thing (Rączki)**.
START – spauzowanie gry i jednoczesne przejście do inwentarza.Kontroler kierunku – poruszanie się, wspinanie, kucanie.

* Jedyną formą ataku jest skok potworom na głowę. Niektóre jednak są na to odporne. Należy je wtedy nakierować na specjalnie zastawione pułapki.

** Rączka umożliwia nieśmiertelność przez kilka sekund.


3. ZBIERANIE PIENIĘDZY

Podstawą do ukończenia gry jest osiągnięcie kwoty jednego miliona dolarów (1 000 000 $). Bez tej sumy, nie będzie możliwe uratowanie Morticii. Należy zatem skrupulatnie zbierać napotkane rzeczy wyglądające na wartościowe. Każde z nich ma inną wartość:

Worek z pieniędzmi – 10000 $
Diament – 4000 $
Sztabka złota – 2000 $
Plik pieniędzy – 500 $
Dolar – 100 $

Wartościowe rzeczy znajdują się również w sekretnych pokojach. Suma pieniędzy z tych pokojów jest znaczna. W wypadku gdy nie odkryjemy gdzie one się znajdują, niemożliwe będzie przejście gry. Na szczęście nie trzeba zbierać wszystkich powyższych rzeczy bez wyjątku. Należy tylko dobić licznikiem do kwoty miliona dolarów. Prócz pieniędzy można także się spotkać z przedmiotami, które ułatwią rozgrywkę jak na przykład:

Ser szwajcarski – zwiększa utracone HP.

Główka Gomeza – dodatkowe życie.


4. OPIS INWENTARZA

Inwentarz (czyt. zbiór) jest to zestawienie wszystkich członków rodziny, których uratowano oraz zebranych przedmiotów. Wszystko jest podzielone na cztery grupy: Items, Keys, Potion i Rescued Family.

Items – przedmioty w ogóle. Rzeczy w tej grupie mają charakter pomocniczy. Bez nich gracz będzie miał ograniczony dostęp do różnych miejsc oraz nie dostanie innych rzeczy o większym znaczeniu. Zaczynając od góry, w tym przedziale należy znaleźć:

Snorkel (fajka do nurkowania) – jest ona potrzebna do nurkowania w The Pond, czyli stawie.
Umbrella (parasol) – łagodzi spadek z wysokości
Empty/Full Bucket (puste/pełne wiadro) – rzecz która pomaga w odnalezieniu sekretnego pokoju.
Wrench (klucz płaski – ten od majsterkowania) – dzięki temu można naprawić maszynę do produkcji mgły.
Music Manuscript (wiadomo, muzyczny manuskrypt) – jest ich dokładnie trzy. Każde z nich może zostać zagrane przez lokaja Lurcha. Spowoduje to pewne zjawiska, które są znaczące dla dalszej gry.

Keys – klucze. Służą do otwierania zamkniętych drzwi. Jest ich trzy rodzaje:

Tree – klucz do drzewa.
House – klucz do domu.
Attic – klucz do strychu.

Potion – mikstura. Jest ona potrzebna do uwolnienia Pugsleya, syna Gomeza. By ją zdobyć, potrzeba trzech składników:

Blue Egg (niebieskie jajo)
Bone (kość)
Fog (mgła)

Rescued Family – uratowana rodzina. Bliscy Gomeza są gdzieś uwięzieni w różnych częściach domu. Każda
osoba po odnalezieniu pomaga w dalszej rozgrywce (prócz Morticii, którą spotykamy na końcu gry). Jest sześciu członków rodziny.

Morticia
Wednesday
Lurch, który jako jedyny nie jest w tarapatach.
Pugsley
Granny (babcia)
Thing (Rączka)


5. OPIS PRZEJŚCIA GRY

Rozpoczynając grę, dostaniemy na początku podpowiedź, że jeden z nagrobków prowadzi do krypty (The Crypt). Należy na nim stanąć i następnie wcisnąć przycisk B. Po odczytaniu informacji wciskamy START.

