SOLUCJA do gry Demon's Crest (U) [!] |
||||
---|---|---|---|---|
|
||||
ETAP I 1.LEGOWISKO SMOKA BOSS : SOMULO Zanim uciekniesz z pulapki musisz zmierzyc sie z olbrzymim zombie-smokiem. Uciekaj przed nim w prawo zanim cie zdepcze.Gdy Somulo przyprze cie do muru wywiaze sie walka.Czekaj gdy smok opusci leb aby strzelic kula ognia.Szybko podskocz i traf go swoim plomieniem.W ten sposob smok ani razu nie powinien strzelic.Jesli jednak to zrobi najlepszym sposobem na ominiecie fali ognia jest podskoczyc i szybowac nad nia. Gdy smok padnie mozesz wyjsc na zewnatrz. Idz w prawo. Oops! Somulo nie ma jeszcze dosyc twojego towarzystwa.Szybko pokaz mu ze ty za nim nie tesknisz. Wystarczy ze bedziesz szybowal na poziomie glowy smoka i strzelal.Gdy Boss padnie trupem zbierz pierwszy z szesnastu kamieni energetycznych.Lecza one twoje rany oraz dodaja jeden punkt energii dodatkowo. 2.CMENTARZYSKO Mozesz wreszcie zajrzec do swojego inventory.Masz tu podglad na to ile jeszcze przedmiotow ci brakuje.Wierz mi bedziesz chcial zebrac je wszystkie.Jak na razie masz tylko jeden odlamek kamienia ognia.Brakuje jeszcze czterech. Nie martw sie bo pozostale kamienie ktorych szukasz sa w jednym kawalku. Jest tu takze podana liczba monet ktore masz przy sobie.Przyda ci sie ich spora ilosc wiec zbieraj je gdy tylko masz okazje. Podazaj w prawo pokonujac duchy oraz gobliny.te drugie sa troche upierdliwe. Najlatwiej pokonac je szybujac na ich wysokosci.Pamietaj o rozbijaniu kamiennych gargulcow oraz urn. Moga zawierac cenne przedmioty. Jeden z posagow skrywa pergamin. Nie zapomnij o nim. Na pergaminach mozesz zapisywac kupione zaklecia.Szczerze mowiac czary na niewiele sie zdaja.Musisz jednak zbierac pergaminy o czym bedzie mowa pod koniec opisu. Na koncu cmentarzyska znajdziesz wielkiego gargulca. Uderz w niego a obudzisz latajaca bestie. BOSS : HIPPOGRIFF Nic trudnego.Jego ataki to strzal piorami i szarza. W pierwszym przypadku wystarczy ustawic sie pomiedzy piorami. Gdy boss bedzie szarzowal nalezy po prostu go przeskoczyc lub stac w miejscu - zalezy od polozenia bestii. Jesli Hippogriff ponownie przemieni sie w kamien nie zapomnij go "obudzic" gdyz bedzie sie regenerowal. Po walce i rozbiciu posagu otrzymasz kolejny kamien energetyczny. 3.KANION Idz w prawo uwazajac na kolce w ziemi oraz niestabilne filary.Przy duzej przepasci spadnij w dol trzymajac sie lewej krawedzi.Znajdziesz tu pierwsza fiolke na mikstury. Nastepny etap to wspinaczka po unoszacych sie platformach na szczyt kanionu. Przyda sie umiejetnosc szybowania w miejscu.Na samym szczycie spotkasz generala Arme.Po chwili obelg przystapicie do pojedynku. BOSS : ARMA Ciutke trudniejszy od pozostalych. Uzywa dwoch atakow. Pociski mozna latwo ominac po prostu odsuwajac sie na bok. Problemy moga byc z lotem koszacym Army. Czasami ciezko jest go ominac. Zalezy to od twojego polozenia wzgledem demona podczas gdy zaczyna on swoj lot koszacy. Gdy pokonasz przeciwnika , Arma pogratuluje ci twoich zdolnosci i odleci. Zostawi jednak pierwszy z magicznych kamieni - kamien ziemi.Dzieki niemu mozesz zmienic sie w ziemnego gargulca i wykorzystywac nowe zdolnosci. ------------------------------------------------------------------------------- MAPA SWIATA Nareszcie! Z tad mozesz udac sie do wszystkich dostepnych etapow i paru innych miejsc. Jesli sie przyjrzysz mapie dostrzezesz nastepujace miejsca: ETAP I - tu byles ETAP II ETAP III ETAP IV DWA CZEROWNE DOMKI - sa to sklepy z czarami i miksturami.Jak juz mowilem czary w tej grze na niewiele sie zdaja wiec nie warto tracic na nie kasy. Natomiast z mikstur polecam herbs leczace 5 punktow zycia.Na dodatek sa tanie.Zaopatruj sie w skelpie z miksturami zawsze przed wkroczeniem do nowego etapu jesli masz wolne fiolki. Zrob tak wlasnie teraz. NIEBIESKI DOMEK - W tym domku mozesz wziac udzial w zawodach polegajacych na rozbijaniu pojawiajacych sie czaszek. Im szybciej to zrobisz tym wiecej pieniedzy wygrasz. Zabawa nie jest specjalnie