przejdź do informacji o grze

tytuł: Aerobiz Supersonic (U)
system: Super Nintendo gatunek: Strategia
Widok: NORMALNY Przejdź do widoku:

SOLUCJA do gry Aerobiz Supersonic (U)

Umieścił: Vanderlajsky Status info: ZATWIERDZONE
Data dodania: 27.03.2006, 19:39 Punkty: 19
1. SCENARIUSZE
 
- Gra jest podzielona na cztery scenariusze. 
 
1. The Dawn of the Jet Age - 1955 do 1975
2. Air Travel Takes Off - 1970 do 1990
3. Airlines Cover the Globe - 1985 do 2005
4. Supersonic Travel - 2000 do 2020
 
- Podział zrobiono z powodu ważnych wydarzeń politycznych oraz stopniowo rozwijającej się techniki. 
 
- Po tym jak wybierzesz lata swojej działalności, musisz określić poziom trudności gry (od 1 do 5).
 
 
Rada: W scenariuszu "The Dawn of the Jet Age" nie polecam wybioru swojej bazy na Bliskim Wschodzie
(Middle-East). W tym czasie toczą się tam wojny, spory oraz wszelkiego rodzaju demonstracje. Najlepszym
miejscem na bazę jest Europa (praktycznie w każdym scenariuszu).
 
 
2. SAMOLOTY I ICH CENY
 
- W czasach powojennych aż do roku 1989 mamy na świecie tzw. "Zimną wojnę". Jest ona toczona przez kraje komunistyczne przeciwko kapitalistycznym. Podczas tego okresu nie możemy nawiązywać handlu samolotami między krajami kapitalistycznymi a komunistycznymi (i na odwrót).
 
- Jeżeli dostaniesz wiadomość o produkcji nowych modeli samolotów, to musisz poczekać rok by dopiero je kupić.
 
- Czasem podczas scenariusza producenci zamykają produkcję samolotów (nie koniecznie tych najstarszych).
 

SPIS SAMOLOTÓW W GRZE:
 
Producent:              Kraj:
-----------------------------------------
Boeing                                USA
McDonnell Douglas (MDC)    USA
Lockheed                            USA
Airbus                                 Francja
Sud-Aviation                        Francja
Aerospatiale                         Francja
Vickers                                Wielka Brytania
Ilyushin                               ZSRR/Rosja
Tupolev                               ZSRR/Rosja

 
Nazwa | Producent | Rok produkcji | Przelot* | Siedzeń | Cena
 
 Concorde | Aerospat | 1976-79 | 4000 | 120 | 110000k
 A300 | Airbus | 1975 | 3620 | 350 | 60000k
 A320 | Airbus | 1982 | 4180 | 180 | 28000k
 A300-600 | Airbus | 1985 | 5500 | 370 | 62000k
 A310 | Airbus | 1985 | 6000 | 280 | 47500k
 A340 | Airbus | 1993 | 8870 | 330 | 99000k
 B707-120 | Boeing | 1958 | 4180 | 140 | 42300k
 B707-320 | Boeing | 1960-82 | 5560 | 160 | 45000k
 B727-100 | Boeing | 1964-71 | 2310 | 110 | 21600k
 B727-200 | Boeing | 1967-84 | 2620 | 150 | 33000k
 B737-200 | Boeing | 1968-88 | 1500 | 110 | 24000k
 B747-200 | Boeing | 1970 | 6750 | 450 | 134000k
 B747-300 | Boeing | 1983 | 6750 | 500 | 112500k
 B737-300 | Boeing | 1985 | 1620 | 120 | 34100k
 B757 | Boeing | 1985 | 2930 | 200 | 35000k
 B767 | Boeing | 1985 | 4060 | 230 | 38500k
 B747-400 | Boeing | 1989 | 7180 | 550 | 135000k
 B777 | Boeing | 1995 | 5500 | 360 | 54000k
 IL14 | Ilyushin | 1954-60 | 1870 | 30 | 8000k
 IL62 | Ilyushin | 1965 | 4930 | 150 | 24000k
 IL62M | Ilyushin | 1970 | 5620 | 160 | 28800k
 IL62MK | Ilyushin | 1978 | 5500 | 170 | 34000k
 IL86 | Ilyushin | 1981 | 2560 | 350 | 37800k
 IL96-300 | Ilyushin | 1988 | 6870 | 300 | 45000k
 L1049 | Lockheed | 1951 | 4750 | 90 | 19800k
 L1011 | Lockheed | 1972-84 | 4500 | 350 | 72000k
 DC6 | MDC | 1947 | 4000 | 80 | 11200k
 DC8-30 | MDC | 1959 | 5120 | 140 | 43200k
 DC8-50 | MDC | 1961 | 6060 | 150 | 44550k
 DC9-30 | MDC | 1966 | 1500 | 120 | 23400k
 DC8-60 | MDC | 1967 | 5930 | 240 | 40800k
 DC10 | MDC | 1971 | 5560 | 350  | 67500k
 MD80 | MDC | 1981 | 3560 | 150 | 33000k
 MD11 | MDC | 1991 | 7750 | 360 | 102000k
 MD12 | MDC | 1995 | 8000 | 400 | 120000k
 MD100 | MDC | 1998 | 4680 | 200 | 36000k
 TU104 | Tupolev | 1955 | 2500 | 50 | 13500k
 TU124 | Tupolev | 1962 | 3500 | 40 | 18000k
 TU134 | Tupolev | 1967 | 2310 | 70 | 17600k
 TU154 | Tupolev | 1972 | 2430 | 150 | 21600k
 TU144 | Tupolev | 1977-79 | 2620 | 140 | 81000k
 TU154B | Tupolev | 1977 | 2500 | 160 | 25200k
 TU204 | Tupolev | 1989 | 2870 | 210 | 26000k
 Caravelle | Sud | 1959-72 | 1500 | 80 | 30000k
 Viscount | Vickers | 1953 | 1680 | 70 | 20000k
 
