przejdź do informacji o grze

tytuł: World Games (U)
system: Nes [Pegasus] gatunek: Sportowa
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry World Games (U)

Umieścił: Vanderlajsky Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 31.10.2003, 00:00 Punkty: 10
SPIS TREŚCI

Wstęp
1. Weight lifting
2. Barrel jumping
3. Cliff diving
5. Slalom skiing
6. Log rolling
7. Bull riding
8. Caber toss
9. Sumo wrestling

WSTĘP

World Games składa się z ośmiu dyscyplin, za które gracz otrzymuje medale. By je zdobyć, należy między innymi dobrze opanować sterowanie. Niestety jest ono nieoczywiste, więc rozszyfrowanie może stać się poważnym problemem. Gra nie posiada jakiegokolwiek samouczka, to zostaje nam zajrzeć do poradnika.


1. WEIGHTLIFTING

Grę zaczynamy od podnoszenia ciężarów. Dyscyplina jest podzielona na dwa etapy - podrzut (ang. Snach) i rwanie (ang. Clean & Jerk). Różnią się stylem jakim gracz będzie unosił sztangę. Na prawidłowe wykonanie mamy sześć podejść, po trzy dla każdej metody. Na początku ustawiamy strzałką w lewo lub prawo ciężar od 75 do 225 kilogramów i zaczynamy.
Podrzut (Snach) – naciskamy w kolejności strzałki: DÓŁ - kucamy i łapiemy gryf, GÓRA - wstajemy, gdy ciężar będzie w okolicy szyi szybko wciskamy DÓŁ - jesteśmy w pozycji kucającej z uniesioną sztangą w górze, czekamy chwilę i naciskamy GÓRĘ. Gdy zapalą się wszystkie trzy światełka opuszczamy ciężar DOŁEM.

Schemat: DÓŁ, GÓRA-DÓŁ, GÓRA, DÓŁ.

Rwanie (Clean & Jerk) – idąc za koleją wciskamy: DÓŁ - kucamy i łapiemy gryf, GÓRA - wstajemy, gdy ciężar będzie w okolicy szyi szybko naciskamy DÓŁ - jesteśmy w pozycji kucającej ze sztangą trzymaną przy szyi, czekamy chwilę i naciskamy GÓRĘ - wstajemy z wciąż trzymaną sztangą przy szyi, czekamy chwilę i klikamy DÓŁ - jesteśmy w rozkroku ze sztangą uniesioną do góry, czekamy około czterech sekund i ostatecznie wciskamy GÓRĘ. Znowu czekamy aż wszystkie światełka się zapalą i opuszczamy DOŁEM.

Schemat: DÓŁ, GÓRA-DÓŁ, GÓRA, DÓŁ, czekamy do czterech sekund, GÓRA, DÓŁ.


2. BARREL JUMPING

W następnej kolejności są skoki przez beczki (?). To mało popularny sport z jasnymi zasadami. Zawodnik ma przeskoczyć jak największą ilość beczek… na lodzie. Najpierw wybieramy ich liczbę od trzech do dziewiętnastu strzałką w lewo lub prawo, a następnie rozpoczynamy z trzema próbami. By prawidłowo wykonać skok należy się rozpędzić wciskając na przemian W LEWO I PRAWO. Gdy osiągniemy odpowiednią prędkość w odpowiednim momencie naciskamy PRZYCISK A. By wylądować poprawnie należy przelecieć przez beczki i kliknąć DÓŁ.

Schemat: LEWO-PRAWO na przemian, przycisk A, DÓŁ.


3. CLIFF DIVING

Trzecią dyscypliną są… skoki z klifu do wody (???). W realnym świecie jest sportem ekstremalnym. Pewnie każdy z nas wie na czym polega ta czynność. Musimy po prostu oddać ładny skok. Po pierwsze wybieramy wysokość. Aby zdobyć dużo punktów, należy wybrać najwyższy poziom. Potem zatwierdzamy i skaczemy wciskając A. Spadając gracz jest w pozycji poziomej. By prawidłowo wejść do wody należy nacisnąć DÓŁ przechodząc do pionowego ustawienia. W innym wypadku podejście nie zostanie zaliczone. Wpadając do wody wcześniej ustaloną metodą należy zanurkować jak najgłębiej, a następnie wcisnąć LEWO. Unikniemy tym samym zderzenia z dnem i wypłyniemy na powierzchnie.