trudna wiec jesli brakuje ci gotwki aby uzupelnic zapas mikstur to nie wachaj sie sprobowac. UKRYTE NIEBIESKIE DOMKI - Na mapie sa jeszcze dwa ukryte miejsca. Sa to zawody w rozbijaniu czaszek o poziomie trudnosci srednim i trudnym. Na poziomie srednim musisz sie juz bardzo postarac aby wygrac jednakze wygrana bedzie sporo wieksza. Ten domek ukryty jest na malej wysepce na poludniu. Poziom trudnosci trudny znajduje sie w malym jeziorku na zachodzie , na polnoc od etapu 3. Tutaj zawody sa baaardzo trudne jednak za wygrana otrzymasz kamien energetyczny. Jesli bedziesz chcial uzyskac najlepsze zakonczenie musisz go zdobyc. Nie musisz robic tego teraz. ------------------------------------------------------------------------------- ETAP II 1.MIASTO Jedyny teren na ktorym nic ci nie grozi.Sa tu sklepy i pare innych ciekawych rzeczy.Piersze drzwi to dom czarownika ktory za darmoche zidentyfikuje ci talizmany ktore mu przyniesiesz. Nie musisz jednak tego robic aby talizmany dzialaly. Drugie drzwi na dole to sklep magiczny gdzie mozesz zakupic najlepsze zaklecia w grze. Po raz kolejny przypominam iz moim zdaniem kupowanie czarow to strata pieniedzy. Trzeci sklep na samej gorze jest na razie niedostepny az bedziesz mogl rozbijac sciany. To najlepszy sklep z miksturami. Jednak te najlepsze sa bardzo drogie i przydadza ci sie na samym koncu twojej podrozy. W miescie sa jeszcze dwie ciekawe rzeczy. Po pierwsze siedzacy demon z ktorym mozna porozmawiac. Zaleznie od tego jaka postac przybierzesz rozmowa bedzie inna. Mozesz sie dowiedziec jekie wlasciwosci maja twoje inne wcielenia. Po drugie w miescie jest pelno szyb. Rozbijajac je masz szanse na znalezienie wielu monet. Gdy zapoznasz sie z miastem opusc je prawa strona. 2.KANALY MIEJSKIE Najlepsza na ten etap bedzie forma gargulca ziemnego a to dlatego ze jego pociski moga razic wodne kreatury oraz ze moze z rozpedu popychac strzelajace posagi. Uwazaj aby nie wpasc do wody gdyz jest to jeszcze dla ciebie bardzo niebezpieczne. Mozesz spychac strzelajace posagi do wody i w ten sposob utworzyc kladke. Latajace duchy sa malo grozne chyba ze sa w duzych grupach. Idac w prawo dotrzesz na nastepny etap. 3.CMENTARZ Troche trudniej. Nadal uzywaj ziemnego gargulca. Twoimi przeciwnikami sa male demony rzucajace czaszkami. Czaszki mozna zniszczyc. Z rozpedu rozbijaj duze nagrobki oraz stosy czaszek. Mozesz znalezc ciekawe przedmioty. Zaraz na pierwszym wzniesieniu znajdziesz kamien energetyczny. Bedac na ziemi musisz pamietac o wystajacych dloniach. Gdy cie chwyca szybko wydostan sie zanim ugryzie cie jakis podziemny zombie. Latajace duchy w zbroi mozesz zabic tylko strzalem w plecy. Opusc cmentarz z prawej strony. BOSS : BELTH Dosyc trudny przeciwnik. Chodzi w ta i zpowrotem wymachujac swoim mieczem. Czasami takze skacze co jest bardzo trudne do ominiecia. Gdy nie jestes przyparty przez bossa do sciany wykorzystuj gargulca ziemnego do ataku. Szkody wyrzadzane jego pociskami sa bardzo duze. Gdy Belth sie zblizy zmien forme na pierwotna i przelec nad wrogiem. Jest to najlepsza taktyka, niestety czasami zawodzi gdyz ciezko przewidziec ruchy bossa. Najlepiej byc ostroznym i skupic sie na omijaniu. Po smierci poczwary otrzymasz kamien energetyczny. 4.PODZIEMNA JASKINIA Po zabiciu Beltha trafisz znowu na mape swiata. Jednakze to nie koniec twojej roboty w tym etapie. Musisz wiedziec ze w etapach II , III i IV sa dwa wyjscia strzezone przez roznych bossow. Aby uzyskac najlepsze zakonczenie musisz zabic wszystkich co takze da ci dostep do nowych przedmiotow. Bedac w kanalach miejskich dojdz do konca tam gdzie w malej niszy stoi strzelajacy ogniem posag. Popchnij go ziemnym gargulcem od prawej strony a odslonisz przejscie do podziemnej jaskini. Uzywaj do walki gargulca ziemnego. Pierwotna forma przyda ci sie do walki z latajacymi jednookimi oraz do omijania kolcow w podlodze. Inni przeciwnicy to prosci czolgajacy sie zombie oraz kule ognia. Uwazaj gdyz po smierci moga cie