The Garden – ogród (stan konta 0 $)

Zaczynamy w ogrodzie z wyzerowanym kontem, brakiem czegokolwiek lub kogokolwiek w inwentarzu oraz dziewięcioma życiami (licząc razem z trzema kontynuacjami). Stoimy przy drzewie. Niedaleko nas, na gałęzi widzimy dolara. Idziemy po niego jednocześnie uważając na niezidentyfikowane kulki spuszczane przez sowę nadnami. Następnie schodzimy z drzewa i udajemy się w stronę domu. Omijamy niebezpieczne rośliny, po czym bierzemy plik pieniędzy i sztabkę złota. Idąc dalej ujrzymy dom Addamsów. Stajemy pod pierwszym oknem i szybko kucamy. Okazuje się, że ktoś na nas poluje i zrzuca kulki które mogą nas zranić. Zrzucane są pojedynczo co kilka chwil, więc gdy podchodzimy do zamkniętych okien to momentalnie kucamy, czekamy na atak, wstajemy i idziemy dalej. Przechodzimy koło drzwi frontowych. Potrzeba do nich klucza, którego w tym momencie nie mamy. Idąc dalej poza dom, zbieramy z drzew trzy banknoty, uważając zarazem na spadające czaszki. Dalej widzimy nagrobki z krążącymi wokół duchami. Wśród jednak nich nie ma tego, który prowadzi do krypty. Jest za to do wzięcia diament, ser oraz plik pieniędzy. Są one usytuowane na trzech lewitujących nagrobkach. Na razie nie ma potrzeby ich brania ze względu na ser (w całej grze jest go bardzo mało). Idziemy dalej, mijamy przepaście z małą pomocą duchów i bierzemy worek z pieniędzmi. Potem skaczemy na czaszki odpowiednio tak by nie wpaść do dołku z kolcami i przechodzimy do końca planszy. Znajduje się tam wspomniany na początku nagrobek. Stajemy na nim i wciskamy przycisk B.

The Crypt – krypta (stan konta 12 900 $)

Wchodząc do krypty, schodzimy po linie. W pomieszczeniu znajdują się cztery drzwi, platformy na której leżą worki z pieniędzmi oraz jeden chodzący w lewo i prawo kościotrup. Usuwamy szkieletora poprzez trzykrotne naskoczenie mu na czaszkę. Gdy to zrobimy, ukaże nam się pierwszy klucz. Jest on od drzwi frontowych domu. Zostajemy na razie w krypcie i bierzemy całą kasę, która się tam znajduje. Prócz tego musimy także wejść do pokojów.

The Bone Room – pokój z kości (stan konta 42 900 $)

W krypcie są trzy takie pokoje. Po lewej stronie na górze i na dole. A po prawej na górze. Nie polecam wybierać drzwi w prawym dolnym rogu. Jest to pułapka, gdzie można stracić życie. W tych kościstych pokojach głównie znajdują się worki z pieniędzmi. Bierzemy je posuwając się kolejno do góry. Należy uważać na ostre kości oraz na boki lewitujących platform. Wszystkie pokoje są takie same, więc każdy sobie poradzi po zapoznaniu się z układem i mechaniką pomieszczeń. Różnią się od siebie kolorem. Mamy pokój niebieski, czerwony oraz zielony. W tym ostatnim nie ma pieniędzy, ale za to jest kość (Bone). Jest ona potrzebna do zrobienia mikstury (Potion) dla uwięzionego Pugsleya. Po wyczyszczeniu wszystkich pomieszczeń, wychodzimy z krypty na zewnątrz.

The Garden – ogród (stan konta 162 900 $)

Wracamy się do drzwi frontowych domu Addamsów. Przy okazji bierzemy plik pieniędzy, ser oraz diament znajdujące się na górnych nagrobkach. By je zdobyć należy wskoczyć na nagrobek następnie na głowę latającego ducha by potem się odbić w stronę pliku z pieniędzmi. Mamy też dostęp do sera i diamentu. Polecam te rzeczy teraz zbierać, bo po wizycie w krypcie i pokojach, często traci się cenne HP. Po dojściu do frontowych drzwi, czekać będzie na nas pułapka. Gdy wejdziemy do domu, spadnie na nas duży żyrandol zabierając ze sobą sporo HP. By tego uniknąć należy wejść, wyjść i znowu wejść do domu. W rezultacie lecący żyrandol zniknie.

The Hallway – hol (stan konta 167 400 $)

To miejsce jest środkiem całego domu. Każde drzwi i przejścia prowadzą do innego zakątka, gdzie należy coś wziąć lub wykonać. Wyjątkiem są te po lewej stronie. Nie ma do nich klucza i są zawsze zamknięte. Na początku wchodzimy przez drzwi po prawej stronie, które prowadzą do kuchni.