* Droga przelotów jest mierzona w km.

Ceny, które podałem powyżej są przybliżone, ponieważ w różnych częściach świata oferują inne stawki za maszyny. Jednak nie powinno być dużych różnic cenowych samolotów. Wyjątkiem jest natomiast Boeing. Producent sprzedaje samoloty po tej samej cenie w każdej części świata.
Jeżeli Twoje samoloty stanowią 50% jakiegoś producenta (na przykład Boeing) i masz bardzo dobre stosunki z jego krajem (w tym wypadku USA) to dostaniesz 20% zniszki na kupno kolejnych samolotów tej marki!
Czasem ceny producentów maleją gdy się powstrzymujemy od kupna samolotów. Powiedzmy, że kwaterę główną mamy w Paryżu. Chciałbyś sobie sprawić kilka egzemplaży Boeing'a. Odwiedzasz producenta i widzisz zbyt wysoką cenę samolotu. Powstrzymujesz się od kupna i oddajesz kolejkę. W kolejnych latach może dojść do Ciebie specjalna obniżka cen Boeingu ! Upust może wynosić od 10 do 20%.


3. GRA

Jedną z pierwszych czynności jest wybranie regionu, gdzie będzie się znajdować Twoja główna baza. Nie wiesz dokładnie co wybrać ?


1. Europa - Londyn, Paryż
2. Ameryka Północna - Nowy Jork, Los Angeles
3. Ameryka Południowa - Meksyk
4. Południowo-wschodnia Azja - Tokio, Singapur
5. Bliski Wschód - Bagdad *to nie żart :)*, New Delhi
6. Oceania - Sydney
7. Afryka - Kair*

* Kair ma czasami problemy z wojnami, ale wciąż jest najlepszym miastem na bazę.

Grając w każdym regionie zauważyłem, że nie wszędzie jest tak różowo i beztrosko. W Europie oraz Ameryce
Północnej jest najkorzystniej pod wieloma względami (pieniądze, stan polityczny, ilość sojuszników itp.) założyć bazę niż w innych częściach świata. Amerykę łacińską, Wschodnią Azję i Oceanię oceniam na dostateczne regiony do osiedlenia. Natomiast nie proponuje wybierania Afryki oraz Bliskiego Wschodu (mały budżet, wojny itp.)

Nigdy nie zakładaj bazy w centrum regionu! Jedynie w konieczności możesz, to zrobić. Jednak najlepiej jest
być jak najdalej na wschód lub zachód. Kiedy jesteśmy w samym środku możemy mieć niedaleki dostęp do innych miast. Konsekwencją utworzenia takiej "bliskiej" drogi powoduje większe straty finansowe niż zysk.

Miasta zostały podzielone na te co mają zielone kropki i na te co mają białe. Zasadnicza różnica między nimi
jest taka, że w zielonych miastach możemy założyć bazę. W białych niestety nie. To samo się tyczy zakładania miniaturowych baz (Regional Hubs), o których powiem za chwilę.
Menu podczas gry (guziki):

Góra - Stwórz nową drogę, Info o drogach, Negocjacje o planach lotu (slots), Zamów/sprzedaj samolot, Budżet, Handlowe przedsięwzięcia


Dół - Stwórz mini-bazę (regional hub), Reklama, Spotkanie z doradcami, Info o wszystkim (drogi, pracownicy,
budżet, cele itp.) Opcje, Koniec tury


4. DROGI

Slots: Plany lotu

Slots. Co to dokładnie jest ? Nie wiem jak to przetłumaczyć na nasz język ojczysty, więc posłużę się
określeniem tego co to coś robi. Mianowicie są to jakby pozwolenia na lot danej linii do innych miast w ciągu
tygodnia. Jeżeli dane miasto nie ma "slots'ów" to nie możemy do niego latać. Skąd wziąć takie cuda ? Mamy
określoną liczbę slots'ów w naszej bazie głównej. Jeżeli chcemy sobie załatwić loty do jakiegoś miasta to
po prostu klikamy na opcje dawania slots'ów (górna część paska, trzecia od lewej ikonka), następnie wybieramy
miasto oraz przedstawiciela i czekamy ! Za parę miesięcy dostaniesz pozwolenie na lot! Uwaga slots'y są
ograniczone ! Jeżeli wytracisz wszystkie to musisz wysłać specjalnego przedstawiciela by, niektóre odebrał.