poparzyc. Na koncu pierwszego obszaru musisz rozbic filar aby odslonic dalsze przejscie. Drugi obszar ogarniety jest ciemnosciami. Wykorzystujac ognisty strzal mozesz zapalac stojace tu i owdzie swiece. Takze te na wielkich zyrandolach. Problem w tym ze swiece gasna szybko a gdy sie pala pojawiaja sie duchy ktore atakuja ciebie i gasza swiece. Gdy jest ciemno atakuja cie takze nietoperze. Jesli jeden z nich cie dopadnie szybko go zrzuc. W prawym dolnym rogu obszaru jest regenerator energii na maxa. Wyjscie jest w prawym gornym rogu. BOSS : OVNUNU Upierdliwy i trudny boss. Wykorzystaj forme ziemna. Pierwszy etap walki to wspinaczka na gore. Odbijaj sie od scian nie dajac sie wciagnac w zielona maz. Po dordze w dzbanku ukryta jest energia. Gdy dotrzesz na gore pora na etap drugi. Ovnunu bedzie wysylal swoich mlodszych braci. Jest ich sporo a kazdy potrzebuje trzech trafien aby szczeznac. Ustaw sie na ktorejs z polek i strzelaj w oczy zanim cie zaatakuja. Przed atakiem kreca sie dlugo w miejscu. Czasami po smierci zostawiaja energie. Jesli wszystkie male oczka padna pora na walke z samym Ovnunu. Bedzie latac caly czas za toba i strzelac w twoja strone dlugim promieniem. Ciezko go uniknac. Trzeba caly czas byc w ruchu. Zaczynaj na platformie. Przeskocz bossa tak aby wpasc do mazi - szybko wydostan sie na druga strone i znowu wskocz na platforme. Gdy mozesz strzelaj. Wystarczy ok 8 trafien aby potwor zginal. W nagrode otrzymasz drugi kawalek kamienia ognia, czyli nowa moc dla formy pierwotnej. Dzieki temu kawalkowi Firebrand otrzyma nowy rodzaj strzalow. Dzieki niemu mozesz niszczyc zamurowane sciany oraz duchy w zbroi. Ogien jest ciagly jednakze rany jakie zadaje sa niewielkie. Mozesz teraz dostac sie do ostatniego sklepu z miksturami w miescie. Jest tu zenszen ktory regeneruje cale twoje zdrowie. Na razie nie warto w niego inwestowac. Zaopatruj sie w ziola w sklepie na mapie swiata. ------------------------------------------------------------------------------- ETAP III 1.LAS Uzywaj formy pierwotnej do omijania przeszkod i walki z jednookimi oraz przerosnietymi gasienicami. Kieruj sie w prawo. Fiolke ktora zobaczysz kolo wyjscia musisz narazie zostawic. 2.JEZIORO Jako Firebrand dostan sie na druga strone szybujac. Staraj sie szybowac w najwyzszym mozliwym punkcie aby nie dopadly cie wodne stwory. W tym celu wykorzystaj latajace platformy aby sie odbic. Cierpliwie stracajac jednookich dotrzesz do wyjscia. 3.PLONACY LAS Zaraz jak tylko sie tu pojawisz las zacznie plonac. Jest to trudny odcinek drogi. Patrz na korone drzew. Zauwazysz male plomienie jesli zaraz ma spasc jakas wieksza kula ognia. Uwazaj tez na odlamki rozpadajacych sie ognistych plomieni. Szybuj nad kolcami natomiast do likwidacji groznych pnaczy uzywaj gargulca ziemnego. Tuz przed wyjsciem zobaczysz zamurowana sciane. Rozbij ja przy pomocy nowo zdobytej umiejetnosci. W jaskini znajdziesz swoj pierwszy talizman - talizman duszy. Majac go w uzyciu czesciej bedziesz znajdowal male kamyki energetyczne. Poniewaz to narazie twoj jedyny talizman nos go. Gdy opuscisz las z prawej strony czeka cie spotkanie z sprawca zamieszania. BOSS : FLAME LORD Boss nie jest specjalnie trudny. Musisz jednak wykorzystac forme gargulca ziemnego gdyz ogniste pociski Firebranda sa nieskuteczne.W pierwszym etapie walki trzymaj sie z daleka od bossa. Gdy bedzie szarzowal po prostu przeskocz nad nim i po klopocie. W przypadku wywolania ognistych ptakow staraj sie je stracic lub wyminac. Jesli podpala drzewa ustaw sie w bezpiecznym miejscu. Gdy oslabisz przeciwnika zmieni on forme ataku.Teraz staraj sie trzymac pod bossem. Biegaj za nim i strzelaj z wyskoku. Boss bedzie strzelal ognistymi kulami - musisz stanac w bezpiecznym miejcu. Jesli poleci za toba to go przeskocz a jesli bedzie szarzowal ruchem falowym to musisz przejsc pod nim gdy bedzie na gorze. Gdy boss zostanie unicestwiony otrzymasz kolejny kawalek kamienia ognia.Jeszcze dwa do kompletu. Ten fragment