The Kitchen – kuchnia (stan konta 167 400 $)

Po wejściu do kuchni ukaże nam się kolejna podpowiedź. Mamy wyszukać ognistego wejścia,
które jest gdzieś w tym miejscu. Na razie nie skorzystamy z ważnej wiadomości. Uważając na grasujące szczury oraz latające sztućce i garnki, wchodzimy przez drzwi pod nami. Znajduje się tam przemarznięta Wednesday.

The Freezer – zamrażalka (stan konta 167 400 $)

Moim zdaniem jest to najtrudniejsza część gry. Specjalnie tu najpierw wchodzę by mieć zapas energii i życia. Pierwsza rzecz, która nam da popalić to śliskie podłoże. Z każdym ruchem Gomez się ślizga utrudniając graczowi jego sterowanie. Druga to przepaście. Według mnie są zbyt duże i trudno przez nie przejść. Można również stracić dużo HP z powodu spadających sopli czy kul śnieżnych. Jednak
najbardziej uciążliwą rzeczą jest sama śmierć w tym miejscu. Gdy gracz umrze w czasie gdy idzie po Wednesday, to zaczyna całą wędrówkę przez zamrażalnik od nowa. Tyle jest warta córka Gomeza. Ona  posiada klucz do strychu, który jest bardzo ważny w dalszej części gry. Zaczynamy od przeskoczenia przepaści, gdzie z góry spadają kule śniegowe. Trzeba się dobrze rozpędzić i w odpowiednim momencie skoczyć by kula nas nie trafiła. Spadamy na krótkie podłoże i w tym samym momencie hamujemy, by uniknąć spadnięcia w kolejną dziurę i lecącego z góry sopla lodu. Bierzemy worek z pieniędzmi i przeskakujemy dziurę. W czasie skoku nie mam pojęcia jak ominąć lecącego z góry sopla. On po prostu musi nas zranić, bo dziura jest duża do przeskoczenia, więc należy się rozpędzić. Po przeskoczeniu drugiego dołu mamy więcej na chwilę z nimi spokój. Bierzemy diamenty oraz plik pieniędzy, uważając zarazem na spadające sople. Przeskakujemy niewielką dziurę i za pomocą skaczących pingwinów zdobywamy worek z pieniędzmi oraz diament. Przeprawiamy się przez kolejną przepaść i w tym samym momencie omijamy toczące się kule śniegowe. Zbieramy plik pieniędzy i diament. Teraz musimy wykonać skok na wyższe platformy. Biorąc przy okazji worki z pieniędzmi. Należy to zrobić przy pełnym rozpędzie, by przypadkiem nie spaść w dół. Na końcu omijamy poprzecznego sopla i wchodzimy w tunel. Będą tam się toczyć kule śniegowe w naszym kierunku. By je uniknąć bezkontaktowo, trzeba ustawić się w specjalnych wyżłobieniach, aby je przeskoczyć. Po tunelu nareszcie zobaczymy Wednesday na wysoko postawionej platformie oraz dodatkowe życie, które w naszej sytuacji bardzo pomaga. Żeby dotrzeć do Wednesday, należy przeskoczyć przez zbiornik wodny na drugą stronę. Kontakt z wodą powoduje w tutaj śmierć, a jedynym rozwiązaniem jest przeskoczenie przez znikające kostki lodu. Trzeba dobrze trafić z czasem, inaczej zaczniemy całą zabawę z zamrażalką od nowa. Po sukcesywnym dodarciu na miejsce, córka okazuje się być zamrożona i nie jest stanie nam pomóc dopóki się nie ogrzeje. Wracamy zatem do kuchni. W wypadku śmierci, zaczniemy w miejscu znalezienia Wednesday.

The Kitchen – kuchnia (stan konta 234 400 $)

Najtrudniejszą część mamy za sobą. Teraz należy ogrzać córkę, aby nam pomogła w dalszej grze. W kuchni na końcu znajdziemy piec. Idziemy do niego mając na uwadze wcześniej wspomniane szczury i latające sztućce. Nad wejściem znajdziemy puste wiadro. Wspinamy się po rurach, by je wziąć. Następnie wchodzimy do pieca.