Każdy lot do innego miasta oczywiście kosztuje. Bądź rozsądny przy dawaniu slots'ów. Przy małych
odległościach dawaj mało pozwoleń, a przy dużych (jak na przykład Londyn - Nowy York) całkiem dużo, ale z
umiarem. Możesz maksymalnie czterech przedstawicieli wysłać do negocjacji.


Regional Hub: Mini-baza

Po co nam do szczęścia potrzebna druga baza ? Odpowiedź jest prosta. Samoloty nie przelecą każdego zakątka świata z naszej bazy z powodu braku paliwa (zobacz kolumnę 'przelot' w dziale SAMOLOTY I ICH CENY). By zaradzić temu możemy stworzyć mini bazę (Regional Hub). Możliwości takiej bazy są takie same jakie ma główna. By utworzyć takie cudo to musimy najpierw mieć loty do danego miasta. Wiele osób ma trudności z zrobieniem międzykontynentalnej drogi. Okazuje się, że to jest banalnie proste. Wybieramy opcję stworzenia nowej drogi i przenosimy się na inny kontynent (przycisk Y). Następnie wybieramy miasto gdzie chcemy mieć loty i koniec ! (oczywiście wcześniej musimy mieć pozwolenie na lot do danego miasta - patrz zakładkę 'slots'). Gdy już mamy loty do innej części świata to dopiero możemy stworzyć naszą mini-bazę, z której będziemy mogli oddawać loty do jeszcze dalszych zakątków ziemi.


Turystyka:

Jakie czynniki wpływają na ilość pasażerów ? W normalnym życiu ludzie lecą do ciepłych krajów. Tutaj nie!
Jeżeli masz na przykład drogę między Londynem a Rzymem to nic Ci nie da znajomość meteorologii. W Aerobiz Supersonic liczą się WYDARZENIA typu: Igrzyska olimpijskie, przeróżnego rodzaju festyny, święta itp. Patrz na te miejsca gdzie się coś dzieje. W przypadku wojny w danym mieście to oczywiście pasażerów jest mało. Po jej ukończeniu droga jest mało opłacalna. Nie ma powodów do zmartwień. Z biegiem lat wszystko się unormuje.


Możesz maksymalnie utworzyć 40 dróg. Wybieraj mądrze gdzie chcesz aby Twoje linie latały.

Najlepsze drogi są miedzy kontynentalne. Prawdziwe perły to: Londyn - Nowy Jork oraz Los Angeles - Tokyo. Na tych właśnie drogach możesz najwięcej zarobić. Jeżeli chcemy taką drogę otworzyć to musimy mieć solidny samolot. Musi mieć dobry przelot oraz dużą ilość miejsc. Radzę również zwiększyć tygodniowe loty na maximum.

Uwaga: Między bazą główną a innym kontynentem może być jedynie JEDNA droga! Powiedzmy, że mamy trasę Londyn - Nowy Jork to nie możemy utworzyć trasy Londyn - L.A! Musimy w tym wypadku stworzyć mini-bazę na tym kontynencie by móc latać do Los Angeles.

Najgorsze drogi to krótkie drogi - na przykład Londyn - Paryż. Nic pożytecznego z tego nie wyjdzie prócz
deficytu. Drugim czynnikiem są wojny (o których już wspomniałem).

Mam dobrą/złą drogę, co robić ?

Jeżeli trasa jest bardzo popularna oraz zbijasz na niej całkiem niezłą kasę to powinieneś zrobić z tego jeszcze lepszy zysk.

- Zmień samolot na większy
- Dodaj więcej samolotów do trasy
- Wynegocjuj więcej pozwoleń na lot 'slots'
- Podnieś cenę biletów o 10%

Jeżeli masz nisko dochodową drogę to:

- Zmień samolot na mniejszy
- Zmniejsz tygodniowy przelot
- Reklamuj się
- Obniż cenę biletów o 10%

5. INNE SPOSOBY NA ZAROBEK

Innym sposobem na zwiększenie naszego budżetu jest wykupywanie akcji firm, restauracji, biur podróży itp. na całym świecie. Jak to zrobić ? Sprawa jest prosta. W menu podczas gry masz taką ikonkę przypominającą budynek (prawy górny róg). Klikasz na niego i wysyłasz przedstawiciela do jakiegoś miasta po interesy i koniec ! :) By dodatkowy biznes mógł się rozwijać to musi miasto oblegać dużo turystów. Jednak gdy jest odwrotnie, to mamy kolejnego pasożyta, który zabiera nam fundusze.

Uwaga: Najlepsze interesy prowadzi się w głąb regionu. Jeszcze lepiej by było, gdy do miasta prowadziła nasza droga.

Koniec. Myślę, że dostatecznie was zapoznałem z grą. Jeżeli macie jakieś pytanie proszę o kontakt e-mali: [email protected]