umozliwi ci strzelanie tornadem. Pociski te sa mocne jednakze ich zasieg jest bardzo maly. Mozesz je wykorzystywac jako trampoline. Ja obszedlem sie bez wykorzystywania jego mocy. 4.JASKINIA PRZYPLYWOW Bedac w lesie poszukaj wejscia do jaskini tuz przed koncem etapu. Rozbij kamienie i smialo wchodz do srodka. Tu przyda sie forma pierwotna. Uwazajac na przyplyw musisz przedostac sie na druga strone skaczac po malych klodach. Jest to trudne biorac pod uwage pelno kolcow i przeciwnikow takich jak ryby czy olbrzymie kokony ataujace na wiele paskudnych sposobow. W polowie drogi tam gdzie sa dwie klody obok siebie bedziesz mogl dostac sie do kamiennej sciany. Rozbij ja a kolejny pergamin bedzie twoj. Gdy juz dotrzesz na drugi ekran spokojnie przedostan sie w prawo szybujac w powietrzu i stracajac jednookich. BOSS : SCULA Niezbyt trudny przeciwnik. Sklada sie z dwoch czesci - korpusu i malej glowy ktora moze rzucac. Atakuj gargulcem ziemnym. Gdy bestia skoczy sproboj pod nia przejsc ale uwazaj bo czasami skok jest za krotki aby ci sie udalo. Gdy rzuci glowa staraj sie trzymac blisko potwora a gdy zacznie biec aby swoja glowe podniesc po prostu przeskocz. Staraj sie zniszczyc najpierw glowe. Jesli tak uczynisz to korpus stanie sie ciutke szybszy ale nie zmieni swojej taktyki. Jesli pozostanie sama glowa to bedzie skakac po calym ekranie i strzelac do ciebie. Dobrym pomyslem jest oslabianie obydwu czesci na raz tak aby na koncu miec ulatwione zadanie. Za zwyciestwo otrzymasz kolejny kamien energetyczny. ------------------------------------------------------------------------------ ETAP IV 1.KORYTARZ PULAPEK Spokojnie idac i szybujac przed siebie musisz przejsc przez korytarz pelen kolcow i ruszajacych sie filarow. Przy pierwszej scianie uwazaj na wystajace macki. Przy drugiej scianie zauwazysz scianke do rozbicia. Za nia znajdziesz druga fiolke na mikstury. Wyjscie juz blisko. Cierpliwosc jest konieczna do bezbolesnego ukonczenia tego etapu. 2.W CHMURACH Teraz twoim zadaniem jest poszybowac na druga strone. Przeszkadzac ci beda latajace zbroje ktore mozesz jednak zniszczyc szybko busterem. Pozniej zastapia je latajce szkielety. Z nimi jest juz gorzej wiec staraj sie je omijac. Jak by tego bylo malo to caly czas wieje bardzo silny wiatr ktory cie spycha. Jedyne ulatwienie to kilka filarow na ktorych mozesz zrobic odpoczynek. Gdy dotrzesz na koniec wez energie i idz w prawo. BOSS : FLIER Dosyc trudny przeciwnik. Polecam na niego forme pierwotna z busterem. Uszkodzenia nie beda tak wielkie ale poniewaz przeciwnik duzo sie rusza i oslania wiecej razy go trafisz . Boss moze byc trudny takze dlatego iz ciezko przewidziec jego ruchy. Atakuje tylko cialem lub strzela ostrzami ktore przez pewien czas kraza po ekranie. Mozna wskoczyc mu na grzbiet i w ten sposob chwilowo uniknac ataku.W nagrode za wygrana walke otrzymasz kolejny fragment kamienia ognia. Ten fragment umozliwia ci wspinaczke po scianach. Kompletnie bezuzyteczny. ZAKONCZENIE 1 - BEDAC TERAZ NA MAPIE DOSTRZEZESZ NOWA LOKACJE . JEST TO SWIATYNIA PHALANXA. POKAZUJE SIE TYLKO WTEDY GDY ZABIJESZ PO CONAJMNIEJ JEDNYM BOSSIE W ETAPACH II , III , IV. NIE MOZESZ JEDNAK ZABIC WSZYSTKICH BOSSOW. GDY WEJDZIESZ DO SWIATYNI CZEKA CIE WALKA Z PHALANXEM.PO PIERWSZEJ RUNDZIE PHALANX ZGINIE A TY OBEJRZYSZ NAJGORSZE ZAKONCZENIE. (Walka z Phalanxem - patrz koniec) 3.KAMIENNY MOST W etapie w ktorym szybujesz pod koniec powinienes znalezc wir powietrzny. Wskocz do niego a pojawisz sie w nowej lokacji. Drogi do wiezy pilnuje boss ktorego juz dobrze znasz. BOSS : HIPPOGRIFF Jest ciutke mocniejszy i wytrzymalszy od swojego poprzednika. 