The Furnace – piec (stan konta 234 400 $)

W momencie jak wejdziemy do pieca, Wednesday poczuje się lepiej i przekaże nam klucz do strychu. W tym miejscu uwięziona jest Granny czyli babcia. Oczywiście spotkamy się z nią na końcu planszy, gdy przejdziemy przez wszystkie przeszkody. To nie jest trudny etap do ukończenia. Gomez nie ma skrępowanych ruchów, ani się nie ślizga. Nie ma również dużych przepaści oraz perfidnych pułapek jakie widzieliśmy w zamrażalce. Przy rozpoczęciu od razu kierujemy się na lewo, by uniknąć kapiącej lawy. Wskakujemy na platformy i kierujemy się do przodu unikając styczności z lawą i płomieniami. Zabieramy dwa worki z pieniędzmi i niebieski diament. W dalszej części przechodzimy przez buchające na przemian ognie, bierzemy dwa worki i ratujemy babcię. Dziękuje Gomezowi za jej odnalezienie i deklaruje pomoc przy naprawie maszyny do produkcji mgły. Zbieramy ominiętą wcześniej sztabkę złota i diament, po czym wracamy do holu.

The Hallway – hol (stan konta 284 400 $)

Kierujemy się schodami na górę, następnie kolejnymi stopniami po prawo wejdziemy na półpiętro.

The Landing – półpiętro (stan konta 284 400 $)

Po wejściu na wschodnie półpiętro, czekać będzie na nas pułapka. Za każdym razem kiedy będziemy tu przychodzić, miecz przy wejściu luzuje się spadając nam na głowę. Aby uniknąć uderzenia należy lekko przesunąć się w lewo. W tym pomieszczeniu znajduje się sekretny pokój. Jest on ukryty w ciemnym obrazie koło podobizny kuzyna Coś. Żeby tam wejść trzeba kilka razy poskakać do wnętrza obrazu naciskając (najlepiej tapując) przycisk B. Znajduje się tam kilka worków. Po oczyszczeniu pokoju wracamy na półpiętro, zabieramy pozostałe worki i idziemy dalej. Po przejściu przez rząd rycerzy, wchodzimy do sypialni.

Master Bedroom – sypialnia (stan konta 404 400 $)

W pokoju znajdują się dwa worki z pieniędzmi, łóżko i jakaś dziwna rzecz na wysoko postawionej platformie po prawo. Bierzemy pieniądze, następnie wchodzimy na najwyższą półkę po lewo i skaczemy na łóżko by się znaleźć obok tajemniczej rzeczy. Okazuje się, że to Rączka (Thing). Dziękuje nam za uratowanie oraz oferuje pomoc w znalezieniu Morticii. Od tej chwili gracz może przywołać Rączkę wciskając SELECT. Gomez wtedy staje się nieśmiertelny przez parę sekund. Ten luksus można wykorzystać jedynie trzy razy w ciągu całej gry. Po zdobyciu Rączki kierujemy się na balkon.

The Balcony – balkon (stan konta 424 400 $)

Na balkonie, naszym zadaniem jest tylko uzbieranie jak najwięcej spadających z nieba dolarów. Nie trzeba koniecznie wszystkie banknoty złapać, bo to nierealne. Pieniędzy w domu jest tyle, by przekroczyć sumę miliona dolarów. Jednak by nie uganiać się z trudno dostępną kasą z jaką się potem spotkamy, radzę zbierać to co spadnie na balkon. Uważajmy też na grasujące pająki. Po tej istnej pogodzie dla bogaczy wracamy do holu.

Od teraz będę podawał swoją sumę pieniędzy.

The Hallway – hol (stan mojego konta 427 600 $)

Idziemy w blewy górny róg na zachodnie półpiętro.

The Landing – półpiętro (stan mojego konta 427 600 $)

To korytarz z różnymi pokojami. Znajdują się tu również dwa worki z pieniędzmi oraz plik pieniędzy. Będę po kolei opisywał każdy pokój.

The Toy Room – pokój zabaw (stan mojego konta 427 600 $)

W tym pokoju znajduje się snorkel czyli fajka do nurkowania. Aby ją zdobyć, należy przeskakiwać przez pudełka, aż do chwili zdobycia przedmiotu. Bezpiecznie stawać na pudełko kiedy ma uśmiechniętą twarz. Nic się wtedy nie dzieje. Kiedy mina zrzednieje, wyskoczy sprężyna która strąci nas na sam dół. Żeby było jeszcze trudniej, po podłodze krąży miś z pałką baseballową. Zabiera on dużo energii, więc radzę się sprężyć. Na boksach znajdują się też cztery worki z pieniędzmi. Jak już wszystko zbierzemy, to możemy opuścić pokój.