Schemat: przycisk A, DÓŁ, LEWO.


4. SLALOM SKIING

Slalom to sport olimpijski, w którym zawodnik musi przejechać na nartach określoną trasę. W grze jest to niewątpliwie najtrudniejsza dyscyplina ze wszystkich. Gracz powinien zaliczyć każdą bramkę oraz bez upadku dotrzeć do mety. O tą drugą rzecz wcale nie trudno. Przy nietypowym sterowaniu i zbyt dużej szybkości zjazdu, można się nieźle napocić by dobrnąć do mety. Posługując się strzałkami LEWO i PRAWO kierujemy zawodnikiem. Porusza się on w obrębie 180 stopni, czyli może skręcać jak i hamować. Moja pomoc musi być ograniczona do podania kierunku jazdy.

Schemat:

4.1. dalekie LEWO
4.2. dalekie PRAWO
4.3. krótkie LEWO
4.4. krótkie LEWO
4.5. dalekie LEWO
4.6. dalekie PRAWO
4.7. slalom wokół dwóch bramek
4.8. środek toru
4.9. PRAWO
4.10. LEWO
4.11. dalekie LEWO
4.12. dalekie LEWO
4.13. PRAWO
4.14. kolejny slalom
4.15. LEWO
4.16. meta

Dla jeszcze większego pogrążenia dodam, że jest liczony czas oraz każda ominięta bramka :).


5. LOG ROLLING

Sport uprawiany głównie w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie. Zasadniczo rozgrywany jest przez dwie osoby. Ustawieni są na kłodzie, która dryfuje na wodzie. Celem jest zrzucenie przeciwnika obracając nogami owe drewno i zachowując równowagę. Aby zacząć należy na przemian i szybko naciskać klawisze w LEWO i w PRAWO. Zwiększone jest ryzyko wpadnięcia do wody, gdy gracz popełnia błędy. O utracie równowagi informuje pasek u dołu. W tej dyscyplinie mierzony jest czas.

Schemat: wciskamy na przemian LEWO-PRAWO.


6. BULL RIDING

Jazda na byku jest jedną z konkurencji rodeo. Polega na utrzymaniu się na wcześniej wymienionym zwierzęciu przez minimum osiem sekund. Na początku wybieramy byka. Każdy z nich ma imię przy czym Ferdinanda można porównać do poziomu najłatwiejszego, a Earthquake – najtrudniejszego. Aby nie zlecieć, trzeba naciskać strzałki zgodnie z położeniem byka. Mianowicie jeżeli jest zwrócony w prawą stronę – wciskamy i trzymamy przycisk PRAWO. Jak w lewo – naciskamy LEWO. Gdy byk się okręca – przytrzymujemy DÓŁ. Po upływie ośmiu sekund, kowboj sam zeskoczy na ziemię.


7. CABER TOSS

Rzut palem jest dobrze znaną konkurencją rozgrywaną podczas szkockich Highland Games. Zawodnik powinien wykonać rzut tak, by pal upadając obrócił się o 180 stopni. Rozpoczynamy od krótkiego rozpędzenia strzałkami LEWO-PRAWO, następnie wciskamy i trzymamy przycisk A. Momentalnie zginamy nogi, a pal będzie lekko opadał w przód. Pod kątem około sześćdziesięciu stopni (stosunku pala do ziemi) należy puścić przycisk A aby rzucić.

Schemat: na przemian LEWO-PRAWO, przycisk A, puszczamy przycisk w odpowiednim momencie.


8. SUMO WRESTLING

Ostatnią dyscypliną będzie narodowy sport Japończyków – sumo. Zasady w życiu jak i w World Games są takie same. Należy wypchnąć przeciwnika poza polem walki lub go przewrócić.

Sterowanie:

LEWO i PRAWO - poruszanie
GÓRA – uderzanie (pomocne przy przytrzymywaniu przez przeciwnika)
Przycisk A – przytrzymanie pasa przeciwnika.

Gdy trzymamy pas przeciwnika możemy wykonać pewne chwyty takie jak:

A+GÓRA – przerzut nad głową
A+DÓŁ – przerzut w bok
A+PRAWO – popychanie