4.WIEZA Musisz dostac sie na sam szczyt. Wykorzystuj forma pierwotna. Skakanie po obracajacych sie polkach moze byc trudne zwlaszcza gdy przeszkadzaja ci latajace duchy. Gdy znajdziesz pierwsze drzwi po prawej wyjdz na zewnatrz. Jesli bedziesz szybowal to ped wiatru poniesie cie do gory. Na razie jednak spadnij na dol omijajac potwory. Po lewej znajdziesz drzwi a w pokoju za nimi trzy posagi. W jednym z nich znajdziesz drugi talizman. Umozliwi ci on czestrze odnajdywanie pieniedzy. Zaloz go gdyz pieniadze to to czego bedziesz najbardziej potrzebowal. Gdy wyjdziesz na zewnatrz szybuj do gory przy prawej krawedzi. Znajdziesz pergamin. Dopiero teraz poszukaj wyjscia w lewym gornym rogu. Bedac ponownie w wiezy dostan sie jak najwyzej i wyjdz na most. Idac w prawo natkniesz sie na starego znajomego. BOSS : ARMA Bedzie duzo trudniej niz za pierwszym razem. Arma jest mocniejszy i wytrzymalszy. Dodatkowo gdy straci mniej wiecej polowe enrgii zacznie uzywac traby powietrznej. Staraj sie utrzymywac na jej czubku aby uniknac innych atakow demona. Traba stanowi takze doskonala tarcze dla twojego przeciwnika. Jesli uda ci sie i tym razem pokonac Arme to bedziesz swiadkiem kolejnej jego ucieczki. W nagrode posiadziesz kamien powietrza. Dzieki temu kamieniowi mozesz zmieniac sie w latajacego gargulca. ------------------------------------------------------------------------------- MAPA SWIATA Jesli pokonales wszystkich bossow z poprzednich trzech etapow to na mapie swiata nie zobaczysz juz swiatyni phalanxa. Pojawia sie natomiast dwie nowe lokacje. Sa to : Etap V Etap VI ------------------------------------------------------------------------------- ETAP V 1.MOST NA JEZIORZE Najlepsza forma na ten fragment to gargulec latajacy. Dzieki niemu ominiesz wodne bestie a twoje pociski szybko unicestwia latajace straszydla. Sa takze dobre w niszczeniu dzbankow gdyz ich zasieg jest duzy. Na poczatku etapu mozesz poszukac skarbow w dwoch stojacych statuach. Gdy dojdziesz do konca smialo wkrocz do palacu. 2.PALAC NA WODZIE Tutaj wykorzystuj wlasciwosci wszystkich dostepnych ci form aby dostac sie na szczyt palacu. W jednym z posagow ktore musisz rozbic znajdziesz kamien energetyczny. Na samej gorze znienacka zaatakuje cie potwor. BOSS : CRAWLER Moze byc z nim troche klopotow. Wykorzystuj tylko forme ziemna. Na poczatku uciekaj w prawo niszczac po drodze wszelkie posagi. Gdy dotrzesz do sciany zacznie sie prawdziwa walka. Boss porusza sie powoli do przodu i do tylu. Moze cie przygniesc ale zdarza sie to rzadko. Jego slaby punkt to oczy ktore jednak rzadko odslania. Tylko wtedy gdy bedzie atakowal a robi to na trzy sposoby. Wypuszcza latajace paskudztwa. Te mozesz szybko zniszczyc albo ominac. Rzuca sluzem ktory nastepnie zamienia sie w malego potworka. Zniszcz te stwory zanim dobiora sie do ciebie. Ostatni atak bossa to trzesienie ziemi - powoduje ono iz z gory spadaja cztery kamienie w losowych miejscach. Musisz szybko sie ruszac. Za pokonanie besti dostaniesz kamien zmieniajacy cie w gargulca wodnego. To oznacza nowe mozliwosci. 3.PODWODNE KORYTARZE Na poczatek dostan sie do miejsca w ktorym atakowal cie crawler. Bedzie tam dziura w suficie. Znajdziesz kamien energetyczny. Teraz wroc na dol i poszukaj wejscia pod wode. Zanim tam wskoczysz zmien forme na wodna. Wodna postac moze oczywiscie przebywac bez szwanku pod woda. Jej strzaly zabija wszystko od razu a takze niszcza sciany. Ma takze mozliwosc szybkiego plywania w poziomie co jest przydatne w waskich przejsciach. Plyn i walcz ostroznie probojac dostac sie na dol. Po drodze bedzie male rozwidlenie. Jesli poplyniesz gora znajdziesz kolejny kamien energetyczny. Plynac z kolei dolem dotrzesz do kolejnej lokacji. 