Fester’s Room – pokój Festera (stan mojego konta 488 100 $)

W pomieszczeniu nic nie znajdziemy prócz worka z pieniędzmi i masą pająków. Zabieramy kosztowności i idziemy dalej.

The Bathroom – łazienka (stan mojego konta 508 100 $)

W łazience znajduje się kolejny worek, kilka pełzających mydeł i prysznic. Trzeba odkręcić wodę, by napełnić wiadro. W tym celu musimy się wspiąć po platformach na sam szczyt i pociągnąć za sznurek. Przeszkadzać mogą wcześniej wspomniane mydła. Dotykając je spadniemy na sam dół. Na szczęście nie tracą żadnej energii. Po odkręceniu wody podchodzimy do kabiny i wiadro automatycznie nam się napełni. Po tej czynności przechodzimy do następnego pokoju.

Wednesday’s Room – pokój Wednesday (stan mojego konta 518 100 $)

W pomieszczeniu znajdują się dwa pliki pieniędzy oraz klucz do drzewa. Omijając dwie skaczące lalki bez głów bierzemy wszystkie te rzeczy i wychodzimy.

Pugsley’s Room – pokój Pugsleya (stan mojego konta 519 100 $)

Nie znajdziemy tu nic ciekawego prócz worka, diamentu, pliku pieniędzy i piranii. Zgarniamy wszystko (oczywiście prócz piranii) i wskakujemy do dziury z tabliczką „one way”. Spotkamy się z synem, który utknął w swojej zjeżdżalni ewakuacyjnej. Prosi nas o znalezienie mikstury zmniejszającej (Potion), która pomoże mu się uwolnić.

The Garden – ogród (stan mojego konta 533 600 $)

Ewakuowaliśmy się do ogrodu. Mając ze sobą klucz idziemy do drzewa, które minęliśmy na samym początku gry. Wchodzimy do niego przez drzwi u góry.

The Tree – drzewo (stan mojego konta 533 600 $)

W drzewie trzeba przeskakiwać z platformy na kolejną do góry. Przy okazji bierzemy pięć banknotów po drodze. Starajmy się unikać nadlatujących nietoperzy i nie stawajmy na kolcach. Ze wszystkich platform cztery się zapadają, w tym na samej górze przy niebieskim jaju (Blue Egg). To kolejny składnik do mikstury dla Pugsleya. Został nam jeszcze tylko jeden. Gdy oczyścimy z drzewa wszystko co jest nam potrzebne, to możemy wracać do domu. Uwaga! Jak będziemy wychodzić na zewnątrz, to odskoczmy na lewą stronę aby uniknąć kontaktu z sową.

The Hallway – hol (stan mojego konta 534 100 $)

Idziemy do przejścia w prawym dolnym rogu.

The Dining Room – jadalnia (stan mojego konta 534 100 $)

Podchodzimy do kominka i momentalnie zgasi się ogień. Do tego było nam potrzebne wiadro z wodą. Podchodzimy do paleniska i wciskamy przycisk B. Okazuje się, że w kominku jest kolejny sekretny pokój z pieniędzmi. Zabieramy wszystkie pliki z pieniędzmi i wracamy do jadalni. W dalszej jej części grasuje zombie, które utrudnia nam wejście do konserwatorium. Aby go zabić, trzeba zrzucić na jego głowę żyrandol. Ustawiamy się na półce przed żyrandolem i skaczemy na niego gdy potwór będzie tuż nad nim. Możemy teraz spokojnie iść dalej.

The Conservatory – konserwatorium (stan mojego konta 539 100 $)

Na samym końcu szklarni zdobędziemy parasolkę (Umbrella). Żeby to zrobić, musimy najpierw przejść koło trzech dziwnych roślin, które mogą zrobić nam krzywdę. Na dodatek plują czymś niezidentyfikowanym w naszą stronę. Można w tej sytuacji użyć Rączki, bo jest ryzyko utraty sporej części energii. Jak zdobędziemy już parasolkę, to wracamy do holu. Uwaga! Wychodząc z jadalni uważajmy na pająka przy wyjściu.

The Hallway – hol (stan mojego konta 539 100 $)

Kierujemy się teraz do pomieszczenia w lewym dolnym rogu.

The Galery – galeria (stan mojego konta 539 100 $)

Kierując się cały czas naprzód, natrafimy na żywego niedźwiedzia polarnego. Nie da się go pokonać przez naskoczenie mu na głowę. Trzeba go wprowadzić w pułapkę. Żeby to zrobić należy na sam koniec galerii, wejść na samą górę obrazów i po prostu przeskoczyć nad zawieszonymi sidłami. Niedźwiedź będzie szedł pod nami krok w krok, więc gdy pułapka spadnie wystarczy go na nią naprowadzić. Po całej akcji zbieramy cztery worki z świeczników i idziemy dalej.

The Study – gabinet (stan mojego konta 579 100 $)

Omijamy spadające miecze i bierzemy dwa pliki pieniędzy. Następnie wchodzimy do biblioteki.

The Library –biblioteka (stan mojego konta 580 100 $)

W bibliotece znajdują się trzy manuskrypty. Bierzemy ten położony najdalej na prawo. Potem wchodzimy na stołek i skokiem uderzamy w gong. Jak można się łatwo domyślić, przychodzi Lurch – nasz lokaj. Dajemy mu manuskrypt, który ma zagrać w sali balowej. My też tam pójdziemy.

The Hallway – hol (stan mojego konta 580 100 $)

Sala balowa znajduje się za wielkimi drzwiami na środku holu.

The Ballroom – sala balowa (stan mojego konta 580 100 $)

Na razie nie będziemy się rozglądać po całym pomieszczeniu. Musimy zaczekać na Lurcha, który zacznie grać. Gdy muzyka się zmieni, para blokująca wyjście do sadu zacznie tańczyć po całym pomieszczeniu dając nam wolną drogę.

The Wood – las (stan mojego konta 580 100 $)

W tej części gry radzę uważać, bo możemy stracić sporo HP. Nieustannie będą na nas spadać jabłka i inne rzeczy zrzucane przez ptaki. Dodatkowo pozostawione są sidła i zombie będą biec w naszą stronę. W lesie znajdziemy dwa pliki pieniędzy, dwie sztabki złota, jeden worek, jeden diament, banknot i ser. Na końcu napotkamy się na staw z trzema workami i skaczącą w okolicy ropuchą. Ustawiamy się na gałęzi i w odpowiednim momencie skaczemy na płaza i znajdziemy się po drugiej stronie. Bierzemy pieniądze i wchodzimy do stawu.

The Pond – staw (stan mojego konta 629 200 $)

Kolejny trudny etap. Tutaj przydaje nam się wcześniej zdobyta fajka do nurkowania (snorkel). Bez niej szybko tracilibyśmy cenną energię. Poruszamy się tapując przycisk A. Dla wygody polecam przytrzymać przycisk turbo A. Płynąc  nie możemy dotykać żadnego podłoża, które jest pokryte zielenią Na początku natrafiamy na pęcherzyki powietrza. Popychają one wprost na zieleń, która traci nam HP. Omijając je trafiamy na meduzę, która porusza się jedynie w górę i dół. Pod nią znajduje się plik pieniędzy. Zgrabnym ruchem zabieramy kasę i płyniemy dalej. Po minięciu kolejnej serii pęcherzyków i meduzy, wypływamy na większy teren. Ostrożnie bierzemy diament, worek, ser, sztabkę i dwa pliki. Nie radzę też podpływać do piranii. Na końcu znajdziemy klucz płaski potrzebny do naprawy maszyny. Wyświetli nam się wiadomość, że babcia idzie ją naprawić. Po jej przeczytaniu kierujemy się na prawo do trzeciego sekretnego pokoju. Znajdują się tam worki z pieniędzmi. W wypadku gdy nie odwiedzimy zamrażalki, znajdziemy też tam dodatkowe życie. Wracamy potem do sali balowej.

The Ballroom – sala balowa (stan mojego konta 746 700 $)

Wychodząc z lasu para będzie stała tuż obok nas. Nie zbliżając się do nich, zbieramy cztery worki znajdujące się w tym pomieszczeniu. Aby dosięgnąć wyżej postawioną kasę należy wejść po zasłonkach na górę. Uważać trzeba zarazem na atakujące ozdoby.

The Hallway – hol (stan mojego konta 786 700 $)

Po wyjściu z sali balowej na hol, kierujemy się w lewo na półpiętro.

The Landing – półpiętro (stan mojego konta 786 700 $)

Kierujemy się na sam koniec korytarza. Następnie wchodzimy po schodach na strych.