4.PODWODNA SWIATYNIA Plynac przez dlugi i naszpikowany pulapkami korytarz dotrzesz do kolejnego bossa - wielkiego slimaka. BOSS : HOLOTHURION Slimak jest dosyc denerwujacy. Jego slabe punkty to glowa i ogon. Czasami je chowa i staje sie wtedy niesmiertelny. Ataki slimaka sprowadzaja sie do wdychania i wydychania powietrza. Ty oczywiscie podazasz wtedy wraz z pradami wodnymi. Cala sztuka polega na odpowiednim manewrowaniu tak aby nie wpasc w bossa - a jest to trudne gdyz zajmuje on wieksza czesc ekranu - lub jego pociski lecace do gory. Najlepiej dostac sie na tyly bossa i tam atakowac. Zauwazylem tez ze latwiej tu omijac przeszkody. Smierc bossa oznacza kolejny kamien energetyczny. ------------------------------------------------------------------------------- SEKRETY Z umjetnosciami ktore posiadles do tej pory jestes w stanie zdobyc wszystkie przedmioty w grze. Do tej pory masz wszystkie z etapu IV oraz V. Czas zajac sie tymi z trzech pierwszych. Oczywiscie nie musisz tego robic ale naprawde warto. Na poczatek dobrze by bylo zdobyc kamien energetyczny z ukrytego domku.Jest to trudne lecz jesli chcesz najlepsze zakonczenie to musisz to zrobic. ETAP I - z tad brakuje ci kamienia energetycznego ktory mozesz znalezc podczas wspinaczki w gorach. Wystarczy tylko zniszczyc sciane i nagroda twoja. ETAP II - W sekcji z kanalami znajdziesz - fiolke pod woda przy uszkodzonym moscie oraz kolejny talizman. Aby go znalezc musisz wpasc do wody w ostatnim mozliwym miejscu i przejsc w prawo przez niewidzialny korytarz w scianie. Talizman reki umozliwi ci szybsze strzelanie. W sekcji podziemnej znajdziesz pergamin za scianka oraz kamien energetyczny takze za scianka ale w sekcji przyciemnionej. ETAP III - Aby zabrac fiolke musisz uzyc pociskow gargulca latajacego aby przerwac pnacza. Pozniej wskocz do wody i plyn w prawo. W podwodnej jaskini znajdziesz kamien energetyczny. Wroc ta sama droga. Jeszcze jeden kamien energetyczny znajdziesz w wypalonym lesie. Wisi w powietrzu w polowie drogi. ------------------------------------------------------------------------------- ETAP VI 1.LODOWE PUSTKOWIA Najlatwiej przemierzyc ten rejon pod postacia gargulca latajacego. Da ci to takze mozliwosc zdobycia ostatniej fiolki. Po prostu podlec jak najwyzej sie da zaraz na poczatku etapu. Wyjdz z etapu po prawej stronie na dole. 2.LODOWE PUSTKOWIA 2 Podobnie jak poprzednio przydaje sie gargulec latajacy jednakze niektorzy przciwnicy i przeszkody wymagaja innych takty np. gargulca ziemnego. Na koncu etapu na malej skalnej polce znajdziesz pergamin. Schowany jest on w kupie czaszek. Teraz masz wszystkie. Wyjscie jest z prawej strony BOSS : GREWON Niesamowicie trudny boss. Skacze ciagle po calym ekranie a dodatkowo zieje z pyska jakims gazem. Jest jednak i na niego sposob. Uzywaj formy pierwotnej. Wskocz gdy bedziesz mogl na sciane po prawej i dostan sie wyzej. Ztad szybuj w lewo i sprowokuj bestie do ataku. Jesli skoczy dostatecznie daleko w lewo spadnij szybko na ziemie i poslij mu kule ognia. Zwiewaj na sciane i powtarzaj proces. Pamietaj ze Grewon gdy zostanie trafiony staje sie na chwile odporny poczekaj az zmieni kolor. Za zwyciestwo otrzymasz ostatni fragment kamienia ognia - nowe strzaly ktore sieja duzo wiecej zniszczenia. Przydatne. ZAKONCZENIE 2 - NA MAPIE SWIATA POJAWI SIE ETAP VII CZYLI SWIATYNIA PHALANXA TYM RAZEM ABY ZMIERZYC SIE ZE SWOIM NEMEZIS MUSISZ PRZEJSC NAJPIERW PRZEZ CALA SWIATYNIE I POKONAC WIELE PRZSZKOD ORAZ PRZECIWNIKOW. NA KONCU CZEKA PHALANX KTORY GINIE PO 2 ETAPACH WALKI. ETAP VII JEST DOSTEPNY OD MOMENTU GDY W ETAPACH V , VI ZABIJESZ PRZYNAJMNIEJ PO JEDNYM BOSSIE. (Walka z Phalanxem i przejscie swiatyni - patrz koniec) 3.LODOWY PALAC Omijajac przeszkody dostan sie na sama gore. Tu znajdziesz dwoje drzwi. Najpierw wejdz do tych po lewej. Mozesz porozbijac sciany w celu zdobycia kasy lub energii. Najwazniejsze abys zabral kamien energetyczny ktory jest po prawej stronie. Teraz idz do prawych drzwi. Czeka cie kolejny korytarz z pulapkami i potworkami. Idac w prawo dotrzesz do... 4.LODOWY MOST Przygotuj sie na spotkanie z starym znajomym. BOSS : FLIER Bedzie ciutke trudniej niz poprzednio gdyz posadzka jest sliska. Jednakze moze ci pojsc szybciej jesli uzyjesz nowych pociskow Firebranda. Gdy boss padnie odnowisz energie i mozesz isc dalej. 