The Attic – strych (stan mojego konta 786 700 $)

Trzeci i ostatni trudny etap gry, potem jest już z górki J. Naszym aktualnym zadaniem jest zdobycie ostatniego składnika mikstury (Potion) – mgły (Fog). W tym celu trzeba przebyć drogę przez strych i dach. Z forsy znajdziemy tutaj worki  (ponad 10), banknot i cztery pliki pieniędzy. Strych posiada trzy poziomy. Na każdym z nich natrafiamy na ściany, które trzeba obejść schodząc lub wchodząc na inne piętro. Zabić nas tutaj mogą nietoperze i szczury. To prawdziwa udręka. Sam tracę dużo energii przy tym momencie. Najgorsze jest to, że nie będzie już nigdzie sera. Gdy już dotrzemy do końca, wejdziemy na dach.

The Roof – dach (stan mojego konta 888 800 $)

Bardzo nie lubię części. Na końcu planszy znajduje się naprawiona maszyna do produkcji mgły. Aby się tam dostać musimy przejść określoną drogę przez dach. Do osiągnięcia celu przeszkadzać nam będą spadające cegły. Kontakt z czymś takim powoduje strącenie Gomeza na sam dół do ogrodu. Za każdy błąd trzeba znowu wchodzić na samą górę przez cały dom. Radzę być bardzo ostrożnym lub też wykorzystać Rączkę. Dodatkowo dojście do maszyny utrudniają nam ptaki. Gdy dotrzemy do maszyny, bierzemy trochę mgły i nasza mikstura będzie gotowa. Wchodzimy następnie po drabinie do góry, stajemy na kominie i wciskamy przycisk B. Znajdować się będziemy we wnętrzu komina, gdzie są ukryte pieniądze. Dzięki parasolce możemy powoli spadać, mając tym samym czas na manewrowanie Gomezem. Radzę zbierać dokładnie, ponieważ dalej będą już tylko resztki pieniędzy. W drodze na dół natkniemy się także na dodatkowe życie.

The Study – gabinet (stan mojego konta 1 018 800 $)

Z gabinetu kierujemy się prosto do pokoju Pugsleya.

Pugsley’s Room – pokój Pugsleya (stan mojego konta 1 018 800 $)

Wchodzimy do zjeżdżalni ewakuacyjnej gdzie się znajduje Pugsley. Syn dziękuje za pomoc i obiecuje, że otworzy nam drzwi do skarbca. By tam się dostać, musimy pójść do biblioteki.

The Library – biblioteka (stan mojego konta 1 018 800 $)

Za pomocą taboretu bierzemy manuskrypt, który leży między książkami na półce. Przywołujemy Lurcha, żeby po raz kolejny zagrał na organach. Tym razem czekamy w bibliotece na otwarcie tajemnych drzwi.

The Chain Room – pokój z łańcuchami (stan mojego konta 1 018 800 $)

Tutaj trzeba wybrać odpowiedni łańcuch. Aby uniknąć rozczarowania, podam gdzie każdy z nich prowadzi.

Zaczynając od lewej strony: przejście do skarbca, krypta, kuchnia, dół (pułapka), ogród.

Pociągamy za pierwszy łańcuch po lewej stronie.

The Secret River – sekretna rzeka (stan mojego konta 1 018 800 $)

Płyniemy na gondoli tapując przycisk B. W czasie przeprawy należy uważać na spadające stalaktyty i potwora z loch ness. W tym miejscu znajduje się też forsa, która może się przydać graczom, którzy są na pograniczu miliona dolarów. Znajdują się tu trzy pliki, dwie sztaby i dwa banknoty. Po dotarciu na miejsce wchodzimy do skarbca.

The Tresury – skarbiec (stan mojego konta 1 024 500 $)

Wchodzimy na podest, który przelicza nasze uzbierane pieniądze. Jak kwota przekroczyła milion, to otworzą nam się drzwi do… pokoju Gomeza.

Gomez’s Room – pokój Gomeza

W pokoju spotykamy nieobecnego Festera, Tully’ego Alforda oraz przywiązaną Morticię. Obydwóch panów można pokonać w klasyczny sposób, poprzez trzykrotne naskoczenie na głowę. Bardzo pomocna jest w tym momencie Rączka. Pomaga nam obronić się przed nożami, którymi rzucają przeciwnicy. Po ich pokonaniu możemy pociągnąć za łańcuch, by uratować Morticię.