5.FORTECA ARMY Nadszedl czas ostatecznej rozprawy z Arma. Znajdziesz sie w labiryncie ktory od czasudo czasu pochlania sie w ciemnosciach. Strzelaj w swiece aby rozjasnic teren i odstraszyc nietoperze. Trzymajac sie prawej strony znajdziesz kolejny talizman - talizman zbroi. Dzieki niemu zadawane ci obrazenia beda zmniejszane o polowe. Uzywaj go. Teraz trzymaj sie lewej strony i przyj caly czas do gory. W wielkim hallu przyjdzie czas na walke z Arma. BOSS : ARMA Wcale nie tak trudno jak sie spodziewasz. Wystarczy uzywac Firebranda z najmocniejszymi pociskami. Arma bedzie tak jak poprzednio uzywal ataku tornadem Gdy jego energia bedzie juz bardzo mala zacznie strzelac poteznymi pociskami. Te staraj sie omijac. Strzelaj szybko i celnie a Arma ostatecznie pozegna sie z tym swiatem. Zanim to zrobi umiesci swa moc w kamieniu czasu - twojej nagrodzie. Dzieki temu kamieniowi mozesz zamieniac sie w legendarnego gargulca. Jest to cos w rodzaju Firebranda z wzmocnionymi parametrami. ------------------------------------------------------------------------------- PRZYGOTOWANIA Pozostal ci tylko etap VII do przejscia. Zeby uzyskac cos lepszego niz 2 zakonczenie musisz miec wszystko oprocz : jeden kamien , jeden talizman , jeden kamien energetyczny. Te rzeczy znajdziesz w etapie VII. Teraz powinienes takze wypelnic wszystkie swoje fiolki zenszeniem z sklepu w etapie II. Gotowy ? Do dziela Firebrand! ------------------------------------------------------------------------------- ETAP VII 1.SWIATYNIA PHALANXA - KORYTARZ 1 Idz smialo przed siebie pokonujac wszelkie potwory. Te strzelajace z kuszy mozesz usunac przyczepiajac sie do sciany. 2.SWIATYNIA PHALANXA - WIELKI HALL 1 Droge zastapi ci dobrze juz znany boss. BOSS : HIPPOGRIFF Bez komentarza. 3.SWIATYNIA PHALANXA - WIEZA 1 Uzywajac gargulca latajacego dostan sie na sama gore. Duchy i gobliny nie powinny stanowic zagrozenia. Stan przy dzwonie i rozbujaj go Firebrandem lub legendarnym gargulcem. Znajdziesz kamien energetyczny. 4.SWIATYNIA PHALANXA - DACHY Lec w prawo omijajac prady powietrzne i latajacych zombie. Pod koniec drogi zwroc uwage na podloge. Tam gdzie nie ma kolcow jest ukryte przejscie. Tam znajdziesz ostatni talizman - kiel. Umozliwi on zadawanie zwielokrotnionych obrazen. 5.SWIATYNIA PHALANXA - WIEZA 2 W dzwonie znajdziesz energie. Potem spadnij na dol nie zwracajac najmniejszej uwagi na przeciwnikow. 6.SWIATYNIA PHALANXA - KORYTARZ 2 Nic ciekawego. Przeciwnicy i pulapki. Brnij dalej w prawo. 7.SWIATYNIA PHALANXA - WIELKI HALL 2 Tak zgadles. Kolejny boss BOSS : GREWON Jest ciutke trudniejszy gdyz nie ma sciany na ktora mozna by sie zaczepic. Jdnakze wystarczy zlozyc talizman kla i uzyc formy legendarnej azeby wkonczyc bestie mniej wiecej 5 strzalami.Uzupelnij energie i idz na spotkanie z przeznaczeniem. 8.SWIATYNIA PHALANXA - SALA TRONOWA Wreszcie tak blisko konca! Ale latwo nie bedzie. Wierz mi. BOSS : PHALANX Srednio trudny.Lata po calym ekranie lecz i tak latwo go trafic. Strzela pociskami ktore trudno ominac jednakze przychodzi to latwo jesli starasz sie trzymac blisko lub pod bossem. Gdy macha skrzydlami uwazaj aby nie wepchnal cie na kolce. Uzywaj formy legendarnej z zalozonym talizmanem kla. Walka powinna byc krotka. Jesli wygrasz Phalanx pogratuluje ci twoich mozliwosci i przyzwie moc swojego kamienia - kamienia niebios. BOSS : PHALANX WITH POWER OF HEAVENS Oj ciezko! Trzymaj zalozony talizman zbroi aby maxymalnie obnizyc rany a bedzie ich sporo. Formy jakimi powinienes sie poslugiwac to wodna - gdy Phalanx zaleje pomieszczenie woda - oraz forma legendarna gdy woda odplynie. Wtedy mozesz tez na chwile zalozyc talizman kla aby zwiekszyc zadawane obrazenia. Phalanx poza uzywaniem wody nie uzywa innych technik. Jest za to baaardzo wytrzymaly. Dodatkowo jego pociksi w wodzie opadaja pionowo w dol wiec latwiej je omijac. Gdy energia Phalanxa spadnie nisko przestaje zalewac pomieszczenie woda i kompletnie zmienia taktyke. Od tej pory strzela samonaprowadzajacymi sie pociskami ktore jednak za dlugo za toba nie podazaja. Uzywa tez czarnej dziury ktora wszystko zasysa lacznie z toba. Trzymaj sie wiec przy krawendziach. Strzelaj i kryj sie a zwyciestwo bedzie twoje. Jesli z jakiegos powodu w twoim inventory brakuje czegos wiecej niz tylko ostatniego kamienia to Phalanx w tym momencie umrze a ty obejrzysz drugie zakonczenie, o ktorym mowa byla wczesniej. Jesli jednak masz wszystko to Phalanx uzyje mocy wszystkich krysztalow i przywola swoja prawdziwa odrazajaca postac BOSS : PHALANX WITH POWER OF INFINITY Prawdziwa masakra! Uzywaj wylacznie legendarnego gargulca. Po kolei: musisz uwazac na rzeke lawy aby do niej nie wpasc. Skacz po platformach ale nie pozwol aby zaniosly cie w szpony demona gdyz to boli - bardzo boli. Demon z kolei bedzie wystrzeliwywal male kulki energetyczne podazajace za toba powoli az je zniszczysz. Dodatkowo gdy bedziesz na dolnych partiach areny bedzie strzelal blyskawica ktora przy okzaji niszczy platformy. Bedac nieco wyzej bedziesz narazony na potezny strzal z ust Phalanxa. I to jest wlasnie jego slaby punkt! Taktyka jest nastepujaca. Dostan sie na najwyzsze platformy i stamtad wybij sie do gory i szybuj. Tym sposobem zagrazac ci beda jedynie energetyczne kulki. Powoli zblizaj sie do phalanxa zwabiajac kulki i niszczac je. Gdy bedziesz juz bardzo blisko jego glowy upewnij sie ze masz zalozony talizman kla. Wyczekaj na odpowiedni moment tak aby platformy ci nie przeszkadzaly i opusc sie na wysokosc pyska potwora. Odczekaj az sie odsloni i wal ile wlezie. Powinny trafic ze trzy strzaly. Strzal bestii musisz niestety przyjac na siebie. To jedyna skuteczna metoda jaka znalazlem. Mozna oczywiscie caly czas skakac po arenie unikajac wszelkich ran lecz jest to bardzo trudne. Jesli masz przynajmniej 4 butelki zenszenia nie powinienes miec wiekszych problemow z zachowaniem zycia. ZAKONCZENIE 3 - GDY PHALANX OSTATECZNIE ZGINIE BEDZIESZ MOGL OBEJRZEC 3 ZAKONCZENIE. MA ONO DWA WARIANTY. JESLI ZEBRALES WSZYSTKIE KAMIENIE ENERGETYCZNE TO NA KONCU DODATKOWO OTRZYMASZ SPECJALNY KOD. TO JEDYNA ROZNICA. ------------------------------------------------------------------------------- KONIEC ? Alez skad. Najwieksze wyzwanie dopiero cie oczekuje. Na poczatku gry wpisz kod ktory otrzymales. Zauwazysz dwie zmiany. Po pierwsze na mapie widac nowa lokacje - jest to etap VIII. Druga roznica to ta iz masz przy sobie kamien Phalanxa - kamien niebios. Umozliwia ci on przemiane w Ostatecznego gargulca. Ma on cechy wszystkich innych form a dodatkowo wzmocnione parametry. Zanim wyruszysz do etapu VIII pozbieraj gdzies kase i wypelnij wszystkie fiolki zenszeniem. ------------------------------------------------------------------------------- ETAP VIII 1.LEGOWISKO MROCZNEGO DEMONA Spokojnie przejdz przez male pomieszczenie wykorzystujac wszelkie zdolnosci twojego Ostatecznego gargulca. W ostatniej sali czeka twoja zaglada. BOSS : DARK DEMON Przy nim Phalanx to kaszka z mlekiem.Prawdziwie arcytrudny. Posiada dwie formy. Pierwsza to latajaca czacha. Kreci sie wokol i strzela. Pociski nie sa az tak trudne do ominiecia. Skoncentruj sie na przezyciu. Gdy boss zacznie gromadzic energie oznaczac to bedzie iz uzyje superstrzalu ktory pokrywa caly ekran oprocz miejsca tuz pod demonem. Ale i tak musisz uwazac na male latajace kulki ktore co pewien czas wypuszcza demon. Po pewnym czasie demon przybierze swoja prawdziwa postac. Bedzie stal w miejscu i uzywal dwoch strzalow. Po pierwsze roj pociskow. Raczej nie do ominiecia. Po drugie kula energii ktora zamienia podloge i sciany w kolce. Czasami demon staje sie niewidzialny i przez to twoje pociski nie moga go trafiac!! Prawdziwy koszmar. Najlepsza taktyka to przyczepic sie sciany na wysokosci jego glowy i naparzac. Tobie pozostawiam wybor jakiego talizmanu uzywac. To wszystko. Boss jest tak trudny ze ciezko wskazac na jakas taktyke. Pamietaj ze dosyc czesto zamienia formy i ze powinienes sie spieszyc zanim caly teren pokryty bedzie kolcami. ZAKONCZENIE 4 - JESLI ZDARZY SIE CUD I MROCZNY DEMON STANIE SIE NICOSCIA TO W NAGRODE OBEJRZYSZ OSTATNIE JUZ NAJLEPSZE ZAKONCZENIE. CHWALA CI GRACZU ZA TWOJ TRUD. TA GRA NIE KRYJE JUZ ZADNYCH TAJEMNIC. |